تلویزیون‌های 4K و 500 درصد افزایش فروش

0
1751
افزایش فروش تلویزیون‌های 4k

در یکی دو سال گذشته و همزمان با حضور نسل نخست تلویزیون‌های با وضوح چهار برابر بیشتر از فول اچ‌دی که از آنها با عنوان UHD یا 4K نیز یاد می‌شود استقبال از این نوع پنل‌های تصویری عمدتا به‌دلیل قیمت بسیار بالا و نبود محتوای تصویری چندان مناسب نبود. اینک اما با بهبود هر دو عامل بازدارنده در این سطح شرایط برای حضور هرچه بیشتر 4Kها در بازار مهیا شده است.

طبق آخرین آمارگیری DisplaySearch، میزان فروش و محبوبیت تلویزیون‌های 4K در فصل گذشته در سطح جهانی با 500 درصد رشد روبرو شده است. در این فاصله سه‌ماهه یعنی در فصل گذشته بیش از 3 میلیون تلویزیون 4K در اختیار خریداران و بازارهای معتبر قرار گرفته است. تعداد کل پنل‌های دارای این وضوح به فروش رسیده در سال 2014 را به رقم 6.4 میلیون عدد می‌رسد که رشد بی‌سابقه‌ای را در این صنعت نشان می‌دهد.

افزایش فروش تلویزیون‌های 4k

 

چین بزرگ‌ترین بازار تلویزیون‌های UHD به حساب می‌آید که نزدیک به 60 درصد کل فروش جهانی این محصول در دوره مذکور در آن صورت گرفته است. این رشد در سه ماهه آینده نیز به گفته DisplaySearch ادامه پیدا می‌کند. سامسونگ با در اختیار داشتن 36 درصد بازار در این کلاس پیشتاز است و LG با 15 درصد سهم بازار مقام دوم را در اختیار دارد. البته برندهای محلی چینی نیز در این رقابت از فروش و محبوبیت بالایی برخوردارند. سونی با 9 درصد در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفته است.

افزایش فروش تلویزیون‌های 4k

در تحقیقات DisplaySearch با وجود رشد در بازار پنل‌های 4K، آمار کلی فروش تلویزیون در سطح جهانی با افت روبرو شده است و رشد بازار در این کلاس تنها 1 درصد را نشان می‌دهد.

منبع

ارسال یک پاسخ