گفت‌وگو با تیم طراحی Note5 و +Galaxy S6 edge

0
2003
گفت و گو با طراحان نوت 5 و +s6 edge

وقتی محصولات جدید وارد بازار می‌شوند تا مدت‌ها در مورد ابعاد و ویژگی‌های مختلف آن‌ها بحث می‌شود. صحبت‌‌های مختلف درباره ویژگی‌های مختلف، از افراد مختلف این بحث اما یک حلقه گمشده بزرگ دارد و آن هم پدید‌آورندگان محصولات هستند تیم طراحی دو گوشی Note5 و +S6 edge در مصاحبه‌ای، از جزئیات طراحی این دو پرچم‌دار سخن گفتند.

Sponsored

تیم طراحی در این میان مطمئنا بیشترین حرف را برای گفتن دارند اما کمتر از آن‌ها چیزی شنیده می‌شود. حالا اما نوبت شنیدن حکایت کسانی است که پرچم‌دارهای جدید شرکت سامسونگ الکترونیکس را طراحی کرده‌اند

پیش از هر چیز، لطفاً خلاصه‌ کوتاهی از Galaxy Note5 و +Galaxy S6 edge بگویید و اینکه این دو گوشی چگونه توسعه پیدا کردند. بزرگترین تغییری که می‌بینیم تغییر در اندازه گوشی است. یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی‌ و قابی‌ که به شکلی محسوس، باریک‌تر شده است.

این روزها گرایش جهانی به سوی دستگاه‌هایی در اندازه تبلت (دستگاه‌های هوشمند با صفحه‌نمایش ۵ اینچ‌ یا بزرگ‌تر) حرکت می‌کند. جواب دادن به این نیاز، همزمان با وفاداری به زبان طراحی منحصربه‌فرد سری گلکسی از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار بود. حال و هوا و تِم طراحی برای سال ۲۰۱۵ یک نگاه مینی‌مالیستی رو به جلو و بر پایه ایجاد پیوند بین طراحی و فناوری، در ظاهر و تجربه است. اینکه یک محصول طراحی اختصاصی و شناسنامه خود را داشته باشد، به همان اندازه مهم است که با اصول اساسی طراحی محصولات مطابقت کند. هر دو محصول از یک فرم سیال قوی از شیشه منحنی شکل کشیده شده تا بدنه بهره می‌برند. ما دستگاه را برای انتقال حسی ترکیب‌یافته از مینی‌مالیسم و صیقلی بودن، طراحی کرده‌ایم.

گفت و گو با طراحان نوت 5 و +s6 edge

باوجود اینکه اندازه صفحه‌نمایش یکسان است، اما هر کدام از این دو دستگاه حس متفاوت خود را دارند. آیا این به دلیل وزن، شکل برش یا دیگر فاکتورهاست؟ لطفاً کمی‌ بیشتر در مورد این دو محصول توضیح دهید.

نگرش ما به هر دو دستگاه، حفظ زبان طراحی موجود بود،اما با ساختن محصولی جدید بر شالوده آن. شیشه منحنی شکل و پهن +Galaxy S6 edge یک تجربه دیجیتال عمیق و تعاملی ایجاد می‌کند. کاربرانی که از این دستگاه برای سرگرمی یا استفاده از قابلیت‌های چندرسانه‌ای استفاده می‌کنند، به‌سرعت با این ویژگی‌ خو می‌گیرند؛ اما Note5، دارای ظاهری رسمی‌‌تر است و خمیدگی بدنه دستگاه تا پشت لبه صفحه‌نمایش ادامه می‌یابد تا فرم بهتری ایجاد کند. همچنین برای انطباق بیشتر قلم و گوشی، S Pen نیز به‌صورت فلزی ساخته شده است. قلمی که به‌محض خارج کردن آن، متوجه می‌شوید به شکلی‌ طراحی شده تا در تمامی کارهای خلاقه شما را یاری کند.

ضخامت هر دو دستگاه به شکل‌ قابل‌توجهی‌ باریک‌تر شده است، طوری که انگار دیگر قابی‌ وجود ندارد.

امروزه، باریکی دستگاه‌ها به‌سرعت به اصلی رایج تبدیل می‌شوند، خصوصاً با توجه به شیشه منحنی شکل +Galaxy S6 edge که گوشه‌ها را نیز در برمی‌گیرد، این باریک بودن حتی بیشتر از قبل به چشم می‌آید.

رنگ‌های سیاه‌کبود، سفید مرواریدی، طلایی پلاتینیوم و حالا نقره‌ای تیتانیوم به رنگ‌ها اضافه شده است. به نظر می‌رسد تنوع رنگ‌های جدید بسیار قوی‌تر و عمیق‌تر از حد انتظار است.

طراحی Note5 و +Galaxy S6 edge - گفت و گو با طراحان نوت 5 و +s6 edge

مانند رنگ‌های قبلی‌، این مجموعه جدید نیز بسته به بازتاب نور، تغییرات کوچکی در رنگ‌مایه و درصد اشباع رنگ (Saturation) دارد. مجموعه رنگ‌های جدید باعث باشکوه‌تر شدن ظاهر این گوشی‌ها شده و به کاربرانی که به‌طور مداوم با دستگاه خود، کار می‌کنند احساس بهتری منتقل می‌کند.

ترکیب شیشه و فلز کاملاً هماهنگ و طبیعی‌ به نظر می‌رسد. جای خوشحالی‌ است که این ظاهر برای مدل‌های جدید هم حفظ شده است.

زمانی‌ که دستگاه را در دست می‌گیرید، تراکم خطوط و انحنا‌هایی‌ که بدون هیچ درز و فاصله‌ای شیشه و فلز را باهم یکی‌ کرده‌اند را حس می‌کنید. همچنین خود دستگاه احساس خوش‌ساخت بودن را به شما منتقل می‌کند. این همان حسی است که ما قصد انتقالش را داشتیم؛ یک دستگاه مطمئن با طراحی بسیار جذاب و باسلیقه

 

ارسال یک پاسخ