Huawei Mate S ؛ امپراتوری زرد

0
3341
بررسی تخصصی هواوی میت اس

Huawei Mate S را می‌توان سرآمد یک نسل و تکامل یافته یک ایده در مجموعه هواوی دانست. این اسمارت‌فون پیشرفته که میراث‌دار دو نسل قبلی این کلاس و برترین محصول موبایلی فعلی این برند به حساب می‌آید به نوعی تمامی رقبا در رده‌های مختلف کاربری را به چالش می‌کشاند. صفحه‌نمایش با کیفیت، بدنه تمام فلزی، دوربین عکاسی دارای لرزه‌گیر اپتیکال و بخش پردازشی مدرن بخشی از امکانات اغوا کننده این مدل را تشکیل می‌دهد. با ما در بررسی این گوشی که چند روزی را در کنار ما به سر برد همراه شوید.

هواوی برای شناخته‌شدن در بازار و ایجاد مقبولیت در میان کاربران راه سخت و دشواری را در چند سال گذشته پشت سر گذاشت. این برند چینی صرفا به دلیل کشور زادگاه خود، در یکی دو سال اول هدف سنگین‌ترین اتهام‌ها از سوی کاربران و رقبا قرار گرفت و با یکسان‌ انگاشته شدن با چینی‌های بی‌نام و نشان و بی‌کیفیتی که این روزها نشان آنها را در تمامی رده‌های قیمتی حاضر در بازار نیز می‌توان یافت شرایط سختی برای فروش آنها ایجاد شد. هواوی اما نسبت به تمامی دیگر چینی‌های حاضر در بازار با یک مزیت بزرگ همراه بود این برند تقریبا برخلاف تمامی دیگر نمونه‌های ظاهرا مشابه به صورت رسمی با نمایندگی قانونی به بازارهای داخلی عرضه شد که همین مسئله جلب اعتماد بیشتر کاربران را به همراه داشت. ارائه سری پرچمدار P در یکی دو سال گذشته و معرفی برند نسبتا ارزان‌قیمت‌تر honor با تولیدات ارزش افزوده، بر تغییر نگاه خریداران به تولیدات هواوی در هر دو سمت بالا و پایین بازار تاثیر فراوانی برجای گذاشت. قیمت بسیار مناسب به ازای مشخصات سخت‌افزاری ارائه شده و استفاده از بدنه‌های فلزی در تولیدات رده متوسط به بالا از جمله مهم‌ترین برگ‌های برنده شرکت هواوی در طی یک سال گذشته را تشکیل می‌دهد. هواوی با تکیه بر فروش بالا در بازارهای جهانی آرام‌آرام در پی فتح بازاری دیگر است.

بررسی تخصصی هواوی میت اس

شرکت‌های بسیار زیادی در سرتاسر دنیا به تولید گوشی‌های هوشمند مشغولند اما زمانی که صحبت از بالاترین رده بازار و گوشی‌های پرچمدار با توزیع جهانی به میان می‌آید تنها می‌توان به چند نام معدود همچون اپل، سامسونگ، LG، سونی و HTC اشاره کرد پرچمداران اما اینک یک عضو تازه را نیز در میان خود می‌بینند؛ هواوی در شرایطی با دو رده Mate و P به بالاترین سطح بازار چشم دوخته است که بسیاری از برندهای سنتی و کلاسیک این رده شرایط دشواری را این روزها از لحاظ میزان فروش تجربه می‌کنند و شرایط برخی همچون HTC و سونی حتی از دیگران نیز بحرانی‌تر به نظر می‌رسد. Mate S به عنوان جدیدترین پرچمدار هواوی بسیاری از مشخصات و نکات مثبت یک گوشی Flagship را به همراه دارد : از طراحی و شکل ظاهری چشمگیری برخوردار است، از صفحه‌نمایش بزرگ و با کیفیتی سود می‌برد و در سمت نکات مولتی‌مدیایی نیز حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. این البته به معنای تضمین موفقیت Mate S در بازار پرترافیک این روزهای گوشی‌های هوشمند نیست و در عمل دشواری‌های مشخصی پیش این روی این مدل برای حرکت دوشادوش سایرین وجود خواهد داشت؛ مواردی که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

