درآمد سونی افزایش یافت؛ موبایل همچنان در بحران

0
2371
معرفی z5 و Z5 compact تا پیش از ifa 2015

بخش موبایل شرکت سونی مدت‌هاست که در رقابت با بزرگان دنیای موبایل شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و در حالی‌که اوضاع دیگر بزرگان این رده نیز چندان مناسب نیست شرایط بد سونی در این زمینه همچنان ادامه دارد. در آخرین گزارش مالی این شرکت که امروز منتشر شد با وجود ادامه شرایط بد در بخش موبایل سود نسبتا مناسبی از دیگر قسمت‌ها نصیب سونی شده است.

درآمد بخش موبایل سونی در سه ماهه اول سال مالی این شرکت که در 30 ژوئن به پایان رسیده است با 16.3 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو شده و ضرر عملیاتی آن (میزان ضرر قبل از کسر کردن مالیات و دیگر هزینه‌ها از آن) اینک به 188 میلیون دلار می‌رسد. واحد فیلم این شرکت (Sony Pictures) نیز از قسمت‌های ضررده این برند به حساب آمده و در این بازه زمانی با ضرر 94 میلیون دلاری روبرو شده است. اوضاع در دیگر قسمت‌های این شرکت خوشبختانه مناسب بوده و نه‌تنها ضررهای این دو واحد را جبران کرده است بلکه سود عملیاتی این برند با افزایش 39 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به 780 میلیون دلار رسانده است.

افزایش درآمد سونی مشکلات بخش موبایل

یکی از بالاترین سودها در میان بخش‌های مختلف شرکت سونی به قسمت کنسول‌های بازار پلی‌استیشن تعلق دارد که در رقابت سنگین با Xbox تا حدودی دست بالا را در بسیاری از بازارها داشته و برداشته شدن ممنوعیت 14 ساله فروش کنسول‌های بازی در چین و باز شدن بازاری با یک میلیارد جمعیت پیش روی سونی و البته مایکروسافت به سود این برند کمک بزرگی کرده است. سود این بخش با 350 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 157 میلیون دلار رسیده است.

سایر قسمت‌های سودآفرین در مجموعه سونی شامل واحد موسیقی با 173 درصد رشد و سود 256 میلیون دلاری همراه با واحد سنسورهای دوربین با 164 درصد رشد و سود 244 میلیون دلاری هستند.

منبع (PDF)

ارسال یک پاسخ