Writeage

Samsung i8510: زنگ ها برای نوکیا به صدا درآمدند


گویا پایانی برای مسابقه تعبیه امکانات در یک دستگاه وجود ندارد چرا که وقتی که همگان تصور می کنند به آخرین پله در تکنولوژی و فناوری دست یافته ایم، محصول دیگری با امکانات فوق تصور ارائه می شود که i8510 از سامسونگ یکی از همین محصولات است. با هم نگاه مختصری به مشخصات این محصول استثنائی می اندازیم.

 

samsung_i8510_innov8_01.jpg


مدل و نام Samsung i8510
ابعاد 17.2×53.9×106.5 میلی متر
وزن نامعلوم
صفحه نمایش 2.8 اینچ
320×240 پیکسل
قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
دفترچه تلفن نامحدود بسته به حافظه
کارت حافظه+حافظه داخلی Micro SD تا 8GB+ حافظه داخلی 8 یا 16 گیگابایتی
ارتباطات GSM چهار بانده+GPRS +EDGE +3G +Bluetooth
سیستم عامل Symbian S60 v9.3
پردازنده نا مشخص
وضوح دوربین 8 مگاپیکسل
حداکثر وضوح فیلمبرداری VGA با 30 فریم در ثانیه و QVGA با 120 فریم در ثانیه
ظرفیت باتری 1200mAh

 

به نظر میرسد تاخیر چندین ماهه در ارائه N96 به بازار، کم کم به ضرر نوکیا در حال تمام شدن است. چرا که ستاره هایی که تعدادشان هر روز در حال افزایش است هر روز بیش از پیش از جذابیت اولیه ای که پیرامون نام N96 شکل گرفته بود می کاهند و این در صورت ادامه سیاست نوکیا می تواند تاثیر منفی شدیدی بروی فروش آن داشته باشد. داستانی که در مورد تک ستاره مدرن سونی اریکسون یعنی XPERIA X1 نیز کاملا مصداق دارد و ارائه آن به بازار در ابتدای سال 2009 (آنطور که سونی اریکسون می گوید)، فاقد هرگونه جذابیتی ست که ارائه آن در چند ماه پیش می توانست داشته باشد. در هر روی نگاهی به مشخصات یکی از این رقبای بزرگ یعنی Samsung i8510 می تواند مبنائی بر صحت و سقم ادعای فوق باشد.

 

samsung_i8510_innov8_02.jpg

 

سامسونگ طرح ساخت این گوشی را از مدتی پیش در دستور کار خود داشت و در ابتدا نام Primera را برای آن انتخاب کرده بود نامی که در نسخه نهائی به INNOV8 تغییر پیدا کرد که با تلفظ لاتین آن به کلمه آشنای Innovate خواهیم رسید که بر جنبه نوآوری آن تاکید می کند. بدون شک مهمترین بخش دستگاه که در نگاه اول، بیشترین توجه را به خود جلب می کند دوربین 8 مگاپیکسلی قوی آن است که پاسخ محکمی ست به رقبای جدید این رده مخصوصا محصول جذاب SE C905 . اما در حقیقت این تنها بخشی از امکاناتی ست که i8510 به همراه دارد. استفاده از نسخه 9.3 سیستم عامل Symbian S60 و همچنین استفاده از یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و رزولوشن 320×240 پیکسل، آنچنان زنگ خطر بلندی را برای N96 به صدا در می آورد که کم هوش ترین طرفداران نوکیا را نیز به سوی خود جلب می کند. اما این هشدارهای پی در پی همچنان ادامه دارد چرا که i8510 گذشته از تمامی موارد گفته شده از لحاظ ظاهر و ابعاد نیز نه تنها چیزی از رقیب نوکیائی خود کم ندارد بلکه حتی در برخی جنبه ها از آن نیز بهتر عمل کرده است ابعاد این گوشی عبارت است از 17.2×53.9×106.5 میلیمتر که گذشته از افزایش 3 میلیمتری در ارتفاع در بقیه موارد، کوچک سازی مناسبی را نشان می دهد.

 

samsung_i8510_innov8_03.jpg

 

حافظه داخلی به میزان 8 یا 16 گیگابایت و 128 مگابایت حافظه RAM تشابه دو رقیب را کامل می کند و علیرغم اینکه هنوز اطلاعات کاملی پیرامون سرعت پردازنده و حافظه NAND گوشی منتشر نشده است اما مطمئنا با توجه به سابقه سامسونگ در ارائه مشخصات بالا در این زمینه به نظر نمی رسد که در این زمینه نیز i8510 میدان را به نفع رقیب ترک کند.
GPS از اجزای استانداردی ست که این روزها در اکثر اسمارت فون ها و PDA های بازار مشاهده می شود و برای دستگاهی در کلاس i8510 وجود GPS با پشتیبانی از A-GPS و Geo-Tagging نکته چندان غریبی محسوب نمی گردد. از دیگر مشخصات برتری که بصورت پیش فرض در درون گوشی دیده می شود پشتیبانی مستقیم از فرمت محبوب DivX است.

