Writeage

SonyEricsson C905 ناگفته ها و ناشنیده ها


شاید برای شما نیز جالب باشد که در رابطه با آخرین Cameraphone سونی اریکسون که به تازگی به نمایش عمومی گذاشته شده است بیشتر بدانید به همین منظور بهتر دیدیم آخرین اطلاعات منتشر شده و موارد مختصری که در دسترس عموم قرار گرفته است را هرچند مختصر در این مجال با هم مرور کنیم. با ما همراه شوید.

sonyericsson_c905_01.jpg


مدل و نام SonyEricsson C905
ابعاد 18-19.5×49×104 میلی متر
وزن 136 گرم
صفحه نمایش 2.4 اینچ
320×240 پیکسل
قابلیت نمایش 256 هزار رنگ
دفترچه تلفن تا 1000 عنوان
کارت حافظه+حافظه داخلی Memory Stick Micro M2+ حافظه داخلی 160 مگابایتی
ارتباطات GSM چهار بانده+GPRS +EDGE+3G +Bluetooth
سیستم عامل ----
پردازنده ----
وضوح دوربین 8 مگاپیکسل
حداکثر وضوح فیلمبرداری QVGA با 30 فریم در ثانیه
ظرفیت باتری 930mAh

 

این لحظه بیش از پیش برای من یادآور خاطره به بازار آمدن Nokia N95 در سال گذشته است، وقتی که همه استانداردها بر مبنای سه مگاپیکسل می گذشت و ناگهان نوکیا با ارائه یک 5 مگاپیکسلی هوشمند تمامی بازار Cameraphone ها را به یکباره به سمت خود تغییر مسیر داد. اما این بار به نظر می رسد نوکیا کمی از قافله عقب مانده است چرا که وقتی که تمامی نیروهای این شرکت پیرامون سوگلی هوشمند و با امکانات فراوانی نظیر N96 می گذرد، سونی اریکسون در خفا، محصولی را به نمایش گذاشت که تمامی سازندگان را در یک لحظه به چالش کشانیده است. C905 دستگاهی ست که شاید تا آن اندازه که دوربین در آن اهمیت دارد، کارکرد آن به عنوان تلفن اهمیت نداشته باشد، چرا که در اینجا با یک دوربین فوق العاده 8 مگاپیکسلی روبرو هستیم که گذشته از عکاسی فوق العاده و قابلیتهای فراوان آن در این امر، امتیاز های فراوان دیگری را نیز برای سونی اریکسون به ارمغان آورده است. همانطور که می دانید سونی اریکسون در سری جدید نامگذاری های خود نام سری K را با سری C (که یادآور CyberShot می باشد) برای Cameraphone های خود تعویض کرده است و از این پس تمامی گوشی های این کلاس تحت این نام به بازار خواهند آمد و هرچه عدد اول پس از C عدد بزرگتری باشد نشانگر قویتر بودن قابلیت اصلی دستگاه (مثلا در اینجا دوربین) می باشد. عدد دوم در این نام گذاری نیز نشان دهنده رتبه این دستگاه در میان هم رده ای های خود می باشد که عدد صفر در اینجا نشان دهنده اولین دستگاه در میان این رده است. رقم آخر نیز نشان دهنده فرم گوشی ست بطوریکه از صفر تا دو گوشی های Candy ، سه و پنج گوشی های کشوئی، شش تا هشت گوشی های تاشو و عدد 9 نیز برای طراحی های خاص در نظر گرفته شده است پس از این لحاظ C905 یک گوشی قوی در رده دوربین است که در نوع خود اولین بوده و فرم کشوئی دارد.

sonyericsson_c905_02.jpg

 

ظاهر دستگاه با هرچه تاکنون از سونی اریکسون دیده ایم متفاوت است چرا که در اینجا از گوشه های تیز و ظاهر مکعب مستطیلی همیشگی خبری نیست و گوشی کاملا با زوایای گرد و مدور طراحی شده است و حتی قسمت دوربین نیز با طراحی خاصی که در پشت گوشی انجام شده است با یک انحنای زیبا با سایر قسمت های آن هم سطح شده و به هیچ عنوان، حالت بیرون زدگی ندارد، که این بر جذابیت های گوشی کاملا افزوده است. از لحاط ابعاد و اندازه، C905 را می توان نمونه بزرگتری از K850 دانست چرا که با ابعاد 18×49×104 میلیمتر چیزی در حدود یک میلیمتر بر عرض و قطر گوشی افزوده شد است. البته با اندازه گیری قطر گوشی از روی لنز دوربین، چیزی نزدیک به 1.5 میلیمتر دیگر نیز بر این عدد افزوده و به رقم 19.5 میلیمتر دست می یابیم. اوضاع در مورد وزن دستگاه نیز تقریبا به همین صورت است، جائیکه C905 با وزن 136 گرمی خود یک نمونه کاملا سنگین  در کل خانواده سونی اریکسون می باشد اما با اینکه این اعداد برای یک Feature Phone اعداد کاملا بزرگی ست ولی تجمع امکاناتی که در این موجود نچندان کوچک دیده می شود می تواند توجیه خوبی برای ظاهر نسبتا بزرگ و سنگین آن باشد. 

sonyericsson_c905_03.jpg

 

بدنه گوشی از پلاستیک مات و با کیفیتی ساخته شده است که به هیچ عنوان نمی توان اثر انگشت را بروی آن مشاهده کرد و این شاید برای اولین بار در تاریخ گوشی های غیر هوشمند سونی اریکسون باشد که در ساخت گوشی از مواد بسیار با کیفیت استفاده گردیده و جنبه پلاستیکی بودن محصولات این شرکت را کاملا پنهان نموده است. رویه دستگاه به گوشی های قبلی سونی اریکسون شباهت فراوان دارد که این جنبه از کلیدهای کنترلی تکراری زیر صفحه نمایش تا دو کلید مخصوص Cameraphone های این شرکت بر بالای صفحه نمایش ادامه دارد. صفحه نمایش 2.4 اینچی گوشی یکی از بزرگترین صفحه نمایش هائی ست که این شرکت در گوشی های بدون سیستم عامل خود تا بحال بکار گرفته است. این صفحه نمایش بزرگ، طبق معمول قابلیت نمایش 256 هزار رنگ را داشته و دارای رزولوشن 320×240 پیکسل می باشد و عملکرد کاملا مناسبی در محیط های مختلف نوری از خود به نمایش می گذارد. صفحه کلید اصلی دستگاه کاملا تخت و بدون کوچکترین برآمدگی می باشد و بر خلاف انتظار عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. سمت چپ گوشی تنها محل حضور پورت اتصالات سیمی و کارت حافظه M2 گوشی می باشد که با وجود 160 مگابایت حافظه داخلی امکان افزایش حافظه را تا بیش از 2 گیگابایت فراهم می کند اما قسمت سمت راست گوشی بر جنبه اصلی دستگاه تاکید بیشتری دارد در اینجا بجز کلید Rocker تغییر حجم صدا، سه دکمه مخصوص عکاسی دیده می شود که یکی شاتر دو حالته دوربین است  و دو تای دیگر وظیفه گشودن آخرین عکس گرفته شده و سوئیچ میان دوربین عکاسی و فیلمبرداری را بر عهده دارند.

sonyericsson_c905_04.jpg

 

