موبایل
لپ‌تاپ
کامپیوتر
تبلت
تلفن همراه
اندروید
اسپانسرها
عصرنوشتن

عصرنوشتن
تبلیغات متنی
LCD یا پلاسما مسئله این است !

اگر جدیدا تجربه گشتن در بازار دیجیتال جهت خرید یک تلویزیون جدید را داشته باشید(البته از نوع مایه داری آن را میگویم وگرنه مارا که با این حرفا کاری نیست!) حتما با این دو اصطلاح برخورد کرده اید : LCD و پلاسما . دو محصولی که در ظاهر بسیار به یکدیگر شبیه هستند هر دو دارای یک صفحه تخت با ابعاد نسبتا بزرگ می باشند ولی این ظاهر ماجراست خب اگر به این موضوع برخورده اید و گفته های بازاری فروشنده نیز قانع تان نکرده است به ادامه مطلب توجه کنید.

شباهت LCD و پلاسما پس از عبور از ظاهر مشابه شان در همین جا پایان می پذیرد چرا که این دو از دو نوع تکنولوژی متفاوت برای نمایش تصویر استفاده می کنند که البته این دو تکنولوژی نیز هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

1- LCD :و یا Liquied Crystal Display (بعبارت ساده تر صفحه نمایش با تکنولوژی کریستال مایع) به این صورت عمل میکند که ذرات ریز کریستال مایع در میان دو صفحه شیشه ای تخت بصورت اصطلاحا ساندویچ شده قرار میگیرند که با تغییر اندازه جریان الکتریکی وارده به کریستالها تصویر نهائی شکل می گیرد.

LCD

2- پلاسما : تکنولوژی شکل گیری تصویر در این نوع نمایشگرها نسبت دوری با اتفاقی که در لامپ های فلوروسنت رخ می دهد، دارد. بدین نحو که صفحه نمایش از چندین سلول تشکیل شده است که در هر سلول دو صفحه مجزا شیشه ای وجود دارد که این دو صفحه توسط یک شکاف از یکدیگر جدا شده اند ،در درون این شکاف ترکیب گاز نئون – زنون (Neon-Xenon) قرار میگیرد که در حین ساخت دستگاه این گاز به فرم مایع (Plasma) در می آید ، و هنگامی که تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرد این گاز باردار شده و تولید فسفر قرمز ، آبی و بالاخره سبز را می نماید که این نیز در نهایت موجب شکل گیری تصویر میگردد. که به هر واحد این فسفرهای رنگی در اینجا پیکسل گفته میشود.

Plasma

خب اینها اتفاقاتی هستند که در پس زمینه اتفاق می افتند ولی برای مقایسه بین این دو، مهم کیفیت تصویر نهائی به نمایش درآمده است و نه آنچه پشت تصویر رخ میدهد که باز هم در این زمینه هر تکنولوژی مزایا و معایب خود را دارد که به آن می بپردازیم:

الف) مزایای پلاسما ها بر LCD ها:
شاید بزرگترین عامل برتری پلاسما ها علاوه بر فاکتور قیمت توانائی آنها در به نمایش درآوردن کامل رنگ مشکی است چیزیکه بزرگترین عامل ضعف LCD ها می باشد تا جائیکه تقریبا هیچ LCD پیشرفته ای نیز قادر به نمایش کامل رنگ مشکی نیست و در هر حال مقداری نور از پس زمینه به بیرون تراوش میکند.
دومین عامل برتری پلاسما ها زاویه دید نسبتا بالای آنها نسبت به رقیبان LCD خود است که در اینجا با فاصله گرفتن از یک پنل LCD کیفیت تصویر به نمایش در آمده کم کم رو به افول میرود در حالیکه این موضوع در مورد پلاسما ها تقریبا ثابت است که این مورد نیز مشابه بقیه موارد این قسمت با پیشرفت سریع LCD ها رو به بهبودی است.
سومین مورد تفوق پلاسما ها در توانائی نمایش با کیفیت رنگ هاست جائیکه بازهم همان تراوش نور از پس زمینه LCD ها بر کیفیت رنگ های به نمایش درآمده تاثیر دارد . ممکن است این نکته را نیز شنیده باشید که LCD ها در توانائی دنبال کردن تصاویر سریع (مثلا در یک فیلم حادثه ای با فریم های سریع ) کند عمل میکند و سایه تصویر قبلی بروی تصویر فعلی تاثیر گذار است که این نکته مربوط به پنل های نسبتا قدیمی LCD میباشد که با کاهش زمان پاسخگوئی LCD ها این نکته نیز مرتفع شده است.

Plasma

و اما می رسیم به بزرگترین عامل برتری پلاسما ها بر پسرعمو های LCD شان و آن هم مطمئنا چیزی نیست مگر قیمت ! پلاسما ها مخصوصا در سایزهای بالا قیمت بسیار پائین تری را نسبت به LCD ها ارائه میکنند مثلا یک پلاسمای 42 اینچی در حدود 30 درصد بزرگتر از یک LCD با اندازه 37 اینچ است در حالیکه هردو قیمتی تقریبا مساوی دارند (چیزی نزدیک 2 میلیون تومان) . البته مطمئن باشید که در سال های آینده این نسبت به علت سرمایه گذاری وسیع در صنعت LCD به نفع LCD تغییر جهت خواهد داد ولی در آن موقع هم باز این نسبت در مورد ابعاد بالاتر (مثلا پلاسمای “52 در مقابل LCD “42) برقرار خواهد بود.

ب) مزایای LCD ها بر پلاسماها :
اگر از LCD ها ناامید شده اید باید بگویم که این پایان ماجرا نیست . LCD ها قادر به نمایش پیکسل های بیشتری نسبت به پلاسماهای هم سایز خود می باشند ، علاوه بر آن مصرف برق LCD ها نسبت به رقیبان پلاسمای خود در حدود 30 درصد کمتر میباشد و از اینها گذشته وزن آنها نیز بسیار کمتر از پلاسماهاست که این موضوع حمل ونقل و نصب دیواری آنها را آسانتر می کند.
طول عمر LCD ها نیز بالاتر از رقیبان پلاسمای خود است (که این نسبت در مورد پنل های قدیمی پلاسما بیشتر مشهود بود که عمری در حدود 20000 ساعت داشتند یعنی چیزی در حدود تماشای روزی 8 ساعت برای تقریبا 7 سال جائیکه LCD ها طول عمر 60000 ساعت را دارا می باشند) که با تولید پلاسماهای پیشرفته این نسبت بطرز مشهودی بهبود یافته است و به رقمی نزدیک به همان 60000 ساعت نزدیک شده است.(لازم به یادآوری است که طول عمر یک پنل زمانی ست که روشنائی صفحه به نصف مقدار اولیه نزول میکند).
نکته نهائی در مورد ضعف های پلاسما در قبال LCD پدیده ایست به نام جا افتاده گی تصویر(Burn-in) که در طی آن اگر تصویری بمدت طولانی بروی صفحه ثابت بماند سایه این تصویر تا مدتها بروی صفحه نمایش باقی می ماند که به لطف پیشرفت فناوری و ویژگی های پلاسماهای جدید مثل استفاده از Screen Saver این موضوع به حداقل رسیده است.
یک نکته مهم دیگر نیز در اینجا باقی میماند و آن هم پشتیبانی دستگاه از فرمت HD است که تصاویر با کیفیت را ارائه میکند . برای اینکه از این مورد مطمئن شوید حتما دستگاه شما (پلاسما یا LCD) میبایست حداقل از رزولوشن 720در 1280 پشتیبانی کند که این البته شرط لازم است و نه کافی.
خب پس از اینکه با این دو نوع تکنولوژی آشنا شدیم حالا نوبت به انتخاب میرسد در این رده اگر دلتان به حال جیب مبارک سوخته باشد و در عین حال خواهان یک تکنولوژی برتر هستید مطمئنا پلاسما انتخاب بهتری ست .ولی اگر قیمت در درجه اهمیت پائینی برای شما قرار دارد و کیفیت بالای تصویر ، حمل آسان ، مصرف پائین انرژی و از همه مهمتر خلاص شدن از تکنولوژی دردسر ساز “لامپ تصویر” برایتان مهم است بدون شک به LCD فکر کنید.

مطلب فوق با اندکی تلخیص در شماره 265 هفته نامه عصر ارتباط به تاریخ شنبه 15 تیرماه 1387 نیز درج گردید.

  1. مرسی واقعا عالی بود
    استفاده کردم
    چاپشم نمودم :D

  2. منافی می‌گه:

    اگه من بخوام پلاسما بخرم بغیر از پاناسونیک که خیلی گرونه کدوم برند رو بگیرم؟

  3. مهدی می‌گه:

    بنظر بنده مصرف پایین+ full hd بودن کافیه واسه این که شما ال سی دی رو انتخاب کنی یکی دو سال دیگه میبینین که چقدر full hd بودن تلویزیونتون واجب میشه تا تمام و کمال حالشو ببرین

  4. آرش می‌گه:

    سلام .خسته نباشید. آقا من قبول ندارم.!
    حرفتون درست.اما برای سال های قبل. مسلما مانیتورهای oled که اومدن تونست مرز بین رنگها و کیفیت رو بالاتر ببره.و تکنولوژی های جدید تر. در حال حاظر تنها عیب ال سی دی ها و نوع جدیدترش که ال ای دی شده مرگ پیکسلهاست.که اونم خیلی کم و در زمان بلند اتفاق میوفته و در خیلی موارد اصلا قابل مشاهده نیست.بغیر اینکه دنبالش بگردن!یا آزمایشو… الان که سال 2012 هستیم تلویزون های پلاسما به نوعی منسوخ شده.و کم کم داره به حیطه تلویزونهای لامپی اولیه میره!
    از پستتون استفاده بردم.

  5. بابک می‌گه:

    من 1 پلاسمای 42 سامسونگ گرفتم واقعا حرف نداره
    تصویر پلاسما واقعا از ال سی دی بهتره
    یادتون نره در بین همه ی اینها تنها پلاسما هستش که تصویرش برای چشم ضرر نداره

  6. روزبه می‌گه:

    سلام
    آقا من چند روز پیش پلاسما 50 پاناسونیک 2مگابایت رو خریدم واقعا عالیه حرف نداره.

  7. علیرضا می‌گه:

    سلام من السی دی 34 دارم ازشم خیلی راضی هستم

  8. حسن می‌گه:

    سلام.باتشكرازنظرات همه دوستان به خصوص ارش جان واقاي كامراني.. باتوجه به اينكه مقاله سال2008بوده وپيشرفتهايي كه پلاسماوlcd ..كرده اندنسبت به مزاياوعيبهاي هردوبه خصوص ضربه گيربودن پلاسماولي مصرف بالاي برقش باهدفمندشدن يارانه هاشماكدومو(پلاسماياlcdوكدوم شركت ومدل) توسال2011روبه من پيشنهاد ميكنيد.درضمن طبق كاتالوگهايي كه خودمن درپاناسونيك نگاه كردم طول عمرپانل پلاسما100000و60000lcdبود..ومي گفتن سري جديد پلاسما پاناسونيك مدلx30مصرف برقو اوردن روي200وات ايا صحت داره.لطفاراهنمايي كنيد .. ممنون ميشم چون خيلي عجله دارم واسه خريد

  9. محسن می‌گه:

    تا اون جایی که من تحقیقات کردم
    کیفیت تصویر samsung و vizio از همه پلاسماها بهتره ولی vizio که تو ایران نیست بهتره سامسونگ بگیریم.
    ok?

  10. محسن سلامت می‌گه:

    با تشکر از همه شما دوستان خوبم من از LCDبعنوان مانیتور کامپیوتر بطور مداوم استفاده میکنم آیا باعث ایجاد مشکل درکارکرد LCD نمیشود.ممنون حتما جواب من را بدید

  11. ایرانی می‌گه:

    من امروز یه پلاسمای 42 LG خریدم
    عالیه
    600000 مفته
    بدو بدو

  12. saeed می‌گه:

    علیرضا جان شما رفتی چشم بازار رو در آوردی . کی بهت گفت بری پلاسمای سامسونگ بخری ؟ آخه سامسونگ هم شد برند ؟ اونم از نوع پلاسما ؟؟ پاناسونیک شاه پلاسماست . من 3 ساله دارم 50 اینچ پلاسما پاناسونیک . پسر خالم رفته سونی Edge LED خرید 2/600 . به گرد پای پلاسمای من هم نمیرسه . تاز مال اون full HD و مال من HD Ready . به خریدم افتخار میکنم .

  13. پرتویان می‌گه:

    با سلام خدمت دوستان.
    من هم با نظر آقای کامرانی موافقم که فرمودند پولتان را برای بهترینها هدر ندهید. اولا که همه ال سی دی ها یا پلاسماها فقط در فروشگاه با هم فرق دارند و وقتی توی خونه میان همه کیفیتشون خوبه تازه کیفیت تصویر خیلی از آنها درون فروشگاه هم مثل هم هستند و از لحاظ تئوری با هم فرق دارند و نه بصری. من خودم 4 سال قبل موقع خرید تلویزیون اول میخواستم 1700000 تومان بابت ال سی دی براویای سونی 32 اینچ هزینه کنم ولی به این نتیجه رسیدم که یک پاناسونیک 29 اینچ CRT رو با میزش 700000 تومن بخرم. الان هم اون یک میلیون تومان باقیمانده رو میدم یک پلاسمای 50 اینچ میخرم. با این کار هم 2 تا تلویزیون دارم هم از تکنولوژی عقب نیستم. پس به یاد داشته باشید همیشه بهترینها افت قیمت بالاتری دارند و در ضمن توی خونه و با در نظر گرفتن اینکه فیلمهایی که با کیفیت تلویزیون هماهنگ باشند رو در اختیار ندارید این تلویزیونها با مدلهای کمی قدیمی تر یک کیفیت دارند.
    یا علی

  14. ياشار می‌گه:

    سلام من يه پلاسماي 50 اينچ پاناسونيك خريدم فوق العادست تصوير واقعي كيفيت بالا زاويه ديد 178 درجه و بارها اونو با سوني و بقيه مقايسه كردم به جرات ميگم بهترينه فقط كافي امتحانش كنيد ديگه فكر lcd نميكنيد

  15. سید علی موسوی از آمل می‌گه:

    با تشکر از اطلارسانی خوب دوستان و00000000
    من هم امروز یک پلاسماي 46 پانوسونیک خرید کردم قرار است فردا یه نفر از نمایندگی بیاد روشنش کنه امیدوارم خوب جواب بده البته با راهنمایی دوستان این انتخاب را کردم انشالله از کم و کیفش به شما دوستان خبر می دهم . باز هم تشکر دمکراسی باشید

  16. محمد حسن می‌گه:

    سلام.ممنون.ما حدود پارسال یه تلوزیون پلاسما 50 اینچ ال جی گرفتیم…زده تو دهن هرچی LCD و LED!!!واقعا عالیه

  17. مهسا می‌گه:

    مرسی بابت اطلاعات کمک خوبی رابه من ارائه داد.

  18. مجتبی می‌گه:

    من میخام یک تلویزیون بخرم موندم بین سری 5 سامسونگlcd بخرم یا پلاسما لطف کنید کمکم کنید

  19. امير می‌گه:

    سلام بچه ها
    من ميخوام يه lcd 32 بخرم و بين ال جي و پاناسونيك دو دلم . در ضمن مشخصاتي كه براي هر مدل گفته ميشه مثل كنتراست و … واقعي هستن يا تبليغات هستن.لطفا زود جواب بدين. ممنون

  20. مسعود می‌گه:

    سلام دوستان
    من تلویزیون رو خریدم الان اومدم تحقیق میکنم.. !!!!!
    ما پاناسونیک پلاسما 50اینچ خریدیم ظاهرا که فعلا ایرادی نداره من اون موندن زمینه تصویر روی صفحه رو اصلا حس نمیکنم فقط ایرادش اینه که خیلی کتو کلفته و از صفحه ش گرما میاد بیرون(مثل لامپ های رشته ای)
    …درکل اگر جیب مبارک براتون مهمه پلاسما عااالیه وگرنه LED بخرید !

  21. جعفری می‌گه:

    این دوست خوزستانی کاملا مرا ناامید کرد. بعد از دو ماه تحقیق کردم بلاخره تصمیم داشت پلاسمای ال جی 50 اینج بخرم . اما حالا مردد شدم. می خواستم lg 50pk 550 بخرم فول اچ دی هست و امکانات جانبی زیادی هم داره . قیمت هم یک میلیون و پانصد تومانه. در ضمن یو اس بی آن mkv رو هم می گن باز می کنه. اگه کسی راجع به این مدل اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه. ممنون می شم.

