دو ژاپنی تازه‌وارد به کلاس اسمارت‌فون‌های ویندوزی

0
2479
گوشی های ویندوز 10 جدید ژاپنی

نسخه دهم سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت برای موبایل هنوز به صورت رسمی در دسترس دیوایس‌های دریافت‌کننده این آپدیت قرار نگرفته است اما هربار شرکت‌های مختلفی اقدام به رونمایی اسمارت‌فون‌های تازه‌ای در این کلاس می‌‌کنند. این بار دو شرکت گمنام ژاپنی دو اسمارت‌فون تازه در این کلاس ارائه کرده‌اند که Katana 01 و EveryPhone نام دارند و در پایین و میانی بازار قرار دارند.

گوشی ساده‌تر این رده Katana 01‌ نام دارد که و توسط یک شرکت OEM ژاپنی به نام Freetel تولید می‌شود. این گوشی که در 30 نوامبر به بازار ارائه خواهد شد از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با وضوح WVGA با 800×480 پیکسل بهره می‌برد. پردازش در این موبایل با چیپ‌ست 4 هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی صورت می‌پذیرد و 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا (تا 32 گیگابایت) دارد. در بخش پشتی این گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسلی قرار دارد و در بالای صفحه‌نمایش آن نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود.

گوشی های ویندوز 10 جدید ژاپنی

این گوشی دو سیم‌کارته با قیمتی حوالی 105 دلار به بازار ارائه می‌شود. همین شرکت یک گوشی پیشرفته‌تر به نام Katana 02 را در لیست Coming soon خود قرار داده که مشخصات پیشرفته‌تری از جمله صفحه‌نمایش 5 اینچی HD، رم 2 گیگابایتی، 16 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی دارد.

دیگر گوشی ویندوزی که امروز از طرف یک کمپانی ژاپنی معرفی شد، EveryPhone نام دارد که توسط شرکت OEM موسوم به Yamada Denki فردا ارائه می‌شود. این گوشی یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 720 با دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی دارد و پردازش در آن با چیپ‌ست Snpadragon 410 همراه با 2 گیگابایت RAM صورت می‌پذیرد. حافظه داخلی قابل ارتقا این گوشی 32 گیگابایت است.

گوشی های ویندوز 10 جدید ژاپنی

یک ویژگی جالب این گوشی به صخامت آن تعلق دارد که با 6.9 میلیمتر هم‌اندازه با iPhone 6S بوده و باریک‌ترین گوشی ویندوز موبایل تا به امروز نام می‌گیرد.

EveryPhone طبیعتا گوشی گران‌تری از Kanate 01‌ محسوب شده و با قیمتی در حدود 325 دلار آمریکا عرضه می‌شود.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