 

samsung_i8510_innov8_04.jpg

رده ارتباطی دستگاه لیست نسبتا کاملی را نشان می دهد در اینجا همانند N96 از چهار فرکانس GSM به همراه 2 فرکانس اصلی HSDPA برای برقراری تماس استفاده می گردد، ارتباطات GPRS و EDGE به کلاس 10 تقلیل یافته است و از HSCSD نیز خبری نیست.  اما یکی از برتری های i8510 در این قسمت پشتیبانی از تبادل 3G تا سقف 7.2Mbps می باشد که این رقم در N96 به 3.6Mbps محدود شده است (البته عملا دست یابی به درصد کوچکی از این عددها برای کاربر وطنی امری ست که احتمالا به عمر اپراتور دهم تلفن همراه نیز قد نخواهد داد!). Wi-Fi به همراه بلوتوث و USB نسخه 2.0 از دیگر امکانات استانداردی ست که در i8510 دیده می شود.
از دیگر امکانات پر شمار موجود در i8510 می توان به شتاب سنج داخلی با امکان چرخش خودکار تصویر به همراه پورت 3.5 میلیمتری اتصال هدست و بلندگوهای استریو، اشاره کرد.

 

samsung_i8510_innov8_05.jpg

اما همانطور که گفته شد دوربین 8 مگاپیکسلی گوشی به نوعی پر اهمیت ترین جزئی ست که در دستگاه وجود دارد این دوربین که از رزولوشن حداکثر 2448×3264 پیکسل پشتیبانی می کند از فناوری های جدیدی چون تشخیص چهره و لبخند و حتی چشمک (blink recognition) پشتیبانی کرده و علاوه بر این در ساختار آن مواردی همچون لرزش گیر دست و قابلیت تصویر برداری پانوراما به فرم اتوماتیک (Auto Panorama) نیز به چشم می خورد. از نقاط منفی در ساختار این بخش عدم استفاده از فلش زنون و اکتفا کردن به یک فلش LED در آن است که با اینکه نسبت به دیگر فلش های این کلاس کاملا بزرگتر و پر نور تر است اما در کل در قیاس با بزرگانی چون N82 و K850 حرق چندانی در عکاسی در شب نمی زند. در رابطه با کیفیت عکس های گرفته شده توسط این دوربین بعلت به بازار نیامدن نسخه نهائی اظهار نظر درستی نمی توان کرد. فیلمبرداری این دوربین نیز در سطح بزرگان است چرا که علاوه بر امکان فیلمبرداری در رزولوشن VGA با 30 فریم در ثانیه، این دوربین امکان فیلمبرداری در رزولوشن QVGA و با 120 فریم در ثانیه را نیز داراست.
ظرفیت باتری این گوشی نیز 1200mAh ساعت است که در قیاس با نمونه 950mAh موجود در N96 اعداد کاملا بالاتری را در تست کارخانه ای کسب کرده است: 310 ساعت در حالت Stand-by و 8 ساعت و 30 دقیقه در هنگام مکالمه.
سامسونگ بر طبق یک برنامه زمانی مشخص قرار است i8510 را تا اواخر ماه آینده (آگوست) و به قیمتی در حدود 750 یورو به بازار عرضه کند که همین موضوع می تواند با توجه به قیمت ابتدائی N96 (که رقمی زیر 600 یورو اعلام شده است)، در صورت ارائه آن قبل از یک ماه آینده به تجدید حیات نوکیا در این رده منجر شود.

 

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.


 

English Excerpt: Samsung officially announced the Samsung i8510 INNOV8 today - a multimedia monster, which packs top-of-the-range cameraphone capabilities along with Symbian S60 smartphone functionality. And probably the best thing about it is that it will be available in Europe in a few weeks (read August 2008).
نويسنده : آرش
در تاريخ : July 24, 2008 7:58 PM
آدرس اين مطلب : http://www.writeage.com/samsung_i8510_innov8_mobile_preview.html

نظرات نوشته شده :

teroa  نوشته است:  

کارای سامسونگ همش تقلید از روی بقیه ی گوشی هاست و در ضمن هیچ استراتزی فروشی که ندارد بماند مثل ... گوشی جدید می ده تو بازار

July 24, 2008 10:32 PM

حمید  نوشته است:  