پشت دستگاه از لحاظ طراحی یکی از زیباترین طرح های سونی اریکسون به حساب می آید در اینجا دو بخش کاملا مجزا دیده می شود که در بالا شامل دوربین و محافظ لنز آن می باشد و در پائین آن نیز کاور باتری دستگاه دیده می شود. با گشودن کاور لنز دوربین دستگاه خود بخود فعال می گردد (امری که با فشردن دکمه شاتر نیز رخ می دهد)، در این قسمت موارد امیدوار کننده فراوانی دیده می شود که شایسته نام CyberShot می باشد در اینجا گذشته از لنز دوربین 8 مگاپیکسلی گوشی، فلش زنون و آینه عکاسی از خود بهمراه فلش مخصوص فیلمبرداری که نقش نور راهنمای فوکوس را نیز بازی می کند دیده می شود. علاوه بر این یک عنصر جدید دز این میان وجود دارد که پیش از این در هیچ دوربینی در این کلاس دیده نشده است: میکروفون مخصوص فیلمبرداری. باتری پنهان شده در زیر کاور دقیقا همان باتری 930mAh موجود در K850 می باشد که از لحاظ اعداد و  ارقام رسمی نیز مشابه K850 می باشد : 380 ساعت در حالت Stand-by و 9 ساعت در هنگام مکالمه که البته با وجود امکانات فراوان موجود در C905 احتمالا زمان کارکرد این باتری، از نمونه موجود در K850 کمتر می باشد.
ساختار منویی گوشی، همان نمونه تکراری غیر هوشمندهای سونی اریکسون است که تنها چند تغییر ظاهری در آن رخ داده است و شاید عجیب ترین و جالب ترین آیکونی که در منوی اصلی گوشی می توان دید، آیکون دسترسی مستقیم به گیرنده داخلی GPS دستگاه است که برای یک گوشی بدون سیستم عامل واقعا فوق العاده می باشد. قسمت محبوب Media Center گوشی نیز تغییر خاصی نسبت به نمونه هایی که در W910 و یا K850 دیده ایم نداشته و تنها موارد مشهودی که به آن افزوده شده است قسمت خروجی TV و بخش Web Feed می باشد و در اینجا نیز از شتاب سنج داخلی برای گردش تصویر بصورت خودکار در هنگام نمایش عکس و فیلم استفاده شده است

sonyericsson_c905_05.jpg

دوربین هشت مگاپیکسلی دستگاه مطمئنا مهمترین بخش، در C905 محسوب می شود این دوربین توانائی ثبت تصاویری با حداکثر رزولوشن 2448×3264 پیکسل را دارا می باشد و در ساختار آن موارد بیشماری از تنظیمات فراوان به سبک دوربین های دیجیتال حرفه ای مشاهده می شود که فوکوس اتوماتیک، لرزش گیر دست، عکاسی پانوراما، تنظیم هوشمند کنتراست، فناوری تشخیص چهره و قابلیت Geo-Tagging تنها بخشی از ویژگی های آن را تشکیل می دهد. اما اگر زیاد ناراحت نمی شوید باید بگویم که در نسخه ابتدائی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 30 فریم در ثانیه با رزولوشن VGA پیش بینی نشده و همانند قبل کاربر باید حداکثر با وضوح QVGA بسوزد و بسازد. البته این تنها یک پیش نمایش از C905 می باشد و ممکن است در نسخه نهائی این قابلیت نیز به گوشی افزوده شود. در مورد کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دستگاه نیز تا پیش از آمدن نسخه نهائی نمی توان اظهار نظر درستی کرد. یکی از قابلیتهای جالبی که به لطف برنامه های جانبی در گوشی مهیا شده است Motion Camera می باشد که در طی آن از گوشی می توان همانند یک دوربین مدار بسته (CCTV) استفاده کرد که به محض تشخیص حرکت در تصویر اقدام به ضبط تصاویر پیش رو می نماید.
قسمت مرتبط با GPS گوشی با ورود به منوی Location Service فعال می گردد در این قسمت دو برنامه Google Maps و Wayfinder Navigator دیده می شود که برای استفاده از نرم افزار دوم که یک نمونه حرفه ای محسوب می شود می بایست شارژ ماهیانه پرداخت کرد.
بدون شک پس از دوربین 8 مگاپیکسلی گوشی یکی از جذاب ترین امکاناتی که در C905 می توان سراغ گرفت گیرنده Wi-Fi در ساختار آن است که به جرات می توان ادعا کرد که این برای اولین بار در میان تمامی گوشی های بدون سیستم عامل است که از این فناوری استفاده شده است.

sonyericsson_c905_06.jpg

 

از پیش نمایش SonyEricsson C905 تنها چند روز می گذرد و در این مدت مطمئنا نمی توان در رابطه با آن قضاوت درستی نمود و مقاله فوق نیز تنها به جهت ارائه یک دید کلی از این دستگاه فوق العاده ارائه گردیده است و در آینده، بررسی کامل و جامعی از بهترین Cameraphone سونی اریکسون خواهیم داشت.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

English Excerpt: The Sony Ericsson C905 Cyber-shot has managed to create a real stir in the mobile community. It's the first GSM handset that ships with the whopping 8 megapixels worth of camera goodies and such things simply cannot go unnoticed.
نويسنده : آرش
در تاريخ : June 19, 2008 6:27 PM
آدرس اين مطلب : http://www.writeage.com/sonyericsson_c905_mobile_preview.html

نظرات نوشته شده :

امیر حسین  نوشته است:  

با سلام و عرض تشکر !!! وقتی سیستم عامل نداره به چه دردی میخوره ؟

June 19, 2008 7:42 PM

lord voldemort  نوشته است:  

به نظر من این گوشی هنوز هم از نوکیا ان 95 عقب تره. ادم با دیدن ظاهر این گوشی بیشتر یاد دوربین میافته تا گوشی موبایل. ولی 95 یک گوشی مولتی مدیا با طراحی مناسبتره. با این اوصاف این گوشی هم تو فیلم برداری ضعیفتره(حداقل الان)

June 19, 2008 8:42 PM

مجید  نوشته است:  

سلام خدمت آرش جان و دوستان متشکر از اطلاعات خوبی که دادید فقط حیف که سیستم عامل نداره واقعا سونی تا کی میخواد به عرضه گوشی های بدون سیستم عامل ادامه بده؟!! امیدوارم با تولید این گوشی غول ‏8 مگاپیکسلی نوکیا رو هم ببینیم

June 20, 2008 12:26 AM

Ehsan  نوشته است:  

سونی اریکسون تنها عامل پیشرفت جاوا و هر روز جاوا به سیمبیان نزدیک تر میشه

شیره سونی اریکسون

June 20, 2008 4:02 AM

میلاد  نوشته است:  

سلام به اقا آرش و ممنون از پیش نمایش
تئوری جالبی برای عددهای گوشی بود و این که ببینین سونی چه کرده...این گوشیه یا کلکسیون!!
آقایون این گوشی سیستم لازم نداره...بدون سیستم داره همه کاری میکنه

June 20, 2008 8:29 AM

mohamad  نوشته است:  

اگه منظورتون از سیستم عامل همون سیمبیانه ، نباشه بهتره .
ضمنا این گوشی خودش دارای کلاس و سیستم مستقله که تو سرعت و استفاده از سخت افزار سونی کاملا با اون مچ شده .
در مورد سیستم عامل هم فوکوس سونی اریکسون روی ویندوز قرار گرفته .

June 20, 2008 10:57 AM

Bardia  نوشته است:  

سلام
==============
اگر شما به سیمبین و ویندوز موبایل میگین سیستم عامل همون بهتر که نباشه .
نمیدونم سیستم عاملهایی مثل familier linux رو تا حالا دیدید یا نه ( البته اینا بیشتر روی ppc استفاده میشن )
بعدشم من نمیدونم وقتی یه گوشی همه کار انجام میده چه نیازی به سیستم عامل داره . حتما باید اسمش سیستم عامل باشه تا راحت تر بشه پزشو داد . چرا ؟

June 20, 2008 12:35 PM

شاهین  نوشته است:  

سلام میشه در مورد سری E
نوکیا بنویسی مثل:
e71 . e66
مرسی.موفق باشی

June 20, 2008 1:19 PM

احسان  نوشته است:  

از نظر ظاهر كه واقعا زیباست, امكاناتش هم كه كامل, بستگی داره سیستم عامل اولویت چندم خریدار باشه..

