Writeage

SonyEricsson W960‎‏ خود زنی به سبک سامورائی


شاید کمی تصور اینکه چگونه محصولات جدید سونی اریکسون هرکدام رقیبی برای محصول قبلی خود می ‏شوند کمی مشکل باشد ولی سابقه محصولات این کمپانی بیش از پیش این نظریه را اثبات می کند ؛ ارائه ‏SE ‎P1‎‏ در اوج بازار و مقبولیت ‏SE P990‎‏ و حالا یک شوک دیگر : نمایش ‏W960‎‏ آنهم در اوج بازار ‏W950‎‏ . محصولی که ‏با امکانات فوق العاده زیادی که ارائه می دهد پیدا نمودن رقیب برایش نسبتا غیر ممکن می نماید. در ادامه به ‏بررسی کاملی از این محصول استثنائی می پردازیم.‏

sony-ericsson-w960-01.jpg


شاید عمده ترین اشکالاتی که همواره بر محصول قبلی این شرکت در این رده یعنی ‏W950‎‏ وارد می آمد نبود ‏Wi-Fi‏ و البته نبود دوربین در ساختار داخلی آن بود (که به نظر من این آخری یک مزیت بود تا اشکال!) که با ‏نمایش ‏W960‎‏ در ژوئن 2007 سعی شده است که به نوعی رفع این اشکالات و بسیاری موارد دیگر در ساختار ‏داخلی آن لحاظ شود. با اینکه از لحاظ رابطه خانوادگی بدون شک ‏W960‎‏ را نسل جدید ‏W950‎‏ می توان به ‏حساب آورد ولیکن از لحاظ سخت افزاری این گوشی از مشخصاتی کاملا مشابه ‏SE P1‎‏ سود می برد (البته بغیر ‏از پورت ‏Irda‏ که در ‏W960 ‎‏ از آن خبری نیست) که این خود می تواند قدرت نهفته در این گوشی زیبا را نمایان ‏سازد : کارائی بالا در حد گوشی های هوشمند و خصوصیات مولتی مدیایی بالا در حد گوشی های سری ‏واکمن.‏
از لحاظ ابعاد و اندازه با در دست گرفتن ‏W960‎‏ احساسی کاملا مشابه با ‏W950‎‏ یا ‏P1‎‏ داریم چرا که در این زمینه ‏با داشتن اندازه هایی معادل 16×55×109 میلیمتر و وزنی معادل 119 گرم شباهت کاملی با دیگر رقبای مذکور ‏دارد.
نکته جالب در این زمینه این است که با تغییراتی نچندان جزئی در ساختار ‏W960‎‏ (همانند تعبیه یک دوربین ‏نسبتا قوی و افزایش چهار گیگابایتی حافظه داخلی) باز هم به نسبت ‏W950‎‏ در ابعاد و مخصوصا در ضخامت ‏گوشی تغییر آنچنانی نمی بینیم (16 در مقابل 15 میلیمتر) از لحاظ وزنی نیز ‏W960‎‏ تنها هفت گرم سنگین تر از ‏W950‎‏ بوده و حتی در مقایسه با ‏P1‎‏ پنج گرم سبک تر هم می باشد. از لحاظ ظاهری و توجه به جنبه های ‏زیبائی شناختی ‏W960‎‏ نسبت به سایر گوشی هایی که تاکنون تحت نام "واکمن" به بازار عرضه گشته اند ، ‏زیبائی کاملا منحصر به فردی دارد : ترکیب زیبای مشکی یک دست و براق صفحه کلید و قسمت پشت گوشی ‏با نوار سفید رنگ دور تا دور آن، هارمونی بسیار چشم نوازی را بوجود آورده است که نمونه آن را کمتر می توان ‏در میان گوشی های موجود در بازار پیدا کرد.
از تغییرات دیگری که در ‏W960‎‏ به نسبت دیگر گوشی های سری ‏واکمن می توان سراغ گرفت صفحه کلید کاملا ساده و معمولی آن است که به نسبت دیگر گوشی های این ‏رده که همواره عادت به طراحی پر زرق و برق داشتند، بسیار کلاسیک و حرفه ای به نظر می رسد. ‏
قسمت عمده روی گوشی را صفحه نمایش 2.6 اینچی گوشی پوشانده است که دقیقا همانی است که در ‏W950‎‏ و ‏P1‎‏ دیده بودیم بر بالای صفحه نمایش دوربین دوم تماسهای ویدئویی در سمت چپ بهمراه اسپیکر ‏برقراری تماس و نشان سونی اریکسون به رنگ سفید دیده می شود.
درست در زیر صفحه نمایش سه دکمه ‏حساس به تماس جهت کنترل پلیر دستگاه وجود دارد که تنها در حال استفاده از واکمن دستگاه است که دیده ‏می شوند و در سایر لحظات بطور غیر فعال در پائین صفحه نمایش جا خوش کرده اند.‏
با نگاه به سمت چپ گوشی در یک لحظه ممکن است فکر کنید که دچار اختلال بینائی شده اید ولیکن ‏متاسفانه درست می بینید چراکه سونی اریکسون یکی از کارآمد ترین و محبوب ترین دکمه های موجود در این ‏قسمت که مدتها بود در تمامی هوشمندهای سونی اریکسون حضور داشت را حذف کرده است: بلی در اینجا ‏خبری از دکمه ‏Back‏ نیست و این دکمه بروی صفحه کلید منتقل گشته است البته در تمامی منوها یک دکمه ‏Back‏ در بالای سمت راست صفحه تعبیه شده است.

sony-ericsson-w960-02.jpg

تنها المان هایی که در سمت چپ گوشی دیده می ‏شود ‏Jog Dial‏ همیشگی و محلی برای اتصال بند گوشی ست که در زیر این قسمت محل قرار گیری قلم ‏دستگاه می باشد که بر خلاف مدل های پیشین به فرم تلسکوپی نبوده و تماما هم از پلاستیک ساخته شده ‏است.
در قسمت سمت راست گوشی دکمه دوگانه افزایش و کاهش صدا  و دکمه شاتر دوربین دیده می شود ‏که عبارت ‏‎8GB‏ در میان دو دکمه افزایش و کاهش صدا علاوه بر زیبائی باعث تفکیک بیشتر این دو دکمه و در ‏نتیجه استفاده بهتر و روان تر از آنها می شود.

sony-ericsson-w960-03.jpg

در قسمت بالای گوشی تنها دکمه قابل مشاهده دکمه ‏خاموش/روشن کردن گوشی ست که مثل همیشه وظیفه سوئیچ میان پروفایل های مختلف را نیز برعهده دارد. ‏در قسمت پائین گوشی نیز بغیر از پورت پر سرعت همیشگی سونی اریکسون و میکروفون برقراری تماس یک ‏نوار کوچک به موازات پورت پر سرعت مذکور وجود دارد که در حالت عادی به چشم نمی آید ولیکن در واقع این ‏نوار باریک، یک چراغ هشدار دهنده است که در مواقع پائین بودن شارژ باتری به رنگ قرمز درآمده و هنگامی که ‏گوشی را شارژ می کنیم به رنگ سبز دیده می شود.
قسمت پشت گوشی نیز  که بطور کامل از پلاستیک ‏مات و مشکی ساخته شده است از دیگرقسمت های زیبا و جذاب  ‏W960‎‏ به حساب می آید. در این قسمت لنز ‏دوربین 3.2 مگاپیکسلی گوشی را مشاهده می کنیم که با حلقه فلزی زیبائی احاطه گردیده است که در درون ‏این حلقه فلش دوگانه ‏LED‏ آن نیز دیده می شود بر بالای این حلقه و در سمت راست آن اسپیکر اصلی گوشی ‏دیده می شود.
بر بالای درپوش باتری نیز نشان زیبای سونی اریکسون حک گردیده است که با کنار زدن این ‏درپوش باتری ‏‎900 mAh‎‏ گوشی با نام ‏BST-33‎‏ دیده می شود که با اینکه دقیقا همانی است که در ‏W950‎‏ هم ‏دیده بودیم ولیکن اعدادی که در رابطه با ظرفیت این باتری توسط سونی اریکسون ارائه گردیده است بسیار ‏بالاتر از نمونه موجود در ‏W950‎‏ می باشد بطوریکه بر طبق گفته های رسمی توان این باتری در حالت ‏Stand-by‏ ‏چیزی معادل 370 ساعت و در حالت مکالمه معادل 9 ساعت می باشد  که به ترتیب 30 ساعت و یک ساعت و ‏سی دقیقه بیشتر از ‏W950‎‏ می باشد. در دنیای واقعی باتری ‏W960‎‏ در یک استفاده نسبتا شدید از آن چیزی ‏نزدیک به چهار روز کامل دارای شارژ می باشد. در مورد پخش موسیقی توسط ‏W960‎‏ ، بر طبق گفته های ‏رسمی این باتری می تواند تا 27 ساعت گوشی را روشن نگاه دارد.‏
یکی از بهترین تغییراتی که به نسبت ‏W950‎‏ می توان در اینجا پیدا نمود صفحه کلید کاملا راحت بادکمه های ‏بزرگ می باشد که دارای برگشت خوبی نیز می باشند (‏Tactile Feeling‏) نور پس زمینه این کلیدها نیز سفید ‏کاملا پر نوری است که مشکلی را در حین استفاده در شب ایجاد نمی کند. این صفحه کلید به پنج ردیف سه ‏تایی تقسیم بندی شده است که دکمه های ‏C‏ و واکمن که در ‏W950‎‏ در دوطرف صفحه کلید قرار داشتند به ‏همراه دکمه ‏Back‏ به ردیف بالایی صفحه کلید افزوده شده اند که قرار دادن دکمه ‏Back‏ در این محل جدید امکان ‏استفاده از گوشی را با یک دست به حداقل می رساند که این مشکل برای افراد چپ دست دو چندان نیز می ‏شود.