طراحی بدنه، اندازه‌ها

نخستین نکته‌ای که پس از در دست گرفتن Mate S برای اولین بار ذهن کاربران را به خود مشغول خواهد ساخت، جنس فلزی بدنه، ترکیب یک دست و uni-body و ساخت بسیار با کیفیت دستگاه است. Mate S مثل برخی از تولیدات پیشین این سازنده اسمارت‌فون ارزان‌قیمتی به نظر نمی‌رسد و از همان ابتدا و حتی قبل از دیدن گوشی نیز، از روی جعبه لوکس در نظر گرفته شده برای دستگاه می‌توان به این واقعیت پی برد.

huawei-mate-s-review-004

کوچک سازی بدنه نسبت به Mate7، مدل خوش‌ساخت‌تری را برای استفاده با یک دست به نمایش می‌‌گذارد و برخی نکات کوچک و بزرگ همچون انحنای ملایم بخش پشتی و گرد بودن کناره‌های جانبی صفحه‌نمایش بر بهبود تجربه کاربری از دستگاه تاثیرگذار بوده‌اند. در مجموع در بخش طراحی گوشی با اینکه در بعضی قسمت‌ها ردپای برخی طرح‌های سایر سازندگان نیز به چشم می‌خورد اما در کل می‌توان از یک طراحی راضی‌کننده و مدرن سخن گفت.

بررسی تخصصی هواوی میت s

کاهش سایز صفحه‌نمایش از 6 به 5.5 اینچ انتظار کوچک‌سازی‌های فراوانی را در ابعاد دستگاه نسبت به Mate7 ایجاد می‌کند این اتفاق در عمل نیز کاملا رخ داده و ابعاد 7.2×75.3×149.8 میلیمتری Mate S به ترتیب 7.2 میلیمتر، 5.7 میلیمتر و 0.6 میلیمتر در طول و عرض و ارتفاع از Mate7 کوچک‌تر شده است. Mate S در مقایسه با دیگر 5.5 اینچی‌های اندرویدی نیز گوشی بزرگی محسوب می‌شود و به عنوان نمونه از ضخامت و عرض کمتری نسبت به LG G4 برخوردار است. وزن 156 گرمی این مدل نیز در میان دیگر گوشی‌های 5.5 اینچی کلاس اندروید وزن معمول و استانداردی به حساب می‌آید و به واسطه فلزی بودن بدنه نیز در دست چندان سنگین احساس نمی‌شود.

اجزای پیرامونی

در سمت راست گوشی دکمه بلند و کشیده‌ تغییر حجم صدا در نظر گرفته شده که در برخی منوها همچون دوربین کاربردهای دیگری را نیز برعهده می‌کند. ابعاد و فیدبک این دکمه در نوع خود مناسب است اما بهتر بود هواوی نیز همانند برخی دیگر سازندگان به سمت مجزا کردن دو جزء بالا و پایین این کلید حرکت می‌کرد. اندکی پایین‌تر در همین بخش دکمه پاور جای دارد که بار دیگر ابعاد و فیدبک مناسبی را نشان می‌دهد.

بررسی تخصصی هواوی میت s

در سمت چپ و در بخش بالایی، تنها نکته قابل اشاره، اسلات حافظه/سیم‌کارت گوشی است که با آچار مخصوص حاضر در جعبه یا هر جسم نوک تیز سوزن مانند دیگری قابل دسترس خواهد بود. این اسلات امکان جایگذاری تنها دو سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت نانو همراه با کارت حافظه Micro SD را فراهم می‌کند و به صورت همزمان نمی‌توان یک گوشی دو سیم‌کارته مجهز به اسلات حافظه را در اختیار داشت. هر دو سیم‌کارت این مجموعه از اتصال LTE پشتیبانی می‌کنند. یک ایراد وارد بر این قسمت، مجزا بودن کامل سینی یا tray جایگذاری سیم‌کارت یا کارت حافظه است که ارتباط فیزیکی با گوشی ندارد و احتمال گم شدن آن می‌رود.

بررسی تخصصی هواوی میت s

در بالای گوشی متمایل به مرکز، علاوه بر جک اتصال هدست، میکروفون دوم گوشی جای دارد که در حین تماس برای کاستن از نویز مزاحم و در هنگام فیلم‌برداری برای برداشت صدای استریو به کار گرفته می‌شود.