June 20, 2008 2:00 PM

مجید  نوشته است:  

دوربین جالبی هست که البته زنگ هم میخوره ولی کاش به جای اینکه سونی همه تلاششو میذاشت روی افزایش صدای اسپیکراش یه دونه صحفه نمایش 16 میلیون ناقابل هم رو این گوشیش میذاشت یا حداقل پورتای گوشیشو از هم جدا میکرد که نخواهیم از بین استفاده از هدست و شارژر گوشی یکی رو انتخاب کنیم البته به تازگی از راهکاری برای حل این مشکل استفاده میکنه که اون هم استفاده از شارژرهایی هستن که بهشون هدست وصل میشه یعنی واقعا استفاده از جک 3.5 میلیمتری اینقدر سخته یا شاید هم فضای زیادی از گوشی رو اشغال میکنه یا اینکه باعث میشه هزینه زیادی رو متقبل بشه که قیمت گوشی رو افزایش میده و دلایل دیگه ای مثل از بین رفتن استاندارد و. . . تلاش صنعت موبایل برای گرفتن جای کامپیوتر ها دوربین ها و سایر دستگاههای مولتی مدیاس که فکر کنم حذف سونی از این صنعت کمک بزرگی برای رسیدن به این هدف باشه در ضمن فکر نکنم چسباندن نشانی که اچ تی سی و ای میت برای بدست اوردنش سالها تلاش کردن با تولید یک گوشی از این رده از سونی به همین سادگی به سونی هم تعلق بگیره

June 20, 2008 2:43 PM

طاها  نوشته است:  

با اینکه گوشی خوبیه ولی با این حال فقط دوربینش بهترینه.بقیه امکاناتش در سطح خیلی معمولیه.حتی ظاهرش.مثلا الان چند سالی هست که نوکیا حتی معمولی ترین مدل هاش دارای صفحه نمایش 16میلیون رنگ هستن ولی سونی اریکسون هنوز هم حتی در بهترین مدل هاش از 256هزار استفاده میکنه.یا در مورد افزایش حافظه گوشی.

June 20, 2008 4:03 PM

حمید  نوشته است:  

سلام ارش جان خوبی داداش ؟
یه زحمت داشتم واست .
می خوام یه گوشی بگیرم هنگ کردم اصلا نمی دونم چی بگیرم .
می خوام قیمتش بین 200 - 250 باشه . سامسونگ نباشه. جوادم نشده باشه مثل 5610 که دست همه هست .
تورو خدا یه راهنمایی کن .
فقط سریع تورو خدا .
یه چند تا گوشی پیشنهاد بده
مر300 . میام همین جا میبینم کامنت تو .

راستی a1200 هم نباشه چون دارم .
قربانت فقط سریع .
بازم مر30

June 20, 2008 7:55 PM

حمید  نوشته است:  

سلام
آرش جان
یک سوال: شما می گید اولین گوشی بدون سیستم عامل که فناوری Wi-Fi رو داره C905 هست در صورتی که قبل از این نوکیا 6300i رو که سیستم عامل نداره به این فناوری مجهز کرده بود . درست می گم ؟
دوستانی که درباره سیستم عامل C905 صحبت می کنن این نکته رو توجه کنن که این یک Camera Phone هست و نیازی به یک سیستم مثل سیمبین نداره ولی اگر می داشت خیلی خیلی بهتر می شد.

June 20, 2008 9:02 PM

داریوش  نوشته است:  

با سلام خدمت دوستان هیچ میدونید اگر سونی اریکسون وسامسونگ نبودن همین 1100 را با قیمت خیلی بالاتر از این میخریدید

June 21, 2008 12:28 AM

پدارم  نوشته است:  

من با حرف داریوش جان موافقم سونی اریكسون با اینكه گوشیهاش سیستم عامل نداره و كیفیت صفحه تصویرش پایینه ولی همیشه یك سیاست داره دنبال می كنه كه باعث موفقیتش شده و اون: بیشترین امكانات در دوربین عكاسی همراه با كمترین قیمت ممكن. گوشهای سونی اریكسون همواره از گوشیهای هم رده خود در نوكیا ارزان تر بودند از جمله می تونیم گوشیهای زیر رو نام ببریم:
6600 و K600 (با دوربین VGA با تفاوت قیمت بالای 200 هزارتومان در ابتدا) ، N90 و K750 (دوربین2مگاپیكسل با تفاوت قیمت بالای 200 هزارتومان در ابتدا) ، K800 و N73 (دوربین 3 مگاپیكسلی با تفاوت قیمت 100 هزارتومان) ، N95 و K850 (دوربین 5 مگاپیكسلی با تفاوت قیمت بیش از 100 هزارتومان)
هر چند شاید مقایسه بالا خیلی منطقی نباشه!!!
این طور كه سونی اریكسون پیش می ره اگه C905 با N96از نظر قیمت تفاوت چندانی نداشته باشه مطمئنا حتی طرفداران سخت نوكیا را به شك و تردید فرو می بره!!!

June 21, 2008 1:07 AM

lord voldemort  نوشته است:  

با سلام:
دوست عزیز مقایسه ی شما اصلا درست نیست چون در هر مورد یک اسمارت فون همه کاره و پر قابلیت (در زمان خودش)رو با یک دوربین جاوای ساده مقایسه میکنید.
در زمان حاضر بگید : گذشته از دوربین ِان 95 چنتا کار می کنه که کا 850 نمی کنه؟ با این مقایسه متوجه میشید که ان 95 ارزش پولی روکه دادید داره.

June 21, 2008 8:34 AM

مجید  نوشته است:  

واقعا متاسفم که ملاک انتخاب گوشی و تعیین برتری در قابلیت ها رو فقط با میزان پیکسل یک گوشی تعیین می کنند درسته که دوربین گوشی یکی از فاکتورهای خرید یک گوشی است ولی نه اینکه تمام امکانات گوشی خلاصه میشه توی دوربین گوشی من خودم N95 دارم شاید تو این 2 سال 20 تا عکس با گوشیم نگرفته باشم که نگه دارم شمایی که تمام فکر و ذکرتون دوربین هست تا حالا چند تا عکس به در بخور با گوشی گرفتید؟
بازم میگم دوربین گوشی یکی از امکانات مهم هست ولی نه اینکه. . .
در ضمن اون دوستی که مقایسه کرده بود دوربین ها رو بهتر هست یه نگاه عمیق تر داشته باشین ایا فاصله کانونی، اپتیکال زوم،کیفیت فیلمبرداری و. . . در ‏N9‎0 و K600‎‏ یکی هست؟
اگر قصد اینجور مقایسه ها باشه میشه گفت نوکیا 5310 و K850 سونی هر دو سیستم عامل ندارد ابعاد کوچکتر جک 2.5 صحفه نمایش 16 میلیون رنگ و فیلمبرداری با فرمت VGA‏ اینا رو همش گوشی داره که سونی اریکسونی که 300 تومان در ابتدا گران تر بود نداره
البته این مقایسه کاملا اشتباه هست فقط در جواب اون دوست خوبمون بود
موفق باشید

June 21, 2008 11:11 AM

فرهود  نوشته است:  

با سلام و خسته نباشید به شما آرش عزیز اگر ممکن است بفرمایید به نظر شما کدام یک از گوشی های w910 و k850 سونی اریکسون و 6500slide نوکیا از هر نظر کارایی بیشتری را دارند.با سپاس از زحمات بی وقفه شما

June 21, 2008 2:41 PM

احسان  نوشته است:  

واقعا بی انصافی كه بگیم این یك دوربینه كه فقط زنگ میخوره!
GPS,Walkman,Wifi,... رو فراموش كردی دوست عزیز؟

June 21, 2008 2:49 PM

سهیل  نوشته است:  

باعرض پوزش از دوستان
یک سوال بدون ربط به این مطلب:
اگه کسی میدونه لطفابگه Apple iPhone توانایی باز کردن فایلهای آفیس رو داره یا نه؟
فقط یه آره یا نه کارمو راه میندازه.
باتشکر.

June 21, 2008 3:22 PM

عماد  نوشته است:  

جالب بود.. ولی این قابلیت فیلمبرداریش رو باید حتما روش کار کنه.. وگر نه امتیازش بین گوشی های برند دیگه میاد پایین!

June 21, 2008 5:36 PM

داش علی  نوشته است:  

آخرشه از شما ممنونم که این اطلاعاتو دادید

June 21, 2008 7:41 PM

perance  نوشته است:  

سونی فکر کرده با دوربین 8 مگاپیکسلی میتونه بازار را تصرف کنه اما دریغ از این که n73 هم عکسهائی با رزولیشن بالا میگیره! ! !
الان هم اروپا به امکانات اینترنتی و مولتی مدیا اهمیت تا دوربین
n95 دارای همه ی امکانات اینترنتی و مولتی مدیا هستش و با فیلم برداری فوق العاده ای که داره از لحاظ دوربین و عکس بی نقص
سونی اریکسون فقط خودش گول زده!!!