sony-ericsson-w960-04.jpg

دکمه های لمسی موجود در پائین صفحه نمایش نیز همانگونه که در بالا گفته شد تنها در هنگام استفاده ‏از  واکمن گوشی ست که خود را نشان خواهند داد و شاید تنها مشکلی که در رابطه با این دکمه ها می توان ‏بیان کرد عدم احساس فشردن آنها باشد.‏
همانگونه که اشاره شد صفحه نمایش به کار رفته در ‏W960‎‏ عینا همانی ست که در ‏P1‎‏ و یا ‏W950‎‏ دیده بودیم . ‏این صفحه نمایش 2.6 اینچی دارای رزولوشن 320×240 پیکسل و قدرت به نمایش درآوردن 262 هزار رنگ ‏است و با بکار بردن صفحه ضد انعکاس در ساختار آن عملکردی کاملا مناسب در نور مستقیم خورشید دارد ‏ولیکن نکته ای که کمی در این زمینه عجیب می نماید این است که در قیاس با بزرگان سونی اریکسون نظیر ‏K850‎‏ رنگ های بکار رفته در این صفحه نمایش کمی کم رنگ و رنگ و رو رفته به نظر می رسند، موضوعی که ‏از گوشی در این کلاس کمی عجیب می باشد.‏
سیستم عامل بکار رفته در ساختار داخلی این گوشی همانگونه که انتظار داریم ‏Symbian 9.1‎‏ بر پایه رابط ‏کاربری ‏UIQ‏ می باشد که دقیقا همانی ست که در سایر گوشی های هوشمند این روزهای سونی اریکسون ، ‏مثل ‏P990‎‏ ، ‏W950‎‏ ،‏‎ P1‎‏ و ‏M600‎‏ وجود دارد با این تفاوت که در اینجا بیشترین توجه بر قابلیت واکمن و موسیقی ‏آن است و مهم ترین تغییری که در این رابط کاربری به چشم می خورد این است که در آن می توان صفحه ‏آشنای ‏Today-Screen‏ در حالت ‏Stand-by‏ را با یک نمونه واکمنی تعویض کرد بدین ترتیب هنگامی هم که ‏واکمن دستگاه غیر فعال است یک میانبر بزرگ در صفحه نمایش اصلی برای دسترسی به آن وجود دارد و ‏هنگامیکه واکمن را فعال می کنید تمامی اطلاعات مربوط به آهنگ در حال پخش به نمایش در می آید.
از این ‏مسئله که بگذریم در صفحه اصلی بغیر از اطلاعات همیشگی نظیر قدرت باتری ، سیگنال و تاریخ و زمان ، نوار ‏ابزاری در پائین صفحه وجود دارد که در آن می توان میانبر 15 المان مختلف را  قرار داد که این المانها بسیار به ‏نمونه موجود در ‏P1‎‏ شباهت دارد . نکته جالب در رابطه بااین آیکون ها این است که آنها قابلیت پنهان شدن ‏خودکار جهت اشغال نکردن فضای صفحه نمایش را دارند که اینکار توسط یک دکمه در کناره سمت چپ گوشی ‏انجام می گیرد.

sony-ericsson-w960-05.gif

نکته دیگر در رابطه با این صفحه جدبد این است که در آن می توان در هر لحظه از رابط کاربری ‏قبلی و صفحه ‏Today-Screen‏ استفاده نمود که در این صفحه مثل همیشه اتفاقات ثبت شده در تقویم ، منوی ‏پیغام ها و ایمیل ها بهمراه ‏Missed call‏ ها و دیگر گزینه های سودمند یافت می شوند که با استفاده از این ‏حالت چهار آیکون بالائی آن نوار 15 تایی در پائین صفحه به نمایش در می آید. در حالت ‏Stand-by‏ دو منوی ‏pop-up‏ دیگر نیز وجود دارند که یکی با فشردن دکمه ‏More‏ در پائین سمت راست صفحه به نمایش در می آید و ‏دیگری با فشردن مثلث واقع در قسمت بالا سمت چپ صفحه دیده می شود؛ بااینکه بعضی از امکانات در هر ‏دو یافت می شوند ولی بطور کلی در منوی ‏pop-up‏ اول می توان به تنظیم امکانات ارتباطی گوشی ، تنظیم ‏صدای زنگ گوشی ،مشاهده وضعیت گوشی و دسترسی به منوی مدیریت تماس ها جهت فیلتر نمودن ‏تماسهای دریافتی اقدام کرد همچنین منوی ‏Task Manager‏ نیز در این قسمت واقع گردیده است.
منوی ‏pop-‎up‏ دوم جهت دسترسی به کاربردی ترین و مهم ترین منوهای گوشی ست مواردی نظیر : روشن یا خاموش ‏کردن بلوتوث یا ‏WLAN‏ ، تماس جدید گرفتن ، افزودن یک اسم به دفترچه تلفن یا اضافه کردن یک قرار ملاقات یا ‏یادداشت جدید . موارد موجود در این منو بسیار کاربردی و مفید به نظر می آیند و تنها نکته منفی در این مورد ‏این است که این منو بعلت کوچک بودن تنها بسیله قلم قابل دسترسی ست .‏
یکی از گزینه های جالب در اینجااین است که می توان بدون خاموش کردن گوشی آن را مستقیما به حالت ‏Flight Mode‏ انتقال داد ، البته می توان این کار را با خاموش روشن کردن گوشی و سپس انتخاب حالت ‏Flight‏ ‏از منو نیز انجام داد ؛ همانگونه که متوجه شدید خبری هم از روشن کردن بدون سیمکارت در حالت ‏Flight‏ وجود ‏ندارد.‏
منوی اصلی گوشی می تواند به دو شیوه به نمایش درآید یکی حالت ماتریسی و دیگری حالت لیستی که در ‏اولین نگاه به نظر فونت بکار رفته در این قسمت کمی کوچک به نظر می رسد نکته منفی در اینجا این است که ‏تنها در منوی مدیریت فایلها ، ‏Message‏ ها و دفترچه تلفن است که می توان فونت نوشتاری گوشی را از میان 3 ‏اندازه مختلف موجود انتخاب کرد و در دیگر قسمت ها باید به همین اندازه ها ساخت. نگفته پیداست که می ‏توان ظاهر منوهای گوشی را با ‏Theme‏ های مختلف تغییر داد.‏
دفترچه تلفن موجود در ‏W960‎‏ همانگونه که از گوشی در این رده انتظار داریم یکی از کامل ترین نمونه ها در نوع ‏خود می باشد. تعداد اسامی قابل ذخیره در این دفتر تلفن تنها به میزان حافظه داخلی گوشی وابسته است و ‏از لحاظ نظری کاملا بدون سقف می باشد. برای هر کدام از اسامی موجود نیز چندین و چند گزینه مختلف وجود ‏دارد (تاریخ تولد ، نشانی محل کار و منزل، آدرس ایمیل ، کد پستی و...) برای هر کدام از اسامی نیز می توان ‏عکس و زنگ دلخواه نسبت داد (خبری از ویدئو برای هر اسم نیست !)
نکته جالب در اینجا این است که با وارد ‏نمودن تاریخ تولد در این قسمت این تاریخ بطور خودکار وارد تقویم می گردد. مشابه گوشی های سری 60 در ‏اینجا نیز می توان هر تعداد قسمت دلخواه در این قسمت ایجاد کرد.‏
منوی مدیریت تماس بغیر از قسمت های همیشگی برای ذخیره اطلاعات تماس ها ، همانند ‏W950‎‏ دارای گزینه ‏های ارسال ‏SMS‏ برای تماس های ‏Reject‏ شده و تعیین یک بازه زمانی برای یادآوری این تماس ‏Reject‏ شده ‏می باشد که گزینه هایی کاملا کاربردی و مناسب می باشند.‏
منوی ‏Message‏ در میان گزینه های یک اسمارت فون بدون شک یکی از بهترین قسمت هاست که برای ‏W960‎‏ ‏نیز بهمین گونه است، در اینجا مثل ‏W950‎‏ با سه گزینه متفاوت جهت واردکردن پیام ها روبرو هستیم :
استفاده از ‏صفحه کلید و وارد نمودن معمولی پیام ها ،استفاده از صفحه کلید مجازی و استفاده از قلم جهت وارد نمودن ‏کلمات و سومین و به نظر راحت ترین راه نوشتن پیام استفاده از خاصیت تشخیص دستخط (‏Handwriting ‎Recognition‏) و نوشتن مستقیم بروی صفحه نمایش می باشد که این خاصیت به نسبت نمونه های اولیه در ‏سالهای پیشین که آنچنان دقیق نبودند بسیار پیشرفت نموده است. دیکشنری معروف ‏T9‎‏ با قابلیت افزودن ‏کلمات دلخواه به آن در اینجا نیز موجود است و نکته جالب توجه در آن این است که این دیکشنری این قابلیت را ‏دارد که کل یک ‏Message‏ را نیز یادآوری کند.‏