سلام :
آرش جان باز سرعت عمل خود را در برابر تمام فارسی نویس ها نشان دادی . واقعا ممنون.
زمانی وقتی گفته شد سامسونگ در آینده ای نچندان دور به بزرگترین تولید کننده گوشی همراه جهان مبدل می شود خیلی از دوستان شک داشتند ولی با ارایه این محصول که خود قاتل G810 نیز هست نشان داد سامسونگ نگاههای بلند مدتی دارد که آهسته آهسته آن را جامه عمل می پوشاند .
نکته جالب ابنجاست که هنوز چند هفته از ورود G810 به بازار جهانی نمی گذرد که اعلام می شود i8510 در آخر ماه بعد به بازار می آید و این در صورتی است که نوکیا هنوز محصول اصلی سال 2008 خود را در بازار موجود نکرده است در عوض سامسونگ با محصولاتی همچون i900 و i8510 به تمامی نقاط بازار سرک می کشد در این میان سونی اریکسون هم بلایی همانند نوکیا خواهد داشت مگر آنکه محصولات خود را زود تر از موعد وارد بازار کند و موتورولا هم که باید قبول کرد به هر دلیل ( مشکلات اقتصادی ) از دور خارج شد و جای خود را به سامسونگ داد .
از اینکه سرتون درد آوردم ببخشید .

July 24, 2008 10:39 PM

آدم برفی  نوشته است:  

من خودم طرفدار پر پا قرص نوکیا هستم
ولی بعد از نوکیا سامسونگ واقعا کارش درسته
خیلی دوست دارم یه گوشی سامسونگ داشته باشم
ولی فعلا n82 همه نیازهام رو جواب میده
اما اگه بخوام یه گوشی دوم بخرم، حتما سامسونگ می خرم
و مطمئنا سونی اریکسون نمی خرم

راستی، یادم رفت بگم
مطلب خیلی داغی بود
خیلی هم جدید

July 24, 2008 11:40 PM

مجيد  نوشته است:  

سلام خدمت آرش جان و دوستان عزیز
مقالتون عالی بود،همین مقالات هست كه باعث میشه ما این سایت رو به دیگر سایت ها ترجیح بدیم
ولی من هر چی فكر كردم دلیل زنگ خطر رو برای نوكیا نفهمیدم سامسونگ و سونی هم اگه قصد رقابت در زمینه دوربین عكاسی دارن بهتره برن با 50 مگاپیكسلی Kodak‏ رقابت كنن نه اینكه گوشی ها رو به camera‏ تبدیل كنن درسته یك دوربین مناسب برای موبایل میتونه جذابیت داشته باشه ولی دیگه نه تا این حد! من 2 ساله گوشی های 5 مگاپیكسلی رو دارم ولی به جرأت میتونم بگم كه 10 تا عكس درست كه بخوام نگه دارم با این گوشی ها نگرفتم
به نظر من اگر این دو گوشی قیمت برابر هم داشتن كمتر كسی حاضر میشد DVB-H‏ رو با یك لنز 8 مگاپیكسلی عوض كنه
كاش این شركت ها به جای رقابت در زمینه لنز روی كیفیت قطعات تمركز کنن مشكلی كه من بعد از ‏ كار كردن با دو ‏گوشی E250‎و W810 داشتم این بود كه به خاطر استفاده زیاد از صحفه كلید،صحفه كلیدم رفت تو!
به هر حال فكر نكنم این اسباب بازی ها توانایی رقابت با نوكیا رو داشته باشند
همچنین میخواستم ببینم كه نمیتونین امكاناتی رو به سایت اضافه كنید كه موقع خوندن فید نظرات اسم هر شخص كه نظر داده رو داشته باشیم؟
با تشكر

July 25, 2008 2:48 AM

lord voldemort  نوشته است:  

مثل همیشه عالی و کامل بود.
با تشکر.

July 25, 2008 9:30 AM

محمدرضا  نوشته است:  

با سلام به دوستان و خسته نباشید به آرش جان .
گوشی فوق العاده ایه . کاملا با N96 برابری می کنه و حتی در بعضی موارد هم بهتره . فقط امیدوارم مثل بقیه گوشی های سامسونگ به فایل jad نیاز نداشته باشه . دوربینش هم می تونه جلوی C905 قد علم کنه . فقط اگه فلش زنون بود محشر میشد . در کل میشه گفت که سامسونگ حداقل این روزا داره یکه تازی می کنه اون از i900 و اینم از i8510 . مثل اینکه سری i بلای جون سری N شده.

July 25, 2008 10:07 AM

دکتر ریتالین  نوشته است:  

مجید جان
چیزی که خواسته بودی به فید نظرات اضافه شد. از این به بعد می تونی اسم نویسنده کامنت رو هم کنار تاریخ درج اون در فید نظرات ببینی.
موفق باشی.

July 25, 2008 11:32 AM

تورج  نوشته است:  

اگر اول هر پست، خلاصه ای ازش در حد چند خط بنویسید خیلی خوب میشه.