June 21, 2008 8:56 PM

پدارم  نوشته است:  

با سلام خدمت دوست عزیز مجید باید بگم كه
1- من خودم تا حالا گوشی سونی اریكسون نخریدم (البته به غیر از J100) و الان هم گوشی n95 دارم. ولی باید قبول كنیم كه كیفیت عكس های n95 در شب و در نور نه چندان زیاد از k810 سونی اریكسون هم پایین تره!!!
2- در ضمن من k750 رو با n90 مقایسه كردم نه k600! پر واضح است كه عكسهای k750 بهتر از n90 و حتی n70 هست!
3- من خودم گفته بودم كه این مقایسه چندان درست نیست!!! ولی باید قبول كنیم كه سونی اریكسون به نظر من در عكاسی هم از نظر كیفیت عكس و هم از نظر قیمت همواره موفقتر عمل كرده و همین k750 سونی اریكسون بود كه قیمت n90 نوكیا از 700 هزار تومان به 400 هزار تومان رساند (والان به 230 هزارتومان)!!! و این كار سیاست سونی اریكسونه!!! در ضمن همین الان گوشی 5610 نوكیا(دوربین 3 مگاپیكسل) كه اتفاقا "جاوا" هم هست از k800 سونی اریكسون 70 هزار تومان گرانتره!!! با اینكه باز هم كیفیت عكاسی k800 بهتره (گوشیهای نوكیا قیمت كاذب دارن!)
4- شما گفتید كه من تا حالا چند بار از دوربین n95 عكس خوب گرفتم! من یه سوال دیگه دارم: مجید جان شما چند بار از سیستم عامل سیمبین نوكیا استفاده مفید (؟؟!!!) بردید!!! یا برنامه خیلی خوبی نصب كردید كه خیلی ضروری بوده ولی رو جاوا سونی اریكسون نصب نمی شده!!! اگر عادلانه تر نگاه كنیم هم سیستم عامل و دوربین تقریبا از مزیت های شاید بتوان گفت فانتزی موبایل هستن! بنابراین نمی شه گفت كه كدام مهمتره دوربین یا سیستم عامل گوشی!!

June 22, 2008 12:26 AM

میلاد  نوشته است:  

بازم سلام
نگفتم ببینین سونی چه کرده؟؟
نمونه ی بارزش همین سایت....همه رو به جون هم انداخته
در ضمن اونایی که سنگ 16 میلیون به سینه میزنن...باید بگم نوکیا دهن پر کنه...فقط آیکوناش خوشگله وگرنه سونی با همون تعداد رنگش صفحه هاش تو آفتاب خوبه.
من n81 دارم خیلی هم راضیم که دوربینش 2 هستش....چون من که نمیخوام عکاسی کنم...میخوام فقط یه دوربین معمولی دم دست داشته باشم...حالا گوشی با دوربین 10 بیاد...فقط کلاس بازیه

June 22, 2008 8:38 AM

lord voldemort  نوشته است:  

با سلام:
دوست عزیز من هم با نظر اقامجید موافقم. برای من هم کم پیش اومده (چه در گوشی قبلیم که 5700بود و چه حالا که ان95شده)از دوربین استفاده ی مفید بکنم. و با شما در مورد سیستم عامل موافق نیستم چون مزیت هایی رو داره که عبارتند از:
1-محیط منوی خیلی قشنگتر و قابلیت چیدن منو بر اساس سلیقه ی کاربر.
2-اجرای تم های گرافیکی و جذاب نسبت به جاواها.
3-وجود برنامه های متنوع که حداقل برای من از دوربین بیشتر استفاده داشت.
و...
میشه این نتیجه رو گرفت که سیستم عامل فقط برای برنامه نیست.
با تشکر

June 22, 2008 9:52 AM

مجید  نوشته است:  

با سلام خدمت دوستان بخصوص پدرام جان
فکر میکنم اگر سری به سایت جی اس ام بزنید و بررسی متخصصین موبایل رو در مورد 5 گوشی از برندهای متفاوت بخوانید متوجه میشوید که نوکیا به جز در یک حالت در تمامی موقعیت ها امتیاز بهتری نسبت به 4 برند دیگر کسب کرده که این خود نشان دهنده سطح کیفیت دوربین های نوکیا هست و اگر دوربین و تنها مزیت K800 نسبت به سه مگاپیکسلی نوکیا فلش زنون هست
در مورد سیستم عامل باید اینجوری بهتون بگم که این تفاوت‎ windows Vista و ‎98 میمونه که البته من فقط این مثال رو برای روشن تر شدن مطلب زدم سیستم عامل تا جایی اهمیت پیدا کرده که دیگه گوشی های جاوا دارند کم فروغ میشوند و تولید انها بسیار کم شده البته به استثنای سونی
سیستم عامل همانطور که کاربر عزیز Lord Voldemortاشاره کردند محیط کاربردی، گرافیکی و امنیتی بهتری رو برای بیشتر کاربرها داشته
من به میلاد جان توصیه میکنم با دانلود بازی های مخصوص N-Gage‏ از خود برنامه از داشتن نوکیا لذت ببرید

June 22, 2008 11:23 AM

هادی  نوشته است:  

سلام خدمت مجید جان اینقدر که میگید دوربین نوکیا اینو به خاطر داشته باش که دوربین نوکیا توسط شرکت معروف carl zeiss آلمان تامین میشه.خود نوکیا نمیتونه دوربین با این کیفیت بزنه.میگی نه امتحان کن.یه گوشی نوکیا که لنزcarl zeiss نداشته باشه مثل5610 را با u600 مورد برسی قرار بده ببین کدوم بهتره

June 22, 2008 12:22 PM

مجید  نوشته است:  

با سلام مجدد خدمت تمامی دوستان فکر نکنم برای کاربری اهمیت داشته باشه که شرکت تولید کننده صفحه نمایش،لنز و سایر قطعات گوشی رو خودش تولید کنه یا با همکاری شرکت دیگه این کار رو انجام بده تنها چیزی که برای خریدار اهمیت داره کیفیت و میزان توانایی وسیله هست پس بنابراین برای من اهمیت نداره که نوکیا،سونی یا هر برند دیگه قطعاتش رو خودش تامین میکنه تنها چیزی که مهم هست اینه که گوشی خوبی تولید کنند با تشکر

June 22, 2008 1:40 PM

richiano  نوشته است:  

با سلام به دوستان بحث خوبی شده در مورد کیفیت صفحه نمایش باید بگم در ظاهر تفاوت محسوس و چشم گیری بین صفحه نمایش n95 و k850 وجود نداره و سونی تونسته با این ترفند هزینه رو تا حدی پایین بیاره و در عوض دوربین حرفه ای تری ارائه بده که خیلی مهمتره ضعف شدید باتری در n95 رو فراموش نکنید که در مدل 8 گیگ اصلاح شده . در مورد جاوا واقعا چند درصد افراد از سیستم عامل گوشیشون اطلاع کامل دارند و ازش استفاده می کنند و البته نرم افزار های جاوا گسترش زیادی پیدا کرده و کمتر نرم افزار مهمی هست که جاواش نباشه . از طرفی گوشی های uiq سونی اریکسون هم کم نیست و در زمینه گوشی های تاچ اسکرین حرف اول میزنه و نوکیا در این مورد حرف چندانی برای گفتن نداره. من فکر می کنم ضعف فعلی c905 کیفیت فیلم برداری هست که حتما در نسخه نهایی بهتر میشه و نداشتن سیمبیان اصلا ضعف نیست یک ویژگی سونی اریکسون در ایران این هست که خیلی کم پیش میاد خز بشه و دست همه باشه غیر k750 و جدیدا هم کمی k800 به نظر من این فاکتور مهمیه گوشی جواد بعدی نوکیا N95 هست که همین الان هم با این قیمتش خیلی زیاد شده و به نظر من گوشی عمومی شده. این بحث که نوکیا بهتره یا سونی اریکسون بی نتیجه است و بیشتر سلیقه ای و بستگی به مدل داره من 3 نوکیا داشتم که از هیچکدوم راضی نبودم N90-;7710-6270 ولی خیلی هام شاید با این گوشی ها حال کنن الان P1 دارم و خیلی ازش راضیم .

