نسخه 2012 نکسوس 7 به اندروید 5.0.2 آپدیت شد

4
3897
آپدیت اندروید 5.0.2 برای نکسوس 7 نسخه 2012

جذابیت اصلی نکسوس‌های گوگل بی شک به ادامه پشتیبانی و ارائه آپدیت‌های جدید اندروید وابسته است. در همین ارتباط امروز آپدیت جدید اندروید 5.0.2 برای تبلت نکسوس 7 اولیه یعنی نسخه 2012 ارائه شد که این تبلت را حداقل از لحاظ ورزن سیستم‌عامل در حال حاضر آپدیت‌ترین دیوایس اندرویدی بازار معرفی می‌کند. این آپدیت هم به صورت OTA و هم به‌صورت Factory image ارائه شده است.

در هفته گذشته آپدیت 5.0.1 برای نکسوس‌های گوگل معرفی شد و نسخه 2012 تبلت نکسوس که این آپدیت را هفته گذشته دریافت نکرد حالا مسقیما به آپدیت بعدی یعنی 5.0.2 پرش کرده است. آپدیت 5.0.2 به‌جز تغییراتی که از طریق آپدیت قبلی یعنی ورزن 5.0.1 اعمال شده برخی دیگر از مشکلات اختصاصی این تبلت همچون مشکل حافظه و الارم آن را نیز مرتفع ساخته و به همین علت این گمان می‌رود که این آپدیت به صورت ویژه تنها برای Nexus 7 2012 طراحی شده و احتمالا سایر نکسوس‌ها به این نسخه آپدیت نمی‌شوند.

آپدیت اندروید 5.0.2 برای نکسوس 7 نسخه 2012

دارندگان این دیوایس می‌توانند با چک کردن بخش Update در بخش Setting به صورت OTA یا Over the Air مستقیما دیوایس‌ خود را به نسخه 5.0.2 آپگرید کنند اما برای طیف دیگری از کاربران که به‌دلیل مرتکب شدن استباه در آپدیت کاستوم‌رام‌ها و نداشتن بک‌آپ از نسخه‌های قبلی اینک با مشکل روبرو شده‌اند نسخه Factory Image از این رام نیز ارائه شده که می‌توانند با دانلود فایل اصلی آن را روی دستگاه فلش بزنند. Factory Image همچنین برای کاربرانی که اینک روی رام‌های کاستوم این تبلت قرار داشته و طبیعتا آپدیت‌های OTA را دریافت نمی‌کنند نیز سودمند خواهد بود. اگر شما هم یکی جزء این دسته از کاربران هستید از لینک زیر با تغییر IP برای دانلود استفاده کرده و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

4 دیدگاه

  1. سلام
    روزتون بخیر. میدونم که از زمان گذاشتن این مقاله زمان زیادی گذشته. ولی یه سوال داشتم که گفتم شاید شما بتونید منو راهنمایی کنید. من یک تبلت نکسوس ۷ دارم تولید سال ۲۰۱۴ نخسه اندرویدی که الان روش هست توی قسمت مشخصات تبلت نوشته شده ۴٫۴٫۴ . تقریبا یکسال دستگاه خاموش بوده و ریست فکتوری شده. حالا بعد از راه اندازی مرتب پیام آپدیت ۵٫۰٫۲ میده و وقتی برای آپدیت اقدام میکنم میگه فضای کافی وجود نداره و کنسل میشه. درصورتی که ریست فکتوری شده و خالیه خالیه. میخواستم بدونم با توجه به برنامه ها که خیلی هاشون فقط روی اندرود آپددیت شده فعال میشن من چطوری میتونم تبلتم رو آپدیت کنم. البته با فیلتر شکن هم امتحان کردم و نتیجه نگرفتم.
    ببخشید که پیامم طولانی شد. ممنون

    • فکر می‌کنم به جای ریست فکتوری، از بوت، اقدام به ریست کردن گوشی کنید (با رفتن کلیدهای ترکیبی ولوم بالا و پائین و پاور حین بالا آمدن تبلت). بعد از این مرحله به احتمال قوی امکان آپدیت فراهم خواهد شد.

  2. سلام
    من چند سال پیش با فیلتر شکن تبلتم را (nexus 7 2012) به اندروید ۵٫۱٫۱ از طریق تنظیمات خود دستگاه ارتقا دادم.رام غیر اورجینال هم نصب نکردم.

ارسال یک پاسخ