اسنپ دراگون 820 در راه. مشکل گرما حل می‌شود؟

0
2419
بهینه سازی Snapdragon 810 برای قرارگیری در Galaxy S6

شرکت کوالکام برای اولین بار در طی چند سال گذشته هسته‌های پردازشی ARM را بدون ایجاد تغییرات به صورت مستقیم در چیپ‌ست Snpadragon 810 خود استفاده کرده و همین مسئله باعث ایجاد پرفورمنس پایین و گرمای بیش از اندازه شد. این مسئله بالاخره در حال حل شدن است و هسته‌های 64 بیتی خود ساخته کوالکام در ساختار اسنپ دراگون 820 (Snapdragon 820) به کار گرفته می‌شود.

هسته‌های جدید کوالکام Kryo نامیده می‌شوند و نتایج تست‌های پردازشی آن در بنچ‌مارک Geekbench 3 در دسترس قرار گرفته است. چیپ‌ست جدید کوالکام Snapdragon 820 MSM8996 نام دارد و با معماری 14 نانومتری سامسونگ ساخته شده‌اند. هسته‌های Kryo کوالکام حداکثر دارای فرکانس 3 گیگاهرتزی هستند و چهار عدد از آن در چیپ‌ست اسنپ دراگون 820 بکار گرفته می‌شود. یکی از اولین سوال‌ها در این میان این است که زمانی که برخی دیگر از سازندگان در حال ساخت چیپ‌ست‌های 10 هسته‌ای هستند چیپ‌ست 4 هسته‌ای می‌تواند نسبت به این چیپ‌ست‌‌ها برتری داشته باشند. پاسخ این سوال در این موضوع نهفته است که بیش از آنکه تعداد هسته‌ها مهم باشد نوع این هسته‌ها اهمیت دارد و هسته‌های متعدد معمولا تنها جنبه تجاری دارند.

اسنپ دراگون 820 - اطلاعات snapdragon 820

اما جدا از این موضوع هسته‌های متعدد امکان خاموش کردن دسته‌ای از پردازنده‌ها و روشن کردن عده‌ای دیگر برای کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌آورند. هسته‌های Kryo با طیف بسیار متنوع فرکانس‌های پردازشی این مشکل را حل کرده و به جای خاموش کردن دسته‌ای از پردازنده‌ها فرکانس را کاهش و افزایش می‌دهد. یکی دیگر از برتری‌های این چیپ‌ست پردازشگر گرافیکی آن است که همچنان برتری فراوانی نسبت به رقبا خواهد داشت.

در تست Geekbench 3 فقط پردازشگر چیپ‌ست در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این تست هسته‌های چیپ‌ست Snapdragon 820 نسبت به رقیب اصلی آن یعنی Exynos 7420 سامسونگ برتری فراوانی را در حالت تک هسته‌ای ارائه می‌کند اما در حالت چند هسته‌ای این برتری چندان ادامه پیدا نمی‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