June 22, 2008 2:27 PM

پدارم  نوشته است:  

با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز: مجید جان من با این حرفت موافقم واسه من كاربر چه فرقی می كنه قطعات گوشی نوكیا یا سونی رو كی می سازه برای من مهم كارایی ،كیفیت و قیمت گوشیه!
روی نوكیا برنامه خیلی زیاد نصب می شه ولی اكثرش كاربردی نیست خیلی هاش فانتزیه!!! من با حرف richardo موافقم اكثر برنامه های ضروری مثل تقویم، نقشه تهران، pdf word ، زیپ كردن برنامه ها ، ماشین حساب های مهندسی حرفه ای و... روی گوشیهای جاوا نصب می شه.
در مورد تم هم باید بگم كه من دیدم دوستم روی k750 تم متحرك بارش برف و باران و رعد و برق نصب كرده بود كه متاسفانه یه همچین تم متحركی حداقل برای n95 نوكیا یافت نمیشه.
یكی از ضعف هایی كه حتی تو گوشیهای جدید نوكیا مثل n95 وجود داره اینه كه حجم و درصد مقدار فایل بلوتوث دریافتی رو نشون نمیده! جالب اینه كه هیچ برنامه ای هم نیست كه بشه این كار و كرد! معلوم نیست این امكان چقدر برای نوكیا سخت و غیر ممكن و شاید هم پیشرفته بوده من نمی دونم چه جوریه كه در گوشی ساده k510 از چند سال پیش این امكان وجود داشته (همچنین بقیه برند ها مثل موتورولا و سامسونگ) ولی این امكان در هیچ گوشی نوكیا یافت نمی شه!
مجید جان گوشیهای جاوا دارن كم فروغ می شن!؟؟خود نوكیا ماهی 3 تا گوشی جاوا می زنه یه دونه سیمبین!!!
شما كه می گید k800 فقط فلش زنون داره همون فلش زنون كیفیت عكس در شب با دوربین 2 از كیفیت دوربین 5 معمولی بهتر می شه!!! ‌ الان گوشی k800 قیمتش 184 تومنه! انصافا كدوم گوشی نوكیای جاوا جدید كه دوربین2 (نگیم 3 ) دارند به این قیمته!!! من نمی خوام از شركت سونی طرفداری كنم چون گوشیهاش عیب های پیش پا افتاده زیادی (مثل نداشتن پورت های جداگانه برای USB ،هدست و شارژر، صفحه تصویر با كیفیت و ...) همونطور كه خودت هم گفتی داره. مثلا آیا صفحه تصویر 2.4 با این رزولوشن واسه گوشی c905 با دوربین 8 كافیه؟؟؟‌
ولی خوب باید قبول كنیم گوشیهای نوكیا هم بی خودی گران هستند حتی گوشیهای جاوا!‌ همین n96 به غیر از چند تا فرق نه چندان مهم(ورژن سیستم عامل و قابلیت DVB-H و حافظه زیاد بی خودی)، چه فرق اساسی با n95 8G داره كه قیمتش (حدودا) 800 هزار تومان اعلام شده!!! (تازه اگه با همین قیمت تو ایران بیاد). چرا گوشی 6630 از k550 (كه دوربین 2 داره) گرونتره!!! یا گوشی 1200سیاه سفید از گوشیهای رنگی برندهای دیگه گرونتره!!!
بهتره این بحث رو اینجا خاتمه بدیم چون هر دو شركت نقطه ضعفهای بسیار زیادی دارند!
باز هم میگم اگه C905 با قیمت n96 وارد بازار ایران بشه (كه به احتمال زیاد میشه) دیگه n96 اون فروغ خودش رو از دست می ده! خود من انصافا با دوربین 5 n95 خیلی حال نكردم.
می بخشید كه خیلی طولانی شد. باتشكر

June 23, 2008 1:07 AM

امیر حسین  نوشته است:  

با سلام به همگی. من توی یک سایت ایرانی قیمت n96 رو 1300000 دیدم !!!

June 23, 2008 10:53 AM

محمدرضا  نوشته است:  

با سلام به همه دوستان .
خدمت آقا پدرام فقط محض یادآوری (و نه طرفداری از برند خاصی) عرض کنم که الان 6300 و 3500 و 5500 با قیمت زیر 180 تومن دوربینشون 2 مگاپیکسله که تا چند وقت دیگه شاید n70 هم به این جمع اضافه بشه . البته مطمئنا سونی تعداد گوشی بیشتری در این محدوده داره .
در مورد بحث بلوتوث پدرام به نکته جالبی اشاره کرد . منم تا حالا گوشی نوکیا ندیدم که حجم فایل رو نشون بده اما نباید بی انصافی کنیم که بلوتوث نوکیا یه خوبی داره که سونی نداره . من خودم این مشکل سونی رو تو گوشی های K750 و K800 دیدم و اونم اینه که موقع دریافت فایل از بلوتوث ، با گوشی هیچ کاری نمیتونی انجام بدی و باید منتظر باشی تا ارسال فایل تموم بشه . درضمن اگر هم چندتا فایل بخوای دریافت کنی مجبوری واسه هرکدوم جدا جدا ok کنی . اما نوکیا این مشکل رو نداره و موقع دریافت می تونی کارای دیگه هم انجام بدی .
یه مشکل دیگه که من تو 6300 دیدم که البته به نظرم عیب بسیار بزرگیه (بقیه گوشی های نوکیا رو نمیدونم) اینه که فایل های جاوایی رو که حجمشون معمولا بالای 1 مگابایت باشه رو اجرا نمی کنه در حالی که z530 که گوشی تقریبا سطح پایین سونی محسوب میشه ، فایل های تا 5 مگابایت رو من دیدم که اجرا میکنه .
در مورد خز شدن گوشی های مختلف فقط می تونم بگم که برای افرادی که این اصطلاح مسخره و مزخرف رو به کار می برن متاسفم . این اصطلاح دقیقا معادل با محبوبیت یه گوشیه . من خودم تاحالا نه K750 داشتم نه K800 نه 6600 نه N95 . ولی به نظرم هر کدوم تو زمان خودشون جزء بهترین و البته محبوب ترین گوشی ها بودن . حتما الان هم این لقب رو به 5610 و 5310 و W810 و Z530 و E250 باید بدیم دیگه !!! درسته ؟ بنابراین فکر می کنم متاسفانه گوشی ها تو ایران حق محبوب شدن ندارن.در حالی که همین امر تو سال 2007 واسه گوشی فوق العاده W910 اتفاق افتاد (البته تو ایران نه) و به عنوان گوشی سال انتخاب شد . اگه تو ایران بود .....
آقا پدرام در مورد N95 8GB و N96 تا حدودی با شما موافقم . خیلی شبیه همن ولی انصاف نیست که سیستم DVB-H رو یه تغییر کوچیک فرض کنیم . این سیستم الان فقط رو N92 و N77 و چندتا سامسونگ و گوشی های دیگه نصبه و جالبه که سونی هیچ گوشی با این قابلیت رو نداره . به نظرم قابلیت فوق العاده ایه که فعلا فقط تو تهران کار میکنه . اما خدمت علاقه مندان به این گوشی عرض کنم که زیاد به فکر خرید این گوشی نباشید چون احتمالا با قیمت بیش از 1.5 میلیون چند وقت دیگه وارد بازار ایران بشه . دلیلشم میگم : اولا اینکه گوشی که نوکیا باشه دیگه معلومه قیمتش چه جوریه . مخصوصا اگه این چنین گوشی باشه . به عنوان مثال وقتی N95 وارد ایران شر 1300000 پولش بود . در ضمن گوشی های رسیور دار بسیار گرونتر از گوشی های معمولی هستند . من خودم از علاالدین یه N92 قیمت کردم یه میلیون بود فروشنده هم گفت فقط به خاطر رسیوره. تازه N92 واسه سال 2005 هست. ضمن اینکه نوکیا قمیت N96 رو 760 یورو اعلام کرده که تا وارد ایران بشه همون قیمتی میشه که گفتم.
در مورد C905 یه چیز بگم فقط لطفا طرفداران سونی بد برداشت نکنند. خداوکیلی دیگه با این 8 مگاپیکسل شورش در اومد . خب اگه دوربین واقعا این قدر مهم باشه آدم میره یه دوربین دیجیتال 12 مگاپیکسل با قیمت حداکثر 350 تا 400 تومن و تمامی امکانات پیشرفته میخره و با همین حدود هم یه گوشی با امکانات مشابه C905 و البته دوربین بسیار ضعیفتر از C905 میخره . در مورد K850 می گفتند دوربینی که امکانات ارتباطی موبایل رو هم داره . اما الان این مصداق به نظرم کاملا در مورد C905 صدق می کنه . آخه آدم از یه گوشی چقدر می خواد به عنوان دوربین استفاده کنه . به نظرم سونی ریسک خیلی بزرگی کرد که این گوشی رو تولید کرد و مطمئن باشید با این کار شرکتای دیگه هم شروع میکنن به تولید گوشی 8 مگی . ضمن اینکه به غیر از دوربین قابلیت اون چنانی هم تا اونجایی که من می دونم نباید داشته باشه فقط میشه به GPS اشاره کرد . البته از پیشوندش هم مشخصه که واسه چه کاری ساخته شده .
در مورد رقابت فروش c905 و n96 مطمئن باشید هیچ تاثیری رو هم ندارن . چون کلاس کاری شون فرق میکنه . در مورد K850 و n95 هم همین رو میگفتن و میگفتن k850 فروش n95 رو کاهش میده اما الان دارید میبینید که کدومشون بیشتر فروش داره . (به قول دوستان کدوم جوادتر شده!!) هرکی دوربین بخواد C905 می خره و هرکی گوشی بخواد میره N96 می خره. ضمن اینکه این نکته رو هم بگم که ساختن دوربین 8 واسه موبایل تکنولوژی نبوده که نشه بهش دست یافت . همه شرکتا می تونستند بسازن .دلیل نساختن چنین گوشی هایی تا حالا فقط به دلیل قیمت بسیار بالاش بود . همون طوری که C905 فکر نکنم با قیمت زیر 700 تومن وارد بازار بشه در حالی که از سونی همیشه قمیمتای پایینی رو سراغ داشتتیم . اما بالاخره سونی این ریسک رو کرد و تو موبایل قرارش داد .
در مورد سخت افزارهای مورد استفاده گوشی ها هم پدرام جان درست میگه . چه فرقی می کنه که کدوم شرکت چی تولید میکنه . مهم اینه که چیزی که دست ما میرسه خوب کار کنه . درضمن خدمت اون دوست عزیزی که گفته نوکیا تو بعضی گوشیاش از لنز کارل زایس استفاده می کنه ، محض اطلاع بگم که شرکت سونی تو همه دوربینای دیجیتالش از این لنز استفاده می کنه. ضمن اینکه X1 سونی هم مشترکا با HTC ساخته شده نه فقط سونی .
دیگه تمام!!!