  22. علیرضا می‌گه:

    با سلام
    تا حالا با کسی برخورد داشته اید که جیبش رو زده باشند در همون حال به حماقتش بخندند این وصف الحال من می باشد
    بعد ازکلی سرک کشیدن توسایتا یه پلاسمای 50 اینچ سامسونگ به قیمت یک میلیون هشتصد خریدم اما دشمن شما هم نبینه اولان تو ابتدای روشن کردن تو فروشگاه مجبور شدند فلشش کنند وقتی اومدم خونه و دفترچه راهنمایش دیدم دود از کله ام بلند شد اولان تا دلتون بخواد از سوختگی پیکسل و جاموندن تصویر روش نوشته که خارج از گارانتیه . اولین باری که روشنش کردم خواستم رسیورم رو تنظیم کنم خب طبیعیه یه نیم ساعتی تو منوی رسیور بودم وقتی از منوی رسیور اومدم بیرون دیم بله چقدر ما ایرنی ها بلا بنسبت شما احمقیم کادر ومنوی رسیور موقع عوض کردن کانال رو زمینه مشکی صفحه مونده فردا شبش یه سی دی کارتون گذاشتم که بالاش ارم داشت بعد از تموم شدن کارتون تلویزیون وخاموش کردیم صبح که تلویزیون و روشن کردم دیدم بله جاترو بچه نیست آرم کارتون دیشبی رو صفحه پلاسماست خلاصه هر چه بد وبیراه بود به خود احمقم گفتم در کل افتضاحه هر روز باید یه یه ساعتی از برنامه اسکرولش استفاده کرد تاز وقتی پلاسما رو خاموش می کنید یه نم ساعتی تق تق میکنه که تو راهنماش نوشته یاداوری کنم همه اطرافیان سامسونگ سری 5 دارند خیلی هم راضین اما این پلاسما هم کنتراسش کمه هم توتصاویر نزدیک دائم تو کسری از ثانیه تصویر تارو شفاف میشه خلاصه کلاه سرتون نره کمی پول بیشتر بدبن اما پلاسما نخرید منتظر راهنمایتون هستم
    ارادمندتون غلیرضا خوزستان 14/9/1389

  23. Jj می‌گه:

    با سلام به همه دوستان
    بعد از سه سال تجربه ال سی دی و پلاسما و … به این نتیجه شخصی رسیدم که وقتی تمام عوامل رو کنار هم میزاری
    و اگه دنبال یه تصویر و تجربه سینمایی در اندازه واقعا بزرگ یعنی بالای 100 اینچ و با قیمت مناسب ببینین هیچی بهتر از ویدئو پروژکتور نیست
    یعنی ال سی دی و پلاسمای بزرگ و بزرگتر جواب کار نیست دوستان، و هزینه بیشتر و بیشتر و بیشتر اونجوری که توی این بازار دیونه تبلیغش میشه
    یه تلویزوین کوچیک گوشه خونه واسه دیدن روتین تلوزیون و برنامه های روزمره و یه ویدئو پروژکتور خوب تو یه فضای مناسب با یه سیستم صوتی و تصویری خیلی خوب با مولتی مدیای با کیفیت خوب برای بالا ترین لذت از بهترین کیفیت در دیدن فیلم و مستند و ورزشی و غیره
    موفق باشید

  24. محسن آقا می‌گه:

    بنده هم يك پلاسماي 42 سامسونگ دارم حدود يك سال هم از عمرش ميگذره هيچ مشكلي هم نداره وقتي اينو خريدم مشابه همين تلويزيون از نوع ال سي دي حدود 400 تومن گرونتر بود اما الان كه يكسال گذشته خيلي خوشحالم كه اين حماقتو نكردم ال سي دي بخرم چون در عمل آنچنان فرقي نداره تازه هركسيم كه مي بينه فكر ميكنه ال سي ديه يعني اصلا چه فرقي مي كنه اونم با اين پيشرفت سريع تكنولوژي
    اگه نظر منو ميخوايد ميگم پولتونو دور نريزيد همون پلاسما رو بگيريد مطمئن باشيد با اين پيشرفت سريع گرون ترين نوع تليوزيون هم 2سال دوام نمياره تازه ميگن آينده كلا از نوع ال اي ديه پس بي خيال ال سي دي بشيد

  25. hossein می‌گه:

    حالا که دو ساعت از وقتم گذاشتم پای این مقاله
    به این نتیجه رسیدم که pana 42 plasma از همه بهتره,در ضمن خیلی هم در فکر آینده و تکنولوژی های احتمالی نباشید,
    به قول خودشون 2012 همه چیز تمومه, :دی
    حالا یه رباعی از حکیم خیام می ذارم که خیلی غم دنیا رو نخورید:
    چون عهده نمی شود کسی فردا را
    حـالی خوش دار اين دل پر سودا را
    می نوش به ماهتاب ای ماه که ما
    بـسيار بـــگردد و نــيـابد ما را

  26. عارفه می‌گه:

    دوست عزيز
    لطفا این سایت رو مشاهده كنيد تا كاربرد پلاسما در مشاهده سه بعدي رو كامل متوجه بشيد

  27. امیر می‌گه:

    من یه 40 سامسونگ دارم هر روز بیشتر ازش بدم میاد اصلا قابل مقایسه با پاناسونیک نیست

  28. حمید می‌گه:

    سلام
    من یک تلویزیون میخام بخرم نهایتا 600000 تومان لطفا راهنمایی کنید

  29. وجید می‌گه:

    این مقاله خیلی قدیمی شده
    در یک کلام خلاصه میگم اگر بخواهین HD ِDVD و Blueray ببینین شاید در برخی فیلمها LCD بهتر باشه، ولی برای Farsi1، فوتبال شبکه 3 و DVD ها کنار خیابون ذره ای روی Plasma تردید نکنید.
    البته اکثر ملت چیزی از کیفیت تصویر بارشون نیست برای این افراد LCD گزینه بسیار مناسبیست و بهتره بزاریم با LCD خوش باشن چراکه که LCD تکنولووژي خوب و آینده داریه و این افراد هزینه های پیشرفتشو تامین میکنن که نمونش همین تلویزون سه بعدی که یک پیشرفت خیلی بزرگ حساب میشه.

  30. mohsen می‌گه:

    بعد از پرس جوه اي فراوان و انتخاب نهايي خودم پلاسماي 42 پاناسونيك گرفتم الان بعد از يك سال استفاده از ان راضي هستم

  31. وحید می‌گه:

    سلام من یه مشکل دارم و ممنون می شم راهنماییم کنید خوب تلویزیون من py 800 پاناسونیک 50 اینچ الان روی صفحه مشکل burn in پیش اومده چند ساعتی روی برفک گذاشتم هر چند این مدل بعد 1 ساعت اتوماتیک خاموش میشه و تنظیمی هم نداره که بشه از این حالت خارجش کرد و باید دوباره روشنش کنم اما بعد چند ساعت هنوز هم این مشکل هست چه کار دیگه ای می تونم انجام بدم برای این وضعیت پیش اومده؟

  32. امین می‌گه:

    من سال دیگه می خرم چون فن آوری به سرعت در حال پیشرفت است و کیفیت ها و قیمت ها به هم نزدیک می شود سال دیگه انتخاب میکنم
    اما به نظر میرسه پلاسما به دلیل قیمت بهتر باشه البته به نظر خیلی ها کلاس lcd بیشتره
    من فکر میکنم این روزها فرق زیادی بین مارک های مختلف نیست و فقط تبلیغات مدعی تفاوت هستند
    شاد باشید

  33. رامین می‌گه:

    همصدای گرامی من 18 ماه پیش 4 ماه تحقیق کردم و بعد از 4 ماه پاناسونیک پلاسما رو گرفتم تا به حال هم بیشتر از سه چهار بار ،رضایت خودم رو از انتخابم در همینجا گفتم این تلوزیون رو هم برای دو نفر از فامیلا گرفتم
    وسواس به خرج نده ،همون پاناسونیک رو با خیال راحت بگیر ،من منکر کیفیت پایونیر نیستم ولی این قیمت نمی ارزه نهایتاکارزش پانزده درصد پرداخت پول اضافی رو داره
    مگر اینکه پولتو با زحمت به دست نیاورده باشی

  34. hamseda می‌گه:

    سلام.من برای خرید تلویزیون پلاسمابیشتر از 2 ماه بررسی کردم ودر نهایت 2مارک را مناسب دیدم ، ولی تفاوت قیمت بسیار زیادی بین این دو مارک وجود دارد.
    1-تلویزیون پلاسمای پایونیر 50اینج اصل ژاپن با قیمتی حدود 5میلیون تومان
    2- تلویزیون پلاسمای پاناسونیک 50اینچ(پنل ژاپن)محصول مالزی یا اندونزی باقیمت یک میلیون وهفتصدوپنجاه هزار تومان.

  35. Iman می‌گه:

    سلام
    من LCD50پاناسونیک داشتم ولی الان که کامل تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که کلا PLASMA خیلی بهتر و یه چیزی رو فراموش نکنین اگر چه شفافیت LCD بیشتر اما تفاوت این شفافیت فقط با پخش بلورای مشخص می شه که هنوز در ایران بورسی نداره.
    به نظر من بهترین گزینه ی خرید LG PQ70 مخصوصا برای کسایی که اهل فیلم هستند.

  36. ابی می‌گه:

    من هم پس از بررسی فراوان به نتیجه مشابه علیرضا رسیدم.

  37. مچید می‌گه:

    آدم با این همه توضیح وتفسیرگیج میشه چی بخره!به این نتیجه رسیدم که همون تلویزیون 14اینچ خودمونوعشق است

  38. heno می‌گه:

    با سلام من بین 3 برند Toshiba- philips-panasonic با سایز 42 اینچ مردد هستم اگر کسی راهنمای کنه ممنون میشم

  39. مهرداد می‌گه:

    دوستان يك مسئله اي در مورد پلاسما هست كه من توي هيچكدام از كامنت ها و توي فوروم هاي ديگه راجع به اون مطلبي نديدم. اگر كسي راهنمايي كنه ممنون ميشم: توي فروشگاه هاي صوتي تصويري وقتي كه روي صفحه يك صحنه بدون حركت سريع مثلا منظره درياچه وكوه وآسمان نمايش داده ميشه قسمتهايي از اون كه يك رنگ خاص رو نشون ميده (مثلا رنگ آبي مربوط به آسمان يا دريا) چشمك ميزنه يا به عبارتي پر پر ميزنه.براي درك بهتر اين مسئله اگر به طور غير مستقيم نگاه كنيد يعني به كنار تلويزيون نگاه كنيد وتصوي رو از گوشه چشمتون تحت نظر قرار بديد خيلي بهتر متوجه اين مشكل ميشيد. اين مسئكه تو تلويزيون هاي crt قديمي كه 60 هرتز بودن خيلي شديد تر وجود داشت كه با آمدن 100 هرتز حل شد .
    آيا در پلاسما اين مسئله قابل رفع است؟
    آيا برچسب 600 HZ كه روي پلاسما هاي جديد زده شده ربطي به اين موضوع داره؟
    آيا اين مربوط به تنظيمات دستگاه است كه مثلا با تغيير سرعت اسكن يا refrehs rate تصحيح شود يا كلا جزو خصوصيات پلاسما است وراجع به آن كاري نميشود كرد؟
    در آخر اين نكته را هم بگويم كه براي افرادي كه دچار بيماري صرع هستند اين مسئله حياتي است زيرا پر پر زدن سريع تصوير باعث عود كردن آن ميشود و در افراد عادي نيز با تماشاي طولاني ايجاد سردرد مي كند.

  40. م.رضا.ت می‌گه:

    با سلام
    خدمت دوستان خوبم.نكاتي خوبي در يادداشتهاي بالا به چشمم خورد واز همه تشكر ميكنم ودر ادامه خلاصه تحقيقات خودم رو تقديم ميكنم.(نكات زير برتري در هر قسمت رو نشون ميده و نكاتي رو عنوان ميكنه كه تقريبا تمام دنيا در موردشون اتفاق نظر دارند علي الخصوص منتقدين اين صنعت).
    1- كيفيت تصوير :plasma
    2- دقت رنگها : plasma
    3- وضوح تصوير : كه بستگي به سورس تون داره (كه هر چي به سورس نزديكتر باشه بهتره چون سورس با كيفيت full HD در كمتر جائي داريم مخصوصا در ايران, پول زيادتر بديم كه تصوير رو بدتر كنيم )
    4-جا انداختن تصاوير بر روي صفحه :LCD (مثل بانكها كه يك تصوير غالبا روي صفحه ثابته وجا ميندازه, ما كه بانك نيستيم !!!)
    5-نمايش حركات سريع : plasma
    6-كار در ارتفاع زياد(مثل داخل هواپيماها ):LCD
    7-طول عمر تقريبا برابر ( بهتره بگم برتري نسبي با LCD كه الان تقريبا در هر دو برابره)
    8-قيمت (كه يكي از مهمترين پارامترهاست و برتري كامل با پلاسماست ):plasma
    9- مصرف برق : LCD
    همانطوريكه ملاحظه كرديد مواردي در LCD برتري دارند كه يا اصلا براي مصارف ما اهميتي ندارند(مثل كار در ارتفاع زياد , تو هواپيما كه نميخايم ازش استفاده كنيم!!!!!) ويا مصرف برق كه 200 وات مصرف بيشتر كسي رو نكشته . پس بريم plasma بخريم .فقط دارم برندهاي متفاوتي رو كه پلاسما دارند و در ايران هم پيدا ميشه رو مقايسه ميكنم.نتيجه كه گرفتم خدمتتون ارائه ميكنم. سال خوبي داشته باشيد.

  41. heno می‌گه:

    با سلام من قصد خرید LCD X.VISION را دارم لطفا اگر کسی اطلاعاتی از این تلویزیون دارد مرا راهنمایی کند با تشکر فراوان

  42. محمد می‌گه:

    سلام
    دوستان من چند ماه بصورت اینترنتی و حضوری در جمهوری راجب پلاسما و ال سی دی تحقیق کردم در آخر به این نتیجه رسیدم که حرفه ای ها و کسانی که اطلاعات کافی در زوینه ی صوتی تصویری دارن انتخاب اول و آخرشون پلاسما است. اما از بین پلاسما های موجود در بازار ایران فقط 2 مارک قابل خریدن هست ال جی و پاناسونیک. ال جی از لحاظ طراحی و امکانات جانبی مثل بلو توث و… خیلی از پاناسونیک سرتره ولی پاناسونیک از لحاظ تنوع اندازه و مشخصات و پنل ساخت زاپن از ال جی سر تره. من برای پدرم پلاسمای پاناسونیک 50s10 خریدم. عالیه نقص نداره. ولی واسه خودم ال جی 50ps80 میخوام بخرم که جایزه بهترین طراحی رو سال 2009 از آلمان برده انتخاب کردم. بخاطر طراحی منحصر بفرد و امکانات بی نظیر.

  43. احمد می‌گه:

    سلام من تلویزیون SD10 پاناسونیک خرید خیلی از رازیم در مقاسیه با LCD از نظر ترکیب رنگ و تصاویر و عمق ریگ های سیاه بی نظیره دوستامون باید برن خوب پرس و جو کنن چون نگاه کردن بیشتر به LCD چشمارو اذیت میکنه اون شفاویت که میکن پخش نور زیاد اگه تمام چرا های محیط و خاموش کنی میفهمین که اصلا خوب نیست در ضمن تاویر LCD رو صفحشه و اصلا عمق ندارن سرعتشم نسبت به پلاسما و LED خیلی کمه تحقیق کنین.

  44. atena می‌گه:

    سلام .به نظر شما کدوم مارک و شرکت خوبه که خریداری بشه کیفیت واسه ما مهمه. مرسی

  45. علیرضا می‌گه:

    سلام
    در جواب به سوال دوست عزیز محمد صادق
    عرض کنم خدمتتون که همون طوری که قبلا گفتم LCD نسبت به پلاسما خیلی خیلی بهتره.محصولات پاناسونیک هم در مقابل سامسونگ اصلا قابل مقایسه نیست چرا که سامسونگ نسبت به پاناسونیک برتری های خیلی زیادی داره.من خودم سامسونگ مدل LA40B690 خریدم.خیلی خیلی ازش راضیم.به شما هم همین مدل رو پیشنهاد میکنم.
    موفق باشید

  46. علیرضا می‌گه:

    سلام به همه دوستان
    من حدود 5 ماه میشه که LCD خریدم.قبل از اینکه خرید کنم خیلی تحقیق و پرس و جو کردم.از اساتید دانشگام(من دانشجوی کارشناسی الکترونیک هستم)از کسانی که LCD یا پلاسما داشتن و فروشندگانی که چند مارک مختلف رو داشتند.در آخر به این نتیجه رسیدم که سونی علیرقم کیفیت نسبتا خوب قیمت زیادی داره.LG هم هنوز کیفیت قابل توجهی نداره چون در بعضی مدلها تصویر رو کشیده نشون میده و در مقابل برندهایی مثل سونی و سامسونگ از امکانات جانبی کمتری برخورداره.پاناسونیک هم از شفافیت و رنگ زیاد جالبی برخوردار نیست و مورد دیگه این هست که پاناسونیک یا چین می سازه یا مالزی و ژاپن اگر هم تولید داشته باشه توی ایران نمیشه پیداش کرد.و اما سامسونگ ، به قول دوستمون از آخرین تکنولوژی ساخت برخورداره و سرعت بالایی هم داره و همون طور که میدونید اولین تلویزیون LED توسط سامسونگ ساخته شد. تلویزیون های سامسونگ با توجه به کیفیتی که دارند از قیمت مناسبی برخوردارند،امکانات جانبی آنها از جمله درگاه های ورودی و خروجی بیشتر است.همچنین کیفیت تصویر آنها بسیار قابل قبول است.من بعد از تمام این موارد بین سونی و سامسونگ به طرف LCD سامسونگ تمایل پیدا کردم.به چند دلیل:
    1-قیمت آن با توجه به کنتراست و اندازه در مقایسه با سونی با همان اندازه و کنتراست بسیار کمتر می باشد.برای مثال 40اینچ سامسونگ با کنتراست 100000:1 برابر 2,190 میلیون هست که سونی با همین مشخصات در حدود 3 میلیون می باشد
    2-سامسونگ بر روی تلویزیون های خود امکانات خوب وزیادی از جمله دو ورودی USB ، چهار ورودی HDMI ،یک ورودی DV ،امکان اتصال کامپیوتر با اتصاده از کابل گرافیک ، امکان اتصال به شبکه خانگی و اینترنت ،و امکانات بسیار دیگه که اگر بخوام بگم باعث خسته شدن دوستان میشه.
    با این تفاسیر بنده تلویزیون LCD سامسونگ 40 اینچ با کنتراست 100هزار که آخرین کنتراست در این سایز هست رو خریدم و بسیار بسیار راضی هستم.
    همونطور که میدونید LCD سامسونگ 42 اینچ نداره و فقط پلاسما 42 داره.
    دوستان باور کنید من رئیس سامسونگ نیستم و نمایندگی سامسونگ هم ندارم.فقط خواستم شما رو راهنمایی کنم.
    موفق باشید

  47. محمد می‌گه:

    سلام
    می خواستم بدونم پاناسونیک 600هرتز جدید پلاسما چه برتری نسبت به سری های قبلی خودش داره
    باتشکر

  48. mahyar می‌گه:

    آرش جان من میخوام LG42 را در نشیمن 15 متری بزارم.برای آسیب نرسیدن به چشم پلاسما بگیرم یا LCD

  49. Jj می‌گه:

    آقا شهمیر فرقی نداره اینا همش حرفه
    هر کدوم از مدل هاشو که بخری مطمئن باش که انتخاب درستی کردی
    من الان 2 سال که PV7 پاناسونیک رو دارم و ازش راضیم که از همه این مدل هایی که شما می گی پایین تره، کیفیت تصویر هم فقط به سورس تصویر ربط داره و هرچی سورس تصویرت بهتر باشه تازه بیشتر به توانایی های تلوزیونت پی می بری
    برای دیدن تصاویر تلوزیون ایران یا ماهواره ها واقعا اینا هیچ فرقی با هم ندارن و تازه وقتی یه دی وی دی اوریجینال، تاکید می کنم اویجینال نه از این کپی های توی خیابون، رو با یک دی وی دی پلیر حرفه ای باز تاکید می کنم حرفه ای مثل دنون یا حداقل پایونیر با یه کابل اچ دی ام آی خوب به هر کدوم از پلاسماهای پاناسونیک وصل کنی تازه می فهمی که توانمندی این تلوزیون تو نشون دادن با کیفیت تصاویر یعنی چی
    پس تو انتخابت خیلی سخت نگیر و به این مقاله ها هم خیلی توجه نکن، خوب پنل فول اچ دی رزولوشن بالاتری رو نشون می ده ولی آخه آیا ما چند تا سورس فول اچ دی با کیفیت داریم؟ که توی سایز 42 هم به نظر من تفاوتهاشون خیلی به چشم نمیاد مگه اینکه بخای از 10 سانتی متری به تلوزیون نگاه کنی! تلوزیون من اچ دی هست نه فول اچ دی ولی واقعا اگه سورست با کیفیت باشه، تصاویر بی نظیره، بهتر از هر تلوزیون ال سی دی یا حتی ال ای دی
    موفق باشی

  50. شهمیر می‌گه:

    دوستان من جدیدا یه مقاله خوندم در رابطه با مطلوب نبودن تصاویر پلاسما مدل G10 پاناسونیک .
    ظاهرا مدل های جدید FULL HD پاناسونیک تصاویر SD رو خیلی عالی و اون طور که ازش انتظار میره نمایش نمیده .کسی چیزی در این رابطه شنیده ؟
    ظاهرا مدل های قبلی مثل C10 و X10 که HD هستند بهتر نمایش میدن .
    منتظر جوابم .بابا یکی جواب کامل بده من که گفتم عجله دارم. می خوام برم بخرم .منتظرم. آرش جان به دادم برس.