July 25, 2008 11:39 AM

mohammadreZa  نوشته است:  

من مدتی سامسونگ i450 داشتم و واقعا دیدم رو نسبت به سامسونگ عوض کرد. واقعا گوشیهای سامسونگ از هر نظر کاملا قابل رقابت با محصولات نوکیاست.
راستی مجید جان الان شما میتونید از از DVB-H استفاده کنید که وجود اون رو نسبت به یه دوربین خوب برتری محسوب میکنید. ضمن اینکه کاربری هر شخص به خودش بستگی داره و اینکه شما تو 2 سال 10 تا عکس ننداختی باید به انتخاب خودت شک کنی! (که چرا چنین گوشی انتخاب کردی)
به هر حال شرکتهای بزرگ دنیا بهتر از شخص شخیص شما میدونن دوربین جذابتره یا DVB-H :)

سرتونو درد آوردم

July 25, 2008 3:46 PM

سینا  نوشته است:  

سلام
من سینا هستم
دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه کرج
یکی از طرفدارای سونی اریکسون بودم که بعد از کار کردن با چند نمونه از گوشی های سامسونگ متوجه شدم که بیخود نیست که جایگاه جهانی سامسونگ بالاتر از سونی اریکسونه.
سامسونگ در دنیا دومه در صورتی که سونی اریکسون پنجم شده

گوشی های w800 و k850 و P990 و w950 رو تا حالا داشتم. ولی واقعاً به نظرم گوشی هایی مثل i900 و F480 و این گوشی های جدید سامسونگ واقعاً چیز دیگه ای هستن. الان U900 گرفتم و واقعاً راضی هستم. بزودی هم با ورود i900 اون رو می خرم چون گوشی ای کاملتر از i900 وجود نداره. با اینکه تقلید از آیفون هست ولی خیلی از آیفون بهتره.
X1 سونی اریکسون هم به نظرم فقط یه تقلیده که حرف خاصی هم برای گفتن نداره. نه ظاهر قشنگی داره (نسبت به آیفون و i900 ) و نه امکانات آنچنانی نسبت به اینا داره

July 25, 2008 6:01 PM

S A M S U N G  نوشته است:  

با سلام به همه دوستان و آرش عزیز

سامسونگ 9 ماه پبش بیانه ایی مبنی بر اینکه به رقابت با نوکیا برمیخیزد را در اینترنت منتشر کرد .
خیلی از دوستان این تهدید جدی سامسونگ رو به باد مسخره میگرفتن .
سامسونگ یکی از بزرگترین سرمایه ها رو در اختیار داره چرا که به راحتی و فقط بعد از گذشت تنها یک هفته از معرفی محصولاتی همچون Omnia و i8510 آنها رو روانه بازار کرده .

کماکان که سونی اریکسون به x1 و نوکیا به N96 خود می نازنند.

مخلصیم .

July 25, 2008 6:20 PM

مجيد  نوشته است:  

سلام و خسته نباشید آرش جان و سایر دوستان
محمد رضا جان الان شما میتونید توی تهران از این فناوری استفاده كنید در ضمن من كاملا از خرید گوشی هام رضایت كامل دارم چون ملاك من دوربین گوشی نبوده من بیشتر به اینترنت گوشی اهمیت میدادم كه عملكرد سونی تو این زمینه فوق العاده افتضاح بود از طرفی windows mobile6.1‏ هم یك سری ایرادات جدی داشت كه دوباره رفتم سراغ نوكیا
من نظر خودم رو در مورد دوردبین گوشی گفتم و هر كس سلیقه ای داره ولی من هر چند تا از دوستام كه camera phone‏ دارن و به خاطر همین قابلیت گوشی رو خریدن الان ازشون میشنوم كه كاملا ناراضی هستن چون كوچكترین استفاده ای ازش نداشتن!
در ضمن آرش جان هنوز هم نمیشه فهمید كه هر كامنت رو چه شخصی نوشته امید وارم این قابلیت رو به زودی در اختیار كاربران قرار بدید
با تشكر

July 25, 2008 6:57 PM

tnt  نوشته است:  

سلام خدمت دوستان.این صحبتی که بین دوستان است بابت اینکه گوشیهای سامسونگ تقلیدی از گوشیهای دیگر است باید توجه داشته باشید که شرکت سامسونگ در سال 2001 اگر اشتباه نکنم اولین گوشی مجهز به دوربین رو روانه بازار کرده.پس طبق این گفته تمام گوشیهای جهان تقلیدی از سامسونگ است در( قسمت دوربین)اگر اشتباه میگم بگید اشتباه میگی.پس این تقلید باید باشد تا شرکتها پیشرفت کنند.

July 25, 2008 10:49 PM

ارتباط  نوشته است:  

خیلی قشنگ هستند.

July 26, 2008 4:59 PM

م  نوشته است:  

چه جوری میشه خریدش؟

July 26, 2008 9:54 PM

Steve  نوشته است:  

سلام آرش جان می خواستم ببینم 10مگاپیكسلی سامسونگ(B600‎‏ ) حقیقت داره؟!