June 23, 2008 12:08 PM

امید  نوشته است:  

با سلام خدمت آقا آرش
من یک سوال دارم در مورد گوشی هایی که فاقد صفحه کلید هستند مثل 990lgke اینکه در این گوشی ها با توجه به نبود صفحه کلید چه طور می توان بازی و برنامه هایی که برای موبایل طراحی شده اند را در این گوشی ها بازی کرد به عنوان مثال فوتبال موبایل احتیاج به اکثر دکمه های صفحه کلید برای بازی کردن دارد حالا می خوام بدونم آیا در این گونه موارد گوشی یک صفحه کلید مجازی در اختیار تان قرار می دهد یا چیز دیگر ؟
با تشکر از سایت خوبتان


June 23, 2008 4:37 PM

پدارم  نوشته است:  

با سلام
محمد رضا جان همانطور كه گفتی مشكل یك طرفه بودن بلوتوث و همچنین عدم انجام كار با گوشی هنگام ارسال یا دریافت بلوتوث در گوشی های سری قدیمی سونی اریكسون وجود داشت واین برتری همواره موجب خشنودی دارندگان گوشی نوكیا(از جمله بنده) می شد. ولی یك خبر خوش به علاقمندان به این برند بدم كه سونی اریكسون این اشكال را در گوشیهای جدید خودش سری k مدل k850 ، سری W مدلهای W950 و W960، سری P مدلهای p990 و گوشی هوشمند P1 رفع كرده و شما در این گوشی ها می توانید همزمان با دریافت فایل بلوتوث آن را مینیمایز كرده و بقیه كارها را انجام دهید!
ولی این در حالی است كه مشكل عدم نمایش حجم و مقدار درصد فایل بلوتوث دریافتی در گوشهای نوكیا همچنان وجود داره و این طور كه به نظر می رسه این مشكل اصلا برای نوكیا مهم نیست كه بخواد به اصلاحش بپردازه یا حداقل برنامه ای برای این كار درست كنه! راستی یه عیب دیگه هم داره كه من یادم رفته بود بگم اون هم: عدم ارسال فایل جاوا با بلوتوث!!! برای همین مجبوری فایل جاوا را اول زیپ كنی بعد بفرستی! در ضمن مشكلی كه گفتی تو n95 وجود نداره!
محمد جان این طور كه شما گفتید به نظر من اصلا نمی ارزه كه آدم به خاطر برنامه های بسیار زیبای تلویزیون و یا یه فوتبال ناقابل از شبكه 3 ،‌400 هزار تومان بیشتر پول بده!!! فكر نكنم كسی فقط به خاطر این امكان این همه پول بده مگه تلویزیون ما چی داره!!! ولی من تو سایت gsmarena خونده بودم كه قیمت این گوشی 550 یورو نه 700 یورو شما از كجا این قیمت رو گرفتی میتونی لینكشو بدی؟!!!
در ضمن به نظر من سونی كار درستی كرد كه این گوشی رو معرفی كرد حداقل دیگه نوكیا از گوشیهای تكراری 5 مگاپیكسلی ( مثل n85 و ...) دست برمی داره و گوشی با امكانات بهتری رو میده. واین مایه خشنودیه طرفداران نوكیا (از جمله بنده) است. با تشكر

June 24, 2008 12:47 AM

محمدرضا  نوشته است:  

با عرض سلام به همه دوستان.
پدارام جان به نکته قابل توجهی اشاره کردی که من فراموش کردم در کامنت قبلی بهش اشاره کنم . همون طور که گفتی فایل های جاوا رو هم نمیشه با نوکیا بلوتوث کرد .(البته همه گوش هاشو خبر ندارم) ولی همون طور که گفتی میشه از برنامه Moby explorer که یه برنامه مدیریت فایل خیلی خوبیه ، استفاده کرد.
پدرام جان در مورد DVB-H همون طور که گفتم قیمت این نوع گوشی ها بسیار گرونه و گفتم که دوست داران این گوشی زیاد به فکر خریدش نباشند . چون هم گرونه و هم به درد تلویزیون ما نمی خوره . اما نوکیا و دیگر شرکت ها که این گوشی ها رو واسه ما نمی سازن . به نظرم این قابلیت واسه اون طرف خیلی می تونه جالب و مفید باشه .
در مورد قیمت N96 منم قبلا 550 یورو دیده بودم اما تو سایت gsm.ir که البته سایت کاملا معتبری هست و خبراش هم ترجمه gsmarena هستش ، قیمت چندتا گوشی رو که اخیرا توسط خود شرکتای سازنده اعلام شده. حالا اگه خودت می خوای ببین اینم لینکش
در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که N78 با قیمت 520 هزار تومن وارد ایران شده و الان هم تو بازار هست من خودم دیدم اصلش هم بود .فکر می کنم خیلی زود وارد ایران شد . امیدوارم N96 هم خیلی زود و بدون دلال بازی وارد ایران باشه تا قیمتش الکی بالا نره . چون N78 تقریبا با همون قیمتی که نوکیا اعلام کرده بود وارد ایران شد .
در مورد C905 یه مطلب رو خدمتتون عرض کنم . به هر حال کسی بدش نمیاد دوربین گوشیش 8 باشه یا حتی بیشتر هم باشه . اما به نظر من با این کار اون ماهیت اصلی گوشی داره از بین میره و معیار برتری گوشی رو دارن به سوی داشتن دوربین بهتر سوق میدن . به نظرم اگه رو سیستمای ارتباطی کار بشه خیلی بهتره تا دوربین . (نه که همه سیستمای ارتباطی تو ایران خیلی کار می کنه !!!) به همین دلیل فکر می کنم چون استفاده از قابلیتی مثل دوربین نه خرج داره و نه محدودیت ، واسه همین برای مردم اینقدر مهمه . وگرنه شما استفاده از اینترنت پرسرعت رو تو گوشی ترجیح میدید یا استفاده از دوربین ؟ و همجنان معتقدم که دوربین گوشی هیچ وقت نمیتونه جای دوربینای دیجیتال رو بگیره . ضمن اینکه همون طور که پدارم اشاره کرد و منم قبلا گفته بودم مطمئنا با این حرکت سونی ، شرکت های دیگه هم به ساختن چنین دوربین هایی رو میارن. اون وقت دیگه فاتحه N95 و K850 و G800 هم خونده میشه.
... و دیگر هیچ.