بررسی تخصصی هواوی میت s

اجزای بخش پایینی شامل دو دریچه مجزا برای میکروفون تماس و اسپیکر اصلی گوشی در چپ و راست این بخش و پورت Micro USB در مرکز می‌شود. پورت USB در Mate S علاوه بر برقراری ارتباط با کامپیوتر و اتصال کابل شارژر، از قابلیت USB OTG نیز برای متصل کردن دیوایس‌های جانبی چون موس، کیبورد و حافظه پشتیبانی می‌کند. هواوی البته هنوز اعتقادی به خروجی TV سیمی از طریق پورت USB نداشته و در Mate S نیز از MHL و فناوری‌های مشابه‌ای از این دست پشتیبانی نمی‌شود.

بررسی تخصصی هواوی میت s

صفحه‌نمایش

کوچک شدن نیم اینچی اندازه صفحه‌نمایش نسبت به Mate7 تنها تغییر روی داده در این پنل 5.5 اینچی نیست. تغییر مهم دیگر در این میان به فناوری ساخت این پنل مرتبط است جایی‌که پس از مدت‌ها، بار دیگر فناوری AMOLED در ساخت دیوایسی با نام هواوی به کار گرفته شده و بدین‌ترتیب کیفیت صفحه‌نمایش در مواردی همچون نمایش رنگ مشکی خالص، زاویه دید و شادابی رنگ‌ها تضمین می‌شود. در زمینه کیفیت رنگ با وجود زنده بودن رنگ‌ها، همانند تمامی دیگر پنل‌های OLED، اندکی اغراق‌شدگی به چشم می‌خورد که البته بسیاری از کاربران به چشم یک نکته مثبت به این مسئله می‌نگرند.

بررسی تخصصی هواوی میت s

از فناوری تشخیص فشار دست که نخستین بار در تاچ پد مک‌بوک جدید شرکت اپل به کار گرفته شد به عنوان تکنولوژی آینده صفحه‌نمایش گوشی‌های موبایل یاد می‌شود و نگفته پیداست که ارائه صفحه‌نمایش Mate S با این فناوری در کنار iPhone 6S و iPhone 6S Plus نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید.

بررسی تخصصی هواوی میت s

تکنولوژی Force Touch حاضر در صفحه‌نمایش Mate S با تشخیص میزان فشار دست روی صفحه‌نمایش کاربری‌های متفاوتی را برعهده می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به زوم در نقطه مشخصی در ویدئوهای در حال پخش اشاره کرد. متاسفانه نسخه فعلی Mate S‌ توزیع شده در بازارهای داخلی بدون تکنولوژی فورس‌تاچ صفحه‌نمایش ارائه می‌شود اما در آینده به گفته مسئولان هواوی، ورژن مجهز به فورس‌تاچ و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز در بازار ایران در دسترس قرار می‌گیرد.

بررسی تخصصی هواوی میت s

تغییر نکردن وضوح صفحه‌نمایش از فول اچ‌دی یا 1920×1080 پیکسل در حالی‌که اغلب دیگر پرچمداران در مدل‌های اخیر خود به رزولوشن‌های بالاتر همچون QHD و حتی 4K ارتقا یافته‌اند روی کاغذ یکی از نکات منفی این پنل برای قرارگیری در جمع بزرگان دنیای اندرویدفون به حساب می‌آید؛ در عمل اما با ابعاد 5.5 اینچی و فشردگی فراتر از 400 پیکسل در هر اینچ نه‌تنها مشکلی ایجاد نمی‌شود بلکه با حذف فشار غیرضروری بر مجموعه پردازشی و گرافیکی، دوام باتری نیز دچار لطمه نمی‌شود.

از صفحه‌نمایش Huawei Mate S در محیط‌های گوناگون با درجات مختلف روشنایی نیز می‌توان کاملا رضایت داشت هرچند نور پنل همانند اغلب OLEDها در سطح پایین‌تری از پنل‌های TFT LCD قرار می‌‌گیرد.

دوربین اصلی

دوربین 13 مگاپیکسلی اتوفوکوس مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال و دو فلش LED و فیلم‌برداری 1080/30p روی کاغذ هیچ تغییری نسبت به دوربین مشابه حاضر در Huawei P8 نداشته و در عمل نیز شباهت کاملی مابین این دو دیده می‌شود.