July 28, 2008 12:25 AM

پدارم  نوشته است:  

با سلام
خدمت همه اونهایی كه عاشق دوربین های با كیفیت در موبایل هستند فقط می خواستم اینو بگم دیروز به صورت اتفاقی رفتم جمهوری نمایندگی سونی : دوربین 12 مگاپیكسل (از این بیشتر می خوای؟؟!!) سایبرشات سونی همراه با 5x زوم اپتیكال صفحه نمایشگر 4/2 اینچ و تكنولوژیهای تشخیص چهره، خنده، چشمك، حركت همراه با لرزش گیر ،wide screen , flip horizental عكاسی فوق العاده سریع و فیلمبرداری30 فریم در ثانیه 480×640 و كلی امكانات دیگه به همراه گارانتی اصلی فقط و فقط 350 هزار تومان!!! و دقیقا همین امكانات با دوربین 8 مگاپیكسل فقط 250 هزار تومان!!! با این حساب یعنی برای گوشی كه همون دوربین را داشته باشه باید 3 برابر بیشتر (بیش از 750 هزارتومان) هزینه كنیم!‌ و البته كاملا واضح است كه هیچگاه كیفیت عكس دوربین های موبایل قابل مقایسه با هم رده های خود در دوربین های عكاسی نیستند!
هر چند من خودم n95 دارم و برعكس مجید جان حداقل هفته ای 10 تا عكس می گیرم و از دوربین خیلی بیشتر از سیستم عامل استفاده می كنم و فكر می می كنم قابلیت dvb-h اصلابه درد ما ایرانیها نمی خوره (مگه سالی چند بار می خوای فوتبال ببینی؟!) ولی چندان دوربین این گوشی به دلم ننشست!
راستی یه سوال فكر كنم كاور دوربین هم نداره نه!!!
من نمی دونم این فلش زنون و كاور دوربین چه مسبله بسیار سخت و پیچیده و شاید گران در گوشی های موبایل است كه همیشه یك مشكل بسیار بزرگ و مهمه! چطور دوربین 2 مگاپیكسل w700 كاور دوربین دازد و یا k800 سه مگاپیكسلی از فلش زنون بهره می گیرد در حالی كه با كمال تعجب در اغلب گوشیهای با دوربین بهتر مانند n95 8G ، G900 ، و برخی گوشیهای سامسونگ و موتورلا خبری از آن نیست!!!
البته ابن گوشی نسبتا زیبایی نیز هست و برعكس نوكیا كه تك و توك گوشیهاش زیبا در می یاد بقیه برندها سلیقه بیسیار بهتری دارتد و گوشیهای یسیار زیبایی طراحی می كنند! ولی جالب است در حالی كه هنوز G810 معلوم نیست كی وارد باز می شود، چگونه این گوشی می خواهد زودتر به بازار بیاید؟
این طوز كه داره سامسونگ پیش میره باید دیگه یواش یواش از دست نوكیا بشورانیم و به سامسونگ نگاه بیاندازیم!!
یه سوال دیگه هم داشتم آرش جان
از آنجایی كه سیستم عامل سیمبین در گوشیهای نوكیا و سونی اریكسون اصلا شپبیه هم نیستند و حتی برنامه هاشون هم یكی نیست! و همچنین اینترفیس آن ها هم به كلی تفاوت دارد می خواستم ببینم در مورد سامسونگ به چه صورت است؟ آیا سیستم عامل سیمبین برند نوكیا و سامسونگ بكی است یا فقط ورژنش مثل همه! اینترفیس یكیه؟ اساسا كار كردن با كدام راحت تر است؟؟ می بخشبذ یگم طولانی شود

July 28, 2008 1:11 AM

آرش  نوشته است:  

با سلام به دوستان
Steve جان هنوز خبری به طور رسمی در رابطه با مدلی که ذکر کرده اید منتشر نشده است
---------------------------------------------
پدرام جان من کاملا با گفته های شما در رابطه با دوربین در موبایل موافقم و اصولا معتقدم یک موبایل در درجه اول یک موبایل است و نه هزار چیز دیگر تازه قیمت هایی که شما گفتید کمی گران است چون من دوربینی از برند سونی سراغ دارم که با قیمتی در حدود 130 هزار تومان از بهترین های موبایلی همچون N82 و K850 هم بهتر عمل می کند.
در ضمن پدرام جان G810 مدت مدیدی ست که وارد بازار شده است و قیمتی در حدود 450 دلار دارد
در رابطه با Symbian نیز همانطور که در داستان Symbian بطور کامل شرح داده شده است با دو ورژن مختلف روبرو هستیم که شامل Symbian UIQ و Symbian S60 است که اولی در نمونه های سونی اریکسونی و موتورولائی و دومی در مدل های نوکیائی و سامسونگی استفاده می شود پس همانطور که می توانید حدس بزنید بجز تغییرات ظاهری در اینترفیس، هیچ تفاوتی میان سیستم عامل این گوشی و مثلا N78 وجود ندارد
با تشکر