June 24, 2008 11:48 AM

احسان  نوشته است:  

سلام به دوستان و آقا پدرام . آقا پدرام می خواستم بدونم شما که با N95 کار کردید ، دوربینش لرزش گیر داره یا نه ؟ یعنی میشه از اجسام متحرک عکس انداخت بدون اینکه محو شدگی تو تصویر به وجود بیاد ؟ چون با K800 میشه این طور عکس گرفت . خواهشا راهنمایی کنید.

June 24, 2008 11:58 AM

امين  نوشته است:  

به نظر من سونی اریكسون همیشه خواسته تمام امكانات رو با كمترین قیمت رو گوشیهاش سوار كنه اما نوكیا همیشه دوست داشته بهترین ها رو روی گوشیهاش بذاره واسه همین قیمت گوشیهای نوكیا بیشتره و اما درموردc905میشه گفت یه شاهكاره فقط صفحه نمایش16میداشت خیلی عالی میشد

June 24, 2008 4:12 PM

پدارم  نوشته است:  

سلام احسان جان
متاسفانه n95 لرزش گیر یا ثبت تصویر در عكاسی ندارد. اگر سوژه عكس متحرك باشد در حالت اتوماتیك، عكس تار می شود. ولی اگر دوربین را در حالت sport قرار دهی می توانی از سوژه متحرك بهتر عكس بگیری ولی بدیهی است كه كیفیت عكس تاحدی پایین می آید و می توان گفت كه k810 وk850 در سوژه های متحرك بهتر از n95 عمل می كنند. ولی اگر دوربین گوشی هنگام عكاسی لرزش داشته باشد قضیه كاملا تغییر می كند و عكس هم متاسفانه به همان اندازه تار می شود.
اگه بخوای مقایسه كنی مثلا دوربین k850 و n95 می توان گفت عكس گوشی n95 اگر سوژه متحرك نباشد و گوشی لرزش نداشته باشد و نور به اندازه كافی باشد (شب نباشد) عكس n95 بهتر زنده تر و زیباتر از k850 است (البته زیباتر بودن نشانه با كیفیت تر بودن نیست!) و شاید فقط بتوان گفت عكاسی با k850 راحت تر است!‌ اگر دوربین برات فاكتور خیلی مهمی و می خوای حتما نوكیا بخری n82 بسیار بهتر از n95 عمل می كند. (البته اگه فقط واست دوربین مهمه!). مقایسه بین گوشی n95 و n82 رو می تونی در اینجا مشاهده كنی.
راستی من از دوستانی كه n95 دارن دو تا سوال داشتم: یه مشكلی كه n95 داره موقع فیلم برداری فلش قرمزش روشن می مونه و نمیشه اونو خاموش كرد (و هنگامی كه داری فیلم برداری می كنی فلش به طرف مقابل هشدار می دهد كه داری فیلم می گیری! D: ) نمیشه این فلش رو یه جوری خاموش كرد؟؟ آیا برنامه ای هست؟
و دوم اینكه من تو اكثر سایتها ( از جمله این سایت) خوندم كه نوشته صدای شاتر دوربین n95 وقتی گوشی رو silent می كنی قطع میشه ولی اصلا این طور نیست من كه هر كاری كردم قطع نشد. البته می شه با نصب برنامه Ccam این صدا را قطع كرد ولی چون در این برنامه دیگه دوربین فو كوس نمی كنه و تنظیمات بسیار محدودی هم داره كه كیفیت عكس به اندازه قابل ملاحظه ای پایین می یاد. می خواستم ببینم چه جوری میشه صدای شاتر رو قطع كرد؟
از دوستانی كه n95 دارن تقاضا مندم منو در این مورد راهنمایی كنن. ممنون می شم!
راستی محمد رضا جان این نوكیا هم دیوانه است الان n95 470 تومنه (وحتی n82 ارزان تر ) كی میاد گوشی با دوبین 5 و صفحه 2.6 ویا فلش زنون ول كنه و بیاد n78 بخره كه تازه كیفیت عكاسیش هم به اندازه n73 نیست! كی فقط به خاطر یه ورژن سیستم عامل این همه پول میده!!!

June 25, 2008 12:15 AM

حمید  نوشته است:  

سلام:
پدرام و دوستانی که قیمت N78 رو می خواهید بدونید در حال حاضر قیمتش 427 هزار تومان هست که به نسبت ارزش نداره ولی از امکاناتش به راحتی نمی شه گذشت دوربین عکاسی در حد N73 هست ولی فیلم برداری خیلی بهتر از N73 و فرستنده رادیویی (با اینکه سایت معتبر از کیفیت پایین اون خبر دادند) و GPS در کنار صفحه با کیفیت( حتی نسبت به N82 هم بهتره) مشخصاتی که این گوشی رو به رقیبی جدی برای N81 و N73 تبدیل می کنه.

June 25, 2008 11:47 AM

Yankee  نوشته است:  

اینقدر از این گوش ایراد نگیرد
برای استفاده دوربین این گوشی یکی از بهترین هاست
ولی تنها ایرادش اینه که SE برای هزینه کمتر باز دنبال پردازنده ضعیف رفته ولی در هر حال این گوشی برای استفاده عکاسی یکی از بهترین هاست امیدوارم موارد مصرفی که گوشی ازش ساخته شده هم با کیفت باشند و در زمان استفاده احساس خوبی به کاربر بدند.
راستی کاربری از انحصار لنز کارل زایس توسط نوکیا گفتند که باید بهشون بگم این انحصار تمام شد و ZN5 موتورولا هم مجهز به لنز کارل زایس هستش...

June 26, 2008 4:40 PM

yankee  نوشته است:  

این گوشی در سطحی گوشی های دوبین دار یکی از بهترین هاست
ولی در سطح هوشمند و مالتی مدیا هیج حرفی برای گفتن نداره

راستی یکی از دوستان از انحصار کارل زایس توسط نوکیا گفتند که جالب بهشون بگم این انحصار رو موتورلا با قدرت فراوان شکست و تمامی گشوی سری ZINE موتورولا مثل ZN5 مجهز به لنز کارل زایس هستند...

June 26, 2008 4:50 PM

محمدرضا  نوشته است:  

با سلام به دوستان.
پدرام جان ، دقیقا حق با شماست . چون N78 به هیچ وجه 500 تومن نمی ارزه . مسلما این گوشی از N95 و N82 ارزشش کمتره و تنها برتری اون می تونه ورژن جدید سیستم عاملش باشه . ولی از N73 سرتره . البته اینم فراموش نکنیم که گوشی های نوکیا همیشه گرون بودند . ضمن اینکه وقتی یه گوشی تازه وارد بازار ایران میشه خیلی گرونتر از حد معموله . مطمئنا قیمت این گوشی هم سیر نزولی خواهد داشت و شاید تا چند ماه دیگه 70 ، 80 تومن پایین میاد . ضمن اینکه حمید جان هم اشاره کردند این گوشی رو با قیمت 427 تومن گیر آوردن.

June 26, 2008 4:57 PM

عماد  نوشته است:  

برای هیچ کسی جالب نیست که این گوشی از Capuchin حمایت می کنه... در آینده ای نزدیک این تکنولوژی کشف خواهد شد و انقلاب بوجود می آورد...

June 27, 2008 12:15 PM

پدارم  نوشته است:  

حالا این capuchin كه گفتی یعنی چه؟؟؟!!!