  51. شهمیر می‌گه:

    آرش جان ممنون از مطالب جامع و جذاب شما
    ممنم تصمیم به خرید پلاسما گرفتم , اما بین g10 و x10 و v80 تردید دارم . از جنابعالی و تمامی دوستان تقاضا دارم که بصورت جامع وکامل راهنمائیم کنن تا با راهنمائیشون بتونم بدون هیچ تردیدو اتلاف وقتی یکی از این مدلها رو انتخاب کنم .
    ضمنا من بیشتر تمایل به خرید 42 اینچ دارم.
    بی صبرانه منتظر راهنمایتون هستم چون خیلی عجله دارم.
    با تشکر شهمیر

  52. hampoil می‌گه:

    سلام من مي خوام يك تلويزيون ال سي دي سامسونگ مدل 40B550 يا 40B650 بگيرم كدام بهتر است لطفا راهنمايي كنيد . آيا پلاسما بهتر است يا اين مدل ال سي دي ها

  53. ماني می‌گه:

    توي ال سي دي ها كه الان سري 6 سامسونگ از همه بهتره..ال اي دي هم كه سري 7 و8 سامسونگ خوبه..سري قدي مي پلاسماها اصلا ارزش خريدن نداره و مشكل رنگ پيدا ميكنن ولي سري جديد پلاسماهاي پاناسونيك خوب از اب در اومده و گفته كنتراستش يك به دوميليونه..خدا عالمه…بالاترين تكنولو‍‍ژي ال سي دي رو الان سامسونگ ميزنه توي سيستم هاش..سوني هم همچنان پول اسمش رو ميخوره و تكنولوژيش از سامسونگ و ال جي عقب مونده…به نظر من بهترين سايز براي ال سي دي 37 و 42 اينچه..چون توي 40 اينچ تصوير يكم كشيده ميشه..گول فروشنده ها رو هو نخورين كه هنوز دارن سري 4 سامسونگ رو ميندازن به ملت…قابلي نداشت..باش

  54. farhadikia می‌گه:

    مصرف برق و نگهداري تلویزیون ال سی دی و پلاسما
    از
    نادر گلستانی داریانی
    طول عمر صفحه تصویرپلاسما چقدر است؟
    بطور معمول 30000 ساعت است.
    مصرف برق تلویزیون پلاسما چقدر است؟
    400 وات
    مصرف برق تلویزیون ال سی دی چقدر است؟
    150 تا 250 وات
    طول عمر صفحه تصویر ال سی دی چقدر است؟
    60000 ساعت است.
    تلویزیون پلاسما در چه دماهایی می تواند کار کند؟
    تلویزیون پلاسما می باید اطرافش بادخور داشته باشد و در محیط با دمای کمتر از 35 سانتی گراد کارکند. دریچه تهویه آن را هرگز نبندید و نپوشانید. تلویزیون پلاسما راهرگز روی رادیاتور شوفاژ نصب نکنید.
    آیا تلویزیون ال سی دی هم مانند تلویزیون پلاسما به دستگاه تهویه نیاز دارد؟
    خیر. به تهویه نیاز ندارد.
    آیا میدانهای الکترومغناطیسی می تواند تصویر ال سی دی را خراب کند؟
    به خاطر وجود نیمه رساناها تا حدودی تصویر خراب می شود.
    آیا میدانهای الکترومغناطیسی می تواند تصویر پلاسما را خراب کند؟
    خیر. تلویزیون پلاسما به میدانهای الکترومغناطیسی حساس نیست.
    آیا تلویزیون ال سی دی هم مانند تلویزیون لامپی ممکن است بسوزد؟
    چنانچه تصاویر ویدئویی و تلویزیونی برای مدت طولانی مثلا یک ساعت و بیشتر فریز (یا ثابت نگهداشته) شود.ممکن است دیگر تصاویر محو نشود و ماندگار شود. نیز از کارکرد طولانی تلویزیون با یک مد تصویر بپرهیزید.
    روش صحیح تمیزکردن تلویزیون ال سی دی و پلاسما چگونه است؟
    هر از گاهی قسمت تهویه را گردگیری کنید.صفحه تصویر را هرگز با مواد شوینده یا شیمیایی قوی پاک نکنید. بهتر است از پارچه نخی نرم استفاده کنید.
    صفحه تصویر پلاسما چگونه کار می کند ؟
    صفحه تصویر پلاسما از چندین سلول حاوی گاز نجیب تشکیل می شود. هر سه سلول جدا از هم یک نقطه تصویر را نمایش می دهد. با اعمال ولتاژ به این سلولها نور ماوراء بنفش تولید شده و به لایه فسفر دیواره سلول تابیده و با تحریک پیکسلها، رنگهای سرخ، سبز و آبی پدید می آید.
    صفحه تصویر ال سی دی چگونه کار می کند ؟
    صفحه تصویر ال سی دی از دو صفحه شیشه ای به شکل یک محفظه تشکیل شده که در میان آن کریستال مایع وجود دارد. هر پیکسل به یک الکترود پیوند دارد. از طریق نورهای بازگشتی یاد شده در بالا، نور از صفحه شیشه ای پشتی ( بسته به ولتاژ اعمال شده به الکترودها) از طریق کریستال مایع، نور کم یا زیادی را به صفحه شیشه ای جلویی منتقل می کند و بدین ترتیب تصاویر رنگی نمایش داده می شود. هر پیکسل از پیکسلهای کوچکتر موسوم به ساب پیکسل به رنگهای سرخ، سبز و آبی تشکیل شده و به صورت فیلتر عمل می کند. با مدار فرمان دیگری برحسب مقدار ولتاژ اعمال شده می توان فیلتر رنگ مناسبی را فعال کرد.
    بهترين سايز تلويزيون ال سي دي براي اتاقهاي 12 مترمربع از نظر بهداشت چشم ، صرفه جويي انرژي و قيمت كدام است؟ 32 اينچ.

  55. محمد صادق می‌گه:

    من از چند نفر راجع به پلاسما وlcd پرسیدم میگن پلاسما تصویر رو تار نشون میده و می گن lcd بهتره حالا پلاسمای 42اینچ پاناسونیک مدلs10 یاg10 بخرم یا lcdسامسونگ سری la40b690 کدومشو راهنمای کنید کدامشون کیفیت تصویرش بهتره

  56. احسان می‌گه:

    سلام
    می خواستم ببینم کدام مارک تلویزیون از بقیه بهتر است و lcd بهتر است یا پلاسما به صورت کلی.
    در این 4مورد(SONY-PANASONIC-SUMSUNG-LG)

  57. ali می‌گه:

    می خواستم بدونم چی جوری میشه با ال سی دی سامسونگ سری 5 چیزی رو از تلویزیون ضبط کرد.متشکرم.

  58. Taban می‌گه:

    خب معلومه پلاسما!

  59. roox می‌گه:

    با سلام به دوستان عزيز بنده چد ساليه كه تفاوت اين دو مدل را دنبال مي كنم .
    به نظر من با مقايسه تصوير برندهاي مختلف به اين نتيجه رسيدم كه كيفيت تصويري lcd سوني از ساير مدلهابالاتره ولي قيمتش بسيار بالاست ولي پلاسماي پاناسونيك كيفيت تصويري بسيار بالاتري از برندهاي سامسونگ و ال جي دارد. در كل براي فهم بهتر مقايسه لكسوس و تويوتاي ژاپن با هيوندايي و كيا ي كره مي باشد. كلاجنس ژاپن بهتر از كره است.

  60. روشن می‌گه:

    از توضیحاتت ممنون ارش جان.همین دیروز میخواستم ال سی دی پاناسونیک بخرم ولی فردا پلاسما میخرم.

  61. آقا کوچیک می‌گه:

    با سلام و عرض ارادت …
    شایسته است جملگی دوستان و کارشناسان بر این مهم دقت نمایند , که اصولا کلیه برندها و شرکتهای تولید کننده تلوزیون فقط به دلیل کسب سهم بیشتر بازار از اهمیت QC ( کنترل کیفیت و مرغوبیت ) غافل شده اند و عمر مفید کالای ارائه شده خود را کاهش میدهند تا از پس هزینه های سرشار تبلیغات خود بر آیند
    در میان تمامی شرکتها اگر کالایی هم باشد که با صرفه و با قابلیت باشد , قطعا تحت لیسانس شرکت اصلی بوده و هرگز در این وضع اقتصاد جهانی نخواهد توانست کالایی با استانداردهای بین المللی تولید و عرضه نماید .
    به امید موفقیت دانشمندان و پژوهشگرانه توانمند ایرانی ….
    یا علی

  62. مژگان محمدی می‌گه:

    بالاخره چی شد 37 یا 32 پاناسونیک-ضمناً این آدرس و شماره رو با اجازه میذارم.مرکز پاناسونیک هست:
    77605344
    شریعتی-سه راه طالقانی
    سری های جدید پاناسونیک
    32 اینچ-695 هزار
    37″ -995 هزار
    سینما خانگی از 380 به بالا
    این قیمت31/6/88 بود
    حالا به من بگید چرا میگن 37 پاناسونیک(ال-سی-دی)خوب نیست.

  63. میلاد می‌گه:

    دوستان چی شد بگیرم؟کسی نظر کارشناسی شده نداره؟

  64. مژگان محمدی می‌گه:

    سلام .بین خرید ال سی دی 32 و 37 پاناسونیک سری ایکس-(جدیدترین سری ال سی دی پاناسونیک .دقیق نمیدونم اسمش چی هست)موندو.شنیدم 37 ها کیفیت خوبی ندارند.لطفا راهنمایی کنید و اگه ممکنه قیمت هم بگید.با تشکر

  65. میلاد می‌گه:

    دوستان من میخوام 32lx800 پاناسونیک بگیرم . به نطرتون چطوره؟آیا کنتراست 1:10000 پایینه و خوب نیست؟

  66. مسعود می‌گه:

    سلام
    فروشنده مي گفت
    سري 5 سامسونگ فول اچ دي هستش اما سوني سري v فول اچ دي نيست . حال مي خوام ببينم اين ( فول اچ دي ) چقدر مهمه ؟ و در كانالهاي ايران و يا رسيور و نهايتا دي وي دي خيلي تاثير داره ؟
    و اصولا در كجا لازم مياد؟
    ضمنا بعضي تلويزون ها بدون گارانتي خيلي ارزون تر هستند
    به نظر شما ارزش ريسك داره؟
    متشكرم

  67. مسعود می‌گه:

    ممنون آقا رامين

  68. رامین می‌گه:

    آقا مسعود مصرف 42pv80 پاناسونیک در هنگام استفاده متوسط 335 وات است که در زمان استند بای به 0/7 وات می رسد
    مصرف نیرو در 50pv80 به 500 وات می رسد که در زمان استند بای(وضعیت آماده باش) برابر 0.5(نیم) وات است
    فکر کنم بتوانی با دستگاههای دیگه مقایسه کنی
    مایکروفر حدود 900 وات برق مصرف می کنه و یخچال معمولی حدود 350 وات
    آقا سعید
    سری های قدیمی پاناسونیک کنتراست10000 داره ،سری های جدید 1 به 15000 حداقل رو دارند
    هنگام خرید خدمات پس از فروش رو فراموش نکنید فیلیپس و توشیبا خدمات پس از فروش خوبی ندارند،اصلا چند تا فیلیپس تو مغازه ها دیدی؟
    در نظر بگیرمثلآ یه ماشین آلفا رومئوخریدی فردا برای یه قطعه کوچیک علافی
    یا موبایل بلک بری که کلی طرفدار تو آمریکا داره

  69. مسعود می‌گه:

    سلام
    با تشكر از دوستان
    به مصرف بيشتر برق توسط پلاسما زياد اشاره شده
    ولي هميشه با ال سي دي مقايشه ميشه
    اگه دوستان لطف كنن مصرف رو مشخصا و يا در مقايسه با يكي از لوازم ديگه مطرح كنند ممنون خواهم شد

  70. حسین می‌گه:

    به نام خدا
    با تشکر فراوان از سایت خوبتان
    سوالی که داشتم می خواستم تفاوت دستگاهی که 24 فریم را پخش می کند با اونی که پخش نمی کند چیست و اصلا یک توضیح مختصر در ارتباط با فریم بدهید
    با تشکر فراوان

  71. فرهاد می‌گه:

    سلام به همگی خسته نباشید
    به نظر من یه سری به این سایت بزنید جوابتونو از نظر کیفیت می گیرید.
    اینم بگم سری x سونی در تلوزیونهای LCD با کنتراست بیش از 1:1000000 حرفیو واسه گفتن نمی ذاره .من از نزدیک دیدمشون واقعا نظیر ندارن توصیه می کنم 46 اینچ و 50 اینچ سونی سری X رو یه نگاهی کنید .

  72. سعید می‌گه:

    با سلام به دوستان من یک سوال دارم. بین panasonic lx800 toshiba cv500& philips1304 موندم مزیت پاناسونیک 100 هرتز بودنشه. کنار سونی سری s دیدم خیلی تصویرش بهتر بود. ولی با این ها مقایسه نکردم. کنتزاست پاناسونسک 10000 هست ولی refresh time بیشتری از اون 2 تا داره رنج قیمت هم نزدیکن. کدومو بخرم؟؟

  73. رامین می‌گه:

    با سلام
    با اجازه آقایان آرش و کامرانی ودر جواب به سئوال آقا پارسا
    1-الف،کنتراست 1:15000 کمتر نباشد
    ب،قابلست پخش تصاویر HD را داشته باشد
    ج،عملکرد پخش با سرعت 24Pراداشته باشد
    د،قابلیت رفرش صفحه از 100 هرتز کمتر نباشد
    2-من در طول مطالعه به مدت 4 ماه که قبل از خرید تلوزیون پلاسمای خودم داشتم به مطلبی دایر بر جدی بودن خطراشعه ساطع شده از تلوزیونهای پلاسما برخورد نکردم بر عکس مطالبی در مورد تبدیل مانیتورهای ال سی دی شما با استفاده از یک نرم افزار به یک لامپ UVجهت برنزه شدن صورت ،در وبلاگها به چشمم خورد که با گوگل کردن میتوانید پیدا کنید
    بنابراین نگران UV پلاسما نباشید مطمئنا” از خطرات ناشی از استفاده از لامپ کم مصرف چینی که در خانه خود استفاده می کنید کمتر است:دی
    3-در مورد سئوال سومتان بگویم من نیز پس از تحقیقات فراوان به نتیجه شما و شک در انتخاب بین این دو مدل رسیده بودم
    من در حدود 15 دقیقه مشاهده تصویر بین این دو مدل در فروشگاه به این نتیجه رسیدم که درپخش تصاویر معمولی آنتن ایران،دی وی دی های معمولی و تصاویر دریافتی از ماهواره (از خوش شانسی من طرف رسیور داشت)هیچ تفاوتی وجود نداشت
    تنها در هنگام استفاده از دستگاه پخش HD بانزدیک شدن به فاصله 30 سانتیمتری صفحه تلوزیونها تصویر PY800 حدود 10 درصد بهتر بود
    مطمئنا”من کسی نبودم که از فاصله 30 سانتی تلوزیون تماشا کنم و برای این تفاوت یک ملیون تومن اضافه بپردازم هر دو مدل پنل ساخت ژاپن دارند و البته PY800 در ژاپن تولید می شود
    قبول کنید اولا” پیدا کردن دستگاهی که FULL HD برای شما پخش کند بسیار سخت است ودر صورت تهیه فیلمهای آن که قابلیت کپی برداری را هم ندارند، قیمت آن از 30 هزار تومان کمتر نیست تازه اگر یافت شوند
    مطمئن باشید پخش ماهواره ای کانالهای ماهواره ای FULL HD نیز حداقل تا 5-6 سال دیگر نیز آغاز نمی شود چرا که هر کدام ازکانالهای HD کنونی نیز که به طور معدود پخش می شوند پهنای باند 15 تا 20 کانال با کیفت معمولی را اشغال می کنند
    بنابر این من یکی همان PV80 رو خریدم و الان حدود شش ماهی است که از اون استفاده میکنم در این مدت در روز حداقل 10 ساعت روشنه و بچه دو سالم روزی 5 -6 بار بادستاش زیارتش میکنه !کاملا”هم از انتخاب خودم راضی هستم به خاطر همین دو ماه پیش یکی برا ی پدر خانمم خریدم یکی هم برای پسر خالم که یه گیگ کامله!!! و دکترای کامپیوتر داره
    اگه به کامنتها نگاه کنی دلایل دیگه من برای انتخاب پلاسما رو پیدا میکنی.
    پاناسونیک رو هم بخاطر خدمات پس از فروش خوبش و اینکه بزرگترین تولید کننده صفحه پلاسمای دنیاست با راهنمایی همین دوستان کامنت گذار انتخاب کردم
    بنظر من همان PV80 رو با خیال راحت بگیر و اون یک ملیون اختلاف بین این دو مدل رو بده بک رسیور با قابلیت پخش تصاویر HD مثل دریم باکس800 وقابلیت شیرینگ مستقیم اینترنتی بدون نیاز به کامپیوتر بگیر+ یک سینمای خانوادگی ارزون پاناسونیک

  74. پارسا می‌گه:

    سلام آقایان آرش و کامرانی
    می توانید به سوالات من در کامنت شماره 140 پاسخ دهید؟

  75. پارسا می‌گه:

    سلام
    کسی می تواند به کامنت شماره 140 پاسخ دقیق و روشن بدهد؟ بی نهایت ممنون می شوم.
    پارسا

  76. آرش می‌گه:

    با سلام به دوستان
    امیر جان البته در LCD چیزی به نام لامپ تصویر وجود ندارد و تکنولوژی بکار گرفته شده در آن تا حدودی در مقاله فوق توضیح داده شده است. برای دریافت اطلاعات کامل و تکمیلی به اینجا و همچنین به اینجا مراجعه کنید
    باتشکر

  77. امیر می‌گه:

    سلام
    من اطلاعاتی در مورد اینکه لامپ تصویر lcdچطوری کار میکنه ومتریالش چیه واینکه چطوری سیگنال به اون اعمال میکنن لازم دارم.اگه ممکنه راهنماییم کنید.معرفی کتاب یا سایت یا…
    ممنون

  78. پارسا می‌گه:

    سلام
    با تشکر از مقاله خوبتان، من چند سوال در خصوص تلویزیون های پلاسما دارم . امیدوارم پاسخ دهید:
    1- مهمترین فاکتورها و مشخصه ها برای خرید یک تلویزیون پلاسما به ترتیب چی هست؟ و از چه اعدادی نباید کمتر باشند؟
    2- اشعه UV در پلاسما تا چه اندازه خطرناک هست؟ از چه عددی نباید بیشتر باشد؟
    3- من بین خرید پلاسمای پاناسونیک با مشخصه های PV80 و PY800 گیر کرده ام . کدامیک را پیشنهاد می کنید؟ آیا اصلا پاناسونیک را پیشنهاد می کنید؟ اگر نه ، کدام مارک بهتر است؟
    با تشکر
    پارسا

  79. کامرانی می‌گه:

    در جواب اون دوست عزیزی که میگفتند صفحه LCD ایشان گرم میشود باید بگویم کاملا طبیعی است بدلیل این که مکانیزم کار کریستال مایع در LCD همان گرم شدن میباشد .