بررسی تخصصی هواوی میت s

ساختار منویی دوربین که از شباهت آن به مجموعه iOS نیز به سادگی نمی‌توان گذشت به صورت عمودی طراحی شده و اجزا و نوشته‌‌های حاضر در آن نیز به خوبی به این مسئله اشاره دارند. افکت‌های لایو تصویر، شاتر دوربین و نمای آخرین عکس گرفته شده در پایین صفحه و میانبر تعویض بین دو دوربین، تنظیمات فلش و دسترسی به تنظیمات موارد بخش بالایی تصویر در این منو را تشکیل می‌‌دهند. این موارد با تعویض حالت دوربین به فیلم‌برداری نیز تغییر خاصی نمی‌کنند.

huawei-mate-s huawei-mate-s huawei-mate-s

در بخش تنظیمات گزینه‌های مهمی همچون برداشت HDR، تنظیمات فوکوس، عکاسی پانوراما و Pro Camera خود نمایی می‌کنند که این آخری برخی موارد حرفه‌ای‌تر همچون تنظیم سرعت شاتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Mate S به صورت پیش‌فرض امکان عکاسی در حالت سیاه و سفید را نیز دارد.

بررسی تخصصی هواوی میت s

لمسی دکمه Setting در این بخش،‌ منوی تازه‌ای را می‌گشاید که در آن علاوه بر امکان تغییر رزولوشن عکاسی و فیلم‌برداری برخی موارد دیگر از جمله امکان غیر فعال کردن لرزه‌گیر اپتیکال و تغییر وظیفه دکمه ولوم فراهم می‌شود.

huawei-mate-s huawei-mate-s huawei-mate-s

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین در سطح مناسبی قرار داشته و از لحاظ ترکیب رنگ و جزئیات با نتیجه مناسبی روبرو می‌شویم.

 

 

بررسی تخصصی هواوی mate s
برداشت تصویر در حالت اتوماتیک بدون HDR

 

بررسی تخصصی هواوی mate s
برش 100 درصد اندازه واقعی تصویر در حالت اتوماتیک بدون HDR

 

با فعال کردن HDR، رنگ‌های غنی‌تری به تصویر افزوده شده و نقاط در سایه نیز طبیعتا با روشنایی بیشتری همراه می‌شوند. یک نکته مثبت در این میان حفظ نسبی جزئیات تصویر حتی در کراپ 100 درصد است.

 

 

بررسی تخصصی هواوی mate s
برداشت تصویر در حالت اتوماتیک با HDR روشن

 

بررسی تخصصی هواوی mate s
برش 100 درصد اندازه واقعی تصویر در حالت اتوماتیک همراه با HDR

 

حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین مثل گذشته به فول اچ‌دی 1080/30p محدود شده و برخلاف اکثر پرچمداران فعلی بازار، از وضوح 4K در آن خبری نیست. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین حداکثر در سطح متوسطی قرار می‌گیرد و جزئیات ایجاد شده توسط آن به سبب بیت‌ریت ویدئویی کمتر از 10Mbps این دوربین، تا حدودی پایین‌تر از سطح انتظار است. البته در حضور نور مناسب هنوز می‌توان از نتیجه کار رضایت نسبی داشت.

دوربین دوم

اهمیت دوربین دوم برای بسیاری از کاربران موبایل این روزها حتی بالاتر از دوربین اصلی بوده و افزایش فزاینده تصاویر و ویدئوهای سلفی در شبکه‌های اجتماعی به روشنی به این مسئله اشاره دارد.

بررسی تخصصی هواوی mate s

دوربین سلفی Mate S یک نمونه 8 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار و مجهز به یک فلش LED است. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین از جزئیات و رنگ مناسبی برخوردار است اما نبود فوکوس خودکار به میزان زیادی از شارپ‌نس عکس می‌کاهد و در محیط‌های با نور کم نیز در صورت استفاده نکردن از نور فلش، نویز مشهودی را می‌توان مشاهده کرد.

