سونی‌موبایل تنها 1 سال دیگر؛ موفقیت یا…

0
2070
فرصت یک سال مدیرعامل سونی به بخش موبایل

تقریبا هیچ شکی در اوضاع بحرانی این روزهای بخش موبایل شرکت سونی وجود ندارد. این شرکت با وجود تلاش‌های گسترده در به دست آوردن سهمی از بازار موبایل هنوز در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده و حتی در کشور ژاپن نیز رقبای بزرگی را در مقابل خود می‌بیند. در تازه‌ترین خبرها، مدیرعامل این شرکت Kazuo Hirai تنها یک فرصت یک ساله را برای بازسازی این بخش پیش روی سونی‌موبایل قرار داده است.

مدیرعامل سونی در جمع برخی خبرنگاران به این موضوع اشاره کرده است که سال آینده یا به معنای ادامه دادن برند سونی‌موبایل و یا ترک این صنعت تعبیر خواهد شد. این گفتار در حالی بیان می‌شود که سال گذشته نیز حرف و حدیث‌های فراوانی در رابطه با امکان فروش این برند به خریداران احتمالی سخن به میان آمده بود اما در آن برهه زمانی این گفته‌ها به صورت رسمی رد شده بود. اینک اما قضیه کاملا جدی‌تر دنبال شده و Hirai اینک به این نکته اشاره کرده است که در صورت کسب نکردن موفقیت در 12 ماه آینده گزینه‌های دیگری پیش روی این شرکت قرار می‌‌گیرد. این گزینه‌ها ظاهرا می‌تواند حتی تا فروش این برند نیز ادامه پیدا کند اتفاقی که چندی پیش برای برند خوشنام Vaio‌ در بخش PC سونی به وقوع پیوست.

سونی‌موبایل - فرصت یک سال مدیرعامل سونی به بخش موبایل

مشکلات اصلی سونی در این بازار به اشباع شدن بازار از سوی برندهای کوچک و بزرگ و به خصوص رقبای چینی تعلق دارد که ماندن در این بازار را به شدت مشکل کرده است. سونی پیش‌بینی خود برای ضرر عملیاتی سال پیش رو را در ماه جولای گذشته از به 60 میلیارد ین افزایش داد که این در حالی ست که پیش از این پیش‌بینی خود شرکت از ضرر عملیتی تنها 39 میلیارد ین بوده است. Hirai البته چندان نیز از بهبود اوضاع سونی‌موبایل نا امید نیست و در همین رابطه به این موضوع اشاره کرده است که نتایج بازسازی این برنددر طی 3 سال گذشته در حال به ثمر رسیدن است اما هنوز نیاز است که بازسازی در سونی‌موبایل صورت بگیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