  80. کامرانی می‌گه:

    با سلام و تشکر از همگی بخصوص آرش عزیز
    من مهندس کامپیوترم و بیست ساله تو این کارم و با واقعیت ها و همچنین تکنولوژی خیلی سر کار داشتم و دارم اما واقعیت !
    دوستان خرید یک محصول باید با توجه به تاریخ مصرف اون همراه باشه به عنوان مثال شما یک محصول تکنولوژیکی که میتونه یک فلاش مموری ساده باشه تا یک کامپیوتر فوق پیشرفته بخرید اما جالبش اینجاست که چند روزی بعد یک تکنولوژی برتر ارائه میشه که حتما آرزوی داشتن اون رو دارید و این طبیعت انسانه . به هر حال من تمام مطالب فوق رو مطالعه کردم و در نهایت به عنوان کسی که این اطلاعات رو شایدم از نظر تکنیکی بهتر میدونه به همگی میگم واقعیت یعنی اول باید پولتون رو دور نریزید که ممکنه چند سال بعد فلان تکنولوژی همه گیر میشه ما هم از حالا براش فکر کنیم آیا فکر کردید که تلوزیون قبلی چند سال کار کرد تا به فکر تعویضش بیفتید مطمئنا حدود 4 تا 5 سال پس نگران نباشید و پول خودتون رو برای چیزی که هنوز جانیفتاده هدر ندید از این که ما 3 تا 4 سال دیگه باشیم یا نباشیم حرفی نمیزنم ! اما پولتون رو بابت جدید ترین ها و این که LCD در آینده با تکنولوژی HD یا HDMI بهتر کنار میاد و یا این شرکت و اون شرکت تولیدش میکنند هدر ندید اما بهتون میگم که برای هم اکنون ایران بهترین گزینه خرید پلاسما است توجه داشته باشید که این اختلاف مالی با ال سی دی رو میتونید ذخیره کنید و بعدا با توجه به این که همواره تکنولوژی رو به پیشرفت و ارزون شدنه البته به دلیل این که ایرانی نیست ! میتونید این پول ذخیره شده رو بعدا با کمی افزایش برای تکنولوژی روز بدید اما مهمترین مطلب که یکی از دوستان بهش اشاره فرمودند گارانتی و خدمات بعد از فروشه که من در ایران فقط با سامسونگ – ال جی و سونی سرکار داشتم و در این مورد باید بگم خودم با این که مدت 7 تا 8 سال بود که سامسونگ میفروختم و حتی هنگام فروش به مشتری تاکید میگردم که مانیتور سامسونگ از کیفیت بهتر و لی خدمات شرم آور بر خوردار است اما ال جی کیفیت معمولی اما خدمات عالی داره اما تازگی ها عطای کیفیت را به لغایش بخشیدم و ال جی رو پیشنهاد میکنند چون سر هر مانیتور سامسونگ که خراب بشه ( پرینتر که واقعا مسخرس ) باید یکی دو ماه دوندگی تلفن تهدید و خلاصه هزار بدبختی بکشم تا به نتیجه برسم تازه مشتری هم همه را از چشم شرکت من میبینه . پس دوستانی که سامسونگ دوستن بگم منهم یک روزی دوستش داشتم اما حالا میگم فریب تبلیغات رو نخورید اما از نظر کیفیت خدمات در ایران اول ال جی دوم سونی و در آخرین رده سامسونگه و بهترین انتخاب پلاسما و با تضمین خدمات و گارانتیه شاید خدمات مهم تر از گارانتی هم هست چرا که ممکنه تلوزیون شما دو سال دیگه خراب بشه آیا تعهدی برای تهیه قطعاتش هست و دیگه این که اگه ضربه ای به LCD بخورده پنلش یعنی تقریبا کلش نابوده در نهایت یاد آوری میکنم پایونیر مبتکر پلاسماست اما از خدمات ایرانی اش کاملا بی اطلاعم .
    جمع بندی بعد از توجه به گارانتی و خدمات
    1- اگه خریدار LCD هستید به کنتراست که همون روشنایی تصویره و زمان ریفرش ریت که در این مقاله ها به اشتباه زمان پاسخگویی نامیده شده همچنین زاویه دید توجه کامل داشته باشید .
    2- خریداران پلاسما به زمان طول عمر و ورودی های دستگاه که حتما HDMI رو داشته باشه چون بقیه همه با مدولیتور های مربوطه به هم تبدیل میشن و فرقی ندارن و همچنین به رفلکس نور که یکی از مشکلات پلاسما ها است توجه بفرمایید .
    اما پیشنهاد من برای عموم مردم که مثل من با زحمت پول در میارن پلاسما است البته غیر از سامسونگ اما امروز یعنی سال 1388 خودمون نه چند سال دیگه . !!! حال را دریاب که گذشته گذشته و از آینده هم کسی خبر ندارد .
    راستی دوستان یادم رفت بگم که پلاسما ها اشعه UVتولید میکنند اما LCD هیچ اشعه ای نداره اما یادتون باشه که تلوزیون های قدیمی خودمون یعنی CRT ها اشعه Xداشت .
    به امید پیروزی و نیک اندیشی همگان.
    شهنام

  81. بهاره می‌گه:

    با سلام و مرسی
    آیا گرم شدن صفحه نمایش LCD عادی است ؟

  82. نوید می‌گه:

    با سلام وتشکر از همه دوستان به خاطر راهنمایی های خوب وسودمندشان .لطفا درخصوص پلاسما 50 پاناسونیک pv80 اگر اطلاعات خاصی دارید بگید .چون من می خواهم بخرم ولی مردد هستم .از مشخصات فنی وامکانات جانبیش چیزی نمی دونم.تشکر

  83. saeid می‌گه:

    به نظر میاد تمام بحت های فنی فوق از جانب نمایندگان شرکتهای خارجی در ایران مطرح میشه و تماما برای تعریف از یک برند خاص.

  84. حسین می‌گه:

    سلام از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم امیدوارم در هفته های آتی شاهد اطلاعات بیشتری از این سایت باشم.

  85. عای می‌گه:

    با سلام
    چند روی هست LCD هیتاچی سری Sرو خریدم
    واقعا راضی کننده هست در ضمن Response Time در این LCD بسیار خوبه و به نظرم سامسونگ و سونی به گردش نمیرسند همچنین لایه محافظ داره و در مقابل ضربه مقاوم هست و زاویه دید بسیار خوبی داره.
    پیشنهاد میکنم به هیتاچی هم فکر کنید.

  86. رامین می‌گه:

    توضیحات بسیار جالبی آقا بابک ومتعاقبا” اقا محمد رضا دادند و حالا من می خوام شما را به آخرین نتیجه ای که در جدال بحث پلاسما و ال سی دی با صحبتهای بالارسیدم شریک کنم:
    بدلیل اینکه من در نور کم تلویزیون را تماشا میکنم،بچه کوچیک دارم،زاویه دید برام مهمه،پخش تصاویر سریع رو می خوام طبیعی ببینم،فضای نسبتا” کوچکی برای تماشای تلوزیون دارم،واز همه مهمتر بودجه آنچنانی ندارم
    یک پلاسمای 42 پاناسونیک احتمالا”pv80 در نظر دارم بخرم
    اگه کسی خریده میتونه اظهار نظر کنه؟

  87. محمد رضا می‌گه:

    دوستان بازی تمام شد!
    پاناسونیک برای سال 2009 وضوح تصاویر رو به حداکثر ممکن
    رسونده و با معرفی 2 مدل Th-50VX100 , TH65VX100 و
    مشخصات جالب توجه:
    نسبت کنتراست 1 به 60.000!
    پخش تصاویر متحرک تا 600 هرتز!
    (اطلاعات بیشتر در این لینک)
    مدل های قبلی خودش رو هم به چالش کشیده!!
    بهترین نمونه های ال سی دی (معمولا شارپ) و حتی پرفروش ترین برند ال سی دی(سامسونگ) به گرد پای این مشخصات هم نمیرسه!!
    دوستان تو ایران حجم تبلیغات به ترتیب از آن سامسونگ،ال جی،سونی و بعد پاناسونیکه پس کاملا طبیعیه که رو میزان فروش تو ایران
    تاثیر گذار باشه! البته این فقط برای بازار ایران مصداق داره.
    هنوزم پنل های پاناسونیک تو ژاپن تولید میشه! (بر خلاف سونی که تو مالزی،چین و حتی ایران! (شرکت شهاب جدیدن به این کار مبادرت کرده!!) و شرایط مشابه برا سامسونگ ! خودتون راجب کیفیت ساخت فکر کنید!!
    اون دو مدل بالا که معرفی کردم قیمت های اشرافی داره پس اگه پول ندارید خودتون رو معطل نکنید!
    البته نگران نباشید مدل های 2009 پاناسونیک(به غیر از این 2مدل)
    که تو نمایشگاه CES2009 آمریکا معرفی شدن هم از شرایط مشابه
    و قیمت های مناسب تر بهره مندند (برای دیدن به لینک پایین صفحه مراجعه کنید)
    چند روز پیش رفتم مجتمع کامپیوتر پایتخت و مدل 103 اینچی!پاناسونیک رو دیدم! قیمتش حدود 55 میلیون بود(پول یه هیوندای سانتافه!) اندازشم حدود 4 تا 50 اینچی بود!
    پاناسونیک تو نمایشگاه جیتکس از مدل 150 اینچیشم رونمایی کرده
    و از نمایندگی هاش که پرسیدم گفتن اواسط 2009 میاد دیگه ببینید اون چیه!!!!
    بد نیست بدونید شرکت پاناسونیک بزرگترین و بهترین تولید کننده ی تلویزیون پلاسماست و رتبه ی بعدی از آن پایونیر می باشد.
    من خودم همین هفته مدل TH-42PY800 رو خریدم و این خریدو
    با آمارهایی که تو سایت های سازنده ها انجام دادم و هر چند که
    از همون اوائل به این برند علاقه داشتم اما این بار با یک مقایسه واقعی
    به خصوص با ال سی دی های سامسونگ و سونی(بخوانید همون سامسونگ!) از انتخاب خودم کاملا مطمئن شدم .
    امیدوارم دیگه ماه پشت ابر نمونه .
    panasonic viera

  88. بابک می‌گه:

    استفاده از پورتهای HDMI به طور کلی کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد برای آشنایی شما و سایر دوستان موارد ذیل را در مورد انواع پورتهای ورودی تصویر عرض می کنم
    1- HDMI(High-Definition Multimedia Interface
    این پورت آخرین تکنولوژی در انتقال تصاویر به نمایشگر ها می باشدکه اکثر دستگاههای امروزی که به نوعی خروجی تصویر دارند از این پورت بهره برداری میکنند .یکی از بزرگترین مزایای این پورت فراهم نمودن انتقال ارتباطات دیجیتال است . یعنی اجازه می دهد تا سیگنالهای دیجیتال از دستگاههای ارسال کننده مانند Blue-ray,DVD-HD,DVD ارسال و دریافت گردد . سیگنالهای دیجیتال نسبت به سیگنالهای آنالوگ نسبت سیگنال به نویز بسیار کمتری داشته لزا از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشند ضمنا” دیگر لزومی به استفاد از مبدلهای D/A یا Digital to Analoge نمی باشد لزا افت تصویر و کیفیت وجود نخواهد داشت .
    یکی دیگر از مزایای پورتهای HDMI این است که این پورتها همزمان می توانند صدا و تصویر را انتقال دهند آخرین نسخه HDMI که 1.3 می باشد می تواند Dolby TrueHD va DTS-HD را که ساختار صدای دیجیتال با کیفیت و شفافیت بسیار می باشد را نیز منتقل کنند .
    پورت HDMI می تواند قدرت تفکیک پذیری بسیار بالا را نیز پشتیبانی کند تا 2 مگاپیکسل در سیستمهای FullHD یعنی 1080p*1920 که p نشانه Progressive است .
    2- پورت DVI(digital Visual Interface
    استفاده اصلی این پورت بیشتر برای کامپیوتر و دیجیتال پروژکتورها می باشد برخلاف HDMI این پورت صدا را منتقل نمی کند
    3- Component Video
    خروجی آنالوگی است که در حقیقت رقیب HDMI,DVI است این خروجی توانایی انتقال تصاویر Hif-Def را دارد و می تواند تا تفکیک پذیری 1080p را نیز به نمایشگرهای HDTV ارسال کند . ولی اکثر تولید کنندگان DVD,Blue-ray اجازه خروج این کیفیت تصویر را از این خروجی نمی دهند چرا که این خروجی قابلیت DRM که توانایی Copy Protection است را ندارد ولی HDMI دارد .
    ورودی Component متشکل از سه کابل است یکی
    RED که با Pr مشخص شده که سیگنال رنگ را منتقل می کند
    Green که با Y مشخص شده که درخشندگی و روشنایی تصویر را منتقل می کنند
    Blue که با Pb مشخص شده که سیگنال رنگ را منتقل می کند
    دقت داشته باشید که حتما” ورودی های کامپوننت باید به رنگهای مشابه خود در دستگاه خروجی متصل شوند در غیر اینصورت یا تصویر سیاه و سفید خواهید داشت و یا عدم تصویر
    4-S-Video(Separate Video
    یک مرحله از کامپوننت پایین تر است و بصورت یک ورودی و یا خروجی گرد با 4 پین وجود دارد .می تواند سیگنالهای ویدئو را منتقل کند این درگاه با سیستمها HD سازگاری ندارد و نمی تواند تصاویر High-def را منتقل کند .اکثر سیستمهای تصویری دارای این پورت می باشند . معمولا در نمایشگرهای 32 اینچ و کمتر این درگاه کیفیت خوبی را دارد ولی اگر از 32 اینچ به بالا استفاده می کنید حتما برای داشتن کیفیت بهتر از کامپوننت استفاده نمایید .
    5- Composite – این درگاه کیفیت به مراتب پایین تری از s-Video دارد و از قدیمی ترین ورودی ها و خروجی ها می باشد و امروزه اکثر سیستمها تصویری دارای این درگاه می باشند .این درگاه تصویر را فقط با یک سیگنال ارسال می کند بنابر این تصاویر کمتر دست نخورده و طبیعی می باشند . در نمایشگرهای HD و یا سایز بالا از این درگاه استفاده ننمایید چرا که کیفیت نامطلوبی را خواهید داشت
    6-Coaxial-RF
    این درگاه توانایی انتقال همه گونه تصاویر از آنالوگ گرفته تا دیجیتال را نیز دارد . انتقال تصاویری کانالهای تلویزیونی ، دیجیتال ، ماهواره و غیره .
    امیدوارم توضیحات فوق به دوستان عزیز کمک کرده باشد .
    جمع بندی اینکه : اولا نمایشگرهای HD با FULLHD متفاوت است چرا که در FHD تا 2 مگاپیکسل نمایش داده میشود .
    دوم اینکه اگر از تلویزیونهای HD یا FHD استفاده می کنید و دستگاه DVD ویا هردستگاه دیگری دارید که به این تلویزیون متصل است برای گرفتن تصویر برتر در درجه اول از HDMI استفاده کنید و درغیر اینصورت از کامپوننت .
    با احترام
    بابک

  89. بابک می‌گه:

    دوستان عزیزم
    در مورد خرید پلاسمای پاناسونیک و یا lcd ژاپن نهایتا باید روی یک کاغذ موارد ذیل را نوشته و در نظر بگیرید . به شرط آنکه از نظر ویژگیهای فنی(مانند کنتراست ، قابلیت FullHD داشتن یا نداشتن و امثال این گونه موارد ) با هم برابری کنند .
    1- مصرف برق
    2- مکان مورد استفاده از نظر شدت نور چون همانطورکه توضیح داده شد اصولا” پلاسما در مکانهای تاریک و LCD در مکانهای روشن بهتر عمل می کنند .
    3- امنیت مکان استفاده از نظر وارد شدن ضربه به صفحه
    4- سرعت Response به تصاویر
    5- پشتیبانی و خدمات پس از فروش بهتر
    و موارد دیگری که در مقاله های قبلی توضیح داده شده .
    با توجه به موارد فوق می توانید به راحتی مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  90. علی می‌گه:

    ممنون از اطلاعاتی که در مورد lcd و plasma دادی

  91. رامین می‌گه:

    با سلام خدمت همه دوستان،از آقا بابک بخاطر توضیحات مفصل وکاملا” مفیدشان تشکر میکنم،از ایشان خواهش می کنم نظر خودشون رو در مورد انتخاب بین پلاسمای پاناسونیکpv80 و ال جی سری p30 اعلام کنند
    یک توضیح مختصر اینکه ال جی در این سری کنتراست 1:30000رو معرفی کرده وپاناسونیک1:15000
    متاسفانه از خدمات پس از فروش هر دو شرکت نیز هیچ اطلاعی ندارم
    یک مطلب دیگه اینکه گفتید از تلویزیونتون خسته شدید،و اگه بتونید حتما” ردش میکنید،آیا به نتیجه رسیدید که چه تلوزیونی بخرید؟
    از آرش خان هم خواهش دارم یک حال دوباره ای به این بحث بدهند

  92. بابک می‌گه:

    دوستان عزیز و خوبم
    مطالب شما را یک به یک خواندم و ضمن تشکر از همگی شما بخصوص آرش عزیز خواستم مطالبی را برای آگاهی دوستان عزیزم عنوان کنم .
    تخصص من در زمینه کامپیوتر است ولی علاقه بسیار زیادی به سیستمهای صوتی و تصویری حرفه ای دارم لذا از زمانی که به یاد دارم به دنبال اینگونه سیستمها بودم . در رابطه با نوع تلویزیون که در اینجا بحث شده به چند نکته بسیار مهم باید اشاره کنم
    1- قبل از اینکه به سراغ اینکه LCD بهتر است یا Plasma و یا اصلا هر مارک دیگری باید به مهترین نکته اشاره کنم . دوستان من : خرید یک دستگاه و مدل آن مهم است اما مهمتر از آن خدمات پس از فروش و تعهدات آن شرکت در مورد گارانتی می باشد . در سیستمهای استاندارد جهانی در مورد کیفیت و سرویس دهی به مشتریان 2 عامل اساسی است که به همراه کیفیت خود جنس قید شده و آن QCD می باشد یعنی Quality,Cost,Delivery که منظور کیفیت جنس ، هزینه نسبت به کیفیت در موارد مشابه و همچنی سرعت تحویل و اراده خدمات .
    شما اگر بهترین تلویزیون دنیا را هم که تهیه کنید ولی شرکت سازنده نتواند سرویس به موقع به شما بدهد ، شما به شدت ناراضی و خود را مقبون احساس می کنید و از خرید ناراضی خواهید بود . در مملکت ما با توجه به قرار داشتن در منطقه خاورمیانه و اعمال تحریمات جهانی مسئله Service Delivery که گارانتی و خدمات پس از فروش را شامل می شود بشدت اهمیت دارد . اصولا کلیه تجهیزات الکترونیک که برای خاورمیانه ساخت و ارسال می گردد از کیفیت کاملا متفاتی نسبت به آنچه که در آمریکا و اروپا ساخته می شود برخوردار است . پس خود این عامل باز به اهمیت خدمات پس از فروش بیشتر تکیه می کند . مثال مهمی در این زمنیه را قید می کنم . من چند سالی است که به ایران آمده ام و قبلا در آمریکا زندگی می کردم . در رابطه با تلویزیون باید عرض کنم شرکت سامسونگ از نظر تولید LCD و Panel های LCD بهترین رتبه را دارد و حتی برای خیلی از شرکتهای بنام مانند سونی برای یک سری از مدلهای آنان Panel تولید می کند در آمریکا من تلویزیون LCD سامسونگ داشتم . کیفیت و تصویر فوق العاده و از همه مهمتر خدمات پس از فروش عالیتر . به سرعت به خواستهای شما جواب داده شده و مشکل تلویزیون شما برطرف می گردد در کمتر از 24 ساعت . سرویس 24×7 در تمام هفته . به ایران که آمدم یک سال پیش یک تلویزیون LA40M سامسونگ به قابلیت FullHD و شفافیت بالا گرفتم با قیمتی بالاتر از 2 میلیون . تلویزیون فوق تا 3 ماه بخوبی کار کرد . بعد از 3 ماه در صورت استفاده بیش از 2 ساعت یک ابر سفید برروی صفحه ظاهر می شد که اصطلاح فنی آن Cloud می باشد . با شرکت سامسونگ تماس گرفتم و کارشناسی را برای بررسی فرستادند . کارشناس اعلام کرد که Panel ایراد دارد و باید تعویض گردد . 2 ماه تمام گذشت اما برای تعویض هیچ اقدامی نشد و با تلفنهای مکرر و پیگیری از طریق آشنایان بلاخره تلویزیون به مرکز سرویس ارسال شد ولی اعلام گردید که Panel هیچ اشکالی نداشته و مدیر بخش خدمات پس از فروش اعلام کرد که ( اگر من بخواهم از معایب LCD به شما بگم ، شما از خرید خود پشیمان خواهی شد ) و ضمنا” نیاز به تعویض نیست خلاصه اینکه در نهایت اعلام شد که پنل عوض شده . ولی بعد از یکهفته کیفیت تصویر پایین آمده و به وضوع این عامل مشهود بود دوباره تماس گرفته شد و 10 روز طول کشید تا برای بررسی کارشناسی را بفرستند که طبق معمول ایشان با استدالاهای منطقی خودش اعلام کرد که تلویزیون مشکلی ندارد . هم اکنون از خرید سامسونگ بشدت ناراضی هستم و در اسرع وقت تصمیم به فروش این دستگاه به هر قیمتی را دارم . چرا که خدمات پس از فروش سامسونگ واقعا” در ایران نادرست و برخورد کارشناسان آن ناشایست است . پس اهمیت service delivery به شدت در ایران اهمیت دارد .
    2- در مقایسه ای که بین پلاسما سامسونگ موجود در ایران با مدل مشابه در Panasonic انجام دادم کیفیت Panasonic از نظر رنگ و Response Time یا سرعت پاسخگویی بهتر از سامسونگ بود . ضمنا” همانطور که بقیه دوستان هم اشاره کردند مصرف برق Plasma از LCD بیشتر است . موارد دیگر هم که قید شده از نظر وزن و عمر در پلاسما صحیح است .
    3- مهمترین عامل در نقاط ضعف LCD بالا بودن مدت Response time که سبب نرم نبودن حرکات در صحنه های Action است و همچنین در زاویه دید ، حساس بودن صفحه در مقابل ضربه و جود ابرهای سفید در پس زمینه پس از گرم شدن Panel . ایراد دیگر LCD وجود Pixelation یا نمایان شدن مربعهای کوچک در تصاویری با کیفیت نه چندان خوب است که این مشکل به وضوح در LCD مشاهده می شود . می توانید با جستجوی عبارت LCD Pixelation و LCD Claude در موتورهای جستجوی یاهو و یا گوگل با این موارد دقیقا آشنا شوید .
    برای اینکه این بحث در اینجا زیاد طولانی نشود فعلا ناتمام می ماند تا بعدا ادامه دهیم . در نهایت از نظر من برای سایزهای بالا40 Plasma بهتر ، با کیفیت بالاتر و قیمت مناسبتر می باشد . فقط باید توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش از اهمیت ویژه ای به خصوص در ایران برخوردار است .
    خوشحال می شوم که به سئوالات شما در زمینه سیستمهای صوتی حرفه ای و سینمای خانگی نیز پاسخ دهم .
    ارادتمند همگی : بابک

  93. محمد می‌گه:

    با تشکر از ارائه مطالب مفید ، هنوز بین خرید پلاسما ی 42 پاناسونیک ژاپن و lcd سونی 40 ژاپن تردید دارم البته تفاوت قیمت هم دارند.لطفاً راهنمایی فرمایید .

  94. رامین می‌گه:

    آرش جان
    فکر نمی کنی با توجه به گذشت مدت زمان طولانی از زمان نقد اولیه تا کنون وتحولات فراوان در نسل های جدید پلاسما ها و ال سی دی ها لازم است یک نقد دیگر برای این موضوع پرطرفدار بنویسی؟

  95. محمد رضا می‌گه:

    ممنون.
    تقریبا پروژم کامل شد، ولی ای کاش در مورد چگونگی تشکیل تصویر تو هر دو مدل بیشتر می نوشتید.

  96. کامران می‌گه:

    سلام من میخواهم نهایتا تا 5/2 میلیون تومان هزینه نمایم چه lcd را پیشنهاد میکنید . سونی یا سامسونگ .
    چطوره 46v400

  97. حميد رضا می‌گه:

    با سلام
    آيا استفاده از پورتهای HDMI در برخی تلويزیونهای LCD يا پلاسما تاثيری در کيفيت تصاوير نمايش داده شده دارد يا خير ؟

  98. سپهرداد می‌گه:

    با درود فراوان
    بسیار سپاسگزارم از آگاهی دادن شما در باره lcd , plasma

  99. حميد رضا می‌گه:

    دوستان عزيز لطفا نظر خود را در خصوص تلويزيون پلاسمای پاناسونيک مدل pv80mr اعلام فرمايید .

  100. MOHSEN می‌گه:

    لطفا در مورد تلويريون هاي پروجكشن و مقايصه آن با پلاسما و LCD نيز مطلب بنويسيد.

  101. امید می‌گه:

    با سلام خدمت دوستان
    در ارتباط با مشکلی که من فکر می کردم از تلویزیون من است باید بگم که به نمایندگی پاناسونیک زنگ زدم آمدند و مشکل را بررسی کردند .
    نهایتا معلوم شد که این مشکل تلویزیون نیست بلکه مربوط به خازن تغذیه ولتاژ رسیور می باشد . که با برطرف کردن عیب رسیور مسئله حل شد . در واقع تلویزیون من هیچ ایرادی نداشت .

  102. رامين می‌گه:

    شك نكنید كه ال سی دی های ال جی بسیار با كیفیت تر از سامسونگ هستند
    تنظیمات بیشتر قیمت ارزانتر نور بسیار بالاتر و …

  103. salman می‌گه:

    بیل گیتس میگه: تا 5سال دیگه به تكنولوژی تلویزیونهای امروزی می خندید. در جای دیگری هم خوندم چند سال دیگه بعضیا یك دیوار پذیراییشونو تبدیل به تلویزیون می كنن.
    پس چرا شك دارین ، وقتی پلاسما با قدرت بالای نمایش رنگ مشكی با زاویه دید وسیع وباقیمت مناسب
    می تونه 7سال براتون كار كنه ، یه 50 اینچشو بگیرید حالشو ببرید.

  104. salman می‌گه:

    SED محصول جدید دو شركت بزرگ توشیبا و كانن هست كه تو اینترنت می تونید نمایشگاه اونو پیدا كنید .
    وجالب توجه اینه كه كنتراست در این تلویزیون بالای 100000یعنی تا 500000میرسه وجالبتر اینكه قیمت اون با LCD یكی خواهد بود و فرق مثبت دیگش اینه كه هر چقدر اندازه تلویزیون بزرگتر میشه ساخت اون مثل LCD گرون تر تموم نمیشه و قیمتش تساعدی بالا نمیره وخلاصه اینكه از تكنولوژی پرتاب الكترون تلویزیونای قدیمی كمك گرفته وتركیبی از LCD و پلاسماس::::::این گزارشو بخونید::::
    دو شرکت Canon و توشیبا اعلام کردند که در نظر دارند از اوایل سال 2008 میلادی تولید انبوه تلویزیون‌های تخت را آغاز کنند.
    شرکت‌های Canon و توشیبا در حال ساخت نسل جدیدی از تلویزیون‌های تخت هستند که نسبت به مدل‌های کنونی بسیار باریک ‌ترند و ساختار آنها بر اساس گیرنده‌های تلویزیون LCD و پلاسما است.ساختار جدیدی که شرکت‌های Canon و توشیبا آن را طراحی کرده‌اند SED نام‌گذاری شده و در آن از تصاویر به کمک انتقال الکترون‌های ساطع شده نمایان می‌شوند.
    تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند، افزایش قیمت گیرنده‌های تلویزیون LCD و پلاسما ممکن است در آینده نزدیک باعث کاهش تمایل مردم به خرید این دستگاه‌ها شود.

  105. ssalman می‌گه:

    هركسی بسته به نیازش میخره.
    من چون تا 5سال آینده مطمئنم نسل دیگری مثل SED جای این تلویزیونهارو میگیره پس یه پلاسما با قیمت مناسبتر با كیفیت خوب میگیرم و زمانی هم كه خواستم عوضش كنم زیاد ضرر نمیكنم.

  106. امید می‌گه:

    با سلام خدمت آرش عزیز و سایر دوستان
    من یک پلاسمای 42 پاناسونیک دارم که 5 ماهه اونو خریدم . در تصویر مشکلی مشاهده میشه که نمیدونم مربوط به خود تلویزیونه یا فرستنده .
    وقتی تلویزیون از طریق آنتن پشت بام تصاویر را دریافت می کند مشکل خاصی نیست ولی تصویر نویز هم دارد .
    ولی وقتی از طریق ماهواره تصاویر دریافت می شود تصاویر بسیار صاف و یکنواخت می باشد ولی متاسفانه یک نوار خاکستری تیره به اندازه عرض صفحه و به ارتفاع 4 سانتیمتر از پایین تصویر حرکت کرده و در بالای صفحه محو میشود و این کار متناوبا تکرار می شود . ( حالت کرکره ای ) . حتی در کانال 6 شبکه خبر که از طریق ماهواره پخش میشه این مشکل وجود دارد ولی کیفیت تصاویر به نسبت شبکه خبر تلویزیون ایران بسیار متفاوت و قابل قبول تر است .
    سوال من این است که این عیب مربوط به سخت افزار تلویزیون من است یا مشکل در دریافت تصاویر ماهواره ای است ؟.
    لازم به توضیح است وقتی به یکی از دوستان آشنا با مسایل ماهواره تماس گرفتم ایشان گفتند آنقدر تصاویر فرستنده ایران نویز دارد که شما اون نوار را مشاهده نمی کنید و این مشکل از خود تلویزیون است .
    خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایین …

  107. سوادکوهی می‌گه:

    واقعا فرق پلاسما و ال سی دی را نمی دانستم از شما سپاسگزارم

  108. زهرا می‌گه:

    lcd ال جی بهتر است یا سامسونگ ؟
    من خودم بین ال سی دی 32 اینچ سامسونگ و ال جی موندم.

  109. سلام دارم به خدمت تمامی دوستان.
    نظرات دوستان رو خوندم ولی نکته ای که خیلی بارز بود این بود که اکثریت دوستان وقتی می خوان مثالی از تکنولوژی پلاسما بزنن اکثرا از پاناسونیک نام می برن.در حالی که تکنولوژی پلاسما در اصل توسط دو غول بزرگ یعنی پایونیر و فوجیتسو ارتقا داده می شه و بهترین پلاسماها متعلق به این دو کمپانی هستن.
    مطمئنا اگه تصویر پلاسماهای پایونیر یا فوجیتسو رو با بهترین برند ال سی دی یعنی سونی مقایسه بکنید بی شک انتخابی جز پلاسما نخواهید داشت.
    حرفی که می زنم با دلیل و برهانه.فروشندگان لوازم صوتی و تصویر حرفه ای هرگز غیر از این دو مارک از مارک دیگه ای استفاده نمی کنن و اگر خواستید اطلاعات بیشتری داشته باشید می تونید تشریف بیارید خیابون جمهوری-تقاطع سی تیر-فروشگاه مهرگان یا خلیج.البته توی پاساژ شرکای خیابون جمهوری هم می شه پلاسمای پایونیر یا فوجیتسو رو پیدا کرد.
    ****
    تکنولوژی ال سی دی برای کمپانی ها بسیار سودآور تر از تکنولوژی پلاسمائه و روی همین اصل بیشترین حجم تبلیغات حول محور ال سی دی می چرخه.

  110. محمد رضا نوبخت می‌گه:

    با سلام
    لطفاً راحع به تلویزیون های اس ای دی هم توضیح بدهید .متشکرم.

  111. علی می‌گه:

    آرش جان سلام
    با تشكر از نظر دهندگان عزیز و آقا آرش که این مطلب مناسب را انتخاب کردند. با توجه باینکه حدود شصت سال دارم اطلاعات خیلی خوبی توسط شما عزیزان کسب کردم .حالاکه تکنولوژی دراین زمینه هم حرکت سریع داره خوبه اینصفحه هم زنده وهم به روز باشه. قربان همتون.

  112. MMG می‌گه:

    به یاد داشته باشیم , همیشه قیمت بالاتر دلیل بر کیفیت بهتر نیست
    با تشکر از آرش و مخصوصا JJ عزیز

  113. محمد رضا نوبخت می‌گه:

    با سلام
    احتراماً ضمن تشکر از مطالب مفید وجالبتان لطفاً راهنمائی بفرمائید:
    1- LCD سونی بهتر است یا سامسونگ؟
    2- اندازه استاندارد برای سالن پذیرائی به اندازه 85 متر مربع وفاصله دید حدوداً4 تا 5 متر چند اینچ میباشد .
    باتشکر .

  114. آکو می‌گه:

    از مطالبتون استفاده کردم ،به خاطر خدمتتون خیلی ممنونم.

  115. سلام
    اینقدر دوستان ضد و نقیض گفتند كه واقعا بیشتر آدم گیج می شه
    به نظر من باید بگوید كسانی كه مثلا اینم شرایط رو دارند این بهتر هست
    مثل اون دوستی كه به خانواده شلوغ اشاره كردند
    پیروز باشید

  116. احمد می‌گه:

    ما که کاملا گیج شدیم هرکس چیزی میگوید یادش به خیر روزهاییکه این مشکلات رو نداشتیم و حتی به تلویزیون سیاه و سفید قانع بودیم!

  117. lمحمد شجاعی می‌گه:

    پلاسمای 40 پایونیر کسی دیده.طراحی و شفافیتش واقعا زیباست. راستی پایونیر از مهر امسال هم ال سی دی های جدیدش میده تو بازار که در 2 سایز 32 و 37 هست.ضمن اینکه پلاسماهای جدید پایونیر هم از این به بعد به صورت مشترک با پاناسونیک تولید خواهند شد. آقای jj. از راهنماییت هم ممنون.

  118. محمد می‌گه:

    با سلام
    من سوالم اینه كه HD و HDMI چی هستند؟ آیا یك نوع تكنولوژی است یا یك نوع تلویزیون؟

  119. آرموند می‌گه:

    با سلام
    چند وفتی است که نوشته های JJ را دقیقا مطالعه میکنم. نکته این است که نباید در مورد خرید خود بسیار مطمئن و تعصبی برخورد کرد. بهر حال ایشان احتمالا LCD خوب را ملاحظه نفرموده اند که اینچنان از پلاسما صحبت میکنند.
    بنظر بنده اولین و مهمترین نکته در انتخاب و خرید توجه به برند ( Brand ) محصول میباشد و نباید فراموش نمود که یک برند معتبر همانند Sony هیچگاه اعتبار خود را برای تولید محصول نامرغوب به زیر سوال نمیبرد.
    JJ از زاویه دید 170 درجه و کنتراست بالا صحبت نموده است ، اما این سوال مطرح است که آیا ایشان این موارد را بر روی LCD تست نموده اند؟ یا فقط از اطلاعات اینترنتی این موارد را اظهار داشته اند.
    بهرحال من میگویم که اظهارات ایشان در خصوص زاویه دید و یا کنتراست در LCD مردود است و تنها با گفتن و تکرار یک امر ، این موارد اثبات نمیگردد.
    نکته دوم : آیا ایشان مصرف برق پلاسما را در اعلام نظرات خود مطرح نموده اند که پند درصد نسبت به LCD بیشتر است؟
    نکته سوم : بنده 2 ماه پیش یک پلاسمای پاناسونیک 42 خریدم ( برای یکی از شرکتهای تابعه ) ، تصویر دستگاه پس از 3 ساعت کاکرد سیاه و سفید شد و یک باند به پهنای 12 سانتیمتر در وسط صفحه به رنگ زرد شد. حالا در خصوص نام و محصول یک برند معتبر فکر کنید.