sony-ericsson-w960-08.jpg

از لحاظ میزان حافظه داخلی ‏W960‎‏ دارای مجموعه پر و پیمانی ست که حتی نمونه آن را در محصولات هشت ‏گیگی نوکیا همچون ‏N81‎‏ و ‏N95‎‏ نیزنمی توان پیدا نمود چراکه بغیر از حافظه هشت گیگابایتی در اختیار کاربر که ‏میان این گوشی ها مشترک است میزان 128 مگابایت ‏RAM‏ بهمراه 256 مگابایت ‏Flash Memory‏ (96 مگابایت ‏برای سیستم عامل و 160 مگابایت در اختیار کاربر) نیز در این گوشی وجود دارد که به سختی می توان برای آن ‏رقیبی متصور شد.
منوی مدیریت فایل ها در ‏W960‎‏ شباهت فراوانی با این منو در گوشی غیر هوشمند سونی  ‏اریکسون دارد در اینجا با دو دکمه روبرو هستیم که یکی محتویات حافظه اصلی (160 مگابایت) و دیگری ‏محتویات حافظه فلش (8 گیگا بایت) را به نمایش می گذارند توسط این منو می توان فایل های مختلف را تکی ‏یا بطور دسته جمعی مارک ، کپی یا جابجا نموده و یا به وسایل دیگر انتقال داد. ‏
یکی از قسمت های جالب در اینجا مشاهده عکس ها در قسمت مخصوص آن است که گزینه های فراوانی را ‏برای مشاهده عکس در اختیار شما قرار می دهد علاوه بر این توسط ادیتوری که در این قسمت قرار دارد می ‏توان تغییرات مختصری بروی عکس ها ایجاد نمود؛ اعمالی نظیر تنظیم رنگ، نور ، کنتراست و شدت رنگ ؛ امکان ‏چرخاندن تصویر ، پر کردن عکس و افزودن متن یا ‏ClipArt‏ به عکس نیز توسط این قسمت قابل انجام است.‏
بدون شک یکی از مهمترین قسمتهای یک گوشی با پیشوند ‏W‏ قسمت واکمن آن است که این موضوع در ‏رابطه با ‏W960‎ نیز کاملا صادق است.
با احضار این پلیر بوسیله دکمه اختصاصی آن از روی صفحه کلید دکمه ‏های حساس به تماس آن روی صفحه نمایش نیز روشن شده و با هر ضربه ای (دست یا قلم) عکس العمل ‏نشان می دهند. همانند ‏W950‎‏ امکان افزودن درجه (‏Rating‏) به آهنگ ها و سپس فیلتر نمودن آهنگ ها بر ‏اساس میزان درجه وجود دارد. از دیگر خصوصیات مشترک این پلیر با ‏W950‎‏ امکان پخش آهنگ ها بر اساس ‏Mood‏ آن ها می باشد که دستگاه با بررسی حالت شما، در لحظات مختلف متناسب با حالت شما اقدام به ‏پخش آهنگ می کند.
یکی از خصوصیات مهم این پخش کننده امکانی ست با نام ‏track filtering‏ که بر طبق آن ‏می توان آهنگ ها را بر اساس خواننده ، آلبوم و مولف تقسیم بندی نمود در اینجا گزینه تازه ای اضافه شده ‏است با نام ‏Auto Playlist‏ که در طی آن دستگاه ‏Playlist‏ هایی متفاوت را بطور خودکار تشکیل می دهد لیست ‏هایی که مبنای انتخاب و تشکیل آنها می تواند مواردی نظیر : آهنگ ها با درجه بالا، آهنگ های بیشتر استفاده ‏شده ،آهنگ های کمتر استفاده شده و چندین گزینه دیگر باشد، در این میان یک نکته منفی وجود دارد که ‏گوشی آهنگ ها را براساس تگ های ‏ID3‎‏ مرتب می کند نه بر اساس نام آهنگ ها پس در اینجا اگر آهنگی ‏موجود باشد که دارای تگ ‏ID3‎‏ نباشد درجه بالائی در این رده بندی کسب نمی کند.
از دیگر امکاناتی که در این ‏پلیر می توان یافت امکان جستجوی ‏Track‏ ها در ‏Box‏ پائین سمت چپ منوی واکمن است که در آن می توان ‏بوسیله قلم نیز بطور مستقیم نام آهنگ را نوشته و آن را جستجو نمود. امکان گشتن در میان آهنگ های موجود ‏در گوشی بوسیله دکمه جانبی ‏Jog Dial‏ نیز وجود دارد. امکان ‏Sleep‏ نیز در این پلیر تعبیه شده است که در آن ‏پس از یک زمان معین گوشی خاموش می شود.
صدای به گوش رسیده از اسپیکرهای این گوشی در حد کاملا ‏بالائی ست و در مقایسه با دیگر دستگاه های با نام سری واکمن صدای ‏W960‎‏ نیز کاملا قابل قبول است.صدای ‏زنگ گوشی در ‏W960‎‏ چیزی در حدود صدای زنگ ‏Samsung D900‎‏ می باشد. رادیو ‏FM‏ با قابلیت ذخیره 20 ‏ایستگاه و با تکنولوژی های ‏RDS‏ و ‏Track ID‏ نیز در ‏W960‎‏ دیده می شود.‏
در جعبه ‏W960‎‏ یکی از غیر قابل انتظار ترین وسایلی که ممکن است انتظار آن را بکشید دیده می شود یک ‏Adaptor‏ برای هد ست استریو بلوتوث با نام ‏HDB-DS220‎‏ که با تکنولوژی بلوتوث با گوشی در تماس بوده و با ‏داشتن پورت 3.5 میلیمتری بروی خود به کاربر اجازه استفاده از هر نوع هدستی را می دهد که صدای دریافتی ‏تا فاصله 7 متری از گوشی کاملا واضح و روشن می باشد این ‏Adaptor‏ دارای پورت کوچکی برای شارژ می ‏باشد که توسط همان شارژر اصلی گوشی شارژ می گردد و زمانی که با یک بار شارژ می توان از این ‏Adaptor‏ ‏استفاده نمود کاملا به نوع هدست (کوچک یا بزرگ) و میزان صدای آنها بستگی دارد ولی در شدید ترین نوع ‏استفاده این زمان از 2 الی 3 ساعت کمتر نمی شود. البته ممکن است در نمونه ای که به ایران میرسد خبری از ‏این ‏Adaptor‏ نباشد!

sony-ericsson-w960-06.jpg

 

 

sony-ericsson-w960-07.jpg

از لحاظ قابلیتهای برقراری تماس ‏W960‎‏ همانگونه که از یک سونی اریکسون انتظار داریم از لحاظ دریافت و ‏ارسال صدا کاملا بالاتر از سطح انتظارعمل کرده و از این لحاظ کاملا نمره قبولی کسب می کند.‏
و اما دوربین؛ یکی از تفاوت های اصلی میان ‏W960‎‏ و ‏W950‎‏ بدون شک دوربین دستگاه است. از لحاظ آماری ‏دوربین بکار رفته در ‏W960‎‏ یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک بهمراه فلش دوگانه ‏LED‏ می ‏باشد  که عکس هایی حداکثر با رزولوشن 1536×2048پیکسل می گیرد، که چیزی مشابه دوربین ‏P1‎‏ می ‏باشد، برای عکاسی می بایست دوربین را به حالت افقی گرفته و دکمه شاتر را بفشاریم.
منوی عکاسی تعبیه ‏شده در ‏W960‎‏ بطور کامل یادآور منوهای عکاسی معمول سونی اریکسون در گوشی های جدید آن می باشد؛ ‏کلیه کنترل های اصلی دوربین در نوار پائین صفحه قرار گرفته اند و به راحتی با انگشت قابل دسترسی می ‏باشند. حالت فوکوس اتوماتیک بهمراه حالت ماکرو اختصاصی در این دوربین تعبیه شده است که می توان حالت ‏فوکوس اتوماتیک را برای عکاسی سریع تر غیر فعال نموده از فوکوس ثابت استفاده کرد.
از دیگر قابلیتهای این ‏دوربین تنظیم اتوماتیک نور است که علاوه بر این گزینه، چهار گزینه دیگر برای تنظیم دستی نور وجوددارد: ‏فلورسنت، نور روز، ابری و نور باز تابشی (‏incandescent‏). تنظیمات افکتهای رنگی و حالات عکاسی (‏Shoot ‎Mode‏) از دیگر تنظیمات این قسمت است. صدای شاتر دوربین را نیز از درون این تنظیمات می توان خاموش کرد. ‏کیفیت عکس های گرفته شده توسط این دوربین چیزی مشابه عکس های دوربین ‏P1‎‏ می باشد.
و اما در زمینه ‏فیلمبرداری این دوربین آنچنان که انتظار می رود عمل نمی کند بطوریکه حداکثر رزولوشنی که این دوربین ‏ساپورت می کند 240×320 پیکسل و با 15 فریم در ثانیه است که در مقابل بزرگان این رده حرف زیادی برای ‏گفتن ندارد. فرمتی که فیلم با آن ذخیره می شود هم متاسفانه ‏‎3GP‏ ست که حداکثر زمان فیلمبرداری تنها به ‏حافظه داخلی گوشی محدود می شود (فکر کنم حالا متوجه شده باشید که چرا داشتن دوربین برای ‏W960‎‏ ‏یک مزیت نیست و یک نقص است چرا که اگر مثل ‏W950‎‏ در اینجا هم خبری از دوربین نبود آن وقت پیدا کردن ‏اشکال در این گوشی کار تقریبا غیر ممکنی بود ولی حالا هر آماتوری می تواند به صرف ضعیف بودن دوربین ‏کلیت گوشی را زیر سوال ببرد). ‏
استفاده از دوربین دوم گوشی جهت تماس های ویدئویی نیز کاملا راحت و بی درد سر می باشد.
نکته جالب در ‏رابطه بااین دوربین این است که دارای حالت اختصاصی عکاسی در شب می باشد. نکته دیگر اینکه می توان از ‏دوربین اصلی گوشی هم به عنوان دوربین تماسهای ویدئویی استفاده کرد؛ امری که کمتر در یک گوشی یافت ‏می شود (فرقی هم به حال ما می کند؟)‏
وقتی که به امکانات ارتباطی ‏W960‎‏ می رسیم لیست نسبتا کاملی پیش روی ماست جائیکه علاوه بر ‏پشتیبانی از فرکانس های سه گانه ‏GSM‏ و ‏UMTS‏ امکانات فراوان دیگری نظیر ‏‎3G‏ ، ‏GPRS‏ و ‏Wi-Fi‏ را می توان ‏یافت که نبود این آخری یکی از مهمترین ایرادها و نقایصی بود که در ساختار ‏W950‎‏ یافت می شد.
بلوتوث ‏نسخه2.0 با پشتیبانی از پروفیل ‏A2DP‏ بهمراه پورت ‏USB 2.0‎‏ از دیگر امکانات ارتباطی گوشی محسوب می ‏گردند که متاسفانه در اینجا نیز مثل ‏W950‎‏ پورت ‏USB‏ از نوع ‏pop-port‏ می باشد.
از نکات قابل توجه در رابطه با ‏امکانات اتصال گوشی می توان به تنظیم اولویت (‏Priority‏) در مورد نحوه اتصال گوشی اشاره کرد مثلا اگر در ‏مکانی قرار داشته باشید که امکان اتصال از طریق ‏WLAN‏ ، بلوتوث و ‏UMTS‏ هر سه موجود باشد می توان برای ‏آنها اولویت برای اتصال تعیین کرد چیزی که در گوشی های سری 60 مشاهده نمی شود.
با اتصال گوشی به ‏کامپیوتر از طریق پورت ‏USB‏ محتویات کارت فلش 8 گیگی داخلی گوشی بصورت یک درایو جداگانه ظاهر می ‏شود و می توان با سرعتی حدود ‏‎7.5 MB/s‏ اقدام به ریختن اطلاعات درون این حافظه کرد که این سرعت در ‏هنگام ‏Download‏ اطلاعات درون این حافظه به کامپیوتر تا ‏‎16MB/s‏ نیز افزایش می یابد.‏
مرورگر اینترنت بکار رفته در ساختار داخلی ‏W960‎‏ از نوع ‏Opera 8.0‎‏ می باشد که یکی از بهترین و قویترین ‏مرورگرهای موجود در گوشی ها می باشد و با ساپورت ‏HTML‏ ، ‏XHTML‏ ، ‏CSS‏ و ‏JavaScripts‏ قابلیت گشودن ‏پیچیده ترین صفحات را نیز دارد. از امکانات بسیار کاربردی و نسبتا منحصر به فردی که در این مرورگر دیده می ‏شود امکان جستجو در صفحه اینترنت گشوده شده توسط گزینه ‏Find‏ است که یافتن نمونه دومی برای این ‏گزینه در دیگر گوشی ها کار بسیار مشکلی ست.‏
یکی از گزینه های کاربردی که آیکون آن در تمامی لحظات استفاده از گوشی در گوشه سمت راست بالای ‏صفحه نمایش همواره حضور دارد منوی ‏Task Manager‏ است که بعلت کوچک بودن آیکون آن تنها راه گشودن آن ‏استفاده از قلم دستگاه است. این منوی کاربردی دارای دو دکمه است که در یکی علاوه بر میانبرهایی به منوی ‏اصلی و حالت ‏Stand-by‏ میانبرهای آخرین برنامه های استفاده شده را نیز می توان پیدا کرد و اما در دکمه دوم ‏لیست تمامی برنامه های در حال اجرا در آن لحظه نشان داده شده است که می توان هر کدام را به طور ‏دلخواه بست (البته متاسفانه این عمل تنها بصورت یکی یکی قابل انجام است).‏
مانند همیشه برنامه های ‏PDF+‎‏ و ‏Quick Office‏ نیز برای گشودن برنامه های اکروبات و آفیس در گوشی تعبیه ‏شده است .‏