گزینه‌های سخت‌افزاری-پردازنده

هواوی یکی از معدود شرکت‌هایی ست که از تولیدات پردازشی شرکت‌های معمول این رده همچون کوالکام و MediaTek استفاده نکرده و از چیپ‌ست‌های پردازشی خود بهره می‌برد. چیپ‌ست HiSilicon Kirin 935 تا قبل از ارائه چیپ‌ست جدید Kirin 950 در حال حاضر پیشرفته‌ترین راه‌حل پردازشی موبایلی در مجموعه هواوی به حساب می‌آید. 8 هسته پردازشی حاضر در این مجموعه در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در دسته نخست چهار پردازنده 2.2 گیگاهرتزی از نوع ARM A53 برای پردازش‌های سنگین در نظر گرفته شده و در دسته دوم نیز چهار پردازنده 1.5 گیگاهرتزی بازهم از نوع ARM A53 پردازش‌های سبک‌تر را انجام می‌دهند. تفاوت این مجموعه با نمونه‌های پیشرفته‌ای چون Snapdragon 810 و Snapdragon 808 به نبود هسته‌های پیشرفته‌تر ARM A57 وابسته است که در برخی کاربری‌های سنگین و خاص، تفاوت‌های مهمی را ایجاد می‌کند. البته وضوح کمتر صفحه‌نمایش (فول اچ‌دی در مقابل QHD یا 4K) از یک سو و بالاتر بودن فرکانس هسته‌های big یا قوی‌تر (2.2 گیگاهرتز در مقابل 1.8 گیگاهرتز) از سوی دیگر همچنان شرایط مناسبی را برای رقابت این مجموعه پردازشی با سایر پرچمداران فراهم می‌آورد. گرافیک 4 هسته‌ای این مجموعه از نوع Mali-T628 است و 3 گیگابایت رم و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. در نسخه 64 گیگابایتی در اختیار ما چیزی در حدود 50 گیگابایت فضا در اختیار کاربران قرار داشت.

huawei-mate-s huawei-mate-s

در تست AnTuTu نسخه 5.7.1 به امتیاز 38129 واحد در این مدل دست یافتیم که به روشنی به رده متوسط دستگاه اشاره دارد. گوشی‌های دارای هسته‌های پردازشی پیشرفته‌تر ARM A57 در این تست موفق‌تر عمل می‌کنند که از آن جمله می‌توان به امتیاز نزدیک به 50 هزار واحدی LG G4 و امتیاز بیش از 68 هزار واحد در Samsung Galaxy S6 اشاره کرد.

بررسی تخصصی هواوی mate s

در تست گرافیکی GFXbench برای بررسی قدرت گرافیکی دستگاه از بنچ‌مارک Manhattan براساس OpenGL ES 3.0 بهره گرفتیم. این تست که در رزولوشن 1080×1812 پیکسل اجرا شد معیاری برای قدرت گرافیکی دستگاه به حساب می‌آید. Mate S در تست Manhattan امتیاز 358.3 فریم و متوسط 5.8 فریم در ثانیه را ثبت کرد که در این رده امتیاز نسبتا مناسبی به حساب می‌آید. به عنوان نمونه Sony XPERIA C5 Ultra Dual با گرافیک جدیدتر Mali-T760 این تست را با امتیاز 390.8 فریم و متوسط 6.3 فریم در ثانیه به پایان رساند.

بررسی تخصصی هواوی mate s

در تست عملی دستگاه در بارگذاری و اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز مشکلی از لحاظ افت فریم ایجاد نشد.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت در بخش پشتی Mate S از لحاظ شکل ظاهری و جایگاه تغییری نسبت به Mate7 سال گذشته نکرده اما در حساسیت و دقت آن به تغییرات بزرگی می‌توان اشاره کرد. نخستین نکته جالب در مورد این دکمه عمکلرد آن حتی در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمایش است. در این حالت در صورت تعریف کردن انگشت کاربر برای آن از قبل، پروسه گشودن قفل صفحه‌نمایش تنها نیازمند قراردادن انگشت روی سنسور بوده و نیازی به روشن کردن صفحه‌نمایش از قبل وجود ندارد.