  120. Jj می‌گه:

    سلام محمد آقا
    سئوال اول: به نظر من 40 سامسونگ نه بخاطر كیفیتش بلكه فقط به خاطر اینكه بزرگتره
    به نظر من بزرگی تصویر تو انتخاب صفحه تخت های بزرگ در مقابل یه خورده كیفیت بهتره صفحات كوچیكتر ارزش بالاتری داره و لذت تصویر بزرگتر یه چیز دیگس و بعضی از مسائلی كه در مورد برتری های كیفی گفته می شه انقدر تو چشم نمیان كه از 40 اینچ در مقابل 37 اینچ بشه گذشت هرچند سونی و شارپ به نظر تو كیفیت و كلاس كار واقعا بالاتراند!
    سئوال دوم: به نظر من پلاسما بهتره، قبلا تو پست های بالا هم نظرم رو گفتم اینكه اون فروشنده پلاسما چرا این حرف ها رو زده هم نمی دونم، موقعی كه من هم می خواستم بخرم از این حرف ها زیاد می زدند، بیشتر تحقیق كنید نه بر پایه حرف فروشنده ها چون بیشترشون علمش رو ندارند و رو هوا حرف می زنن چه طرفدارهای پلاسما چه طرفدارهای ال سی دی!
    منابع اطلاعاتی اینترنتی بهترینن، بویژه سایت هایی كه ریویوهای خوبی رو لوازم صوتی تصویری می كنن و سایت هایی كه آخرین اطلاعات تكنولوژی رو در اختیار عموم قرار می دهند. این حرف هم كه شركت ها تو دنیا دیگه از 2008 پلاسما تولید نمی كنند حرف كاملا بی اساسیه! درسته كه تكنولوژی ال سی دی تكنولوژی جدید تریه نسبت به پلاسما ولی این اشتباهه كه فكر كنید تكنولوژی پلاسما یه تكنولوژی ایستا بوده و دیگه پیشرفتی نكرده، نه اینطور نیست بلكه شركت های غولی مثل پاناسونیك، پایونیر و حتی همین ال جی و سامسونگ پنل های پلاسماشون هر نسل بهتر از نسل قبل می شه و حتی شركتی مثل پاناسونیك یك كارخانه جدید بزرگ تو كشور ژاپن داره احداث می كنه تا بتونه بیشتر تولید كنه و نیازهای جهانی رو برآورده كنه.
    البته مثلا شركتی مثل پایونیر دیگه پنل پلاسما رو تولید نمی كنه و با پاناسونیك جوینت شده تا تولید پنل پلاسما رو پاناسونیك براش انجام بده ولی تلوزیون های پلاسمای خودش رو با پنل های پاناسونیك خواهد ساخت تا از نظر اقتصادی براش مقرون به صرفه تر باشه، در ضمن اگه نگاهی به پست آقای دانشجو تو همین بالا بندازین می بینین كه مشخصات فنی نسل جدید پنل های پلاسمای پاناسونیك چقدر بی نظیر شده و حالا حالا ها مونده تا ال سی دی های سونی و شارپ تو جدید ترین نسل هاشون به این پلاسماها برسن، هرچند این نسل جدید پلاسماها هم فكر نكنم به این زودیها به بازار خاور میانه و ایران برسه…
    در ضمن این هم درسته كه پاناسونیك و حتی پایونیر هم به سمت تولید تلوزیون ال سی دی رفتن كه این هم كاملا طبیعیه چون می خوان به هر حال سهمی تو بازار این تلوزیون ها داشته باشن در ضمن پنل های ال سی دی هم دارن پیشرفت خیلی خوبی می كنن.
    به هر حال موفق باشین و انتخاب خوبی داشته باشین.

  121. محمد می‌گه:

    بین ال سی دی 37 سونی براویا s و 37 شارپ و 40 سامسونگ گیر کردم.کسی نظری داره؟ هیتاچی و توشیبا چطورن؟ راستی نمایندگی پاناسونیک هم رفتم فروشندش با اینکه تو مغازش پر بود از پلاسما میگفت فقط و فقط ال سی دی بخرم.ضمن اینکه از سال 2008 دیگه هیچ کمپانی در دنیا پلاسما تولید نمی کنه . پاناسونیک هم جدیدا زده تو کار ال سی دی…… حالا کسی میتونه کمک کنه؟تو 3 تا برند بالا کدومو بخرم؟

  122. mahdi می‌گه:

    خوب بود . امیدوارم همیشه موفق باشید .

  123. محمد شجاعی می‌گه:

    سلام به همه.قیمت 47 pv7 چنده؟کسی اطلاع دقیقی داره؟اقا ارش میتونی راهنمایی کنی تا سقف 2 میلیون تومان چه پلاسمایی با چه سینمای خانگی میتونم ست کنم؟دوست دارم بهترینش باشه.ممنون.(محمد- تهران)

  124. افشار می‌گه:

    سلام
    من یک پلاسما 42PV7 خریدم و فکر میکنم با توجه به قیمتش 1380000 تومان و کیفیتش، چه در DVD چه در RECEIVER و چه با شبکه های داخلی بهترین انتخاب را انجام دادم.

  125. محمد شجاعی می‌گه:

    اقای آرش عزیز: واقعا جای تبریک داره از بابت درست کردن همچین جایی که میتونه کمک خوبی باشه برای تمامی کسایی که بین پلاسما و ال سی دی گیر کردن.من قبل از مطالعه اینجا نظرم روی ال سی دی 42 براویای سونی سری ایکس بود.ولی هر چی که بیشتر مطالب اینجا رو خوندم نظرم رو پلاسما ها بیشتر شد.شاید دلایلش برای بقیه هم جالب باشه: 1-زمانهای استفاده من از تلوزیون اکثرا شبها است که فکر میکنم با این تفاسیر نور و شفافیت پلاسما برتری داره به ال سی دی. 2- یک ال سی دی 40 با 42 باید بالای 2 میلیون براش هزینه کنی ولی با همین مبلغ میشه 1 پلاسمای 42+ یک سینمای خانوادگی توپ بخری3-سیگنالهای ارسالی جام جم و شبکه های ایران همگی انگاری با پلاسما تطابق دارن تا ال سی دی.در پایان با همه این دلایل و برهان ها نمیدونم چرا بازم دلم میخواد ال سی دی بخرم؟؟؟؟؟میشه شما بگی؟چرا؟لطفا.

  126. افشار می‌گه:

    سلام:
    دو تا سوال: 1- آیا تلویزیون پلاسما اشعه X تولید میکنه؟ 2- آیا Speaker زیر تلویزیون پلاسما بمونه بهش آسیب میرسونه؟

  127. مهدی می‌گه:

    آقا آرش سلام بسیار ممنونم به من در انتخابم کمک زیادی کردی به نظر شما اگر فاصله از ال سی دی بین یک تا شش متر باشد آیا اندازه 46 یا 42 اینچ مناسب است و بین دو مارک توشیبا و سامسونگ کدامشان کیفیت تصویر بالاتر و خدمات پس از فروش بهتری دارند. با تشکر .موفق باشید.

  128. افشار می‌گه:

    جناب دانشجو:
    لطفا بفرمایید نسل جدید شامل چه مدلهایی هست؟ آیا PV7 را هم شامل میشود؟

  129. Jj می‌گه:

    سلام
    جناب افشار
    تا اونجايي كه من مي دونم PV7 و PV70 فقط در تعداد ورودي HDMI اختلاف دارند و در نوع فريم (قاب) تلوزيون كه قاب فريم PV70 از پلاستيك و طرح بهتري برخوردار هست و بعلاوه دو تا HDMI داره و PV7 يك عدد ورودي HDMI و پنل پلاسماي هر دو كاملا مشابه هم ديگه هست.
    ولي PV700 كلا از نظر تكنولوژي بكار رفته در ساخت متفاوت هست مثلا ورودي SD كارت داره براي ديدن تصاوير و فيلم از روي اين كارتها و همچنين روي پنل اون بجاي شيشه معمولي از يك صفحه خاص استفاده شده كه انعكاس نور محيطي رو به حد اقل مي رسونه و همچنين اينكه اسپيكرهاي بكار رفته در ساخت اين تلوزيون هم از چوب بامبو هستند كه كيفيت بالاتري رو نسبت به انواع معمولي دارند و يه سري تفاوت هاي ريز ديگه و همچنين اينكه اين مدل كاملا ساخت و مونتاژش در ژاپن انجام مي شه

  130. کامران می‌گه:

    با سلام یک مطلب دیگه که می خواستم بگم در مورد نصب تلویزیون های صفحه تخت پلاسما یا ال سی دی بگم و اون اینکه
    همیشه موقع نصب به ورودی و خروجی هوای تهویه توجه داشته باشید و این دو محل را حتما خالی بگذارید و سعی کنید مانعی بر سر راه تهویه هوای سیستم نباشد و جهت فهمیدن اینگه قسمت مکش کجاست که البته بیشتر در پایین سیستم موجود است می توانید از یک صفحه کاغذ استفاده کنید
    که در اثر مکنده شدن کاغذ ورودی هوا و در صورت رانش کاغذ قسمت خروج هوا که گرمتر هم هست معلوم می شود
    و اصولا سیستم های الکترونیکی به غیر از لامپی بقیه هر چقدر خنک کار کنند کار آیی بهتری را می توانند داشته باشند
    با تشکر
    کامران

  131. سعید می‌گه:

    مطالب جالبی بود ولی کاش کمی در مورد نحوه کار ، پخش و تکنولوژی ساخت LCD هم صحبت میکردی خیلی ممنون

  132. افشار می‌گه:

    لطفا بفرمایید پاناسونیک پلاسما PV7 , PV70 , PV700 چه فرقی دارند و کدوم واقعا بهتره؟

  133. صادق می‌گه:

    سلام
    من یک پلاسمای 42 اینچ ال جی با سینمای 760 سفارش دادم یا بهتر بگم دیگه خریدمش
    می خواستم ببینم چه جوریاست؟ امیدوار باشم؟ یا نه؟!

  134. دانشجو می‌گه:

    مشخصات نسل جدید پلاسماهای پاناسونیک (42، 46 و 58 اینچ)
    تفکیک پذیری(resolution ) : 1920*1080
    شفافیت محلی : 30،000:1
    شفافیت متغییر : 1،000،000:1 (یک میلیون به یک !!!!)
    درجات تغییر رنگ : 5125
    سیستم صوتی : BBE ViVA HD3D
    حالا همین ها رو توی LCD Bravia ببینیم:
    1920*1080
    2،200:1
    18،000:1
    1024 درجه
    ———————————-
    نکته آخر اینکه : فیلم هایی که برای BD , HDDVD ساخنه می شوند 24fps یا 24Hz هستند ، برای دیدن آنها اگر تلویزیون 1080*1920/24Hz داشته باشیم بهتره که نسل جدید اینطور هستند.

  135. دانشجو می‌گه:

    سلام
    اول : در جواب فردی که بین پلاسمای 58 و 65 اینچ مردد بود ، شما اگر می تونید 1 دستگاه از نسل جدید پلاسماهای پاناسونیک رو برای خودتون وارد کنید. توی نسل جدبد دیگه خبری از کمبود تعداد نقاط نیست . مثلا 42 اینچ fullHD هم داره!!(البته فکر کنید وارد کنید و خراب بشه!!!)
    اما اینجا من یکسری از مشخصاتشو می نویسم ، خیلی جالبه….

  136. آرش می‌گه:

    با سلام
    دوست عزیز مطالب writeage کاملا اورجینال و منحصر به فرد است و اگر مقاله ای مشابه این مورد در جریده مورد نظر شما و یا هر جای دیگری مشاهده کرده اید مطمئن باشید که آنها از اینجا کپی کرده اند چرا که این کار توسط بسیاری از بزرگان وبلاگ نویسی و حتی بسیاری از روزنامه های معتبر (!) نیز بارها و بارها صورت گرفته است و شما هم اولین نفر نیستید که متوجه این موضوع شده اید. لطف کنید حتما شماره و تاریخ انتشار مقاله فوق در روزنامه ای که نامش را برده اید را ذکر کنید تا اقدامات قانونی را صورت دهیم.
    در ضمن به این نکته توجه کامل داشته باشید که تاریخ انتشار مقاله فوق 28 فوریه 2007 یعنی نزدیک به یکسال و نیم پیش می باشد.
    بی صبرانه منتظر پاسخ شما هستم.
    آرش

  137. همشهری می‌گه:

    حیلی ممنون که مقاله همشهری را در وبلاگتان درج نمودید اقلا” اجازه بگیرید…!!!!

  138. کامران می‌گه:

    با توجه به نگرش به آینده و یا نگرش به سه یا چهار سال آینده باید بگم این اصلا درست نیست که بگوییم چون فرستنده های ایران آنالوگ هست یا بی کیفیت پس حتما بهتر است که تلویزیون پلاسما انتخاب کنیم این مانند این است که شما بگویید حتی با داشتن پول کافی چون خیابان ها داری چاله و چوله هستند پس باید اتومبیلی استفاده کنیم که سرعتش بالای 30 کیلومتر نباشد
    خودتان بهتر می دانید که در ایران استفاده از کانالهای تلویزیون ایران بسیار کمتر است و همه این وسایل و تجهیزات را می خرند که بیشتر از دی وی دی ها و سی دی ها که با تکنولوژی جدید تولید می شود را ببینند و از آن لذت ببرند .
    و بهتر است که آن روی سکه را ببینیم که شبکه های تلویزیونی و تولید کننده گان فیلم های سینمایی در رقابت شدیدند تا محصول و پخش را با تکنولوژی HD عرضه بدارند
    به نظر خود بنده اگر کسانی که فقط منظورشان از خرید این است که بله تصاویر را در سایز بزرگ ببینند بهتر است همان سراغ پلاسما بروند
    ولی کسانی که آینده نگری دارند و پول هم زیاد مهم نیست و ارزش کیفیت را بیشتر از سایز و قیمت می دانند بهتر است همان LCD را انتخاب بنمایند
    و جهت محافظت از LCD گران خود من پیشنهاد می دهم اگر کودک دارید بهتر است با هزینه کردن 100 الی 200 هزار بیشتر یک تلویزیون معمولی هم برای اتاق کودک بخرید تا با آن مشغول باشد و رفته رفته تلویزیون بزرگتر از توجهش بیافتد
    مصرف برق هم بسیار مهم می باشد شما اگر هر روز 6 ساعت وقت برای تماشای تلویزیون می گذارید این را هم بدانید که در حدود 3 برابر بیشتر برق مصرف می کنید
    نصب جهت دیوار برای LCD ها بسیار راحت تر می باشد تا پلاسما ها
    در ضمن برای تماشای تلویزیون معمولا روبروی آن می نشینند و تماشا می کنند الان مثل قدیم نیست که برای دیدن فوتبال بروند قهوه خانه و هر کس یک گوشه ای را با زاویه های مختلف و آن هم با صدای مونو انتخاب کنه پس بنابراین زاویه دید رفرنس خوبی نیست جهت مقایسه کردن
    برای بازی های کامپیوتری و گیم هم حرف اول و وسط و آخر را LCD می زند
    و اگر قصد خرید دارین پیشنهاد بنده سونی سری Xبرای خونه ها ی کمتر از 120 متر با ساختار اپن 46 اینچ و برای بزرگتر از آن 52 اینچ پیشنهاد می گردد
    و برای سیستم سینما خانگی و موسقی فوق های فای هم آمپلیفایر اونکیو مدل 875 با بلندگوهای شکرت آمریکایی کلیپس بهترین انتخاب می باشد
    با تشکر کامران

  139. hn می‌گه:

    تلویزیون پلاسمای 42 اینچ سامسونگ حرف نداره.و با کنتراست 15000 اصلا با پاناسونیک قابل قیاس نیست.
    دوستان تصاویر این تلویزیونارو ببینن بعد اظهار نظر کنن.با تشکر

  140. اشكان می‌گه:

    سلام به دوستان
    من نتونستم فرق بين HDوfull HD رو متوجه بشم.اگه كسي بتونه فرق اين دو رو بگه ممنون ميشم.

  141. امید می‌گه:

    از اشکان عزیز به خاطر مطالب ارزنده اش تشکر می کنم . درسته که از یک برند خاص در گفتگوی دوستان صحبت میشه ولی خوب با توجه به تکنولوژی فرستنده های ایران که متاسفانه در سطح پایین تری از حتی کشورهای همسایه قرار دارد هزینه کردن برای بدست آوردن تصاویر رویایی چندان هم به صرفه نیست و نیازی به هزینه های نجومی و خرید ال سی دی های گران قیمت ندارد . آرش نیز در ابتدای این مباحث به این نکته مهم اشاره کرده است که اول توانایی مالی خود را در نظر بگیرید . راهنمایی ها نیز عموما با توجه به همین اصل درج شده اند . مطمئنا دوستانی که می خواهند هزینه کمتری برای بدست آوردن یک تکنولوژی نسبتا به روز انجام دهند سوالاتی هم برایشان پیش می آید و شک و شبهه هایی که مثلا چرا این برند ارزانتر است و یا اینکه چینی هست یا سنگاپور یا مالزی و غیره و این در حالی است که در حال حاضر بهترین ال سی دی ها نیز در ژاپن و کره ساخته نمی شود ، مهم تکنولوژی ساخت است که مربوط به کشورهای صاحب سبک در این زمینه بوده و سازندگان تنها مونتاژ را بر عهده دارند که به خاطر دستمزدهای پایین در کشورهای در حال توسعه امری معمولی است. خوشبختانه تجارب دوستان گره گشاست . مثلا در مورد مشکل عریض و کوتاه قد نشان دادن تصاویر در پلاسما و ال سی دی ها دوست خوبمان Jj اشاره ای داشتند که مفید بود .از همه دوستان خوبمان تشکر می کنم و عذرخواهی به خاطر گرفتن وقتشان .

