پیشرفته‌ترین گوشی هواوی رونمایی شد: Mate 8

0
2935

طبق برنامه از پیش تعیین شده و پس از ارائه چندین و چند خبر تایید نشده در مورد اسمارت‌فون Mate 8 شرکت هواوی، این شرکت بالاخره امروز به صورت رسمی این اسمارت‌فون را معرفی کرد. Huawei Mate 8 که به عنون پیشرفته‌ترین اسمارت‌فون این برند معرفی شده است بسیاری از مشخصات مدل‌های پیشین این سری را ارتقا بخشیده و در بخش پردازشی نیز با یک چیپ‌ست  جدید همراه شده است.

Mate 8 همانند Mate 7 از یک صفحه‌نمایش 6 اینچی فول اچ‌دی بهره می‌برد که نسبت به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی Super AMOLED حاضر در Mate S تفاوت عمده‌ای را نشان می‌دهد. شیشه 2.5D مثل Mate S پوشش محافظ صفحه‌نمایش را تشکیل می‌دهد. به جز صفحه‌نمایش، دوربین این گوشی نیز با ارتقا مشهودی روبرو شده و به جای واحدهای 13 مگاپیکسلی پیشین به 16 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده است. سنسور این دوربین از نوع جدید Sony IMX298 با لرزه‌گیر اپتیکال و فیلم‌برداری فول اچ‌دی بوده و دوربین دوم آن نیز 8 مگاپیکسل وضوح دارد.

معرفی رسمی هواوی mate 8

در بخش پردازشی بزرگ‌ترین اتفاق در Mate 8 رخ داده و برای اولین بار از چیپ‌ست خود ساخته Kirin 950‌ در این مدل استفاده شده است. این چیپ‌ست حاوی 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی پیشرفته ARM A72 برای پردازش‌های سنگین و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM A53‌ برای پردازش‌های سبک‌تر بوده و در بخش گرافیکی نیز از قطعه قدرتمند 4 هسته‌ای Mali-T880MP4 بهره می‌برد. این واحد پردازشی حاوی یک پروسسور جانبی به نام i5 نیز هست که وظیفه نظارت دائمی بر مجموعه و عملکرد سنسورها را بر عهده دارد. ساخت این مجموعه پردزاشی با فناوری 16 نانومتری FinFET شرکت TSMC صورت پذیرفته که در مصرف انرژی و حرارت صرفه‌جویی مناسبی را نشان می‌دهد.

معرفی رسمی هواوی mate 8

باتری گوشی 4000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که 100 میلی آمپر ساعت کمتر از Mate 7‌ سال گذشته است. در بخش گزینه‌های اتصال از LTE Cat.6 با سرعت 300Mbps در دانلود پشتیبانی می‌شود و به عنوان اولین گوشی هواوی،‌ اتصال وای‌فای نیز به نسخه پیشرفته ac ارتقا پیدا کرده است. سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و در زیر دوربین قرار دارد.

معرفی رسمی هواوی mate 8

سیستم‌عامل گوشی نسخه ششم از اندروید موسوم به مارشملو است و جدیدترین ورژن رابط کاربری هواوی با نام EMUI 4.0 نیز در آن حضور دارد

معرفی رسمی هواوی mate 8

در بخش حافظه دستگاه، این مدل در سه نسخه مختلف از لحاظ حافظه داخلی و رم ارائه می‌شود که شامل نسخه 3 گیگابایت رم 32 گیگابایت حافظه داخلی، نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. قیمت این مدل‌ها به ترتیب 480، 590 و 700 دلار خواهد بود و در زمینه رنگ نیز چهار انتخاب طلایی،‌نقره‌ای، قهوه‌ای و خاکستری پیش روی کاربران قرار دارد.

معرفی رسمی هواوی mate 8

این گوشی طبق اطلاعات شرکت سازنده هم‌اینک در چین در دسترس قرار دارد اما رونمایی نسخه جهانی آن در نمایشگاه CES 2016 در ژانویه سال آینده لاس‌وگاس صورت می‌پذیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