July 28, 2008 10:55 AM

مجيد  نوشته است:  

با سلام خدمت تمامی دوستان
پدرام عزیز اگر یك بار دیگه كامنت مربوط به من رو بخونید متوجه میشید كه من گفتم دوربین برای من و چند تا از دوستانم كاربردی نداشته شاید برای شما استفاده زیادی داشته باشه در ضمن افراد با توجه به نوع نیازشون گوشی مورد نظر شون رو انتخاب می كنند
من اطلاعات دقیقی در مورد‎ DVB-H‏ ندارم و با تو جه به اسمش Digital video brodcasting فكر میكردم نه فقط برنامه های زنده كه تمامی برنامه های تلویزیونی رو پخش میكنه
با تشكر

July 28, 2008 10:59 AM

آرش  نوشته است:  

با سلام به دوستان
مجید جان برای اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی DVB-H می توانی به اینجا مراجعه کنید
در ضمن دوستان عزیز چون همانند همیشه قصد کنار آمدن و خاتمه بخشیدن به داستان برتری نوکیا یا سامسونگ را ندارید با اجازه شما دیگر کامنتی در این رابطه Publish نمی شود
با تشکر

July 28, 2008 12:24 PM

مجيد  نوشته است:  

با سلام خدمت آرش جان و سایر دوستان عزیز
با تشكر از مقاله ای كه معرفی كردید ولی من هیچی ازش نفهمیدم فقط اگه لطف كنید بگید با این فناوری تمام برنامه ها رو میشه مشاهده كرد یا فقط برنامه های زنده؟

July 28, 2008 1:33 PM

hadi  نوشته است:  

با عرض سلام خدمت آرش جان این گوشی b600 تولید شده فقط توی کره موجود میباشد.اینم سایتش

July 29, 2008 12:25 AM

پدارم  نوشته است:  

با سلام آرش جان خیلی ممنون از اینكه خیلی سریع به سوالات پاسخ می دهید.
آرش جان مدت مدیدی است كه درباره بعضی از محصولات جدید نوكیا همچون n97,n98,n99 ( یا امكاناتی عجیب و غریب!!!) در برخی سایت های فارسی موبایل صحبت می شود و حتی عكس آن با مشخصات كامل منتشر شده است ولی جالب است كه در سایت های معروف فارسی موبایل (همانند سایت شما) و حتی در سایت های معروف خارجی مانند gsmarena حتی یك عكس یا یك حبر هم به آن اختصاص داده نشده است. البته این داستان حدودا چند ماه پیش هم در مورد w1 سونی اریكسون هم وجود داشت. می خواستم بدانم آیا این گوشی ها اصلا معرفی شده اند یا اینكه فقط شایعه ای از سمت طرفداران بی جهت متعصب برند های نوكیا و سونی اریكسون می باشد؟
البته مجید جان اگر آن طور كه شما گفتید dvb-h برنامه هایی كه فبلا پخش شده را بتواند پخش كند من هم با شما موافقم و خوب مسلما كاربرد بیشتری نسبت به دوربین دارد!!!

July 29, 2008 1:13 AM

S A M S U N G  نوشته است:  

با سلام به همگی .

این گوشی با توجه به معرفی نازکترین دوربین 8 مگاپیکسلی دنیا طراحی شده .

i8510 دارای کاور دوربین نیز است و عملکرد آن به صورت زیر میباشد :
هنگامی که کاربر دوربین گوشی را فعال میکنه کاور لنز به طور خودکار از روی لنز کنار میره و پس از اینکه عکسبرداری توسط کاربر تمام شد کاور به صورت خودکار روی لنز برمیگرده .
در مورد فلاش دوربین باید بگم فلاش زنون در فلیمبرداری هیچ استفاده ای نداره و این درحالیه که این گوشی فیلمبردای عالی VGA با 30 فریم در ثانیه و QVGA با 120 فریم در ثانیه داره . اگه فلاش زنون بکار برده میشد مطمئنا از این فیلمبرداری پرقدرت گوشی در شب نمیشد استفاده کرد .

در مورد G810 باید بگم که این گوشی آوریل وارد بازار جهانی شد و الان حدود 2 هفته هستش که شرکت معتبر پارس مایکروتل این گوشی رو با قیمت 488 هزار تومان در بازار ایران عرضه کرده .

تفاوت G810 با i8510 واضح هستش و i8510 کلاس گوشی متفاوتی با G810 داره .

موفق باشین .

