پرچمدار هواوی رونمایی شد: هواوی P8 در ایران

4
2713
رونمایی از هواوی p8 در ایران

روز گذشته در مراسمی در محل پردیس سینما گالری ملت تهران، شرکت هواوی از جدیدترین پرچمدار خود رونمایی کرد. هواوی P8 نه‌تنها در طراحی ظاهری، بلکه در طیف وسیعی از امکانات و قابلیت‌های سخت‌افزاری و مولتی‌مدیایی نسبت به نسل‌های پیشین این کلاس با تغییر روبرو شده است. Huawei P8 در این تعبیر به نوعی کامل‌ترین و تکامل‌یافته‌ترین محصول سال‌های اخیر هواوی به حساب می‌آید.

این مراسم با حضور مدیران ارشد هواوی، مدیران برند در داخل کشور، شبکه توزیع و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در ابتدای مراسم پس از آنکه حاضران در road showهای جداگانه به بررسی هواوی P8 از نزدیک پرداختند رونمایی از این گوشی به صورت رسمی آغاز شد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

در ابتدای این مراسم معاون سفیر چین Xu Wei سخنانی را به زبان فارسی در رابطه با اهمیت تبادلات تجاری چین با ایران و نقش برند هواوی در این میان ایراد کرد. وی گسترش روابط تجاری فی‌مابین را برای هر دو کشور سودمند دانست و از برندهایی چون هواوی در جهت تحکیم این روابط تقدیر کرد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

پس از این سخنان، رضا آقایی نیا، مدیر دفتر ایران شرکت هواوی به توصیف و معرفی گوشی هواوی P8 از جنبه‌های مختلف پرداخت. آقایی نیا در ابتدا ضمن ارائه تاریخچه مختصری از شرکت هواوی نگاهی به پرچمداران این شرکت از گذشته تا به امروز و مدل‌های P1، P6 و P7 داشت که هریک از این مدل‌ها در زمان خود با ارائه امکانات مناسب، طراحی زیبا و قیمت رقابتی طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کردند. مدیر دفتر ایران شرکت هواوی پس از این سخنان بر معرفی پرچمدار جدید هواوی یعنی P8‌ متمرکز شد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

بدنه

هواوی P8 از نگاه این مدیر هواوی با ارائه بدنه‌ای تمام فلزی، محصولی انقلابی نسبت به گذشته و رقبای این برند به حساب می‌آید. بدنه P8 به صورت کامل از یک فلز یکپارچه ساخته می‌شود و پروسه تراش خوردن و ساخته شدن هریک از مدل‌های P8 به نزدیک به 810 دقیقه زمان نیاز دارد. این بدنه با مجهز شدن به پوشش نانو، در برابر پاشیده شدن ذرات آب مقاوم بوده و مشکلی برای آن در این حالت ایجاد نمی‌شود. این تنها تغییر ایجاد شده در ساختار P8‌ نیست و این گوشی در زمینه دوربین نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

دوربین

P8 در بخش پشتی خود از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دو فلش LED بهره می‌برد و در جلوی آن نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین اصلی دستگاه دارای قابلیت لرزش‌گیر خودکار است که این بار می‌تواند تا 1.2 درجه لرزش‌های دست را خنثی کند. این رقم در گذشته تنها 0.6 درجه بود و بدین‌ترتیب به گفته مدیر دفتر ایران هواوی “گرفتن عکس‌های تار با P8 غیر ممکن می‌شود”

رونمایی از هواوی p8 در ایران

رونمایی از هواوی p8 در ایران

حسگر

دیگر نکته مهم در مورد دوربین P8، افزوده شدن ساب‌پیکسل رنگی جدید سفید به مجموعه RGB قبلی این حسگر است که آن را به حسگری RGBW تبدیل می‌کند. تاثیر اصلی این حسگر را باید در کارکرد بهتر دوربین در نور کم و تاریکی جست‌وجو کرد که تصاویر بسیار بهتری را از خود برجای می‌‌گذارد. نمونه‌هایی از تصاویر دوربین‌های رقبا و عکس‌های گرفته شده با دوربین P8 در این لحظه به نمایش گذاشته شد.کاهش نویز دیگر تاثیر استفاده از این ساب‌پیکسل جدید است. با وجود حسگر RGBW، در سوژه‌های با کنتراست بالا تا 32 درصد روشنایی بیشتر و در محیط‌های با نور کم تا 78 درصد نویز رنگی کمتری ثبت می‌شود.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

لنز

لنز دوربین هواوی برخلاف هر دو رقیب اصلی آن هیچ نوع بیرون‌زدگی نداشته و کاملا هم‌سطح با بدنه گوشی طراحی شده است بدین‌ترتیب می‌توان بدون هیچ تکان خوردن و لغزش، گوشی را روی سطوح صاف قرار داد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