بهر حال با اینکه بیش از چهار ماه از تاریخ نمایش ‏W960‎‏ می گذرد هنوز خبری از حضور آن در بازار های جهانی ‏نیست ولیکن با توجه به امکانات و نقاط قوتی که به نسبت سلف خویش یعنی ‏W950‎‏ در آن ایجاد گردیده است‏، ارائه آن به بازار می تواند یک خودزنی به تمام معنی در جهت ویران نمودن بازار ‏W950‎‏ قلمداد گردد، امری که ‏ممکن است در ابتدا با وجود قیمت احتمالی بالایی که برای آن تخمین زده می شود آنچنان خود را نمایان ‏نسازد.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

‏

English Excerpt: Sony Ericsson announced a few month ago for its new W series mobile phone W950. In this article we take an elaborated look at this nearly perfect mobile phone.
نويسنده : آرش
در تاريخ : November 13, 2007 6:47 PM
آدرس اين مطلب : http://www.writeage.com/sonyericsson_w960_mobile_review.html

نظرات نوشته شده :

Mostafa  نوشته است:  

سلام دوست من . ممنون از مطالب جالبتون . در اینکه شما یکی از طرفداران پروپاقرص گوشیهای سونی اریکسون هستید شکی نیست اما معمولا در مطالب قبلی شما گوشیهایی رو معرفی میکردید که به بازار اومدن نظر شخصی من اینه که معرفی گوشیهایی که هنوز به بازار نیومدن ممکنه یکجور سردرگرمی بین کاربرانی که درآینده این گوشی رو خواهند خرید و امکانات و کاربردهای این گوشی رو با مطالب شما مقایسه میکنند بوجود میاد. چون تو اکثر مطالب شما درباره گوشیها نکات مثبت بسیار زیادی به چشم میخوره که باعث میشه نقاط ضعفی که شما هر چندگذرا بهش اشاره می کنید برای خواننده کم اهمیت جلوه داده بشه . با توجه به اینکه شما درباره ی این گوشی (w960) مطلبی ارائه دادید چه خوب می شد که به مهمترین عیب این گوشی که تو تمام سایتها ذکر شده و اون هم مشکل اجرای کند عملکردهای این گوشی هست اشاره ای می کردید. موفق باشید

November 14, 2007 4:25 PM

کامیار  نوشته است:  

دکتر جان داری کولاک میکنی, حقیقتا یک تنه دارید جای تمام کمبودهای موبایل رو در وب فارسی پر میکنید.

November 14, 2007 6:35 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام به شمادوست عزیز و ممنون از اظهار نظرت
معلوم نیست بر چه پایه و اساسی من طرفرار پر و پا قرص گوشی های سونی اریکسون هستم و در آن هیچ شکی هم نیست ! پیشنهاد من برای شما و دوستانی که یک همچین نظری دارند این است که یک سری به اینجا یعنی آرشیو موبایل Writeage زده و تعداد مقاله های سونی اریکسونی و نوکیایی من را شمارش کنند (14 در مقابل 12) نکته بعدی اینکه اگر تمامی مقالات اینجانب را مرحمت کرده و مطالعه نمائید ایرادهایی که از گوشی های سونی اریکسونی گرفته شده نوعا بیشتر از ایرادهاییست که از سری نوکیایی ها گرفته شده پس لطف کنید زین پس حکم کلی ندهید!
نکته بعدی هم این است که بلا استثنا تمامی گوشی هایی که در این دو برند قرار دارند و در این سایت معرفی شده اند به بازار آمده اند و W960 بدون شک اولین گوشیی می باشد که هنوز به بازار نیامده است که علت این امر این است که اگر به بخش نظرات W950 مراجعه کنید بسیاری از دوستان بر سر دوراهی خرید W950 یا منتظر ماندن برای ارائه مدل جدید آن یعنی همین W960 مانده اند پس با اجازه شما بنده معتقدم که توضیح در این رابطه به کم کردن سردرگمی کاربران کمک خواهد کرد نه بالعکس.
نکته بعد اینکه گوشی هایی که در نوشته های من برای نقد انتخاب می شوند مطمئنا دارای نکات مثبت بیشتری به نسبت نکات منفی آنها می باشد و به همین علت است که ممکن است فکر کنید که من در مورد هر گوشی دیگری هم که بخواهم صحبت کنم اینگونه سخن خواهم راند. در ضمن فکر نکنم از مشکلات عمده هیچ گوشیی بصورت سطحی گذشته باشم ، از این گذشته شما اگر در یک گوشی خاص اطلاعی دارید (کما اینکه در این مورد لطف کرده اید و مرقوم نموده اید) ارائه دهید تا دیگران استفاده کنند مثلا در مورد گوشی N95 مقاله اولیه من با اصلاح ، نقد ها و نظرات دوستان (که تاکنون مرز 270 کامنت را نیز پشت سر نهاده است) به منبعی برای شناخت بهتر این گوشی بدل شده است پس مقالات را از خود بدانید و بجای آنکه انتظار شنیدن تمامی نکات را از نویسنده داشته باشید شما نیز به فهم بیشتر مطلب کمک کنید.
نکته آخر هم در مورد ایرادی که فرمودید تمامی سایتها به آن اشاره کرده اند دو مطلب به ذهن من می رسد نکته اول اینکه این تمامی سایتها انشاالله شامل سایت معظم GSMArena که می شود؟ اگر پاسخ شمامثبت است من چنین نکته ای در آنجا ندیدم . نکته دوم اینکه اگر چنین ایرادی در کار باشد بدون شک و با اطمینان می توانید آن را به Pre Release بودن نسخه ای که آن سایت ها آن را آزمایش نموده اند نسبت داد چراکه هنوز خبری از توزیع رسمی این گوشی در بازار نیست و تا آنجا که من می دانم برادر کوچکتر این گوشی یعنی W950 دارای سرعت بالائی در اجرای برنامه هاست.
موفق باشید

November 14, 2007 10:18 PM

دکتر ریتالین  نوشته است:  

راستش رو بخوای آرش داره کولاک می کنه نه من. این دکتر بیچاره از دنیای موبایل پشیزی هم سردر نمی یاره ! من خیلی اگه هنر کنم یه خورده به این سایت سرو سامون می دم. ایشالا تا یه ماه دیگه هم یه قالب تر و تمیز جدید برای سایت طراحی می کنم.
در هر صورت از این که به این سایت لطف داری ممنونم.

November 14, 2007 10:40 PM

محمد  نوشته است:  

ممنونم . دستت درد نکنه ...با اینکه تو gsmarena هنوز کامینگ سون هست بعضی از دوستان فارسی زبان در فروم های تخصصی اظهار میکنند این گوشی (اسمارت فون)‌وارد بازار شده !!!!!
قیمتش رو هم تو مایه های 1 میلیون گفتن..
فکر کنم برو بچ ایرانی از جی اس ام ارنا جلو زدن!
کلا گوشی با حالیه ولی چه کنم که اگر بیاد احتمالا گرونه و من هم رفتم یه p990خریدم و کلی گشتم تا فرانسوی پیدا کردم (البته اگر واقعا فرانسه باشه ) حالا یه سوال.....:
واقعا عملکرد این گوشی ها مثل E1 و W960 با P990 چه فرقی داره ؟ منظورم دوربین و حافظه نیستا و...منظورم عملکرد سیستمی هست .....
بازم ممنونم ...من همیشه از راهنمایی های شما بهره بردم امیدوارم تو خرید این گوشیم هم اشتباه نکرده باشم

November 15, 2007 12:08 AM

erfan  نوشته است:  

ممنون بابت نکات ارزشمندی که بیان کردی.

November 15, 2007 1:28 PM

احسان  نوشته است:  

عجب گوشی هست این سونی اریکسون خیلی خوبه!!

November 16, 2007 1:03 AM

هوشنگ  نوشته است:  

سلام، ممنون.
راستش من بهمن سال پیش، در اولین روز هایی که W950i وارد شد یکی خریدم.
همیشه ناراحت بودم چون Wi-Fi نداره و من در همین مدت به Wi-Fi دسترسی داشتم.
ولی بسیار زیبا، خوشدست، و کمیاب است(هیچ کسی نداره)
این گوشی باعث شد من iPod خودم را بفروشم، چون همه کارهای اونو میکنه، تازه زنگ هم میزنه، وقتی Pen رو در می یارم همه سرشون برمیگرده ......
ولی یکم کنده ... یه بازی که روی K750i به راحتی اجرا میشه، رو این تیک داره (Tower Bloxx).
من حتما اگه بشه این جدیدرو می خرم .......

November 16, 2007 8:44 AM

محسن  نوشته است:  

سلام
من هم مثل شما از طرفداران پرو پا قرص سونی اریکسون هستم
از مطالب خوبتون ممنونم

November 16, 2007 9:42 AM

آرش  نوشته است:  

محممد جان تنها فرق های نچندان کوچکی که میان این گوشی های هوشمندی که نام برده ای می توان پیدا نمود مسئله مهم حافظه است چراکه در مقام مقایسه میان مثلا SE P1 و SE P990 نکته مهم این است که P1 دارای 128 مگابایت حافظه RAM میباشد که در مقابل 64 مگابایتی که در P990 وجود دارد باعث سرعت عملکرد بسیار بالاتری می گردد و این میزان حافظه برای W960 همانگونه که در بالا به آن اشاره شد128 مگابایت RAM و 256 مگابایت حاقظه فلش می باشد که این میزان به نسبت 64 مگابایت حافظه RAM و 64 مگابایت حافظه فلش که در SE W950 وجود دارد بسیار بهبود یافته است
با تشکر

November 16, 2007 12:48 PM

حمیدرضا  نوشته است:  

آقا اولا ممنون به خاطر مطالب خوبتون، در ثانی من یه سوال داشتم راجع به این مطلب و اونم اینه که USB نوع pop-port چجور یواس.بی ای هستش، من جستجو کردم تو سایتتون چیزی غیر از این مطلب پیدا نکردم. در ضمن اونجا که گفتید که «... یک ‏Adaptor‏ برای هدست استریو بلوتوث با نام ‏HDB-DS220 ...» به نظرم اگه می‌گفتید «یک ‏Adaptor‏ بلوتوث برای هدست استریو با نام ‏ HDB-DS220 ...» حداقل من یکی زودتر می‌فهمیدم که این وسیله‌ی عجیب چیه. نهایتا این که صفحه کلید فارسی‌تون ما رو بیچاره کرد تا تونستیم یه نظر بدیم! موفق باشید

November 16, 2007 7:01 PM

محراب  نوشته است:  

واقعا وسوسه کننده به نظر میاد. باید منتظر ورودش به بازار بود.

