اسمارت‌فون Nokia می‌آید

0
2180
ورود نوکیا به بازار اسمارت فون در سال 2016

خریداری Nokia توسط مایکروسافت در سال 2014 به قیمت 7.2 میلیارد دلار برای بسیاری از دوستداران این برند به معنای پایان عمر این شرکت در زمینه ساخت اسمارت‌دیوایس‌ها بود. این مسئله اما ظاهرا با واقعیت فاصله داشته و آنگونه که CEO این برند اعلام کرده است این شرکت تا پایان سال 2016 به این حوزه باز می‌گردد البته به شیوه‌ای متفاوت!

قرارداد منعقد شده مابین مایکروسافت و نوکیا، این شرکت فنلاندی را از تولید و فروش اسمارت‌فون برحذر می‌دارد اما در این قرارداد منعی برای طراحی اسمارت‌فون‌ها ایجاد نشده است و همانگونه که چندی پیش تبلتی با نام Nokia N1 با طراحی این برند و توسط شرکت فاکس‌کان ساخته و به بازار ارائه شد این روند می‌تواند در آینده نیز ادامه داشته باشد. این گفتار اینک روندی کاملا جدی‌تر به خود گرفته و CEO نوکیا، Rajeev Suri، بر آن تاکید کرده است. در این شیوه نوکیا اسمارت‌فون‌های تازه‌ای را طراحی کرده و این طرح را در اختیار شرکایی قرار می‌دهد که برای نام تجاری نوکیا نیز هزینه‌ای را پرداخت کرده‌اند.

Nokia - ورود نوکیا به بازار اسمارت فون در سال 2016

Rajeev Suri در این نوبت به شریک تجاری خاصی اشاره نکرده است اما به گفته وی، Nokia در پی یافتن یک شریک مناسب در این زمینه است. نوکیا این روزها در صدر اخبار فناوری قرار دارد از خریدارای شرکت Alcatel-Lucent، تا فروش Patent به LG‌ و فروش سرویس HERE به خودروسازان آلمانی در بسیاری از قسمت‌های بازار از این برند یاد می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