July 29, 2008 10:06 PM

پدارم  نوشته است:  

علاقمندان به این گوشی n96 توجه داشته باشند كه شایعه به شهریور به بازار آمدن این گوشی توسط نوكیا تكذیب شد.
بالاخره شرکت نوکیا به طور رسمی نوید فروش N96 را از اول ماه اکتبر (11 آبان) داد. (واقعا باید به شركت نوكیا خسته نباشید گفت!!!)
با توجه به زمان عرضه و همچنین قیمت گفته شده آن باید قیدشو بزنیم چون سامسونگ i8510 با دوربین 8 مگاپیكسلی و دقیقا همان سیستم عامل n96 هم زودتر به بازار می آید (اواسط شهریور) و هم ارزانتر است!!(700 یورو یعنی تقریبا 1 میلیون)
مطلبی كه درباره كاور دوربین نوشتی خیلی جالب بود اگه واقعیت داشته یاشه معلومه با یك گوشی كاملا پیشرفته ای روبرو هستیم.
در مورد فلش زنون هم باید بگم كه هیچ كدام از گوشی های موبایل كه فلش دارند هنگام فیلم برداری از فلش پرقدرت خود (چه زنون باشد چه معمولی) استفاده نمی كنند و اكثرا همانند n73 ، n95 از k800 و k850 از نور قرمز فلش برای فیلم برداری استفاده می كنند چون اگر فلش پر قدرت گوشی بیش از اندازه روش بماند گوشی داغ شده و به آن آسیب می رسد اگر چندبار بطور متوالی و زیاد با فواصل زمانی كم با n95 عكس بگیرید دقیقا متوجه گرم شدن آن خواهید شد.
در ضمن اصلا داشتن فلش زنون ربطی به كیفیت فیلم برداری نداره! اگر این طور بود پس چگونه n82 دقیقا با همین رزولوشن 480*620 فیلم برداری می كند در حالی كه فلش زنون هم دارد!
در مقایسه دو مدل g810 و i8510 قیمت خیلی تعیین كننده است چون قیمت مدل جدید دو برابر قیمت اولی است یعنی خریدار باید بسنجد كه ارزش دارد به خاطر دوربین 8 به جای 5 و همچنین سیستم عامل جدید و چند تغییر جزیی این قیمت گزاف را بپردازد یا نه!!!
در ضمن مجید جان همانطور در خود سایت نوكیا گفته شده قابلیت dvb_h فقط برنامه های live tv یعنی زنده را پخش می كند
آرش جان اگر به سوال من در مورد گوشی های جدید n97,n98,n99 كه در كامنت فبلی هم پرسیدم جواب بدی ممنون می شم
با تشكر

August 4, 2008 12:42 AM

محمدرضا  نوشته است:  

با سلام به همه دوستان .
آقا پدرام در مورد تاریخ ورود N96 به بازار همون طور که گفتی اول اکتبر وارد بازار میشه که اگه اشتباه نکنم این تاریخ مصادف میشه با 11 مهر نه 11 آبان . البته سایت gsm.ir هم همین اشتباه رو مرتکب شده بود . اما شک ندارم که اکتبر مصادف میشه با مهر ماه و درواقع 11 آبان میشه اول نوامبر . شما هم میتونید یه نگاه به تقویم بندازید . از آقا آرش هم خواهش میکنم یه بررسی کنند . اگه لینک متن انگلیسی خبر رو هم دارید معرفی کنید تا مطمئن بشم چه تاریخی هست . تو سایت gsmarena که نبود.
به هر حال با وجود اینکه طرفدار پر و پا قرص گوشی های نوکیا هستم و بی صبرانه منتظر ورود این گوشی هستم ، اما فکر نکنم N96 گوشی باشه که این همه ارزش تلف کردن وقت رو داشته باشه . می تونست خیلی زودتر از این عرضه بشه . یا اگه قرار بود اول اکتبر عرضه بشه می تونست دیرتر معرفی بشه (مثلا سه ماه دوم سال میلادی) . دقیقا مثل X1 سونی اریکسون . خلاصه با وجود این همه گوشی عالی که تو بازار موجود هست مطمئنا N96 اون محبوبیت N95 رو کسب نمیکنه .
با تشکر.