November 16, 2007 7:08 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام به شما دوست عزیز
حمید جان Pop-Port در حقیقت رابط های USB ی هستند که در گوشی هایی نظیر مورد فوق دیده می شوند بدین صورت که این گوشی ها بر خلاف خیلی از نمونه های دیگر موجود در بازار بجای آنکه از رابط Mini USB برای اتصال کابل به گوشی و نهایتا اتصال آن به کامپیوتر استفاده کنند ، از همان پورت مخصوص شارژ گوشی جهت این کار استفاده کرده و این زحمت را برای شمادارند که همواره باید کابل گوشی را بهمراه داشته باشید و اگر خدای نکرده آن را گم کنید جستجو برای یافتن نمونه ای که با پورت پائین گوشی شما هماهنگ باشد ، جستجوی کوتاهی نیست. به زبانی دیگر این گوشی ها دارای کابلهایی برای اتصال به کامپیوتر هستند که یک سر آنها پورت معمولی USB (سری که به کامپیوتر وصل می شود) و سر دیگر آنها پورتی ست مشابه پورت سر شارژر.
امیدوارم مفهوم بوده باشد
البته فکر کنم در مطلب 6300 در این مورد توضیح بسیار کوچکی داده ام
با تشکر

November 16, 2007 8:39 PM

میلاد  نوشته است:  

بابا دمت گرم......آرش خان ما گفتیم w960 نقد کن نگفتیم که به این زودی....ولی در کل کارت بیسته... ببینم واسه w910 چی داری...منتظریم

November 16, 2007 11:43 PM

یونس  نوشته است:  

من با خوندن مقاله شما در مورد w950 خیلی علاقه مند شدم که برم که بخرمش ولی از اون موقع که دوستمون آقای هوشنگ گفتش که گوشیش کنده یه کم دو به شک شدم آخه وقتی تو یه بازی ساده مثلtower bloxx تیک می زنه دیگه وای به اون روزی که بخوام یه برنامه تقریبا سنگین روش اجرا کنم...
لطفا اگه میشه راهنمایی بفرمایید که وافعا این گوشی این جوریه؟

November 17, 2007 9:56 PM

امید  نوشته است:  

سلام
واقعا عالی بود.
چند سوال:
1. آیا گوشیهای که از خارج ایران خریداری میشوند در ایران مشکل دارند یا نه؟ p1 چطور؟
2. سوال این که اگر با p990, p910,p900 کار کرده باشید همیشه مشکل آنتن دهی دارن ، آیا p1 هم این مشکل رو داره؟
ممنون میشم پاسخ بدهید

November 18, 2007 8:06 AM

امید  نوشته است:  

سلام
این درسته که گوشیهای سونی اریکسون در مقابل ویروسهایی که احتمالا از طریق SMS و یا کامپیوتر منتقل میشوند ایمن هستن؟

November 18, 2007 11:43 AM

آرش  نوشته است:  

با سلام به دوستان
یونس جان همانطور که گفتم این گوشی هنوز نیامده پس ادعای کند بودن آن تا به بازار آمدن آن از بن یک شایعه است .
امید جان در مورد سوال اول تان اگر منظور مشکل رجیستر شدن و این مسائل است باید خدمتتان عرض کنم که خیر مشکلی نیست چون چند وقت پیش شرکت مخابرات لطف کرده و تمامی شماره های IMEI جهانی را در شبکه وارد کرد. مطلب بعدی هم اینکه اگر به مطلب مربوط به P1 به این آدرس مراجعه کنید بهتر می توانید پاسخ سوالاتتان را بگیرید که فکر نمی کنم در میان نظرات به کند بودن گوشی اشاره ای شده باشد. سوال آخر را هم اگر لطف کنید منبع این موضوع را ذکر کنید ممنون می شوم چون من برای اولین بار است این موضوع را می شنوم

November 18, 2007 5:54 PM

امید  نوشته است:  

آرش جان این مطلب در نمایشگاه اکتبر 2007 توسط یک نماینده سنگاپوری شرکت سونی (هند) عنوان شد. تلاش میکنم منبع این موضوع را برای شما ارسال کنم. ممنون از پاسخ.

November 18, 2007 8:41 PM

یونس  نوشته است:  

آرش جان منظور منو اشتباه متوجه شدی...
منظورم گوشی w960 نبود!
من طبق گفته دوستمون آقا هوشنگ که تو همین صفحه گفته بود گوشی w950 کنده پرسیدم آیا واقعا این جوریه که یه بازی ساده مثل tower تو این گوشی به راحتی اجرا نمیشه؟؟؟

November 18, 2007 9:34 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام
در رابطه با W950 البته بهتر بود در قسمت خودش مطرح می شد ولیکن در پاسخ شما باید بگویم که من چیزی در رابطه با کندی W950 سراغ ندارم البته دوستانی که این گوشی را دارند همانند دکتر ریتالین بهتر می توانند اظهار نظر کنند .
با تشکر

November 18, 2007 9:52 PM

زیزیوف  نوشته است:  

با سلام
می خواستم سوال کنم در حالی که استفاده از اینترنت در ایران توسط رایانه با دشواری های طاقت فرسایی روبروست آیا امکان استفاده از گوشی های نسل سوم و اینترنت توسط موبایل در ایران هست و چگونه؟
اگر نیست پس چرا ملت 550 تومان خرج گوشی های مثل ان.95 یا پی.990 ... می کنند که قیمت گزاف آنها اغلب به خاطر امکانات نسل سوم آنهاست؟(فقط نگید که به خاطر دوربین این همه هزینه می کنند. می توان با اطمینان گفت که مصرف کنندگان اینگونه گوشی ها در ایران از 70% امکانات آن حتی برای یک بار هم استفاده نمی کنند!!!)
آیا این به خاطر فرهنگ مصرف گرای عقب افتاده جهان پنجمی ما نیست؟
آیا همین مسایل سطحی و به ظاهر نا قابل باعث فقر و درماندگی ما نیست؟

November 19, 2007 8:44 AM

بزمی  نوشته است:  

با سلام!
در مورد گفته دوستمون که گفته w950 کنده باید عرض کنم که سرعت این گوشی کمی کمتراز n95 است ولی دوستانی که گوشیشون رو آپدیت کردند میدونن که از لحاظ سرعت یکی از بهترین گزینه هاست
البته n95 فنلاند نه این مدل های چینی.

November 19, 2007 3:05 PM

جنگجويي زمان  نوشته است:  

از لحاظ دوربین و رزولیشن و زیبایی در برابر محصولات جدید نوکیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت

November 20, 2007 11:54 PM

سامان  نوشته است:  

فقط می تونم بگم که کارت حرف نداره.دست هرچی سایت های موبایل ایرونی هست رو از پشت بستی.من خیلی مقاله درباره این گوشی خوندم ولی این کامل ترینش بود.اونقدر کامله که منی که هیچ جا نظر نمی دادم حیفم اومد اینجا نظر ندم .من یکی از طرفدارای این گوشی ام.تا اومد بازار هم میگیرمش.آخرین موبایلم ان 95 بود که تا گرون بود فروختمش.حالا هم 2 ماهه منتظرم این بیاد تا بگیرمش.به نظر من هر کسی کیفیت فیلم خیلی واسش مهم نیست این گوشی میتونه واسش بهترین انتخاب باشه

November 23, 2007 3:30 AM

میلاد جدی  نوشته است:  

آرش عزیز من واقعا ار نقد و بررسی شما در مورد گوشی ها لذت میبرم.به خصوص در دو نقد و بررسی اخیر w950وw960.ار آنجا که امیدوارم نتیجه مطلبی که اکنون مینویسم در نهایت به قضاوت دوستان برای خرید w960منتهی میشود مطلب را در همین پست میگذارم.شاید مشکلی که در این پست بیان میکنم مساله بسیاری از دوستان دیگر نیز باشد. من به شخصه اکثر گوشی های خوب کمپانی سونی اریکسون را داشته ام .اما هرگز دوربین این گوشی ها باعث ارضای من نشده است .چه در مدل w900 که به دلیل فیلم برداری 30 فریم در ثانیه ای آن که دارای کیفیت نسبتا خوبی نسبت سایر مدل های این کمپانی بود و چه k800 که با وجود آنکه کیفیت عکاسی مناسبی برای یک گوشی بود ولی نقصان های دیگر از جمله کیفیت پایین فیلم برداری و عدم وجود مگاباس کمی باعث ناراحتی من بود. با توجه به مطالبم تا اینجا شاید متوجه شده باشید که نه تنها من بلکه بسیاری از دوستان که علاقمند به این دو مدل شده اند برایشان مساله موسیقی نسبت به عکاسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. به شخصه و با توجه به روحیاتم بسیار نادر است که از دوربین یک گوشی استفاده کنم.ولی این مساله را نیز نمیتوان به طور کل منکر شد که هرگز دوربین یک گوشی در موارد ضروری مورد استفاده فرار نخواهد گرفت .مگر آنکه همیشه یک دوربین خوب بالای 5 مگاپیکسل به کمرمان متصل باشد! که آن هم البته مشکلات خاص خودش را دارد. از آنجا که سیاست کمپانی ها برای فروش انواع مدل از گو شی هایشان بسیار ماهرانه تعیین میگردد لذا نمیتوان انتظار کمال را از یک گوشی داشته باشیم. شاید بتوان نمونه آرمانی آن را از ترکیب دو مدل k850 و w960 متصور شد ولی رسیدن به این رویا را من فعلا در گوشی های سونی اریکسون نه چندان محال بلکه کمی دور میبینم. با تمام این احوالات 10 روز پیش در رشت w950 را با گارانتی سیتادل تلکام و به قیمت 265 پیدا کردم و فردای همان روز که با شوق خاصی برای خرید آن رفتم فروشنده گفت که صبح هر 3 عددی را که موجود داشت به همکارش داده و او نیز هر 3 را فروخته است ! با آنکه این گوشی 10 روز پشت ویترین همین شخص در حال خاک خوردن بود عدم صحت گفته هایش کاملا واضح و دلالت بر ماهی گیری از اوضاع آشفته این گوشی و در نتیجه طمع کاری وی برای بالا کشاندن قیمت بعد از چند روز میکرد. و البته چند فروشنده دیگر قرار است که این گوشی را به قیمت 245 و با متعلقات اصلی تا چند روز دیگر برایم بیاورند . امروز که از این اتفاقات کمی عصبی و اندوهگینم با خودم گفتم شاید بهتر باشد که تا توزیع انبوه w960 صبر کنم ولی بارها و بارها با خودم کلنجار میروم که با توجه به قیمت مناسب 950 و فرض اینکه قیمت w960 تا 3 ماه آینده به 650 هرار تومان برسد آیا پرداخت هزینه ای تقریبا معادل 350 هزار تومان اضافه تر که خود میتواند قیمت یک دوربین حرفه ای کانن باشد عاقلانه است؟ حالا بماند که آیا کیفیت عکاسی و بالاخص فیلم برداری آن واقعا کار یک دوربین کانن یا سایبرشات سونی را برایمان انجام میدهد یا نه. به هر حال بعد از این افکار دوباره تمایلم برای خرید w950iو یک دوربین 10 مگا پیکسلی کانن بیشتر شد تا اینکه گوشی ای داشته باشم که با توجه به قیمتی که میپردازم مرا از داشتن یک دوربین خوب محروم کند! با توجه به آنکه w950دکمه هایی به راحتی w960 ندارد ولی همان باعث زیبایی بیشتر آن شده است که البته یک نظر شخصی میباشد . پیشنهاد من از کسانی که قصد خرید این گوشی را در آینده دارند این است که سعی کنند بر اساس نیازشان دست به خرید بزنند. از آنجا که شایدکسانی بگویند که من هم پول خرید w960 را دارم هم یک دوربین 10 مگاپیکسلی دارم ،طرف صحبت من در این کامنت کسانی بودند که جنبه های دیگر خرید این گوشی را مد نظر قرار نداده بودند یا آنها که مثل خودم سر خرید 960 و 950 مردد هستند . با تشکر از وقتی که با خواندن این نظر صرف کردید.

