با آیپاد تاچ‌ های رنگارنگ و مدرن آشنا شوید

0
3038
معرفی آیپاد تاچ‌ های جدید

با معرفی نشدن آیپاد در یکی دو سال گذشته احتمال‌های فراوانی برای حذف کامل این دسته محبوب کاملا قوت گرفت و گفته‌های سال گذشته تیم کوک در مورد رو به نزول بودن بیزینس آی‌پاد این احتمال را تقویت کرد. اما چند روز پیش خبرهایی در مورد ارائه قریب‌الوقوع آیپاد تاچ‌ های جدید قوت گرفت که مشخصات جدید و رنگ‌های تازه در آن دیده می‌شود این خبر امروز به واقعیت پیوست.

اپل امروز نسل تازه‌ای از آیپاد تاچ را معرفی کرد که با پشتیبانی از iOS 8.4 قادر به استریم کردن سرویس جدید Apple Music است. نسل قبلی آی‌پاد در سال 2012 معرفی شد و در آن زمان صفحه‌نمایشی مشابه آی‌فون 5 و مشخصاتی مشابه آی‌فون 4S داشت. در طی زمان اپل تغییرات کوچکی در این مدل با معرفی نسخه 16 گیگابایتی و بدون دوربین پشتی ایجاد کرد. تغییری که اپل امروز در این پخش‌کننده ایجاد کرد نیز تغییرات ساختاری به حساب نمی‌آید اما در بین تغییراتی که اپل در چند سال گذشته در این پخش‌کننده ایجاد کرده است مهم‌ترین آنها به حساب می‌آید. برای آنکه به صورت خلاصه تغییراتی که در iPod Touch 2015 ایجاد شده است را به صورت خلاصه ببینید نگاهی به جدول زیر بیندازید.

معرفی آیپاد تاچ‌ های جدید

بی‌شک مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در آیپاد جدید به حضور چیپ‌ست پردازشی A8 در آن باز می‌گردد؛ چیپ‌ستی که این مدل را با آخرین آی‌فون در یک ردیف قرار می‌دهد. این نکته از نسل سوم آیپاد تاچ تا به امروز سابقه نداشته است. به عنوان نمونه نسل قبلی آیپاد تاچ یعنی نسخه 2012 با وجود داشتن ظاهری مثل آی‌فون 5 دارای 512 مگابایت رم مثل این مدل نبوده و در این مورد مشابه iPhone 4S عمل می‌کرد.

معرفی آیپاد تاچ‌ های جدید

دوربین 5 مگاپیکسلی بخش پشتی نسخه 2012 اینک به یک دوربین 8 مگاپیکسلی تبدیل شده که ظاهرا روی کاغذ تفاوتی با دوربین حاضر در iPad Air 2 ندارد اما این موضوع باید در عمل نیز تایید شود. دوربین دوم نیز با اینکه همچنان 1.2 مگاپیکسلی است اما دریچه دیافراگم اینک گشاده‌تر شده و مثل آخرین نسل آی‌فون اینک امکان برداشت عکس HDR با دوربین جلو وجود دارد. اضافه شدن ظرفیت 128 گیگابایتی، وای‌فای ac و بلوتوث 4.1 سایر نکات جدید این پخش‌کننده را تشکیل می‌دهند.

معرفی آیپاد تاچ‌ های جدید

آیپاد تاچ‌ جدید در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، صورتی، آبی و طلایی ارائه می‌شود و امکان تهیه دیگر آیپاد های اپل (نانو و شافل) نیز با این رنگ‌ها وجود دارد. اپل با وجود ایجاد تغییرات بزرگ در iPod Touch قیمت دستگاه را افزایش نداده است و اینک می‌توان این تبلت را در نسخه‌های 16، 32، 64 و 128 گیگابایت را بار دیگر با قیمت‌های 199، 249، 299 و 399 دلار تهیه کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