August 4, 2008 2:32 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام به دوستان
مجید جان البته فکر کنم تمام آن چیزی که در رابطه با DVB-H می دانستم را در مقاله مربوطه نوشته ام و تا آنجائی که من می دانم این فناوری علاوه بر امکان پخش زنده امکان نمایش برنامه های ضبط شده و همچنین قابلیت درخواست یک برنامه ضبط شده که به آن Video on Demand و یا اختصارا VOD می گویند را نیز دارد ولی با این حال باید دید نمونه وطنی این فناوری کدامیک از موارد بالا را پشتیبانی می کند.
----------------------------------------------
پدرام جان گوشی های از این دست عمدتا با مشخصاتی باور نکردنی و قابلیت های عجیب و غریب اصطلاحا Concept یا مفهومی نامیده می شوند و به نوعی نشانگر جهت و سمت تکنولوژی در سالهای آینده بوده و معمولا هیچ گوشی مفهومی به مرحله تولید نمی رسد که W1 یکی از آنها محسوب می شود ولی در مورد بقیه نمی توان با صراحت صحبت نمود چون سخنی تا بحال در رابطه با آنها شنیده نشده است
----------------------------------------------
محمد رضا جان همانطور که شما و پدرام عزیز فرمودید تاریخ ارائه N96 بار دیگر به تعویق افتاد و به 1 اکتبر یعنی 11 مهر موکول گردید اطلاعات بیشتر در این رابطه را از این سایت معتبر بخوانید
در ضمن پدرام جان i8510 از N96 ارزانتر نیست چون قیمت ورود به بازار N96 رقمی در حدود 570 یورو است
با تشکر

August 5, 2008 11:45 AM

میلاد  نوشته است:  

با سلام خدمت شما...
چرا درباره موس اپتیکال این گوشی هیچ حرفی زده نشده...!!؟؟
چیزی مثل تاچ پد در لپ تاپ ها و همانند مدلی که در i900 بکار رفته..!!

September 11, 2008 8:20 AM

پدرام  نوشته است:  

سلام آرش عزیز
جالبه تو همین لینکی اینجا گذاشتی قیمت این گوشی تقریبا 760 دلاره که خیلی ارزانتر از قیمت 945 دلاری که در امارات روی n96 گذاشه شده است!!!( اگه با همین قیمت تو ایران بیاد خود من اولین نفری هستم که n95 خودم می فروشم و i8510 رو می خرم! کی دوربین 8 مگاپیکسلی با این همه امکانات رو ول می کنه می ره n96 کهtv داره بخره!)
چند تا سوال درباره این گوشی داشتم ممنون میشم اگه جواب بدی
1- فلش این گوشی و گوشی n96 را می توان همچون k750 دائما روشن نگه داشت برای چراغ قوه؟
2- یه مشکلی گوشیهای نوکیا سیمبین داشت این بود که حجم فایل دریافتی از بلوتوث را نشان نمیداد! آیا این مشکل در سیستم عامل جدید 9.3 چه در نوکیا و چه در سامسونگ حل شده است؟
3- این طور که من از مطلبی که در قسمت داستان سیمبین نوشته بودید برداشت من این طور بود که در سیمبینی که نوکیا استفاده می کند بر خلاف سونی اریکسون نمی توان صفحه تماما لمسی همچون p1 اسفاده کرد و دلیل اینکه نوکیا یا سامسونگ نمی توانند گوشی سیمبین لمسی بزنند این است؟؟ اساسا فرق سری 60 و70 و 80 چیست؟

October 14, 2008 2:48 AM

بهروز  نوشته است:  

خدمت همه دوستان و آرش عزیز سلام عرض می کنم . از اینکه سایتتون رو اینقدر پویا و سودمند می بینم بسیار خوشحالم .
خدمت پدرام عزیز عرض کنم که بنده حدودا دو هفته میشه N96 خریدم با قیمت 780 تونم و می تونم کمکت کنم البته اگه جواب های ما رو قابل بدونی . اولا بگم به هرحال هرکسی سلیقه ای و همون طور که شما فرمودید i8510 هم در حدود این قیمت انتخاب بسیار خوبیه و مطمئنا گوشی بی نظیریه . اما خدمت شما عارضم که فلش این گوشی رو می تونی دائم روشن نگه داری . ضمن اینکه همچنان مشکل نشون ندادن حجم فایل دریافتی همجنان به قوه خودش باقیه . اما در مورد سوال سوم ، من هم مثل شما واسم سوال بود اما جوابم رو به طور اتفاقی همین امروز از سایت GSM گرفتم چون تا اوایل سال 2009 گوشی N97 با سیستم عامل سیمبین و تمام لمسی معرفی میشه . البته اطلاعات کامل رو ننوشته . در مورد شارژ این گوشی بگم که اگه زیاد باهاش کار نداشته باشی راحت تا دو روز دوام میاره وگرنه حتی ممکنه در عرض یک روز خالی بشه . کیفیت عکساش همون طور که قبلا اعلام شده بود کیفیت کمتری نسبت به N95 داره اما کیفیت فیلمش واقعا بهتره . TV این گوشی هم حوالی پارک ملت من امتحان کردم کار می کنه ولی بقیه جاهارو نمی دونم . اما برخلاف اضحار نظرای خصمانه ای که در مورد این گوشی میشد با وجود cpu ضعیفتر خیلی کم هنگ می کنه تو این دوهفته فقط دوبار هنگ کرده و واسه نشون دادن فیلمای MP4 حتی VGA هیچ مشکلی نداره .
از این که طولانی شد عذر می خوام . من در خدمتم .

October 15, 2008 5:00 PM