November 23, 2007 5:36 PM

میلاد جدی  نوشته است:  

سلام - در نوشتن مدل هندزفری کمی اشتباه شده است.مدل درست HBH-DS220 میباشد.با تشکر

November 24, 2007 6:52 PM

علی  نوشته است:  

با سلام
من از تولد T68i با سونی اریکسونم. حالا هم P990i دارم. دکی جون تو که دستت تو کاره میارزه p1 بگیرم یا اینکه منتظر w960 بمونم!

November 24, 2007 10:04 PM

shahin  نوشته است:  

آرش عزیز
خوبه که به نوع پروسسور موجود در سری P هم اشاره کنی.
P1 و P990 از پروسسور ARM9 استفاده می کنند که 200MHZ هستند در حالی که N93 , E90 و N95 از ARM11 استفاده می کنند که 332 MHZ قدرت دارد(به همراه تسریع کننده گرافیک سه بعدی)!!
به همین خاطره که می شنوی سری P دچار تاخیر در پاسخ دهی (Time Lag) هست (حتی 128 MB رم در پی 1 هم نمی تونه کاری کنه چون مساله پروسسوره)!
موفق باشی
مقیمی

November 28, 2007 11:58 PM

محمد  نوشته است:  

با سلام خدمت شما می خواستم ازتون بخاطر این مقاله خوب تشکر کنم
3سوال از شما در مورد این گوشی داشتم
1_صدای اسپیکر این گوشی و پی1 در حد چه گوشی است؟ لطفا گوشی که مثال میزنید از سونی اریکسون باشد
2_بلندی و کیفیت صدای هندسفری این گوشی بیشتر از دبلیو 950 هست یا نه؟
3_ایا این موضوع راسته که میگن هندسفری دبلیو 960دارای صفحه دیجیتالی برای نمایش مشخصات اهنگ در حال پخش است؟

November 29, 2007 1:41 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام به شما دوست عزیز
در پاسخ به شما باید بگویم به علت آنکه هنوز W960 بطور رسمی وارد بازار نشده تنها از روی نسخه های ابتدائی آن است که می توان در رابطه با آن اظهار نظر کرد و این نسخه ها هم همانگونه که می دانید همواره دارای مشکلاتی هستند که ممکن است در نسخه نهائی رفع شود ولی بااین حال با توجه به همین نسخه اولیه باید بگویم آنچه در تمامی موارد برای صدای این گوشی ذکر گردیده است از لحاظ بلندی، صدایی کاملا مشابه SE P1 بوده ولی از لحاظ کیفیت مطمئنا بالاتر است و شاید مشکل در اینجا برای شما دو تا شود چون احتمالا صدای P1 را هم نشنیده باشید در اینصورت میتوان گفت که صدای W960 چیزی میان صدای W950 و W810 می باشد. در مورد نکته بعد می بایست تا آمدن گوشی صبر کرد در مورد سوال آخر هم اگر به هندز فری بلوتوثی که عکس آن هم در بالا نشان داده شده است توجه کنید (البته خود هدست بلوتوث نیست و آداپنر آن توسط بلوتوث با گوشی در ارتباط است) متوجه یک صفحه LCD کوچک بروی آن می شوید که احتمال آنکه بروی یک صفحه به این کوچکی اطلاعاتی غیر از قدرت سیگنال ، باتری و اطلاعات ضروری دیگر نقش بندد به نظر من بسیار کم است . در این مورد نیز با آمدن گوشی به بازار همه چیز روشن می شود.
با تشکر

November 29, 2007 6:51 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام مجدد
شاهین جان کلام شما کاملا صحیح است منتهی در این میان یک نکته کوجک را از قلم انداخته اید و آن هم تفاوت ماهوی میان سیستم عامل های بکار رفته در هوشمندهای نوکیا و سونی اریکسون است این ماجرا بطور کامل در اینجا توضیح داده شده است .
نکته ای که در پس این ماجرا قرار دارد این است که با اینکه فرکانس پردازنده های سونی اریکسون در قیاس با همتایان نوکیایی خود پائین تر است ولیکن این پردازنده ها در حال اجرا کردن سیستم عاملی هستند (Symbian UIQ Interface) که در قیاس با سیستم عامل بکار رفته در هوشمندهای نوکیا (Symbian S60 Interface) احتیاجات پائین تری را طلب می کند. این درست مثل مقایسه کردن دو PC متفاوت است که یکی از آنها دارای پردازنده تک هسته ای 1.6 گیگاهرتزبا سیستم عامل Windows XP بوده و دیگری پردازنده 2 گیگاهرتزی داشته ولی سیستم عامل آن ویستاست در اینجا همانگونه که می توانید حدس بزنید لزوما سیستم دوم سریع تر از اولی نیست چرا که سیستم عامل بکار رفته در آن احتیاجات بالائی را طلب می کند.
امیدوارم کمک کرده باشم

November 29, 2007 7:09 PM

محمد  نوشته است:  

سلام اقا ارش من پی 990 دارم ولی نمی دونم چه جوری از wireless اون استفاده کنم اگه میشه راهنماییم کنید

راستی من تو سایت gsmarena و sonyericsson هندسفری دبلیو 960 رو دیدم مدلش HPM-90 صفحه دیجیتالی هم داره هر کی می خواد ببینه چه شکلیه می تونه به این دو سایت که گفتم مراجعه کنه

December 3, 2007 6:24 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام
محمد جان مشکل از تنظیمات داخلی گوشی است یا از عدم ارائه این سرویس در محلی که قرار دارید؟ اگر جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه کنید بیشتر می توان در رابطه با آن صحبت نمود.
مشکل HPM-90 را هم متوجه نشدم در کامنت قبلی من در رابطه با B-DS220‎‏ و صفحه نمایش کوچک آن صحبت نمودم ولی ممکن است در رابطه با این مدلی که شما مد نظر دارید اوضاع متفاوت باشد
با تشکر

December 3, 2007 8:22 PM

محمد  نوشته است:  

سلام
اقا آرش درمورد wireless مشکل من از هر دو موردی که شما ذکر کردید است البته چند نفری منو قبلا راهنمایی کردند ولی جواب نداده امیدوارم راهنمایی شما کامل باشه

درمورد hpm-90 و hdb-ds220 هم حق با شماست hdb-ds220 یک adabtor بوده که کارشو بوسیله بولوتوث انجام میده اما مدلی که من عرض کردم یک هندسفری ساده است مثل بقیه هندسفریهای سری w و تنها تفاوتش امکانات جدید و صفحه نمایشگرش است که تقریبا اندازه صفحه نمایش ماشین حسابهای معمولیه ولی کمی پیشرفته تر

December 4, 2007 2:01 PM

آرش  نوشته است:  

سلام محمد جان
در مورد Wireless ابتدا در مورد پوشش محلی که قرار دارید اطمینان حاصل کنید مثلا ببینید قادر هستید با نوت بوک به آن متصل شوید اگر این مرحله را با موفقیت پشت سر نهادید لطف کنید دقیقا ذکر کنید در هنگام جستجو برای یافتن WLAN توسط P990 با چه Error ی روبرو می شوید.

December 4, 2007 5:46 PM

امین  نوشته است:  

سلام
ممنون از اطلاعات مفیدی که دادین
من بعد استفاده از تی28 اریکسون به گوشی های اریکسون علاقه پیدا کردم بعدم که زد5 سونی البته الان پی 910 دارم و تصمیم دارم ارتقا بدم با توجه به قیمت پی 1 و دابیلیو 960 آیا دبیلیو 960 ارزش انتظار و هزینه بیشتر نسبت به پی 1 رو داره؟

December 9, 2007 10:51 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام
امین جان شاید تنها برتری های قابل ذکری که بغیر از مسائل ظاهری بتوان برای W960 نسبت به P1 قائل گردید حافظه بسیار بزرگ آن بهمراه قابلیت های موسیقیائی آن باشد و در این میان البته از حافظه فلش 256 مگابایتی آن نیز نباید غافل شد ولیکن در کل شاید صفحه کلید QWERTY و دوربین نسبتا قویتر P1 برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد . در مجموع اختلاف این دو گوشی از موارد گفته شده در بالا فراتر نمی رود و اگر احتیاجی با حافظه بسیار بالای W960 ندارید با توجه به قیمت احتمالی بسیار بالای W960 گوشی P1 نیز انتخاب مناسبی برای شما به حساب می آید.
با تشکر

December 10, 2007 1:25 PM

آرش  نوشته است:  

بلاخره امروز 10 دسامبر 2007 و پس از ماه ها انتظار W960 با قیمت 649 دلار (نزدیک به 600 هزار تومان) به بازارهای جهانی عرضه گردید پس به همین زودی منتظر ورود آن با قیمتی در همین حول و حوش (حداقل 700 هزار تومان) باشید