  142. اشكان می‌گه:

    سلام به دوستان
    من در حال خريد يك تلويزيون هستم و چند روز هست كه دنيال يك انتخاب مناسب ميگردم.
    يك سري اطلاعات دارم كه ميتونم با شما در ميان بگذارم
    اول يك سوال دارم از دوستان؟ چرا از يك مدل بدون دليل دفاع ميكنن ؟ اخه اين دليل شد كه چون فلان كا رخانه يا برند اين مدل رو ميسازه پس حتما بهتره !
    به نطر من هر كدوم از تكنولوژي ها مزيت خاص خود رو دارن و ما بايد با توجه به نياز خودمون اون رو انتخاب به كنيم
    و اتفاقا اين رقابتي كه بين برند ها وجود داره به نفع مصرف كننده هست.اگه رقابت بين اونها نبود ما هيچ وقت تلويزيون پلاسما با كنتراست ديناميك 1.30000توليد نميشد.و از اون طرف تلويزيون lcd با زاويه ديد 172 درجه .
    به هر حال هر دو اين تكنولو ژي ها در جاي خودشون خوب هستند.
    تلويزيون پلاسما بخاطر تكنولوژي خودش كه با واحد پيكسل هست .تعداد رنگهاي بيشتري رو نشون ميده ولي lcd شفافيت رنگ فوق العاده اي داره .
    پلاسما در نمايش حركت تند بهتر عمل ميكنه مثلا فيلم حادثه اي و lcd براي بازيي هاي كامپيوتري و نمايش عكس واقعا عالي هست.اين قابل توجه براي افرادي كه استفاده تجاري از lcd دارن و انتخاب خيلي بهتري نسبت به پلاسما.
    پلاسما در نور كم و شب وضوح تصويري بالاتري داره .در عوض در مكانهايي كه نور زياد هست و محيط آزاد lcd بهتر جواب ميده(شما اين رو با كمي دقت در فروشگاهاي كه TV رو عرضه ميكنن ميتونيد ببينيد .در فروشگاهي كه پلاسما ميفروشه نور كمتروبالعكس درجايي كه lcd هست نور زياد مبينيد.اينهم كلك فروشندگي هست )
    يكسري مسائل هست كه گفتنش بد نيست
    پلاسما محدوديت زاويه ديد نداره ولي lcd داره
    پلاسما عمر كمتري نسبت lcd داره كه به نظر من ساعت 100.000 براي اينكه يك تكنولوژي تبديل به فسيل بشه با اين پيشرفت هاي ثانيه اي خيلي زياد هست.پس ميشه گفت بي اهميت هست.
    شركتهاي تولد كننده پلاسما مشكل جا موندن شبح تصوير روي صفحه (BURN IN SCREEN)را تا حدود خيلي زيادي حل كردن.من اين رو ميدانم كه تصوبر بايد تا 1 ساعت ثابت بمونه تا اين حالت پيش بياد كه خيلي راحت با SCREEN SAVER قابل جلوگيري هست (تازه يك راه حل هم داره : 10 ساعت ميذارين بصورت برفك باشه كه مشكل رو حل ميكنه)
    در مورد وزن و مصرف برق هم كه من فكر نميكنم عامل تا يين كننده براي خريد ما باشه lcd برنده هست
    واما مهمترين عامل كه به نظر من خيلي تائين كننده هست قيمت محصول هست . در اين مورد در حال حاضر در بازار ايران حداقل اختلاف يك ميليوني رو در اندازه هاي برابرداريم و پلاسما ارزانتر هست.
    در اخر ميخواستم نظر و انتخاب خودم رو بگم
    به نظر من وبا توجه به تكنولوژي پخش فيلم در ايران پلاسما انتخاب بهتري هست .چون براي اينكه شفافيت بالاي lcd رو داشته باشيم بايد از ( blue- ray يا HD) استفاده بكنيم .و اين زياد در دسترس ما در ايران نيست
    من خودم بيشتر در شب واطاق با نور كم دوست دارم فيلم رو ببينم كه پلاسما بهتر جواب ميده.
    و من پولي كه ميخوام براي خريد TV بدم خيلي برام مهم هست = پلاسما
    من تا اخر هفته يك پلاسما Panasonic ميخرم و فكر ميكنم انتخاب بهتري براي مصرف من باشه(سينماي خا نوادگي) با تشكر از توجه شما

  143. مصطفی می‌گه:

    سلام امید جان
    خیلی خیلی ازت ممنونم به خاطر راهنماییت همینطور از Jj عزیز.
    منم با راهنمایی دوستان یه pv7 خریدم و به کسانیکه مثل من شک داشتن میگم که از خریدن pv7 اصلآ پشیمون نیستم.

  144. ashkan می‌گه:

    سلام
    به نظر من هم پلاسما بهتره
    و کسانی که میگن شرکت سونی فقط ال سی دی میسازه بگم که اینها تمام مشترک هستند چون شما ال سی دی سونی 32 اینچ را از 1 ملیون تا 3 ملیون در بازار میبینید.

  145. امید می‌گه:

    ( با اجازه از آرش عزیز که سرش بدجوری شلوغه)
    از دوست خوبم Jj به خاطر راهنمایی های مفیدش تشکر می کنم . خدمت سایر دوستانی که در مورد پلاسمای پاناسونیک pv7 سوالاتی پرسیده بودند عرض می کنم به مطالبی که Jj در این مورد نوشته اند حتما مراجعه کنند . خود من با راهنمایی ایشان پلاسمای پاناسونیک خریده ام و خیلی هم از ازش راضیم . من توصیه می کنم اگر می خواهید ال سی دی بخرید سراغ سامسونگ نروید درسته که از زیبایی منحصربفردی برخورداره ولی محصولات سامسونگ عموما کیفیت چندان جالبی ندارند . حقیر از خرید یکدستگاه ضبط و پخش DVD سامسونگ بشدت پشیمانم .
    ال سی دی فقط سونی …

  146. makhmal می‌گه:

    مطلب جالبی بود.
    با تشکر

  147. mostafa می‌گه:

    سلام
    می خواستم بپرسم دلیل اینکه پلاسمای پاناسونیک pv7 با اینکه 42 اینچه ولی قیمت بسیار پایینی نسبت به هم سایزهای خودش داره.
    آیا دلیلش چینی بودنشه؟ یا اینکه دلیل خاص دیگه ای داره؟

  148. Mostafa می‌گه:

    سلام آرش جان
    مطلب بسیار کاملی بود ولی یه سوال داشتم ممنون میشم اگه با جواب شما اطلاعاتم کاملتر بشه:
    در مورد بعضی تلویزیون ها (ال سی دی یا پلاسما) مثل پلاسمای pv7 بعضی از تصاویر غیر واقعین یعنی مثلآ قد افراد نسبت به عرض آنها نا مناسبه یعنی تصاویر پهن ترند.

  149. Jj می‌گه:

    سلام آقا اميد
    لطفا به گيرنده خود دست نزنيد!
    شما به فرمت وايد تلوزيونهاي پلاسما و ال سي دي عادت نداريد!
    كم كم عادت مي كنيد
    آقا فرهاد
    به نظر من پاناسونيك بهتره
    چون از پيشتازهاي تكنولوژي پلاسما هست و سامسونگ از همه بيشتر رو ال سي دي سرمايه گذاري كرده!
    كه اون هم فقط بر پايه تبليغات وسيعش داره حسابي مي فروشه
    تجربه شخصي من در زمينه ال سي دي سامسونگ اينه كه يك بار با خريد يك ال سي دي سامسونگ بعد از 4 ماه كلي مغبون شدم
    چون از 4 حالت پيش تنظيم تصويرش فقط حالت سينماييش رنگ ها رو درست نشون مي داد و در بقيه حالت ها كلا رنگ ها رو قاطي نشون مي داد
    انگار كه مثلا داري بجاي سيستم پال ازسيستم ان تي اس سي فيلم مي بيني!!!
    ولي پاناسونيك، پايونير، هيتاچي، يا سوني اين مشكلات رو ندارند!
    شايد مثل سامسونگ تبليغ نكنند ولي خيلي سرتر هستند
    موفق باشيد

  150. آرش می‌گه:

    عارف جان اگر عبارت PIP بروی کنترل دستگاه باشد این قابلیت در آن وجود دارد. در مورد سوال دوم نیز باید بگویم بعلت شیشه ای بودن پلاسما ها بالطبع نسبت به LCD ها کمتر ضربه پذیرند و از این لحاظ مطمئنا بهتر از LCD ها هستند
    با تشکر

  151. عارف عبدالهي می‌گه:

    سلام مطالب خوبی بود ؛ ساده ومختصر ومفید.آيا تلويزيون هاي 42 اينچ پلاسما با مارك samsung تصوير در تصوير دارد يا نه؟ براي كسي كه فرزند كوچك دارد كدام تيپ (پلاسما يا lcd )مناسب تر است؟
    با تشكر -عارف

  152. احسان اخباری می‌گه:

    مطلب کاملی بود ولی در مورد برق مصرفی پلاسما و LCD اشتباه کردید

  153. فرهاد-ز می‌گه:

    سلام ارش جان ممنون از راهنمایی ات . یه سوالی داشتم میخواستم راهنمائیم کنی
    قصد خرید تلوزیون پلاسما 42 اینچ دارم میخواستم ببینم از بین پاناسونیک و سامسونگ کدوم رو انتخاب کنم. مرسی منتظر راهنمائیت هستم
    خوشحال میشم اگر نظر کسی رو که هم این متن رو میخونه بدونم.

  154. اردلان می‌گه:

    سلام و مرسی
    خیلی وقت بود دنبال همچین مقاله ای می گشتم

  155. شهرام می‌گه:

    مطلب خوب، کامل و مفیدی تهیه کرده بودید! ممنون

  156. امید می‌گه:

    با سلام و تبریک سال نو و نیز آرزوی موفقیت همه دوستان در سال جدید
    من بالاخره یک پلاسمای پاناسونیک 42 pv7 خریدم . ولی با یک اشکال روبرو شدم و اون اینه که در تصویر تمام صفحه آدمها با قدی کوتاه و توپول تر از معمول نمایش داده می شوند و تنها با انتخاب تصویر 4:3 در منوی تصویر این اشکال برطرف می شود ولی در این حالت دوطرف تصویر یک زمینه خاکستری ثابت نمایان می شود که به هیچ وجه مطلوب نیست . این پدیده برای من نگران کننده و غیر معمول است . سوال من این است که آیا این وضعیت به خاطر تکنولوژی نمایش تصویر wide می باشد یا اینکه این تلویزیون دارای اشکال فنی است ؟. از آرش عزیز و یا دوستانی که اطلاعاتی دارند استمداد می کنم راهنمایی بفرمایند . ممنون میشم .

  157. امید می‌گه:

    دوست خوب من ji
    از راهنمایی شما بسیار ممنونم . من بین سامسونگ و پاناسونیک بسیار مردد هستم .
    خود من از سامسونگ ذهنیت جالبی ندارم . اگر نقطه نظر دیگری نیز هست ممنون میشم و استفاده می کنم .

  158. Jj می‌گه:

    سلام
    آقا امید
    من pv7 دارم و واقعا ازش راضیم
    چه از نظر كیفیت تصویر چه از نظر كیفیت صدا
    قیلا ال سی دی سامسونگ فول اچ دی هم داشتم ولی پلاسما با ال سی دی قابل قیاس نیست
    بهترین های ال سی دی كه مال سونی هست به متوسط های پلاسما مثل همین pv7 می رسن كه بقول شما از نظر قیمت حدود 3 برابر هستن

  159. امید می‌گه:

    آرش عزیز
    مرسی از توضیحات ارزشمندت در مورد تفاوت های پلاسما و ال سی دی . من خیلی دنبالش بودم . در ضمن نظر شما در مورد پلاسمای 42 PV7 چیه ؟ چون تو روزنامه آگهی کرده بود 1،385،000 تومان یعنی یک سوم یک ال سی دی سونی!؟

  160. افشار می‌گه:

    لطفا بفرمایید نظرتون درباره پاناسونیک پلاسما 42pv7 چیه؟

  161. امیرحسین می‌گه:

    ممنونم در مورد خرید lcd با مارکهای مختلف تحقیق کردم اما همه چینی یا مالزی هستند حتی سونی یا سامسونگ راهنمایی بفرمایید کدام بهتر است.

  162. آرش می‌گه:

    جابر جان باید دید که مشکل داخلی ست یا خارجی اگر داخلی باشد و منجر به سوختن یک پیکسل شده باشد که کار خاصی نمی شود کرد ولی اگر خارجی باشد با تمییز کننده های مخصوص می توان آن را برطرف کرد
    با تشکر

  163. جابر می‌گه:

    مطلبت بسیار جالب بود و استفاده كردم متاسفانه پسرم با تفنگ اسباب بازی یه گلوله به صفحه lcd من زده و لكه ای روی صفحه افتاده خواهش می كنم بگو چكار باید كنم تا برطرف بشه؟

  164. هادی می‌گه:

    برای خونه پدرم تلوزیون پلاسما خریدم برای خونه خودم lcd .در مورد اینکه پلاسما خوبه یا lcd برای ان خونه های بچه دار هستن از ان شلوغها پلاسما خوبه چون به غیر از دوامش خاصیت دیگری نسبت بهlcd نداره.علت اینکه بعضی از تولید کنندگان به غیر از پلاسما تلوزیون دیگری تولید نمی کنند علت ارزون بودن تکنولوژِی پلاسما است .مطمئا
    lcd بهتر از پلاسما است.lcd قدرت تطبیق بیشتری با تکنولوژِی
    جدید hdd داره و شرکتهای مثل سونی بیشترین سرمایه گذاری روی lcd گذاشتن مطمئا باشید اگر پلاسما بهتر بود شرکت سونی هیچوقت رو lcd سرمایه گذاری نمی کرد و نام برند خودش به خطر نمی انداخت بیشتر روی پلاسما کار می کرد. من هر دوی اینها چک کردم از lcd بیشتر از پلاسما راضیم.البته هر کس نظر خودش داره.

  165. آرش می‌گه:

    مهدی جان از 58 تا 65 راه زیادی هست ولی باید نوع کاربری خود را ببینید چرا که برای استفاده مناسب از یک دستگاه 65 اینچی احتیاج به یک سالن مثلا 300 متری هم دارید. احتمالا قصد ندارید که 65 اینچ را در اتاق نشیمن بگذارید؟
    در کل به نظر من اگر کاربری شما خانگی ست تفاوت چندانی بین 58 و 65 نیست ولی اگر کاربری تجاری دارید مطمئنا تفاوت می کند و ارزشش را هم دارد
    با تشکر

  166. مهدی می‌گه:

    با تشکر از زحمات کسانی که مطالب را تایپ نمودنند.
    خدا رحمت کند پدر و مادرتان را که مطالب مفید می نویسید.
    من در حال خرید یک پلاسمای 65 اینچی پاناسونیک هستم به نظر شما ارزش تفاوت 5 میلیونی با سایز 58 اینچ را دارد یا خیر؟
    با تشکر

  167. ashkan می‌گه:

    مدتها بود دنبال دنبال همچین مقاله ای بودم تشکر

  168. علی می‌گه:

    پلاسما نسبت به ال سی دی خیلی بهتر است. من دوستم به خاطر تبلیغات بد برای پلاسما رفت و ال سی دی خرید و من پلاسما خریدم حالا او ال سی دی خود را با پلاسمای من مقایسه میکند ابراز پشیمانی میکند و میگوید که تصویر تلویزیون من موقعی که فوتبال تماشا میکنم خیلی بد است و من سرگیجه میگیرم

  169. fatemeh.b می‌گه:

    سلام
    از مطالبتان ممنونم واقعا نیاز داشتم.نظرات برخی دوستان را مطالعه کردم .ال سی دی را بهتر دیدم با اینحال بنظرتان کدام را تهیه کنم؟

  170. مسعود می‌گه:

    با سلام لطفا مانیتور یا lcd با قابلیت ورودی یا خروجی یا دستگاهی که این قابلیت را دارد برای اینجانب بفرستید یا حداقل راهنمایی بفرمایید. با تشکر

  171. نوید می‌گه:

    با توجه به دو فاکتور قیمت و کیفیت چه مارکی را برای خریدLCD و پلاسما پیشنهاد میکنید؟ متشکرم…..

  172. محمد می‌گه:

    سلام مطالب خوبی بود ساده ومختصر ومفید. من دوستی دارم جهت خریدتلویزیون فروشنده با وجودی که تلویزیون ال سی دی داشت پشنهاد داد که پلاسما بخرد ودلیل این امر را نیز این عنوان کرد که ال سی دی ها بعد از مدتی کیفیت تصویر یا وضوح خود را از دست می دهند.سوال من این است که آیا این مطلب صحت دارد؟
    به نقل از سیامك
    من هم همین مشكا را را دارم لطفا افراد وارد راهنمایی كنند

  173. امجد می‌گه:

    سلام:
    من یه مغازه صوت و تصویری دارم و خودم یه ال سی دی سونی رو با یه پلاسمای پاناسونیک مقایسه کردم.
    باید اینو در نظر بگیرید که نور محیط روی تصویر به شدت تاثیر داره. من در شب در حالی که هر دو یک تصویر رو همزمان نشون میدادند و چراغهای مغازه روشن بود به این نتیجه رسیدم که رنگهای پلاسما نسبت به ال سی دی خیلی بورتر و کدرتر به نظر میان به خصوص رنگ مشکی که در ال سی دی خیلی مشکیتر بود.
    اما وقتی چراغهای مغازه رو خاموش کردم همه چی برعکس شد. رنگها در پلاسما به شدت شفافتر شد و در مورد رنگ مشکی باید بگم که پلاسما خیلی خیلی مشکیتر بود و در کل تمام رنگهای پلاسما زیباتر و طبیعیتر بود
    در مجموع به نظر من پلاسما در محیطهای تاریک تصویری بسیار زیباتر داره و ال سی دی به هیچ عنوان در جای تاریک به گرد پلاسما نمیرسه.

  174. hamid می‌گه:

    مطلب جالبی بود. درابطه با تکنولوژی پیشرفته نمایشگرهای لیزری و فوق پیشرفته نانو هم کامل توضیح دهید و با هر 4 خاانواده نمایشگر مقایسه کنید که کدام یک کاملترین کاملترینهاست از هر لحاظ تن کیو.

  175. شهرام می‌گه:

    با سلام
    مقاله بسیار جالبی بود و خیالم را در مورد انتخاب lcd راحت کرد.

  176. سعید-ص می‌گه:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقا آرش عزیز به خاطر مقاله جالب و مفیدتان برای کلیه افرادی که قصد خرید تلوزیونهای پلاسما و ال-سی-دی را داشته و در این زمینه بوق بوق هستند.
    البته جسارتا و با عرض پوزش به جهت اعتبار بخشیدن به اطلاعات گرانبهای تهیه شده ای کاش ذکری هم از منابع به میان میآمد.
    با آرزوی توفیق روز افزون برای شما

  177. دلیری می‌گه:

    مطالب واقعا کاملی بود متشکرم

  178. AliReza می‌گه:

    سلام
    توجه شما رو به یک مطلب در مورد سندروم چشمی ناشی کار با کامپیوتر و نرم افزار جلوگیری آن در آدرس زیر جلب میکنم :
    http://ala.mihanblog.com/post-۴۴.aspx

  179. علی می‌گه:

    دوستان می تونند مقاله های جالبی در مورد نحوه کار ال سی دی و پلاسما در وبلاگ من پیدا کنند.
    http://computergraphic.wordpress.com

  180. آرش می‌گه:

    با سلام
    مهدی جان تا جائی که من خبر دارم تا سایز های زیر 40 خبری از پلاسما نیست چرا که ساخت آنها در ابعاد کوچکتر به صرفه نیست
    باتشکر

  181. مهدی می‌گه:

    آیا تلویزیون های پلاسمای 32 اینچی وجود دارد؟

  182. حسن می‌گه:

    این مطلب و چند مطلب دیگر که خوندم بسیار جالب بود.

