ایسوس ( asus )، HTC‌ را می‌خرد؟!

0
4686

HTC‌ این روزها به هیچ عنوان اوضاع مناسب و خوبی ندارد. M9 به‌عنوان پرچمدار این برند با تکرار طرح دو سال گذشته یک گوشی تکراری محسوب می‌شود و در ساخت آن نیز نکات منفی مشخصی دیده می‌شود. این انتقادها تا جایی پیش رفت که چندی پیش از ارائه یک قهرمان جدید سخن به میان آمد حالا ظاهرا کار به فروش رسیده و asus خریدار احتمالی ست!

تیر خلاص بر پیکره HTC‌ با گزارش مالی منتشر شده در روز گذشته وارد آمد جایی‌که سهام این شرکت در بورس تایوان پس از ارائه One M9 تا به امروز نزدیک به 50 درصد افت پیدا کرده و به 2005 واحد رسیده است . این میزان پایین‌ترین سطح سهام این شرکت در طی 10 سال گذشته بوده و زنگ خطر بسیار بلندی را برای مدیران و سهام‌داران این برند به صدا در آورد. درآمد HTC‌ در سه ماهه دوم امسال برخلاف پیش‌بینی اولیه که رقمی مابین 46 تا 51 میلیارد دلار تایوانی (معادل 1.5 تا 1.65 میلیارد دلار آمریکا) بود اینک طبق پیش‌بینی جدید تنها حوالی 33 میلیارد دلار تایوانی (اندکی بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا) خواهد شد. هر سهم HTC در ماه مارچ یعنی زمان ارائه M9‌ به بازار برابر با 136 دلار تایوانی (نزدیک به 4.4 دلار آمریکا) بود که این رقم اینک برای هر سهم به نزدیک به 75.5 دلار تایوان (2.44 دلار آمریکا) یعنی نزدیک به نصف کاهش پیدا کرده است.

احتمال خرید htc توسط ایسوس

با این شرایط سخت مالی طبیعی‌ست که برای جبران ضررها، صحبت از فروش کل مجموعه نیز به میان بیاید. جدیدترین خبر در این رابطه با شرکت ایسوس (Asustek) تعلق دارد که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ، تبلت و اسمارت‌فون به حساب می‌آید. در جریان نشست سالیانه عمومی این شرکت، Johnny Shih، ریاست Asustek در پاسخ به سوالی در این رابطه، احتمال خرید HTC توسط ایسوس را رد نکرد . در این رابطه David Chang ریاست بخش مالی asus در گفت‌وگو با رویترز به اینکه اشاره کرده است که ریاست این شرکت به صورت داخلی در این باره صحبت کرده است اما همچنان احتمال انجام این عمل در دنیای واقعی هنوز به آن اندازه بزرگ نیست چرا که asus شرکتی‌ست که به رشد درون سازمانی و داخلی (organic growth) وابسته است.

asus - احتمال خرید htc توسط ایسوس

شرایط برای HTC هر لحظه در حال سخت‌تر شدن است و شاید به بازار آمدن قهرمان جدید این مشکل را تا حدودی برای این برند مرتفع سازد.

منبع

ارسال یک پاسخ