December 10, 2007 10:01 PM

حمید  نوشته است:  

سلام
آرش جان
من می خوام گوشی بخرم. با این قیمت، W960 ارزش خریدن داره یا N95 8GB؟
من یک گوشی با حافظه بالای 4GB می خوام. پیشنهاد شما چیه؟

December 11, 2007 5:06 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام
حمید جان این دو گوشی تشابهات بسیار زیادی با هم دارند ولیکن از لحاظ امکانات مطمئنا N95 8GB امکانات فراوان تری در اختیارشما می گذارد و با توجه به فراوانی برنامه ها و امکانات بیشتر همچون GPS ودوربین فوق العاده و قیمت نسبتا مناسب تر (چراکه هنوز W960 به بازار عرضه نشده است ولی قیمت آن مطمئنا بسیار بالا خواهد بود) به نظر N95 گزینه بهتری ست
با تشکر

December 11, 2007 7:08 PM

محمد  نوشته است:  

آقا قیمت ؟؟؟؟

December 11, 2007 9:41 PM

حمید  نوشته است:  

آرش جان بسیار از راهنمایی شما متشکرم ..
1سوال دیگه
به غیر از N95 شما گوشی دیگه ای که حافظه بالایی داشته باشه پیشنهاد می کنید

December 12, 2007 12:18 PM

محمد  نوشته است:  

با سلام خدمت اقا ارش

معذرت می خوام از این که دیر به شما جواب میدم آخه سیستمم ویروسی شده بود و چند روزی نمی تونستم وارد اینترنت بشم
طبق اون چیزی که به من گفتن به وسیله usb blutooth میشه از طریق wireless به اینترنت متصل شد من این کارو کردم و از طریقblutooth از سیستمم به گوشیم متصل شدم در پایین صفحه گوشیم عکس کره ی زمین ظاهر شد و وقتی به قسمت connections mgr گوشیم رفتم قسمتad-hoc blutooth pan. فعال شده بود ولی وقتی به قسمت web می رفتم با ارور could not locate remote server مواجه میشدم درحالی که WLAN گوشیم هم Enable نبود
حالا شما چه راهی پیشنهاد میکنید؟
با تشکر

December 12, 2007 3:37 PM

آرش  نوشته است:  

با سلام
محمد جان من آخرش نفهمیدم که Wireless کجای این ماجرا بود اگر منظور انتقال بیسیم اینترنت از طریق بلوتوث PC (که به هر طریقی به اینترنت متصل است) به گوشی است که این کوچکترین ارتباطی با WLAN گوشی یا همان Wi-Fi و یا اینترنت بیسیم ندارد. چون برای اینکه شما بتوانید ارتباطی توسط WLAN برقرار کنید احتیاج به یک دستگاه مخصوص برای انتشار امواج در فرکانسی مخصوص به خود دارید(که آنچنان چیز عجیب یا گرانی هم نیست) که برد آن هم چیزی حدود 100 متر است. پس در اینجا مشکل شما آنگونه که من متوجه شدم عدم اتصال گوشی به اینترنت از طریق بلوتوث کامپیوتر شخصی تان است که این آخری به هر نحوی به اینترنت متصل است که این کاملا علتی ناشی از عدم تنظیم مناسب گوشی ست که بعلت آنکه من P990 در دسترس ام نیست سعی می کنم تا چند روز آینده با استفاده از دفترچه راهنمای گوشی به این سوال شما پاسخ دهم
با تشکر

December 12, 2007 9:10 PM

gothicman  نوشته است:  

HBH-DS220
این وسیله یک هندزفری بلوتوث استریو قابل حمل است که قبلا نمونه هایی از این نوع هندزفری ساخته شده این مدل کمی با اونها تفاوت داره
با این هندزفری شما می تونید گوشیتونو تو جیبتون بزارید و بدون اینکه لازم باشه اونو از جیبتون بیرون بیارید به موزیک هایی که روی گوشیتون دارید گوش بدید و بدون اینکه گوشیتونو لمس کنید به تلفن هاتون جواب بدید
این مدل با دو مدل قبلی این تفاوت رو داره که این مدل دارای پایه جک 3.5 میلیتری هست که شما میتونید از هر هدفونی که دوست دارید روی اون استفاده کنید و یا حتی میتونید اسپیکر کامپیوتر رو به اون بزنید و صدا رو از طریق این وسیله روی اسپیکر کامپیوتر پخش کنید اما روی مدل های HBH-DS970 و HBH-DS980 شما باید فقط از هدفونی که روی این مدل ها تعبیه شده بود استفاده میکردید
این وسیله با سیستم AFH که مخفف Adaptive Frequency hopping و AFH باعث میشود تا نویز ها ازبین بروند تا صدای فوق العاده شفاف با کیفیت بالا برای شما پخش شود
هرگز تماسی رو از دست نخواهید داد روی آن یک کلید برای پاسخ گویی به تماس تعبیه شده تا بدون دست زدن به گوشی بتونید تماس رو پاسخ دهید
صدای تمیز و بدون نویز و باس قوی ارمغان های این وسیله هستند
این وسیله به راحتی و به سرعت با هر گوشی که بلوتوث اون پروفایل A2DP داشته باشد مچ میشود و تنها مختص گوشی های سونی اریکسون نیست و در تمام برند ها ساپورت خواهد شد
نکته قابل توجه و جالب اینکه این وسیله دارای سیستم automatic volume adjustment که وقتی شما در جایی پر سر صدا هستید خود دستگاه ولوم رو به طور اتوماتیک بالا میبره
این وسیله تا 10 متربرد دارد و میتواند تا فاصله 10 متری از گوشی کار کند و شما میتونید با این وسیله بوسیله بلوتوث از کامپیوتر هم موزیک گوش کنید
وزن این وسیله 13 گرم و بوسیله شارژرهای معمولی گوشی های سونی اریکسون شارژ میشود
لوازم داخل جعبه هندزفری و هندفون کپسولی مشابه هدفونهای سری w شارژر و دفترچه راهنما
این هندزفری در مدل های w960 و t650 همراه با گوشی عرضه میشود

December 17, 2007 2:55 PM

سینا  نوشته است:  

سلام خسته نباشین من یه گوشی نوکیا N95 هشت گیگ خریدم می خوام بدونم نسبت به W960 چطوره؟ بهتره؟ خیلی بهتره؟ یا ...؟

December 18, 2007 10:46 PM

سهیل  نوشته است:  

قیمتش چقدره؟؟؟

December 25, 2007 1:50 PM

علی  نوشته است:  

با سلام خدمت شما
بابت تمام اطلاعاتی که دادید ممنون. انصافاَ حرف نداشت.دمتون گرم! (البته من درست نمی دونم باید از چه کسی تشکر کنم ولی فکر کنم تو این قسمت آرش خان و آقای دکتر باشن ).
فکر نمی کردم تو سایتای ایرانی هم بشه اطلاعات درست و کاملی در مورد موبایل (اصلاَ هر چیزی) پیدا کرد.
ما که خیلی مخلصیم!...

December 27, 2007 10:13 AM

مجید  نوشته است:  

بنظر من این گوشی با تمام محاسنی که داره نباید برای خریدنش عجله کرد ! چون اگر بیشتر صبر کنم قیمتش پائین تر میاد کلا به نظر من قیمت سونی اریکسون سریعتر از نوکیا پایین میاد. البته از لحاظ ظاهری گوشی های شیک زیادی را می توان در محصولات سونی اریکسون یافت منتها چیزی که حداقل می تونم بگم نظر شخصی خودمه این موضوع هست که به ندرت میتونی هم گوشی خیلی زیبایی رو پیدا کنی که کارایی اون به اندازه زیباییش باشه ولی در نوکیا این مسئله بیشتر رعایت شده.

December 29, 2007 12:20 AM

رامین  نوشته است:  

در ابتدا از سایت شما تشکر میکنم و از شما در خواست می کنم معایب گوشی ها رو لطفا درج کنید ...

December 30, 2007 1:20 PM

مریم  نوشته است:  

با تمام وجود ازتون تشکر می کنم عزیز دلم ارش جون.......

December 30, 2007 1:23 PM

آرش  نوشته است:  

آیااین موبایل به بازار ایران آمده است؟اگر جواب مثبت است از کجا می شود خرید؟

December 31, 2007 10:31 AM

آرش  نوشته است:  

آرش جان بازار ایران که هیچ به بازار اروپا نیز تازه دو هفته است وارد شده است
با تشکر

December 31, 2007 9:11 PM

آرش  نوشته است:  

شما در مقایسه w960 با N958G معمولا N958G را توصیه کرده اید در صورتیکه به نظر من باطری موبایل به نسبت دوربین عامل مهمتری محسوب میشود .نظر شما چیست؟آیا عوامل کلیدی دیگری در N958Gالبته با توجه به امکاناتی که در ایران به آن دسترسی نداریم مد نظرتان است؟آیا نیاز به شارژ روزانه ضعف بزرگ و قابل تعمقی نیست؟
با احترام

January 3, 2008 1:17 PM

مهدی  نوشته است:  

سلام
من الان 5 روز هست که 960 به دستم رسیده/
گوشی بدی نیست.
بخوام بتوضیحم تقریبآ تو مایه های 950 و پی 1 هستش.
عکسهای بدی نمیگیره!!!! میشه تحملش کرد. کیفیت عکسش از کا 810 کمتره.
اما اکسسوریاش خوبه .
به خصوص هندزفریش.. ماهه///
خلاصه من کشته مرده این گوشی بودم.. اما الان که نگاه میکنم میبینم همچین آش دهن سوزی هم نیست.
لااقل باید سونی اریکسون یه تحولی تو ساخت گوشیهاش ایجاد کنه.
خیلی یک نواخت شده.
اگه تو یک کلمه بخوام بگم... همون 950 اما یه دوربین اضافه داره.
در ضمن پدرم در اومده تا هاردش رو پر کنم........
هنوز 5 گیگش پر شده..!!!
از دست مردم هم خسته شدم. هر کس میرسه 10 دقیقه باید براش بتوضیحم/
خلاصه فقط وای فایشو باید برم یه جائی چک کنم.
فکر کنم در حد پی 990 یا 1 باشه.
خلاصه تو سرتون نزنین.
مالی نیست.
من به عنوان یه گوشی باز اینو بهتون میگم.
به عنوان کسی که تا الان غیر از دابلیو 550 و 300 همه دابلیو ها رو تست زده..
واکمن نازی داره اما 750 نمیارزه.