دیگر نکته جدید در مورد دوربین گوشی هواوی P8 به ISP یا Image Signal Processor آن تعلق دارد که به گفته شرکت سازنده کیفیتی در حد دوربین‌های DSLR حرفه‌ای ارائه می‌کند. امکان باز نگه‌داشتن طولانی مدت شاتر و دریافت نور هرچه بیشتر برای سنسور از دیگر قابلیت‌های این دوربین است که نه‌تنها برای سوژه‌های ثابتی نظیر یک رودخانه، حالتی یک پارچه و ابریشم مانند ایجاد می‌کند بلکه می‌توان از آن برای تصویرگری با نور در تاریکی استفاده کرد. در این حالت در یک محیط تاریک با کمک هر منبع دلخواه تولید نور (شمع، آتش، چراغ قوه و…) در هنگام باز بودن شاتر و حرکت جسم نورانی می‌توان طراح‌های نورانی مشخصی را ثبت کرد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران.رونمایی از هواوی p8 در ایران

حالت کارگردان

قابلیت دیگر در این میان به امکانی تحت عنوان Director Mode در این دوربین تعلق دارد که با کمک آن می‌توان دوربین سه اسمارت‌فون دیگر را به P8 متصل کرده و جمعا با 4 دوربین از یک صحنه مشخص با چهار زاویه متفاوت به فیلم‌برداری پرداخت و به صورت دلخواه بین دوربین‌ها و زوایای گوناگون سوئیچ کرد.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

آنتن‌های دوگانه

با به پایان رسیدن توصیف دوربین هواوی P8 ، مدیر دفتر هواوی ایران به سایر بخش‌های سخت‌افزاری این مدل پرداخت. در یکی از این قسمت‌ها به حضور دو آنتن مختلف در بالا و پایین گوشی اشاره شد که به گفته این مدیر هواوی در دیگر مدل‌ها، نمونه مشابه‌ای از آن نمی‌توان یافت. این ترکیب آنتن حتی در صورت حرکت کاربر با سرعت بیش از 300 کیلومتر بر ساعت (به عنوان مثال در قطارهای سریع‌السیر) نیز اتصال دائم به شبکه‌های موبایلی را تضمین می‌کند؛ امری که در دیگر گوشی‌ها دیده نمی‌شود.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

در همین رابطه به سرعت اتصال و یافتن شبکه موبایل پس از landing‌ هواپیما و بازگشت روی زمین اشاره شد که در این زمینه نیز P8 تفاوت بسیار قابل ملاحظه‌ای با سایر گوشی‌های موبایل دارد.

هواوی P8 از دو اسلات جداگانه در کناره دستگاه بهره می‌برد که هردوی این اسلات‌ها می‌تواند برای قرارگیری نانوسیم‌کارت‌های پشتیبانی‌کننده از 4G مورد استفاده قرار بگیرد. اما کاربران این امکان را خواهند داشت که اسلات دوم را به عنوان محل جایگذاری کارت حافظه Micro SD نیز مورد استفاده قرار دهند.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

پردازنده

در بخش پردازشی دستگاه از چیپ‌ست خود ساخته شرکت هواوی حاوی 8 پردازنده 64 بیتی استفاده شده که در معماری big.LITTLE بسته به نوع استفاده هر بار 4 عدد از پردازنده‌ها به کار گرفته می‌شوند. بدین‌ترتیب گوشی، توان مدیریت کردن کاربری‌های مختلف افراد را خواهد داشت.

رونمایی از هواوی p8 در ایران

گوشی را صدا بزنید

از جمله امکانات نرم‌افزاری جالب در هواوی P8 امکان پاسخ دادن این گوشی به صدای کاربران در هنگامی ست که افراد اطلاعی از محل گوشی خود ندارند. در این قابلیت در ابتدا جمله‌ای از پیش مشخص برای گوشی تعیین می‌شود و سپس زمانی که نمی‌دانید گوشی شما کجاست به جای آنکه به آن زنگ بزنید تنها کافی‌ست گوشی را صدا بزنید، گوشی به شما پاسخ می‌دهد.

حافظه و رنگ

رونمایی از هواوی p8 در ایران

هواوی P8‌ در دو نوع مختلف که از سوی شرکت سازنده، نسخه استاندارد و نسخه پریمیوم نامیده می‌شوند به بازار ارائه می‌شود که البته تنها در حافظه داخلی با یکدیگر تفاوت دارند. نسخه استاندارد این گوشی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی به رنگ‌های خاکستری تیتانیومی و کرمی ملایم (Mystic Champagne) و نسخه پریمیوم دستگاه در رنگ‌های مشکی کربنی و طلایی (Prestige gold) ارائه می‌شود.

4 دیدگاه

ارسال یک پاسخ