بررسی تخصصی هواوی mate s

این طراحی از یک تفاوت عمده Mate S با دیگر گوشی‌های جدید دارای حسگر اثر انگشت ناشی می‌شود. تقریبا تمامی دیگر گوشی‌های جدید مجهز به حسگر اثر انگشت، این سنسور را یا در دکمه پاور و یا در دکمه Home زیر صفحه‌نمایش قرار دارند که در هر دو حالت لمس اثر انگشت و فشردن دکمه برای روشن شدن پنل به صورت همزمان انجام شده و منجر به بازگشایی قفل صفحه‌نمایش می‌شود. در Mate S اما از دکمه Home‌ زیر صفحه‌نمایش خبری نیست و دکمه پاور نیز به صورت جداگانه در کناره سمت راست قرار دارد بدین‌ترتیب در صورتی که شیوه اجرا همانند گوشی‌های دیگر بود نخست نیاز به روشن شدن صفحه‌نمایش توسط دکمه پاور سمت راست و سپس قرار دادن انگشت روی سنسور بخش پشتی بود. هواوی اما با راه‌حلی هوشمندانه این مشکل را برطرف کرده و سنسور اثر انگشت در همه حال حتی زمان خاموش بودن صفحه‌نمایش نیز فعال است.

بررسی تخصصی هواوی mate s

سرعت و دقت تشخیص اثر انگشت در Mate S بسیار بالاست و زمان مورد نیاز برای شناساندن یک انگشت جدید به آن نیز کوتاه‌تر از سایرین است. از این سنسور علاوه بر گشودن قفل گوشی استفاده‌های دیگری از جمله پاسخ دادن به تماس، حرکت در میان عکس‌های گالری، گرفتن عکس با دوربین و نمایش منوی Notification نیز صورت می‌پذیرد.

رابط کاربری

یکی دیگر از وجوه تمایز اسمارت‌فون‌های هواوی به رابط کاربری و اینترفیس منویی گوشی مرتبط است. ساختار منویی Mate S بر پایه EMUI 3.1 شکل گرفته و تقریبا بدون تفاوت با آنچه پیش از این در دیگر گوشی‌های اخیر این برند به ویژه در مدل P8 دیده‌ایم عناصر نرم‌افزاری معمول هواوی را در اینجا نیز تکرار کرده است. سیستم‌عامل گوشی نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌پاپ است و مطمئنا در آینده به نسخه ششم اندروید نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

huawei-mate-s huawei-mate-s

صفحه قفل در حالت عادی تنها زمان و تاریخ همراه با میانبری برای دسترسی مستقیم به دوربین را ارائه می‌کند اما با اسکرول رو به بالای این صفحه، منویی برای ایجاد تغییرات در والپیپر به نمایش درآمده و دسترسی به دوربین، چراغ‌قوه، ماشین حساب و ضبط صدا به نمایش در می‌آید.

huawei-mate-s huawei-mate-s

با حذف منوی اصلی یا App drawer، منوی اصلی یا Home Screen تنها صفحه در اختیار کاربران برای نصب برنامه‌های مختلف، ویجت‌ها و میانبرهای گوناگون است. محدودیتی در تعداد صفحات این قسمت وجود نداشته و به نکته خاص و جدیدی نیز در آن نمی‌توان اشاره کرد.

قابلیت Knucle sense برای لمس صفحه‌نمایش با پشت پنجه دست که در P8 معرفی شد در Mate S ارتقا یافته و اینک می‌توان برخی برنامه‌ها از جمله دوربین را با نوشتن و رسم حرفی از پیش تعریف شدن روی صفحه‌نمایش احضار کرد.

بررسی تخصصی هواوی mate s

نتیجه

Mate S را می‌توان جدی‌ترین تلاش شرکت هواوی برای حضور در جمع بزرگان و گوشی‌های پرچمدار پیشرفته بازار تلقی کرد. این گوشی پیشرفته با تکیه بر طراحی زیبای بدنه، صفحه‌نمایش AMOLED با کیفیت، دوربین عکاسی مدرن و دوربین سلفی راضی کننده، گزینه‌های ارتباطی متعدد و بدنه‌ای تمام فلزی توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. از سوی دیگر ارتقا نیافتن وضوح صفحه‌نمایش (با وجود تاثیر نداشتن در تجربه کاربری و حتی کیفیت)، فیلم‌برداری حداکثر متوسط، نبود وای‌فای ac و خروجی سیمی TV و محدود کردن کاربران به دو سیم‌کارت بدون کارت حافظه یا یک سیم‌کارت همراه با کارت حافظه اصلی‌ترین انتقادها به این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏Writeage.com‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.

ارسال یک پاسخ