June 29, 2008 12:58 AM

مجید  نوشته است:  

سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان
امروز همین طور که داشتم تو سایت چرخ می زدم( به لطف GPRS‏ رایگان و سرعت قابل قبولN95‎‎‏)‏ وقتی دیدم این مقاله تعداد نظراتش رسیده به 44 و اومدم ادامه نظرات رو خوندم...
خیلی جالب هست که بحث چه قدر عوض شده و رسیده به شرکت موتورولا،نوکیا،شرکت سازنده لنز،صحفه نمایش و...
خدمت دوست خوبمون محمد رضا جان و اونایی که سنگ سونی رو به سینه می زنند و مخالف نوکیا هستند یه سوال داشتم:
اگر کسی بخواد یه گوشی بخره بخاطر GPS‏ شما چه گوشی از سونی رو بهش معرفی میکنید که قیمت مناسب داشته باشه؟
اگر به دوربین گوشی نیاز داشته باشه چی بهش معرفی می کنید که به کارش بیاد(که تا اونجایی که من می دونم تمام گوشی های سونی فقط به درد فیلم برداری می خورند)
اگر برای بازی بخواد چی؟( خواهش میکنم از دوستانی که با بازی های N-Gage‏ نوکیا کار نکردند نظر ندهند برای مثال شما بازی Sims,FIFA08 و... رو بازی می کنید که نمونه اش رو تا حالا روی هیچ برنامه ای ندیدید حالا فکرشو کنید علاوه بر اینکه شما میتونید این بازی ها رو از نرم افزار N-Gage‏ دانلود کنید پروفایلی دارید(مثل یاهو مسنجر) که میتونید دوستانی رو به لیست اضافه کنید به اونا پیام بدید جالبتر اینکه به صورت چند نفره با هم بازی کنید و نرم افزار N-Gage‏ رتبه شما قدرت شما و. . . رو به نمایش میذاره شما تو کدام گوشی به جز سریN-Gage‏ نوکیا همچین چیزی سراغ دارید؟!
اونایی که صحفه نمایش سونی رو هم سطح نوکیا میدونن واقعا ساده هستن چون سونی از یک ترفند خیلی ابتدایی استفاده میکنه و میاد صفحه نمایش رو با نور کم می سازه و چند تا تم با رنگ های تیره به صورت پیش فرض روی گوشی میذاره که باعث میشه صحفه نمایش با کیفیت نشان بده، باور ندارید؟
اگر گوشی نوکیا دارید میتونید همین حالا لایت سنسور یا کنتراست گوشی رو بذارید روی 60% و با %100 سونی مقایسه کنید می بینید که از نظر روشنایی برابر هست البته این کار رو سامسونگ هم انجام میده و این بدیهی هست که اگر کنتراست بیاد پایین صحفه نمایش عالی نشون میده(قابل توجه هست که من گوشی های S500,K8‎10,K800,W550,K300,W810وP990 رو داشتم و فکر کنم تا حدودی با سونی اشنا هستم
اونایی که میگن سونی واکمنش قوی هست تا حالا چیزی در باره فایل صوتی با فرمت dcf‏ شنیدید؟! یه اهنگ توی N95‎‏ نوکیا هست با این فرمت که من وقتی روی کامپیتور ریختمش با هر برنامه که داشتم امتحان کردم ولی فایل رو نتونست بخونه یکی از اخبار سال 2007 سایت gsmarena‏ این بود که N95‎‏ برترین دستگاه مالتی مدیا در این سال شناخته شد
قبول دارم سونی روی اکولایزر مگاباس عالی عمل میکنه و هد ست سریW عالیه ولی این کافی نیست
حالا دوستان میتونید یه گوشی از سونی بگید که همه این امکانات رو نه نصفشو داشته باشه و قیمتش زیر 400 باشه؟!!! فقط در یک شرایط میشه که K850,W950,J100‎‏ رو با هم داشته باشیم بگذریم از قابلیت فیلم برداری،جی پی اس،صحفه نمایش،بازی و. . .
سونی و سامسونگ هر یک از این امکانات رو توی یک گوشی میذارن و با قیمت 250 تومان میفروشند و هیچ وقت جرات گردآوری اونا رو توی یک گوشی ندارند چون باقی محصولاتشون به فروش نمیره اما نوکیا همه رو با هم داره به قیمت مثلا 500 تومان می فروشه که گوشی هاش گران قیمت تلقی میشه جایی که جی پی اس در نوکیا داره مثل دوربین و به عنوان یک استاندارد در گوشی ها استفاده میشه
در ضمن خدمت پدرام جان عرض کنم که من خودم روی گوشی های سری 40 نوکیا انیمیشن تم نصب کردم که مثل گوشی های سونی بود و هم چنین روی N95‎‏ که خیلی پیشرفته تر بود برای مثال من تم دوتا تاس رو نصب کردم که یک حالت درخشندگی داشتن که سرعت این برقی که میزدند رو به وسیله فایلی که موقع نصب تم،رو گوشی نصب میشد رو میشه تنظیم کرد مدت زمانی که حالت انیمیشن داشته باشه و . . .
با تشکر از دوستان و ببخشید که طولانی شد

June 30, 2008 8:33 AM

محمدرضا  نوشته است:  

با سلام خدمت همه دوستان و خسته نباشید خدمت آرش عزیز.
مجید جان خدمتت عرض کنم که متاسفانه از حرف های من درست برداشت نکردی . من به هیچ وجه طرفدار سونی نیستم که هیچ ، حتی به شدت به گوشی های نوکیا علاقه دارم . اینو می تونی در قسمت بررسی تخصصی N96 و بحثی که پیش کشیده شده بود مطالعه کنی . اما من اینجا فقط خواستم واقع بینانه قضاوت بشه و از طرفداری بی مورد پرهیز بشه . من خودم قبول دارم که LCD های نوکیا با 16 میلیون رنگ خیلی شفاف تر از 256 هزار رنگ (اگه اشتباه نکرده باشم) سونی هستند . این موضوع رو میشه زیر نور آفتاب به وضوح مشاهده کرد . طوری که گوشی های سونی زیر نور شدید آفتاب به زحمت خوانده میشن .
در مورد N-gage من خودم کیفیت این بازی ها رو دیدم .ولی اگه من و تو هرچقدر سنگ این موضوع رو به سینه بزنیم چه فایده داره . (شنیدن کی بود مانند دیدن ؟؟!!)
در مورد تجمع امکانات در یک گوشی بدون شک تعداد خیلی کمی گوشی پیدا میشن که همه امکانات رو یک جا داشته باشن و اینم نباید فراموش نکنیم که N95 در سپتامبر 2006 یعنی تقریبا دو سال پیش معرفی شد و اون زمان یک چنین گوشی واقعا در حد یک رویا بود . من هم از دوستان خواهش می کنم اگه گوشی سراغ دارن که مال اون تاریخ یا قبل از اون باشه و به اندازه N95 امکانات داشته باشه معرفی کنند. (البته اگه وجود داشت!!) . اما آدم نباید دلشو همیشه به یه چیز خوش کنه . به عنوان مثال همین گوشی Touch diamond که آرش جان مثل همیشه زحمت بررسی اونو هم کشید ، بعد از تعریفای آقا آرش من چندتا فیلم از اینترنت درباره این گوشی گرفتم که واقعا اینترفیس عجیب غریبی داره . فوق العاده زیبا و جذاب . طوری که شدیدا خواهان خریدش هستم . حالا می خوام اینو بگم که حتما لازم نیست یه گوشی همه امکانات رو داشته باشه تا محبوب بشه . با این روش ها هم یه گوشی می تونه بهترین باشه .
به هرحال هرچند قرار نبود از برند خاصی طرفداری کنیم ، اما آقا مجید اینو بدون من نوکیایی هستم.
در ضمن از عماد جان هم یه سوال داشتم که پدرام جان هم پرسید اما جوابی دریافت نکرد حالا منم می پرسم . آقا عماد لطفا کمی درباره قابلیت Capuchin اگه ممکنه توضیح بده تا ما هم استفاده کنیم.
ضمنا قهرمانی اسپانیا رو (تیم مورد علاقم) به هم اسپانیایی ها و طرفدارانش تبریک میگم. (نمردیم و قهرمانی اسپانیا رو هم دیدیم)
با تشکر.

June 30, 2008 11:25 AM

wnvh  نوشته است:  

ایا میدانید گوشیها ی جدید مثل ان85 کی وارد بازار میشن؟

July 3, 2008 7:52 PM

nima  نوشته است:  

چرا از c702 چیزی نمی نویسی

September 7, 2008 10:25 PM