  183. محمد می‌گه:

    مطلب بسیار علمی و کامل بود با تشکر

  184. فرهاد می‌گه:

    یکی از نقایص بزرگ تلویزیونهای ال سی دی اینکه در مقابل ضربه بسیار ضعیف هستند و در اثر برخورد اجسام به سطح صفحه آنها از بین میرود . در صورتی که تلویزیونهای پلاسما دارای شیشه ضخیم میباشد . در هر صورت تلویزیون ال سی دی برای خانواده های دارای فرزند خوردسال مناسب نیست.

  185. مهرداد می‌گه:

    مطلب خوبی بود.ممنون.به نظر شما پلاسمای پاناسونیک بهتر است یا هیتاچی؟

  186. آرش می‌گه:

    فرداد جان در مورد سوال دوم شما در حال تحقیق هستم.
    برای دوستانی که تمایل به دیدن عکسی از چگونگی تکنولوژی های LCD و پلاسما دارند این دو مورد را می توانند مشاهده کنند:
    برای LCD ، اینجا و برای پلاسما اینجا را ببینید.
    با تشکر

  187. آرش می‌گه:

    سلام دوست عزیز
    البته با وجود تنوع محصولات در بازار و اینکه با پیشرفت تکنولوژی تولید پنل در تمامی شرکت ها کیفیت تصویر LCD ها و پلاسماهای موچود در بازار کم کم به هم نزدیک می شود، انتخاب کمی مشکل است در این میان به نظر می رسد مهمترین تصمیم در ابتدا انتخاب از میان LCD یا پلاسما ست که اگر هنوز انتخاب تان را نکرده اید من به چند برند موفق در هر دو اشاره می کنم انتخاب با شماست:
    – در مورد پلاسما ها موفق ترین شرکت ها در این میان همانطور که دوستان هم در بالا اشاره کرده اند پاناسونیک ، هیتاچی و البته توشیبا می باشند که تجربه فراوانی در این امر داشته و مدل های موفقی دارند ولیکن به این نکته توجه کنید که حداقل سایز در اینجا36 اینچ می باشد
    – بازار LCD اما بسیار متنوع است در اینجا از برندهای بسیار معتبری همچون سونی تا نمونه هایی که حتی اسمشان به گوشتان نخورده است دیده می شود که با توجه به سابقه تولید و کیفیت محصولات به شخصه سونی و سامسونگ را ترجیح می دهم . در این رده شاید به بهترین نمونه هایی که می توان اشاره کرد سری V و سری X از سونی می باشد .
    در مورد سینمای خانگی هم بهیچ عنوان اجباری نیست ولیکن با وجود کیفیت تصویر فوق العاده داشتن سیستم صوتی فراگیر لذت استفاده از تلویزیون را چند برابر می کند .
    با تشکر

  188. باتیس می‌گه:

    سلام دوستان.من قصد دارم 2 میلیون هزینه کنم اما هنوز هم نتونستم تصمیم بگیرم کدومشو بخرم.میشه رک بگی چیکار کنم آرش خان؟ دوم اینکه سینمای خانگی وجودش الزامیه در کنار ال سی دی یا پلاسما؟

  189. فرداد می‌گه:

    با سلام و تشکر
    من با توجه به مطالب روشن و واضح بالا و علایق و خواسته های خودم , تصمیم دارم که پلاسما خریداری کنم و خواهشمندم که :
    1- راهنمایی بفرمایید کدام بک از کمپانی ها بالاترین تکنولوژی پلاسما را ارئه نموده اند .
    2- لطفا بفرمایید معادله مهم فاصله فرد از صفحه نمایش و مقدار اینچ چیست.( که متاسفانه کمتر کسی به آن دفت می کند)
    باتشکر از اطلاعات زیبایتان

  190. بهمن می‌گه:

    دستت درد نکنه .
    فقط یه کم مغرضانه بود .

  191. سیامک می‌گه:

    با سلام مطالب خوبی بود ساده ومختصر ومفید. من دوستی دارم جهت خریدتلویزیون فروشنده با وجودی که تلویزیون ال سی دی داشت پشنهاد داد که پلاسما بخرد ودلیل این امر را نیز این عنوان کرد که ال سی دی ها بعد از مدتی کیفیت تصویر یا وضوح خود را از دست می دهند.سوال من این است که آیا این مطلب صحت دارد؟

  192. آرش می‌گه:

    با سلام به شما دوست عزیز
    با توجه به اینکه شما در ابتدا صحبت قصد داشتید “مطلبی در مخالفت” با مطلب بالا بنویسید انتظار داشتم مواردی غیر از مطالب ذکر شده در مقاله در رابطه با برتری های پلاسما به LCD بنویسید چرا که هر چهار موردی که شما اشاره نموده اید در متن نیز بعنوان برتری های پلاسما بر LCD ذکر شده بود و من دلیلی تازه ای در آن ندیدم و مطمئنا من تا اینجای کار با شما کاملا موافقم که اگر مشکلی با دیگر موارد پلاسما ها ندارید به نظر من هم پلاسما ها بسیار از LCD ها بهترند. ولی اگر شما نیز تا بحال چندین بار با مشکلات این تکنولوژی روبرو شده باشید (که البته رو به کاهش است) شاید نظرتان متفاوت باشد مواردی نظیر کیفیت تصویر ، فاکتور وزن ، مصرف برق و از همه مهمتر تکنولوژی ساختی نزدیک به همان لامپ تصویر های قدیمی که پشت من یکی را می لرزاند (چرا که تا بحال دو تا لامپ تصویر سوزانده ام !)
    در آخر دوستان لطف کنید به من بگوئید من کجا از LCD در برابر پلاسما حمایت کرده ام که بسیاری از خوانندگان احساس می کنند در حق پلاسما اجحاف شده است؟
    با تشکر از اظهار نظرتان

  193. Jj می‌گه:

    با سلام
    آقا آرش من در این یک ماهی که با سایت شما آشنا شدم کم و بیش مطالب تازه تر شما را که عمدتا پیرامون بررسی موبایل بود مطالعه کردم، یکبار 2 هفته پیش لینک مربوط به این مطلب شما را دیدم و پس از مطالعه خواستم مطلبی در مخالفت با آن بنویسم که حس و حالی نبود! اما امروز بعنوان کسی که این سئوال، که شما به عنوان تیتر این مطلب خود انتخاب کرده‌اید در حدود 8 ماه سئوالی اساسی در ذهنش بود و واقعا در انتخاب بین ال سی دی و پلاسما سرگردان بود، ولی در نهایت تصمیم گرفت و اکنون از تصمیم خود راضی است می‌خواهم توضیحی کوتاه بدهم شاید مفید واقع شود:
    من به شخصه خود ابتدا با توجه به پیش زمینه هایی که در مورد ال سی دی و پلاسما داشتم و مطالبی که جسته و گریخته در مورد این دو تکنولوژی تولید صفحات مسطح شنیده بودم به شدت طرفدار ال سی دی بودم و فکر می کردم که پلاسما یک تکنولوژی قدیمی از رده خارج است که دیگر نمی توان آینده ای را برای آن متصور بود، اما با بررسی های بیشتر و اولین بار با دیدن یک بروشور تبلیغاتی پاناسونیک که در آن از مزایای پلاسما در برابر ال سی دی حرف های زیادی زده شده بود علاقه مند شدم تا مطالعه بیشتری در این زمینه انجام دهم. بعد از اینکه فهمیدم که شرکتی مثل ماتسوشیتا الکترونیک از سایز 37 اینچ به بالا فقط نمایشگر پلاسما تولید می‌کند یا شرکتی مثل هیتاچی هم همین رویه را دارد یا از همه مهمتر غول بزرگ صوت و تصویر حرفه ای در دنیا یعنی پایونیر فقط و فقط نمایشگرهای پلاسما تولید می‌کند مطالعه و بررسی خود را افزایش دادم و در نهایت پس از مقایسه های عملی و همچنین مطالعه مقاله های فراوان به این نتیجه رسیدم که تکنولوژی جدید پلاسما که در تولید نسلهای جدید این تلویزیونها توسط شرکت‌هایی مثل پایونییر ، پاناسونیک، هیتاچی و حتی ال جی و سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد با مقایسه تمامی عوامل چه کیفی و چه کمی و چه هزینه ای به مراتب از جدید ترین تکنولوژی های بکار گرفته شده توسط سازندگان نمایشگرهای ال سی دی بهتر است. الان هم چند ماهی است که یک تلوزیون پلاسمای 42 اینچ پاناسونیک دارم که بسیار از آن راضی هستم با قیمت بسیار مناسب و کیفیت تصویر غیر قابل مقایسه با تلوزوین های ال سی دی مشابه با مارکهای سامسونگ، ال جی و حتی سونی که قیمتی به مراتب بالاتر هم از این تلوزیون دارند! برای مثال به این موارد که واقعا برتری های پلاسما نسبت به ال سی دی هستند اشاره می‌کنم:
    1- تولید رنگ سیاه که در نسل های جدید پلاسما تقریبا با تلوزیونهای سی آر تی برابری می‌کند.
    2- عدم تاری تصویر در حرکت های سریع
    3- زاویه دید واقعا 170 درجه ای که به هیچ عنوان تصویر تار نمی شود ( که این مسئله حتی در بهترین ال سی دی ها هم با همه ادعایشان وجود ندارد)
    4- کنتراست تصویر 1:10000 که شفافیت بسیار مناسبی را ارائه میدهد.
    همچنین بسیاری از مواردی که به عنوان نقطه ضعف این تلویزیونها یاد می شد دیگر با پیشرفت تکنولوژی پلاسما باید به فراموشی سپرده شود مثل سوختن پیکسل ها و یا عمر کوتاه تلویزیون!
    البته تکنولوژی ال سی دی بویژه در بهترین و گرانترین مدل ها که بویژه توسط شرکت سونی تولید شده است بسیار پیشرفت کرده و نقاط ضعفش را تا حدود زیادی بهبود داده است اما باز هم در آن 4 موردی که اشاره کردم از بهترین تکنولوژی پلاسما عقب هستند بعلاوه اینکه قیمت بسیار بالاتری دارند!
    از همه اینها گذشته، بهترین تلویزیون صفحه تخت جهان در اکثر مقایسه ها و نظر سنجی ها بدون توجه به قیمت، تلویزیون پلاسمای پایونیر از نسل هشتم انتخاب شده که این خود بیانگر برتری های این تکنولوژی است!
    با تشکر

  194. فرزاد می‌گه:

    مطلبت بد نبود اما کامل هم نبود …
    مثلاَ اینکه الان در ماتسوشیتا ( همون پاناسونیک تو ایران ) طول عمر پلاسما به 100000 ساعت رسیده و با فناوری جدیدی که نقاط تاریک و روشن را تلفیق میده و مصرف رو در نقاط تاریک کم مکنه تو کاهش مصرف برق هم موفق بوده .
    در باره ی ضربه پذیری ال سی دی هم چیزی نگفتی در حالی که پلاسما مشکل ضربه نداره. همچنین اینکه اگه از نظر کیفیت ال سی دی بهتره پس چرا شرکت هایی چون پاناسونیک . هیتاچی . فیلیپس . جی ویسی . پایونیر . توشیبا همگی از سایز 37 به بالا فقط پلاسما تولید می کنند ؟؟؟

  195. فرزاذ می‌گه:

    خیلی مقاله خوبی بود . حتی من که در فرانسه هستم تا این لحضه تفاوت کامل ال سی دی و پلاسما رو نمیدونستم.مرسی از آرش به خاطر مقالش.

  196. آرش می‌گه:

    با سلام
    حسن جان احتمالا فروشنده در ادامه قصد فروش پلاسماهایش را به شما نداشت؟ اقا از شما بعیده که همچین سخنان غیر علمی را باور کنید .آفا مگه چای که ته نشین بشه؟
    با تشکر

  197. زهرا حسن زاده می‌گه:

    خیلی خوب بود ممنون

  198. حسن می‌گه:

    از اطلاعات شما ممنونم. امافروشنده های بازار میگن مایع داخل ال سی دی ته نشین میشه وکم کم کیفیت رنگش را از دست میده. ممنون میشم اگر توضیح بدید

  199. zahra می‌گه:

    خوب بود.ولی خیلی خوبتر میشد اگر شکل اجزای داخلی پلاسما را میگذاشتید

  200. افشین شکارچی می‌گه:

    مرسی از مقالتون استفاده کردم

  201. احسان می‌گه:

    ال سی دی خیلی بهتر از پلاسماست برداشت خوبی کردم ممنون

  202. آرش می‌گه:

    با سلام به دوستان
    حسین جان احتمالا در آن بروشور اشتباهی شده است چراکه مطمئنا مصرف برق LCDبه نسبت پلاسما بسیار کمتر است چراکه در آن خبری از تکنولوژی لامپ تصویر نیست نکته دیگر هم اینکه با توجه به عمر کمتر پلاسما و استفاده از تکنولوژی غار نشینان در آن (یعنی لامپ تصویر) پیشنهاد من بدون شک LCD است و مطمئن باشید در صورت انتخاب یک نمونه متوسط رو به بالا هیچ گاه از انتخاب امروزتان پشیمان نخواهید شد.
    یلدا جان
    نکته اول اینکه همانطور که شما نیز اشاره نموده اید شبکه های دریافتی از آنتن های معمولی در ایران همگی بلا استثنا آنالوگ می باشند و اصلا خبری از شبکه های دیجیتالی در ایران هنوز نیست چرا که اگر این شبکه دیجیتالی باشند احتیاج به Receiver برای دریافت تصویر دارند و به همین خاطر می بینید که در اینجا ما تلویزیون دیجیتال نداریم. البته قرار است تا چند ماه دیگر ( بخوانید چند سال دیگر ) شبکه های مبتنی بر DVB-H تصاویر شبکه های تلویزیونی داخلی را به فرم دیجیتالی بروی موبایل های دارای این فناوری ارسال نمایند.
    حتی خیالتان را راحت کنم تماشای شبکه های داخلی ایران از طریق ماهواره استانی (Intelsat 902) نیز کاملا دیجیتالی نبوده و باعث ایجاد سایه بروی LCD می گردد.
    در مورد سوال دوم تان واژه کنتراست از لحاظ لغوی اختلافی بصری ست که موجب می گردد یک تصویر به نسبت تصویری دیگر شفاف تر و قابل تشخیص تر باشد و در دنیای نمایشگرها اما این عدد که بصورت یک نسبت بیان می گردد تفاوت درخشندگی بین ناحیه سفید در مرکز و قسمت های سیاه در اطراف صفحه می باشد و در حقیقت معیاری ست برای تعیین اختلاف میان تیرگی و روشنائی که هرچه این عدد بزرگتر باشد جزئیات نمایان تر است برای توضیح بیشتر و دیدن نمونه های مختلف در این باره به اینجا مراجعه کنید.
    مثال هایی برای کنتراست عبارت است از :
    مثلا سری E در تلویزیون های سونی کنتراستی برابر 1000 به 1 و مثلا سری SXRD دارای کنتراست 5000 به یک هستند
    با تشکر

  203. یلدا می‌گه:

    مطلب خوبی بود . اما چند سئوال که خواهش میکنم اگه ممکنه سریعا به اونها جواب بدید .1- در پرس و جو از فروشگاههای ال سی دی متوجه شدم که تصاویری که از طریق آنتن ایران ( شبکه های ایران ) دریافت میشه با کیفیت پائینی در ال سی دی ها دیده می شن . که البته می گفتن علتش اینه که گیرنده اونها دیجیتاله و فرستنده ایران آنالوگ . (هرچند که چندی پیش در اخبار شنیدم که فرستنده صدا و سیما در تهران دیجیتال شده و قراره که بقیه شهرها هم دیجیتال بشن ) آیا با تغییر فرستنده این مشکل حل میشه ؟ 2- واژه کنتراست که در مشخصات این تلویزیونها بکار میره به چه معنایی است ؟
    خیلی از شما ممنون هستم

  204. حسین می‌گه:

    دوشنبه رفته بودم نمایندگی پاناسونیک دوراهی قلهک یک بروشور به من دادند که در آن مزایای زیادی از پلاسما ازجمله مصرف برق پایین آن را نسبت به ال سی دی نوشته بود که با گفته های شما در تناقض است البته ماندن اثر انگشت بر روی ال سی دی را از دیگر عیوب آن ذکر می نمودند که البته با همه این تفاسیر بنده هنو ز بر سر دوراهی ال سی دی و یا پلاسما مانده ام.

  205. اسماعیل بخشی پور می‌گه:

    واقعا مطالب جالبی بود راجع به انتخاب پلاسما و ال‌سی‌دی در تردید بودم خیلی به من کمک کرد و تصمیم گرفتم ال‌سی‌دی بخرم.

  206. پژمان می‌گه:

    سلام. خسته نباشید مطلب در مورد پلاسما و ال سی دی بسیار جالب بود استفاده کردم ممنون

  207. محمد رضا می‌گه:

    با تشکر بسیار جالب بود موفق باشید.

  208. asom nookin می‌گه:

    مدتها بدنبال این مطلب بودم . با تشکر. موفق باشید

  209. شولان می‌گه:

    خیلی ممنون از مقاله زیبای شما من که خیلی استفاده کردم ولی اگر ممکن است در مورد انواع دیگر تلوزیونهای موجود در بازار ایران نیز تو ضیح بدهید

  210. سهراب می‌گه:

    خیلی استفاده کردم
    مقاله خوبی بود
    تشکر

  211. علی فرهنگ می‌گه:

    مطلب آموزنده ای بود .خیلی وقت بود تفاوت این دو محصول واسم یه سوال شده بود.مرسی

  212. مهدی هاشمی می‌گه:

    کامل بود .ممنون

  213. م.م می‌گه:

    بسیار استفاده کردیم

  214. بابك می‌گه:

    مطلب كاملی بود. وقتی مقاله را می خواندم حس میكردم نویسنده فكر من را خوانده است و دقیقا سؤالات من را پاسخ داده است. در ضمن با توجه به این توصیفات ، من به خوانندگان پیشنهاد می كنم LCD بخرند!!!

  215. فریبا نصر اصفهانی می‌گه:

    خیلی مقاله جالبی بود من در باره تفاوت پلاسما و ال سی دی سرچ میکردم که به این مطلب برخوردم و جواب خیلی سوالام رو گرفتم. از آرش بخاطر این مقالش تشکر می کنم.

  216. پرویز می‌گه:

    دوست عزیز
    در مورد مصرف برق یک کم اشتباه کردی
    مصرف پلاسما سه برابر ال سی دی هم رده خودش است.
    یعنی یک پلاسمای 40 اینچ سه برابر یک پلاسمای 40 اینچ ال سی دی برق مصرف میکند

© 1385-1393 تمامی حقوق برای سایت عصر‌نوشتن محفوظ است.