January 5, 2008 3:19 PM

آرش  نوشته است:  

سلام مهدی جان.
موبایلو از ایران خریدی یا از خارج از کشور به دستت رسیده؟

January 7, 2008 11:00 AM

آرش  نوشته است:  

آرش جان ضمن عرض سلام
منتظر نقطه نظر جنابعالی در ارتباط با سوالاتی که کردم می باشم.
با تشکر

January 7, 2008 12:25 PM

مهدی  نوشته است:  

من از دبی گرفتمش. الرمس.

January 8, 2008 1:40 PM

آرش  نوشته است:  

سلام مهدی جان
از جوابت ممنونم

January 8, 2008 4:56 PM

مهدی  نوشته است:  

منم امروز گوشی میرسه دستم قیمت هم 700 تومن با این اوصاف فکر کنم اشتباه کردم چون گوشی قبلیم آیفون بود که فروختمش و اینو سفارش دادم خدا کنه بتونم تحملش کنم خدا کنه اینجوری که مهدی عزیز میگه نباشه

January 10, 2008 4:06 PM

کوشا  نوشته است:  

قیمتW960 چنده تو ایران؟؟ کجا هست این گوشی؟ میخوامش.

January 13, 2008 2:40 PM

جنگجويي زمان  نوشته است:  

با سلام به همه دوستان به ویژه طرفداران سونی اریکسون
دیروز یکی از دوستان بخت برگشته ام w960 خرید و آمد دفتر تا با N95 8G من مقایسه کنه از هر نظر که فکر کنید حتی صدا کم آورد پس لطفا پول خود را دور نریزید
از طرف یکی از مجموعه داران گوشیهای نوکیا از 3310 تا N95 8G بالغ بر 60 گوشی

January 13, 2008 2:47 PM

امید  نوشته است:  

سلام
با تشکر از راهنمای شما
لطفا قیمت w960 در چین یا دبی رو بنویسید ممنون.

January 28, 2008 4:06 PM

امید  نوشته است:  

کسی نیست بگه قیمت w960 در چین چقدره

January 30, 2008 2:44 PM

آرش  نوشته است:  

امید جان سلام قیمت جهانی W960 همانطور که در اینجا می بینی نزدیک به 650 دلار است و کشور به کشور تفاوت آنچنانی با هم ندارد
با تشکر

January 30, 2008 3:15 PM

امید  نوشته است:  

ممنون اقا آرش

February 1, 2008 12:34 PM

مجید  نوشته است:  

ببخشید می خواستم ببینم که w960 زبان فارسی رو هم ساپورت می کنه یا نه ؟ بین N82 و W960 کدومشون بهترن ؟
ممنون میشم سریعتر جواب منو بدین . چون از بین این دوتا باید تا 3 روز دیگه یکیشونو بخرم //////
مرسی

February 2, 2008 3:06 PM

عزت  نوشته است:  

سلام به همه دوستان w960 گرفتم 6200000 ریال

February 18, 2008 11:41 PM

امید  نوشته است:  

من یکیشونو از دوبی آوردم... خیلی راضیم...
اون هندزفری 220 هم که بالا معرفی شده رو به سختی تونستم اونجا پیدا کنم....اینجا که هیچکی نداشت
الانم دارم سعی میکنم با وایرلس به نت وصل شم که بلد نیستم.... کی بلده لطفأ...؟

March 22, 2008 8:23 PM

مهدی  نوشته است:  

من همیشه گفتم وخواهم گفت سونی برتر ازنوکیاست .اینم فکر نکنید تعصبی نظرم رو دادم نه.
من کیفیت تصویر وصدا و حتی کیفیت ساخت بدنه ای که تو سونی هست رو تو نوکیا ندیدم.
نوکیا حتی سیاست درستی در تولید گوشی هاش نداره.تنها سیاستش هم بر پایهی تولید انبوهه که هی فرت گوشی بیرون می ده.اما سونی می زاره گوشی قبلش فروشش رو بکنه بعد مدل بالاترش رومی فرسته(همانند جریان همین w950 که تو سال 2005 وارد شد بعد مدل بالاترش w960 تو سال 2007 وارد بازار شد).
از لحاظ کارایی هم از نظر من uiq کلا سر تر از os هستش. یه عیب دیگه ی نوکیا که من خیلی متنفرم ازش استفاده از سیستم عامل os60 تو 90 درصد گوشیهاشه که سیستم پیشرفته ای نیست.

بازم ممنونم از توضیحاتت

March 31, 2008 1:45 PM

lord voldemort  نوشته است:  

با سلام:
دوست عزیز این که کدوم برند بهتره رو آمار مشخص میکنه .در مورد فروش هم همینطور(وکاملا معلومه کدوم فروش بیشتر داره.)
اما در مورد سیستم عامل با ید بدونید کهUIQهم جز symbian osاست و سیستم عامل های نوکیا symbian os s60هست نه os!
و این که برنامه های موجود برای سری60 10برابر UIQهست.(با یه سرچ معلوم میشه.)
در ضمن سیستم عامل های جدید نوکیا symbian os 9.2است که 9.3 هم توراهه!ولی سونی اریکسون از 9.1استفاده می کنه.(p1 w960 p990و...)
نکته ی بهد این که اگر نوکیا تو 90درصد گوشی هاش از s60استفاده میکنه بهتر از گوشی های 99درصد جاوای سونی اریکسون است.
با این اوصاف من کنجکاو هستم که شما به چه چیز سونی اریکسون گفتید و خواهید گفت*برتر از نوکیاست.*
منتظر نظر شما هستم.
با تشکر

April 1, 2008 9:27 AM

فریبا  نوشته است:  

واقعا عالی بود من یک ماهی هست که یکی خریدم محشره
580 تومان هرچی بگم کم گفتم در ضمن سایتتونم محشره موفق باشید من بهتون لینک دادم دوست داشتید سری هم به من بزنید.

April 6, 2008 1:46 PM

فریبا  نوشته است:  

بله در مورد وسایل جانبی حق با شماست. این وسایل به ایران نیامده.

April 6, 2008 1:52 PM

شهاب  نوشته است:  

آقا دمت گرم. میخواستم بدونم که آیا w1000 هست یا شایعه هستش؟؟؟
اگه هست نقدش کن.ممنونم ازت

April 7, 2008 12:24 AM

آرش  نوشته است:  

شهاب جان آنچه که به نظر می سد این است که این گوشی هنوز در حد یک گوشی مفهمومی(Concept) باقی مانده است و به نظر نمی رسد که حداقل به این زودی ها به بازار راه یابد
با تشکر

April 8, 2008 10:50 AM

ماهان  نوشته است:  

اين موبايل از همه نظر كامل است غير از دوربينش . اگر اين مشكلش هم حل مي شد ، من اين موبايل را حتي به N95 هم ترجيح مي دادم.

April 8, 2008 2:46 PM

سامي  نوشته است:  

سلام
خسته نباشي
اگه بخوام همكاري كنم بايد چكار كنم؟

April 12, 2008 3:49 PM

سامي  نوشته است:  

سلام
تا كي صبر كنيم قيمتش بياد بايين؟
مثلا 400 تومن؟

April 12, 2008 3:54 PM

سامي  نوشته است:  

بار هم سلام
بين 950 و 960 با توجه به قضيه تفكيك و اختلاف قيمتي بالا كدوم انتخاب بهتريه؟

April 12, 2008 3:58 PM

دکتر ریتالین  نوشته است:  

سلام سامی جان
خیلی ساده! مقالاتت رو برام ایمیل می کنی و من هم به اسم خودت همینجا منتشر می کنم.
فقط دقت داشته باش مقالاتت باید اریژینال باشه. یعنی یا خودت نوشته باشی یا برای اولین بار به فارسی ترجمه شده باشه.
منتظر مقالات خوبت هستیم.

April 12, 2008 8:12 PM

آرش  نوشته است:  

سامی جان 950 گوشی فوق العاده ای ست ولی بعلت اوج قیمتی که این روزها بخاطر نبود آن در بازار ایجاد شده و همچنین امکانات بیشتری که در 960 موجود است به نظر من خرید 960 کمی منطقی تر به نظر می رسد
با تشکر

April 13, 2008 10:38 AM

مهشید  نوشته است:  

با سلام...دو تا سوال داشتم...میخواستم بدونم کیفیت فیلم برداری و عکس برداری w960بهتر است یا p1؟
و اینکه سیستم عامل آن مشکلی دارد؟(مانند:سرعت پایین و هنگ کردن و .....)
ممنون...با تشکر

May 22, 2008 5:28 PM

مسعود  نوشته است:  

با تشکر از سایت شما اینجانب مسعود قمری از شرکت سیتادل نماینده شرکت سونی اریکسون

June 26, 2008 12:28 PM

ابوالفضل  نوشته است:  

سلام
آرش جان من سال گذشته با توجه به نقد زیبای شما از w950 آن را خریداری کردم.
ولی کمی با سرعت داخلی گوشی و پخش فیلم آن مشکل دارم.
می خواستم بدانم این مشکلات در w960 بر طرف شده است؟ چون شدیدا به این گوشی علاقه مندم.
همچنین شما بین w960 و g900 کدام را توصیه میکنید با توجه به این که مزیت دوربین g900 برام مهم نیست.

September 26, 2008 9:23 PM

romeo_1593  نوشته است:  

دوستان با اجازتون من ميخوام N78 رو بدم اين گوشي رو بگيرم . فقط يه سوال دارم . آيا ميشه كليد هاي اين گوشي رو كاستومايز كرد . مثلا بشن جهت ها يا يكي كار كليد سبز و ديگري كار كليد قرمز رو بكنه . اگر با نرم افزار خاصي بايد اين كار رو كرد اطفا اون رو هم معرفي كنين .
راستي نور صفحش مثل p990 كه تو آفتاب كم نيست ؟!!!

November 17, 2008 3:44 PM

فرزاد  نوشته است:  

من از این گوشی دارم استفاده می کنم. محشره!
هرچی می خواستم، داره!
یه دیکشنری فارسیT9 برای نوشتن اس ام اس داره که هیچ جایی مثلشو ندیدم. واقعا عالیه!
البته اونایی که از گوشی انتظار یک دوربین حرفه ای رو دارن بهتره این گوشی رو نگیرن اما عکساش خیلی خیلی از 2MP بهتره!
من ازش راضیم!

November 26, 2008 11:57 PM

هانی  نوشته است:  

سلام سلام.آقا می خوام n73me رو بدم بره یکدونه از این بگیرم.البته مثل اینکه سونی اریکسون ها همه ساخت چین هستن.بنظرتون بگیرم یا نه ؟ c902 رو هم خیلی دوست دارم.

August 25, 2009 10:54 AM

سهیل  نوشته است:  

خیلی گوشی باحالیه ولی نمیدونم چرا هرکی میبینتش میگه گوشس چینی چرا دستت گرفتی

December 26, 2009 1:45 PM