Galaxy S7 و Galaxy S7 edge رسما معرفی شدند

0
3551
معرفی رسمی سامسونگ گلکسی s7 و گلکسی s7 edge

سامسونگ نیز پس از ال‌جی در مورد LG G5 و هواوی در معرفی تبلت ویندوزی Huawei MateBook سومین برندی بود که در نمایشگاه MWC 2016 به معرفی محصولات عمده حود پرداخت. دو پرچمدار Galaxy S7 و Galaxy S7 edge که پیش از این خبرها،‌ تصاویر، ویدئوها و گزارش‌های متعددی از آنها منتشر شده بود تنها دیوایس‌های معرفی شده در این مراسم نبودند.

تقریبا هیچ روزی را در یک ماه گذشته نمی‌توان یافت که در آن خبری در مورد دو پرچمدار گلکسی S7 و گلکسی S7 edge منتشر نشده باشد. این دو گوشی که دقایقی قبل به صورت رسمی معرفی شدند البته تقریبا هیچ نکته تازه‌ای که پیش از این در مورد آنها صحبت نشده باشد را ارائه نکردند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد مدل کوچک‌تر یعنی Galaxy S7 با صفحه‌نمایش 5.1 اینچی و مدل بزرگ‌تر یعنی Galaxy S7 edge دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است. هر دوی این پنل‌‌ها با فناوری Super AMOLED ساخته شده و وضوح هر دو نیز QHD یا 2560×1440 پیکسل است.

معرفی رسمی سامسونگ گلکسی s7 و گلکسی s7 edge

Galaxy S7 دارای ابعاد 7.9×69.6×142.4 میلیمتر با وزن 152 گرم است و Galaxy S7 edge با ابعاد 7.7×72.6×150.9 میلیمتر و با وزن 157 گرم ارائه می‌شود. طراحی و ساختار این دو گوشی تقریبا هیچ تفاوت خاصی با خانواده S6 سال گذشته ندارد و شیشه 2.5D در نسخه معمولی و شیشه خمیده از دو طرف در نسخه edge بار دیگر تجربه سال گذشته را تکرار کرده‌اند. در بخش سخت‌افزاری همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود از چیپ‌ست Snpadragon 820 یا چیپ‌ست اختصاصی Exynos 8890 سامسونگ (بسته به بازار) استفاده می‌شود و رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی با امکان ارتقا از طریق کارت حافظه جدیدا افزوده به این مجموعه تا 200 گیگابایت دیگر موارد قابل اشاره در این قسمت را تشکیل می‌دهند.

معرفی رسمی سامسونگ گلکسی s7 و گلکسی s7 edge

دوربین این دو مدل 12 مگاپیکسل است اما این مگاپیکسل به ظاهر پایین مجموعه قدرتمندی را کاملا نسبت به گذشته متحول شده است را در پشت خود پنهان کرده است. اولین نکته تغییر یافته در این مجموعه به دیافراگم لنز آن تعلق دارد که با F1.7 به گفته سامسونگ بازترین نمونه در میان دوربین‌های موبایلی است. دیگر نکته جدیدی که سامسونگ در حین معرفی این دوربین به آن اشاره کرد قابلیت جدید Dula Pixel است که در کنار بزرگ‌تر شدن سایز سنسور به دریافت نور بیشتر و عملکرد بهتر در فضاهای تاریک‌تر می‌انجامد. لرزه‌گیر اپتیکال هوشمند و پانورامای متحرک (Motion Panorama) سایر موارد قابل اشاره در مورد دوربین دو گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge را تشکیل می‌دهند.

معرفی رسمی سامسونگ گلکسی s7 و گلکسی s7 edge

باتری این دو گوشی به ترتیب سایز 3000 و 3600 میلی آمپر ساعت است که پیش از این نیز به آنها اشاره شده بود و در بخش ارتباطی نیز به نکته جدید و خاصی نمی‌توان اشاره کرد. تغییر نکردن پورت USB چه در فرم و چه در سرعت یکی از نکات نسبتا عجیب در مورد Galalxy S7 و Galaxy S7 edge است چرا که LG G5‌ به عنوان رقیب اصلی این دو مدل نه‌تنها از USB Type C بهره گرفته بلکه فناوری این پورت را نیز به USB 3.0 ارتقا بخشیده است.

مجهز شدن به استاندارد IP68 برای این دو مدل امکان فرو رفتن آنها در آب با عمق 1 و نیم متر برای 30 دقیقه را فراهم می‌آورد و در بخش نرم‌افزاری دستگاه نیز برخی تغییرات از جمله بهبود موارد به نمایش درآمده در قسمت خمیده صفحه‌نمایش مدل edge دیده می‌شود. سامسونگ همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود به کسانی که یکی از دو گوشی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge را پیش خرید کنند یک عینک Gear VR نیز هدیه می‌دهد.

معرفی رسمی سامسونگ گلکسی s7 و گلکسی s7 edge

سامسونگ در این مراسم علاوه بر گوشی‌های مذکور در راستای برنامه‌ریزی شرکت برای سرمایه‌‌گذاری بر مبحث واقعیت مجازی و همکاری این شرکت با برندهایی نظیر گوگل و فیس‌بوک، یک دوربین جدید به نام Gear 360 را نیز معرفی کرد که از ظاهری کروی شکل با دو لنز Fisheye مجزا برخوردار بوده و یک سنسور 30 مگاپیکسلی را در خود پنهان دارد. کاربران با کمک این دوربین می‌توانند تصاویر فراگیر و اصطلاحا 360 درجه‌ای را برداشت کرده و مستقیما به گوشی‌های S7 و S7 edge منتقل نمایند. از این دوربین در سرویس‌هایی نظیر Facebook 360، YouTube 360 و Samsung Milk VR استفاده خواهد شد. تصاویر این دوربین می‌تواند به صورت دو بعدی معمول (با کمک اپلیکیشن اختصاصی) و یا به صورت سه بعدی در Gear VR به نمایش در بیاید.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